Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [WoG, ERA/różne] Skrypty Sagamosy
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4

avatar PW
26 stycznia 2008, 14:36
**************************************************
Heh, jak ja lubię górnolotnie stworzone tematy :)
**************************************************

Pamiętam pierwsze info o skryptach Sagamosy przeznaczone do wersji 3.58, które rodziły się w bólach i które rozpalały wyobraźnię graczy! Sagamosa w pojedynkę stworzył system Zaawansowanych Poziomów i Zaklęć na Mapie Przygody z iście epickim rozmachem. Kilkanaście nowych skryptów, mnóstwo nowych grafik, nowe zaklęcia, dodatkowe "pseudo-jednostkie" na polu bitwy, niespotykane umiejętności... Presja była ogromna. Po wielu miesiącach czekania system został upubliczniony na necie i dostosowany do wersji 3.58f [sic!]
Niestety, praktyka była już mniej optymistyczna. Owszem, Sagamosa spełnił wszystkie obietnice, ale:
* żeby jego system działał, należało wyłączyć ok. 90% oficjalnych skryptów i opcji hard-coded.
* mimo tego - bugów w grze było co niemiara i niektóre uniemożliwiały całkowicie dokończenie scenariusza!

Mimo wszystko spędziłem kilka wspaniałych wieczorów odkrywając i ciesząc się wszystkimi nowościami.

Po tym wszystkim, jak to zwykle bywa - po Sagamosie słuch zaginął! Skrypty nie były poprawiane, a i gracze zapomnieli o tym dodatku i skupili się na nowej modzie w świecie H3 - wymyślaniu nowych miast.
Gwoli przypomnienia - żadne miasto do tej pory nie ukończono w 100% ani nie dostaliśmy do podmiany publicznej wersji grywalnej.

Kilka(naście) dni temu Sagamosa, wynurzając się niczym Feniks z popiołów zaatakował...! Przeorganizował cały system, powyrzucał co niektóre rzeczy, dodał jeszcze więcej "cudeniek" i... zresztą oceńcie sami:

http://www.wog.euweb.cz/information.html

Rozmach przedsięwzięcia przytłacza, prawda? Zmiany jak dotąd niespotykane na większą skalę! System przemyślany, dopracowany w szczególe i epatujący nowymi możliwościami. Plus przecudna grafika! Mi już cienkie ślina! Chce to mieć już dziś! teraz! przy zarwać całą noc! :D

Oczywiście w tym wszystkim jest łyżka dziegdziu :(
Na razie nie ma co się spodziewać opublikowania skryptów. Dlaczego? Z ego co zrozumiałem, skrypty te wykorzystują funkcje stworzone do WoGa 3.59, więc mogą dzieło może ujrzeć światło dopiero po premierze 3.59. Czyli znowu kolejne fajna rzecz będzie czekać latami, aż Slava da znak życia, aż to, aż tamto...
Bo tak naprawdę gdyby WoG 3.59 jako jedyną nowość miał zawierać wyłącznie skrypty Sagamosa nie miałbym nic przeciwko temu, ba! byłbym przeszczęśliwy!

A jakie są wasze uwagi na ten temat?
Mam jedną - niestety nie wyobrażam sobie by AI mogła korzystać z tych nowych fukcji (w wersji 3.58f nie umiała korzystać dlatego granie przeciw komputerowi było łatwe ze względu na przegiętych rozbudowanych bohaterów). Dlatego najlepiej się to sprawdzić w trybie muliplayer. Natomiast ile tryb multi sprawia do tej pory kłopotów? Cóż, ciężko będzie to dograć...

Kulex PW
26 stycznia 2008, 15:19
Można to ściągnąć stąd stąd.
Ale mi nie działa, a podmieniam folder "s" i wsadzam folder "sagamosa" do "zvs".
Co mam zrobić, żeby mi działało?

tymolord PW
26 stycznia 2008, 15:39
Ja pierdziule! To jest wspaniałe! Jak to użyć?

EDIT: Więc jednak podmienianie czcionek, i użycie standardowej czcionki do "własnych" (lub powiedzmy zewnętrznych) obrazków jest możliwe.

Nemomon PW
26 stycznia 2008, 16:02
Wygląda pięknie na screenach. Ciekaw jestem, jak w rzeczywistości. Jak również, czy są to tylko plany czy też wydał z siebie finalną wersję pod WoG 3.59.

avatar PW
26 stycznia 2008, 16:32
Kulex: te linki co podałeś - to dotyczą starej wersji skryptów, sprzed ponad 1.5 roku dla wersji 3.58 o której pisałem. Są mocno zabugowane, ale grać się od biedy da... choć nie wiem jak dziłają z script update (pewnie jeszcze gorzej).

Trang Oul PW
26 stycznia 2008, 17:51
@tymolord: Będzie można użyć za kilka miesięcy (oby tylko), jak wyjdzie WoG 3.59. Na razie nie ma nawet downloadu.

Kulex PW
27 stycznia 2008, 10:04
Awatarze, może i są stare, ale mają trochę skryptów, więc jak z nich korzystać?

jankes_begbie PW
27 stycznia 2008, 10:19
Hmm... zabawne: jeszcze nie dalej niż kilka dni wstecz sam zanosiłem się z zamiarem napisania / zapytania na forum, czy coś wiadomo na niegdyś poruszony temat specjalizacji wysokopoziomowych bohaterów. Deja vu? Telepatia jakaś? ;) Tak czy inaczej, owy projekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Pozostaje tylko czekać na wdrożenie. Zgadzam się z AVATAREM, że nawet gdyby była to jedyna nowość w 3.59 to bylibyśmy przeszczęśliwi.

Dark Dragon PW
27 stycznia 2008, 10:42
Prezentuje się wspaniale... Będzie współpracowało z WoGiem? [i NNU?]

Cichy PW
27 stycznia 2008, 10:53
Nareszcie coś nowego u Sagamosy :) Grafika nieźle się prezentuje. Trzeba "tylko" poczekać na WoGa 3.59... Oby był gotowy już w tym roku.

Field PW
28 stycznia 2008, 18:35
Ja się uczepię jednej rzeczy - za dużo Tolkiena.

MCaleb PW
29 stycznia 2008, 01:49
A ja innej - brak oryginalnych artów. Połowę widziałem w oryginale, a nawet jeden przerobiłem... ew. mogę podesłać moją wersję Sagamosie. Chyba wszyscy wiedzą do czego piję.

Field PW
29 stycznia 2008, 08:01
Do tego lisza?
czy do chomic...

avatar PW
29 stycznia 2008, 13:49
Prawdę mówiąc wolę nieoryginalne arty niż 97% amatorskich dzieł.

Kulex PW
1 lutego 2008, 09:58
Strona została zaktualizowana.
http://www.wog.euweb.cz/
Dział download już działa.
Można już ściągnąć skrypty Sagamosy, ale nie wiem, jak z nich korzystać.

avatar PW
1 lutego 2008, 11:24
Zaczynam dziękować Bogu, że umiem... czytać ze zrozumieniem. Pobierzna lektura strony wyraźnie prawi, że te skrypty działają na razie z WoGiem 3.59 beta. A dostęp do WoGa 3.59 beta MAJĄ wyłącznie członkowie WoG Teamu! Tak więc normalni użytkownicy WoG 3.58f nie dadzą rady w to pograć. Sagamosa pisze również (w guestbooku), że pliki udostępnił po to, by można je przejrzeć, obejrzeć i zacząć dyskutowac, zgłaszać opinie, propozycje itd.
Tak więc:
W skrypty Sagamosy będzie dopiero można zagrać w chwili ukazania się WoGa 3.59!! Na chwilę obecną są niekompatybilne z wersją 3.58f, jedynie co można zrobić to obejrzec skrypty w edytorze, bądź grafikę w programie graficznym!!!

sagamosa PW
1 lutego 2008, 11:47
hello guys,

this is sagamosa speaking!
nice to see those discussions going on. that was exactly what i wanted - to revive interest in WoG again on the international forums.

From your posts I see (well at least i hope. my polish isn't very good, but since i'm czech i more or less understand) you mostly like the way my new sript looks, that's great to hear.

take care
sagamosa

Acid Dragon PW
1 lutego 2008, 12:07
Thanks for dropping by :).
Please, stay - have some acidic beer or some of our roast troglodytes ;). I'm sure many of the Acid Cave dwellers know English.

In these times, when the future of WoG looks a bit cloudy it's really great to know that some WoG projects are still alive and will introduce new elements to the game.

Altair PW
1 lutego 2008, 12:21
"Poczytałem" trochę skryptów Sagamosy i muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem.
W większości zastosowano tam zaawansowane mechanizmy i funkcje, które powinny gwarantować wysoką stabilność tychże skryptów. Oczywiście nie mogłem tego przetestować w grze, jednak uważam, że cało jest naprawdę obiecująca

Jak widzę nowe składnie, które pojawią się w 3.59 znacząco poszerzają możliwości skryptów. Wiele pomysłów, dotąd nie możliwych do zrealizowania stanie realnych. Pozostaje tylko czekać na nowego WoGa!

avatar PW
12 lutego 2009, 15:43
A niby czemu nie będzie można?
Tak w ogóle to skrypty Sagamosy są gotowe. Tylko, jak ich autor pisze, używają komend, których nie ma w oficjalnej wersji 3.58f, są za to w nowszej implementacji ERM, do której mają dostęp tylko nieliczni. Sagamosa pisze, że jak tylko wyjdzie nowa wersja WoGa, udostępni swoje prace - obecnie nie chce się wysuwać przez szereg. Jeśli chodzi więc o te skrypty - jedyną przeszkodą jest oficjalne ukazanai się WoGa 3.59. WoG 3.59 nie chce się ukazać, bo... tak w ogóle nie wiadomo czego. Aha, już wiem - bo odgórnie ustalono, że nowy WoG musi mieć nowe miasto i już! (a jeszcze nie ma)
strona: 1 - 2 - 3 - 4
temat: [WoG, ERA/różne] Skrypty Sagamosy

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel