Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 47 - 48 - 49 ... 81 - 82 - 83

Kamar PW
27 listopada 2008, 15:29
Dziękuję wam obu, bardzo mi pomogliście i przepraszam za brak polskich znaków, teraz je będę pisał :)

Jeszcze jedno pytanie: Dlaczego jak dam w Zamku np jako 1 stopień 1 budowli centaura, a 2 stopień 1 budowli centaura bojowego to zamiast centaura bojowego będzie mi halabardnik wyskakiwał do wykupienia. Oto co wpisałem w skrypt:

ZVSE

!#UN:T0/0/0/14; - to na centaura w 1 poziomie 1 budynku (zamiast pikiniera)

ZVSE

!#UN:T0/1/1/15; - to na centaura bojowego w 2 poziomie 1 budynku (zamiast halabardnika)

Skrypty te umieścić osobno, czy może razem?

Dragonar PW
27 listopada 2008, 16:06
Kamar:
ZVSE

!#UN:T0/0/0/14; - to na centaura w 1 poziomie 1 budynku (zamiast pikiniera)

Skrypt jest poprawny.

Kamar:
ZVSE

!#UN:T0/1/1/15; - to na centaura bojowego w 2 poziomie 1 budynku (zamiast halabardnika)

Skrypt nie jest poprawny! Jeśli chcesz mieć Centaura Bojowego w Zamku zamiast Halabardnika to skrypt powinien wyglądać tak:

ZVSE

!#UN:T0/0/1/15;


W Twym skrypcie było 1, a 1 oznacza, że chcesz zmienić stwory w siedlisku drugiego poziomu (tutaj: Wieża Łuczników). Jeśli chcesz zmienić stworzenia w siedlisku pierwszego poziomu to to nadal będzie 0.

Lista poziomów siedlisk:

0 - poziom pierwszy
1 - poziom drugi
2 - poziom trzeci
3 - poziom czwarty
4 - poziom piąty
5 - poziom szósty
6 - poziom siódmy

Kamar:
Skrypty te umieścić osobno, czy może razem?

W każdym skrypcie ERM musi być tylko jedno ZVSE, więc cały twój skrypt może wyglądać tak:

ZVSE

!#UN:T0/0/0/14;
!#UN:T0/0/1/15;


lub tak:

ZVSE

!#UN:T0/0/0/14 T0/0/1/15;



Kamar PW
27 listopada 2008, 16:11
Wielkie dzięki jeszcze raz, ale nie mam się na razie z czego cieszyć, ponieważ jeszcze to nie działa:

ZVSE

!!MA:Ax/y; [atak]
!!MA:Dx/y; [obrona]
!!MA:Px/y; [życie]
!!MA:Ex/y; [obrażenia maksymalne]
!!MA:Mx/y; [obrażenia minimalne]
!!MA:Sx/y; [szybkość]
!!MA:Nx/y; [liczba strzałów]
!!MA:Cx/u/y; [koszt]
!!MA:Gx/y; [przyrost]

Nieważne jaką liczbę tu wpisze zawsze wyskoczy mi "zły skrypt ERM. Nie zostanie on uwzględniony w grze."

Chcę:
Kusznik z zamku Zamek
atak 50
obrona 50
życie 500
obrażenia min 500
obrażenia max 1000
szybkość 25
liczba strzałów 55
koszt 1 drewno 1 kamień
przyrost 500/tydzień

Proszę zrób mi to żeby działało jak możesz, później zmienię sobie cyfry tylko i dodatkowe pytanie (już 3 xD) - Gdzie jest wytrzymałość?

Dragonar PW
27 listopada 2008, 16:22
Kamar:
(...) jeszcze to nie działa:

ZVSE

!!MA:Ax/y; [atak]
!!MA:Dx/y; [obrona]
!!MA:Px/y; [życie]
!!MA:Ex/y; [obrażenia maksymalne]
!!MA:Mx/y; [obrażenia minimalne]
!!MA:Sx/y; [szybkość]
!!MA:Nx/y; [liczba strzałów]
!!MA:Cx/u/y; [koszt]
!!MA:Gx/y; [przyrost]

Nieważne jaką liczbę tu wpisze zawsze wyskoczy mi "zły skrypt ERM. Nie zostanie on uwzględniony w grze."
Zapomniałem napisać, że !! trzeba zamienić na !#, by skrypt działał. Aby się dowiedzieć dlaczego przeczytaj poradnik ERM Altaira - nie będę tłumaczył, bo to dość dużo. Też miałem kiedyś z tym problem.

Kamar:
Chcę:
Kusznik z zamku Zamek
atak 50
obrona 50
życie 500
obrażenia min 500
obrażenia max 1000
szybkość 25
liczba strzałów 55
koszt 1 drewno 1 kamień
przyrost 500/tydzień
Takie mocne staty!? Ale dobra:

ZVSE

!#MA:A3/50; [atak]
!#MA:D3/50; [obrona]
!#MA:P3/500; [życie]
!#MA:E3/1000; [obrażenia maksymalne]
!#MA:M3/500; [obrażenia minimalne]
!#MA:S3/25; [szybkość]
!#MA:N3/55; [liczba strzałów]
!#MA:C3/0/1 C3/2/1; [koszt]
!#MA:G3/500; [przyrost]


Kamar:
Proszę zrób mi to żeby działało jak możesz, później zmienię sobie cyfry tylko i dodatkowe pytanie (już 3 xD) - Gdzie jest wytrzymałość?
Wytrzymałość to życie. Tam gdzie jest [życie].

Kamar PW
27 listopada 2008, 18:14
Napisałem, że zmienię sobie staty, ale chciałem aby poprawnie było napisane. Wielkie potrójne dzięki!!! Naprawdę już rozumiem to "scryptowanie" :)

@Edit: No i kolejny problem :(

Chodzi o to, że tekst, który jakiś potworek gada, to jak wstawię skrypta i potwora na mapie i ustawię współrzędne tego potwora w skrypcie, to ja mogę w niego wejść, a chciałbym aby mi się miecz pojawił i żeby był uznawany jako potwór a nie "podłoże". Zrobiłem coś takiego:

ZVSE

!#VRz281:S^Twój przyjaciel xD^;
!#TR10/6/0:P1;
!#TR10/6/0:E0;
!#OB10/6/0:T91;
!#OB10/6/0:S;
!#OB10/6/0:H281;
!?OB10/6/0;
!!IF:M^Działa?^;

Przy czym potworem tym jest pikinier.

@Edit2: Czy mógłby mi napisać listę potworów do WOG'a? Bardzo bym prosił, ponieważ jak się bawię tymi skryptami (robię własne potworki w zamkach :D) to muszę długo, długo... szukać danego potwora (np. różnica numerów między żywiołakiem powietrza a burzy wynosi ok. 20+, żywiołak powietrza ma numer 112, a żywiołak burzy ma numer ho, ho, ho ponad 125) i często przy tym trafiam na np. balistę, wieżę łucznika (po prostu czarna plama), przekreślonego pikiniera (czyli po prostu same błędy). Bardzo byłbym wdzięczny.

Z góry dzięki.

Altair PW
27 listopada 2008, 21:39
Kamar:
Czy mógłby mi napisać listę potworów do WOG'a? Bardzo bym prosił, ponieważ jak się bawię tymi skryptami (robię własne potworki w zamkach :D) to muszę długo, długo... szukać danego potwora (np. różnica numerów między żywiołakiem powietrza a burzy wynosi ok. 20+, żywiołak powietrza ma numer 112, a żywiołak burzy ma numer ho, ho, ho ponad 125) i często przy tym trafiam na np. balistę, wieżę łucznika (po prostu czarna plama), przekreślonego pikiniera (czyli po prostu same błędy). Bardzo byłbym wdzięczny.

Polecam naprawdę ściągnąć Poradnik ERM dla początkujących. Tam jest kompletna (w języku polskim), lista stworzeń z WoGa (oraz inne przydatne rzeczy).

Kamar PW
28 listopada 2008, 11:51
Faktycznie znalazłem tą listę i naprawiłem problem ze skryptem.

Oto moje prośby (nowe) do skryptów:

1.Skrypt, że w skrzyni zwykłej mam do wyboru ulepszyć jakąś jednostkę na inną lub dostać ileś jednostek
2.Skrypt, że bohater, którego flaga ma kolor x może wiecznie żyć bez miasta
3.Tutaj proszę o listę (jeżeli takowa istnieje) z umiejętnościami potworków, że np chłop tworzy chłopów zaczynając od drugiej tury lub, że czarodziej ma odporność na zaklęcia 1, 2, 3, 4 poziomu oprócz dobroczynnych posiadając ileś expa. Jeżeli tej listy nie ma, to czy mógłby mi chociaż ktoś wyjaśnić, jak wstawić potworowi specjalną umiejętność?

Dragonar PW
28 listopada 2008, 15:29
Kamar:
2.Skrypt, że bohater, którego flaga ma kolor x może wiecznie żyć bez miasta
ZVSE

!#OW:Dx/y;

gdzie:
x - to nr Gracza (0 - dla czerwonego, 1 - dla niebieskiego...)
y - ilość dni po których następuje wyeliminowanie z gry. (0...254) dla wartości powyżej 127 bohater będzie mógł "żyć wiecznie".
Jednak jeżeli zdobędzie miasto i potem straci (ostatnie) znowu zostaje mu 7 dni na odnalezienie miasta.


Przykład dla gracza czerwonego:

ZVSE

!#OW:D0/128;


Kamar:
3.Tutaj proszę o listę (jeżeli takowa istnieje) z umiejętnościami potworków, że np chłop tworzy chłopów zaczynając od drugiej tury lub, że czarodziej ma odporność na zaklęcia 1, 2, 3, 4 poziomu oprócz dobroczynnych posiadając ileś expa. Jeżeli tej listy nie ma, to czy mógłby mi chociaż ktoś wyjaśnić, jak wstawić potworowi specjalną umiejętność?
Umiejętności zdobywane z doświadczeniem można przypisać jednostce dzięki Doświadczeniu jednostek (edytując plik: "Crexpbon.txt". Instrukcję do edycji tego pliku znajdziesz w: twój katalog H3/Data/Text Resources Copy/Stack Experience Bonuses.txt (plik jest po polsku jeśli zainstalowałeś łatkę spolszczającą).

Kamar PW
28 listopada 2008, 17:53
Ja wiem, że jak potwór zdobędzie level to mu coś dodatkowego dochodzi i wiem jak to sprawdzić, ale szukam skryptu dzięki, dzięki któremu dodam mu własną umiejętność, którą nabędzie zdobywając doświadczenie.

P.S. Poradnik mam po polsku, ale listę z umiejętnościami po angielsku :(

jankes_begbie PW
28 listopada 2008, 18:45
To może ja wyjaśnię... Do tego nie musisz używać skryptów. Za umiejętności zdobywane wraz z doświadczeniem odpowiada plik crexpbon.txt. Jego edycja pozwala w dosyć prosty sposób uzyskać zadowalające rezultaty.
Z uwagi na to, że tych atrybutów jest dosyć dużo, wymienienie ich zajęłoby sporo czasu i miejsca. Podaj kilka przykładów (via mail) a postaram się Ci wyjaśnić.

Kamar PW
28 listopada 2008, 19:14
Ja wiem jakie są tylko mam po angielsku ich nazwy. Jeszcze jeden problem. Ściągnąłem sobie ze strony pewnej skrypt LERM6.0.erm i nie wiem co z nim zrobić żeby działał? Wszędzie wstawiam, nazywam jak mapę i nic. Proszę niech ktoś mi poradzi jak pracować z nim!

Dragonar PW
28 listopada 2008, 20:16
Kamar:
Jeszcze jeden problem. Ściągnąłem sobie ze strony pewnej skrypt LERM6.0.erm i nie wiem co z nim zrobić żeby działał? Wszędzie wstawiam, nazywam jak mapę i nic. Proszę niech ktoś mi poradzi jak pracować z nim!
http://www.erm.acidcave.net/arty.php?id=2

Kamar PW
28 listopada 2008, 21:30
Wytłumacz mi to proszę, bo nie wiem co zrobić z tym plikiem ERM, nie wiem nic. Nie mogę czegoś edytować tak jak tam napisali i to, że w zdarzeniu wpiszę ... też nie działa :(. Pewnie dlatego, że nie wiem jak wpisać to góra, dół, jak odróżnić to, o jakie przekątne tam chodzi??

Dragonar PW
28 listopada 2008, 22:33
Kamar:
Wytłumacz mi to proszę, bo nie wiem co zrobić z tym plikiem ERM, nie wiem nic.
Plik *.erm ze skryptem LERM należy nazwać jak tak jak mapa i trzymać go w katalogu razem z mapą (mapa i skrypt w folderze "maps").

Kamar:
Nie mogę czegoś edytować tak jak tam napisali i to, że w zdarzeniu wpiszę ... też nie działa :(. Pewnie dlatego, że nie wiem jak wpisać to góra, dół, jak odróżnić to, o jakie przekątne tam chodzi??

Spróbuję, ale uprzedzam, że nie za bardzo potrafię tłumaczyć: ;)


Przykład I



Chcemy, np. edytować obiekt - Strażnica. Umieszczamy zdarzenie przed nim. Skrypt LERM musimy do ów obiektu jakoś "odnieść". Myślimy, w którą stronę od zdarzenia mamy się udać, aby trafić na wejście do obiektu (żółty kwadrat). Tutaj trzeba "iść" w górę (czerwona strzałka). Tak więc wpisujemy literę odpowiadającą za górę (G).

Przykład II



Znów chcemy edytować Strażnicę, ale teraz zdarzenie umieszczone jest z innej strony (czasami tak trzeba, gdy obiekt zagradzają, np. krzaki). No to znów jak w Przykładzie I, myślimy jak trzeba podążać, aby trafić do wejścia do obiektu. Cóż, trzeba iść na skos. Nie da się tego zapisać 1 parametrem, więc używamy dwóch. "D", bo obiekt znajduje się w dół od zdarzenia, "<", bo obiekt znajduje się w lewo od zdarzenia. Gdy połączymy te 2 parametry będziemy mieć drogę na skos.

Mam nadzieję, że Ci pomogłem i zrozumiałeś. Wyjaśniłem to najlepiej jak mogłem. :)


Kamar PW
29 listopada 2008, 01:02
Ahaaaa. Te góra, dół mają więc się znaleźć obok budynku lub czegoś. Wielkie dzięki już rozumiem.

P.S. Dużo osób mi już pomogło, więc postaram się kiedyś zrobić coś dla was :)

Dragonar PW
29 listopada 2008, 12:48
Kamar:
Ahaaaa. Te góra, dół mają więc się znaleźć obok budynku lub czegoś.
Wyjątkiem są potwory, np. gdy chcemy zrobić stwory chodzące po mapie, jak w Heroes IV. Wtedy komendy LERM wpisujemy w komunikat stworzenia.

EDIT: Nie wiem.

Kamar PW
29 listopada 2008, 12:57
Dzięki jeszcze raz, ale dzisiaj odkryłem, że to nie koniec :P :

Jak zrobić aby jakiś obiekt np. obelisk stał się obiektem pustym, żeby wchodząc do niego nie odkrywało mapy puzzli, po prostu żeby był pusty? Chcę zrobić mapę, w której np. w obelisku dostajesz 15 chłopów, ale to mi później otwiera mapę puzzli. Proszę o pomoc :D

BUS PW
4 grudnia 2008, 16:58
Mam pytanie. W którym skrypcie zawarte są zagadki sfinksa. Z góry dziękuję za odpowiedź ;)

Dragonar PW
10 grudnia 2008, 17:01
Proszę o skrypt na podmianę tła przynależności.
Chodzi o skrypt, który podmieniałby plik "tpcasneu.pcx" na plik "tpcasreg.pcx", oraz plik "crbkgneu.pcx" na "crbkgreg.pcx"
Pliki "tpcasreg.pcx" i "crbkgreg.pcx" znajdowałby się w Data/p. Chyba coś podobnego jak się podmienia portrety bohaterów. Proszę o pomoc.

EDIT:

Zrobiłem przynależność do The Forge. ;) Przed instalacją przeczytać instrukcję!
Dałoby się podmienić przynależność skryptem ERM?

----------------------------------------------------------

Mini patch zmienia docelowo wygląd przynależności do Wrót Żywiołów na tą z The Forge, ale można to łatwo zmienić. Nawet jest w pliku "Instrukcja.txt" dokładna instrukcja.

Screen

POBIERZ - przynależność do The Forge. (20.3 KB)

----------------------------------------------------------



Kamar PW
11 grudnia 2008, 21:47
Witam ponownie :D

Czy jest skrypt, taki, że mogę zmienić ilość dodatkowo kupionych wojsk w jakimś zamku? Chodzi o to, że jak się ma na widoku zamek, to po lewej stronie jest ikona tego zamku, taka pomniejszona i tam można ulepszać budynki, dzięki czemu będzie można dostać więcej jednostek (kupić) na 1 tydzień (żeby móc to budować trzeba mieć ul. budynek od 1 do 7 poziomu, ulepszenie 1 poziomu daje +5 jednostek, 2 poziomu +4 jednostek itd...) I moje pytanie dokładne jest takie: Czy można zmienić ilość tych dodatkowych jednostek w każdym poziomie (od 1 do 7)? Jak jest to zapisane, w którymś skrypcie to proszę o podanie numeru skryptu i linijki tego tekstu. Z góry wielkie dzięki!!
strona: 1 - 2 - 3 ... 47 - 48 - 49 ... 81 - 82 - 83
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel