Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Kod żródłowy Heroes 3
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Acid Dragon PW
16 kwietnia 2008, 18:27
Jeden z uczących mnie profesorów powtarza, że nie ma głupich pytań... ale czasami można się naprawdę załamać...

no dobra - Kulex - jedna krótka odpowiedź i przestań gadać głupoty, OK?

Aby modyfikować kod programu i dopisywać własny nie da się skorzystać z jakiegoś "programu" - to tak, jakbyś chciał pisać programy za pomocą programu. To se ne da. Przede wszystkim liczy się wiedza oraz umiejętność programowania. Oczywiście są pewne narzędzia - np. służące do tropienia zawartości pamięci RAM lub wartości zwracanych przez dany program, ale na nic się zdadzą bez wiedzy i umiejętności, których z całą pewnością nie posiadasz.

Kulex PW
16 kwietnia 2008, 18:29
Mówiłem poeksperymentować.
Może mi się coś uda.

Altair PW
16 kwietnia 2008, 20:01
Ależ proszę eksperymentuj. Polecam niedokumentowaną komendę skryptową UN:Cx/y/z.
Jak to działa? Za x podstawiasz względny adres pamięci przydzielony WoGowi, za y liczbę bajtów do których się to odnosi za z wartość. Do sprawdzenia masz jakieś 60000000 adresów. Może znajdziesz tam coś interesującego. :) Przypisywanie wartości działa tylko w WoGu TE. W 3.58F można tylko pobrać wartość. Żeby nie było za prosto niektóre adresy są zablokowane do odczytu (i zapisu). Miłej zabawy. Czekam z niecierpliwością na twoje odkrycia Kulex. ;P

Kulex PW
16 kwietnia 2008, 20:33
Chodziło mi o program, którym Slava stworzył ERM i inne cuda, ale komenda UN:C też jest ciekawa, myślałem, że służy do zmieniania jednostek.

Acid Dragon PW
16 kwietnia 2008, 20:36
do ciężkiej łasicy.... po raz ostatni - nie używał ŻADNEGO programu, ale sam programował - rozumiesz?

Kulex PW
16 kwietnia 2008, 20:42
Jak?
Otworzył grę w notatniku i zmieniał i dodawał dziwne znaki?

Nemomon PW
16 kwietnia 2008, 21:03
Widzę początek końca tego tematu...

dambibi PW
16 kwietnia 2008, 21:08
@Kulex: Mniej więcej tylko bardziej złożenie =). Otworzył to czymś i właśnie dopisywał frazy. I z tego masz WOGA!

Kulex PW
16 kwietnia 2008, 21:27
Chodzi mi o to czym otwierał.
Czym jeszcze stworzono WOGa TE, Rekvizita?

Acid Dragon PW
16 kwietnia 2008, 21:29
Tak, programy można pisać w notatniku - potrzebny jest jeszcze kompilator. Slava używał trochę bardziej zaawansowanych edytorów, ale wszystko sprowadza się do tego, aby wiedzieć co gdzie wpisać - trzeba przede wszystkim znać składnię danego języka, a w przypadku o wiele bardziej zaawansowanego reverse engineering znać się także m.in. na tropieniu kolejnych wpisów do pamięci komputera, tudzież badaniu co się dzieje w trakcie działania programu.

Ja na ten przykład do stworzenia NU używałem zwykłego HEX-edytora, a więc edytora textu do edycji w trybie szesnastkowym.

Kulex PW
16 kwietnia 2008, 21:52
Znalazłem program PEexplorer.
Czy on coś zdziała?

Ginden PW
11 stycznia 2009, 16:12
Cytat:
brak kompatybilności między WoGem a tamtejszą wersją, która miała 'dzięki' jednemu z wydawców (o dziwo) nieco inny kod
Przepraszam za nekromancję, ale czy nie można by napisać do tego wydawcy, by udostępnił kod?

Sawyer PW
30 stycznia 2010, 13:09
Też przepraszam za mniejszą nekromancję.

Ginden - Wiesz, na pewno nie udostępni za darmo, pewnie będzie chciał trochę kasy w zamian albo po prostu nie udostępni bo nie chce widzieć jak w H3 będzie widział miasta typu japońskiego, czyli dziwne twory obłąkanych fanów H3(Bez urazy).
Czyli nigdy raczej nie zobaczymy kodu źródłowego na oczy, my istoty nie komputerowe (chodzi mi głównie o grotę) nie zobaczymy rozszyfrowanego kodu na oczy.

Goldenraz PW
30 stycznia 2010, 15:55
Zobaczymy, nawet niedługo.
Tylko nie będzie to oryginalny kod, tylko VCMI ;)

Warmonger PW
31 stycznia 2010, 11:53
Ależ ten kod jest publicznie dostępny od dokładnie roku ;)

Goldenraz PW
31 stycznia 2010, 14:18
No tak, ale niekompletny :P
Mi chodziło o gotowy, w 100% działający i sprawny kod ;)

Sawyer PW
31 stycznia 2010, 15:37
Warmongerze, a czy łaskaw jesteś pokazać linka do tematu z kodem?

Goldenraz PW
31 stycznia 2010, 16:29
https://vcmi.svn.sourceforge.net/svnroot/vcmi/trunk/

Altair PW
31 stycznia 2010, 19:55
Jak widzę sami programiści, a ja głupi myślałem, że mało kogo taki kod interesuje. ;P
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5
temat: Kod żródłowy Heroes 3

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel