Witaj Nieznajomy!
|
temat: Kod żródłowy Heroes 3 komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 | |
Acid Dragon |
Jeden z uczących mnie profesorów powtarza, że nie ma głupich pytań... ale czasami można się naprawdę załamać... no dobra - Kulex - jedna krótka odpowiedź i przestań gadać głupoty, OK? Aby modyfikować kod programu i dopisywać własny nie da się skorzystać z jakiegoś "programu" - to tak, jakbyś chciał pisać programy za pomocą programu. To se ne da. Przede wszystkim liczy się wiedza oraz umiejętność programowania. Oczywiście są pewne narzędzia - np. służące do tropienia zawartości pamięci RAM lub wartości zwracanych przez dany program, ale na nic się zdadzą bez wiedzy i umiejętności, których z całą pewnością nie posiadasz. |
Kulex |
Mówiłem poeksperymentować. Może mi się coś uda. |
Altair |
Ależ proszę eksperymentuj. Polecam niedokumentowaną komendę skryptową UN:Cx/y/z. Jak to działa? Za x podstawiasz względny adres pamięci przydzielony WoGowi, za y liczbę bajtów do których się to odnosi za z wartość. Do sprawdzenia masz jakieś 60000000 adresów. Może znajdziesz tam coś interesującego. :) Przypisywanie wartości działa tylko w WoGu TE. W 3.58F można tylko pobrać wartość. Żeby nie było za prosto niektóre adresy są zablokowane do odczytu (i zapisu). Miłej zabawy. Czekam z niecierpliwością na twoje odkrycia Kulex. ;P |
Kulex |
Chodziło mi o program, którym Slava stworzył ERM i inne cuda, ale komenda UN:C też jest ciekawa, myślałem, że służy do zmieniania jednostek. |
Acid Dragon |
do ciężkiej łasicy.... po raz ostatni - nie używał ŻADNEGO programu, ale sam programował - rozumiesz? |
Kulex |
Jak? Otworzył grę w notatniku i zmieniał i dodawał dziwne znaki? |
Nemomon |
Widzę początek końca tego tematu... |
dambibi |
@Kulex: Mniej więcej tylko bardziej złożenie =). Otworzył to czymś i właśnie dopisywał frazy. I z tego masz WOGA! |
Kulex |
Chodzi mi o to czym otwierał. Czym jeszcze stworzono WOGa TE, Rekvizita? |
Acid Dragon |
Tak, programy można pisać w notatniku - potrzebny jest jeszcze kompilator. Slava używał trochę bardziej zaawansowanych edytorów, ale wszystko sprowadza się do tego, aby wiedzieć co gdzie wpisać - trzeba przede wszystkim znać składnię danego języka, a w przypadku o wiele bardziej zaawansowanego reverse engineering znać się także m.in. na tropieniu kolejnych wpisów do pamięci komputera, tudzież badaniu co się dzieje w trakcie działania programu. Ja na ten przykład do stworzenia NU używałem zwykłego HEX-edytora, a więc edytora textu do edycji w trybie szesnastkowym. |
Kulex |
Znalazłem program PEexplorer. Czy on coś zdziała? |
Ginden |
Cytat: Przepraszam za nekromancję, ale czy nie można by napisać do tego wydawcy, by udostępnił kod?
brak kompatybilności między WoGem a tamtejszą wersją, która miała 'dzięki' jednemu z wydawców (o dziwo) nieco inny kod |
Sawyer |
Też przepraszam za mniejszą nekromancję. Ginden - Wiesz, na pewno nie udostępni za darmo, pewnie będzie chciał trochę kasy w zamian albo po prostu nie udostępni bo nie chce widzieć jak w H3 będzie widział miasta typu japońskiego, czyli dziwne twory obłąkanych fanów H3(Bez urazy). Czyli nigdy raczej nie zobaczymy kodu źródłowego na oczy, my istoty nie komputerowe (chodzi mi głównie o grotę) nie zobaczymy rozszyfrowanego kodu na oczy. |
Goldenraz |
Zobaczymy, nawet niedługo. Tylko nie będzie to oryginalny kod, tylko VCMI ;) |
Warmonger |
Ależ ten kod jest publicznie dostępny od dokładnie roku ;) |
Goldenraz |
No tak, ale niekompletny :P Mi chodziło o gotowy, w 100% działający i sprawny kod ;) |
Sawyer |
Warmongerze, a czy łaskaw jesteś pokazać linka do tematu z kodem? |
Goldenraz |
https://vcmi.svn.sourceforge.net/svnroot/vcmi/trunk/ |
Altair |
Jak widzę sami programiści, a ja głupi myślałem, że mało kogo taki kod interesuje. ;P |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 |
temat: Kod żródłowy Heroes 3 | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel