Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)temat: Czy V jest of Might and Magic
komnata: Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)
strona: 1 - 2

Acid Dragon PW
12 sierpnia 2007, 18:24
To tylko tzw. "easter eggs", czyli przemycone nazwy z innego świata bez żadnych nawiązań fabularnych.

W kampanii dowiadujemy się m.in., że Sandro był mistrzem Markala, królowa Izabela kiedyś mówi coś w rodzaju, że 'będą pędzić, jakby sam Crag Hack ich gonił', a mag Zehira wspomina imię Solmyra.
Dodatkowo w opisie któregoś z miast pojawia się text o uciekinierach z Erathii.

Ale nie mniej jednak to tylko przemycone słowa, bez żadnego znaczenia fabularnego. Cała historia świata, bogowie, smoki, geneza, rasy... to wszystko stoi w dość oczywistej sprzeczności z poprzednim universum.

Aczkolwiek fajnie, że chociaż postanowili 'mrugnąć okiem' do fanów poprzedniej ery. Pierwotnie w H5 mieli się też pojawić znajomi bohaterowie, ale ostatecznie ze względów fabularnych zrezygnowano z tego.

Ector PW
12 października 2007, 18:38
Osobiście nie przepadam za HoMM5. Do podtytułu "of Might and Magic" też trudno mi się przyzwyczaić w przypadku tej części. A co mi nie pasuje:
a) grafika - w HoMM4 była całkiem niezła, trzymała się klimatu. A ta tutaj? Zewsząd wyziera Warcraft, zaczynając od menu głównego, a kończąc na animacjach w kampanii. No i te mangowe straszydła z lochu...
b) fabuła - sprytnie ukryte zerżnięcia z HoMM3, królowa jakaśtam z Imperium Gryfa bardzo przypomina królową Kaśkę z Erathii, a i samo Imperium na Erathii niechybnie jest wzorowane (co jest godłem Erathii? Oczywiście, że gryf!).
c) nazewnictwo - inferno? Hm... Gdzieś już było. Przystań? Hm... gdzieś już była. Akademia? Hm... TEŻ już gdzieś była, a mianowicie w poprzedniej części! A imiona niektórych bohaterów też są idiotyczne.
Nawet muzyka Roba Kinga, skądinąd najlepszy punkt tej gry, nie jest w stanie uratować całości. Ale mod-kampania do HoMM5, którego akcja wraca na Axeoth i "ożywia" Lysandera, Emilię Nighthaven i kilku pozostałych (nie pamiętam w tej chwili tytułu), zapowiada się ciekawie, chociaż nigdy nie mogę znaleźć czasu, żeby ściągnąć to co już jest.

WULKANICZNY dragon PW
12 października 2007, 19:59
Lubię HoMM5, bogata fabuła (w h3 była idiotyczna). Co do tych nazw to jak nieliby nazwać inferno? Może lawowe miasteczko? A co go grafy to jest o niebo lepsza niż w HoMM4. Fabuła też inna...

Ector PW
12 października 2007, 21:05
Idiotyczna? A co w niej było idiotycznego, hm?

selene PW
14 października 2007, 18:43
Wybacz, WULKANICZNY dragonie, szanuję Twoją opinię, ale naprawdę fajnie by było, gdybyś uzasadnił dlaczego sądzisz, iż fabuła w trójce jest idiotyczna. Okej, może jak ktoś nie lubi czytać, to mu się nie podobały te boksy z dość długimi informacjami, ale powiedz mi ile treści jest zawarte w HV?! Historia jest potwornie poplątana i rozumiem, że w ostatnim dodatku powinniśmy spodziewać się jakiegoś logicznego końca, ale dialogi w stylu: "A masz!" i "Na światłość!" jakoś mnie nie powalają (nie mówiąc już o kretyńskim polskim tłumaczeniu w intrze "Nie, nie mogę go zostawić!", "(...)a ty wszak nie jesteś wojownikiem.", "Masz rację, Godryku, lecz wciąż lękam się o Nicolaia", jak z telenoweli). W trójce z niecierpliwością wyczekiwało się na dalszy ciąg fabuły, a już zwłaszcza w Heroesach Kronikach. Bardzo szkoda, że twórcy piątki raczą nas tylko filmikami, z rzadka krótkimi informacjami. I mimo że podoba mi się HV jako gra, to daleko jej do trójki. A szkoda...

EDIT:
Dobra, okej, Solmyrze, mój błąd, masz rację:) Jednak wydaje mi się, że najważniejsza jest treść i czepianie się apostrofów, uważam za nadwyraz, hm... "czepialskie":P Mimo wszystko pozdrawiam Cię serdecznie.

Solmyr PW
14 października 2007, 19:24
Ja już nie mogę! Co wy wszyscy z tymi apostrofami? Selene, czy ty widziałaś co napisałaś? Chyba nie... Co to za jakiś: drogon'ie, heros'ach (a rozumiem, to było westchnienie "ach") czy Nicolai'a?

MCalebMCalebPrzypominam - od wypominania, poprawiania, opieprzania i odcinania kończyn są tu Strażnicy (ew. Starożytni), a nie inni mieszkańcy. Masz sprawę - zgłoś ją drogą prywatną, a nie zaśmiecaj mi tematów. Zrozumiano?

WULKANICZNY dragon PW
14 października 2007, 20:03
A więc, kampanie w h3 są wg. mnie okropnie nudne. W HoMM5 kampanie są ciekawe i aż rwałem się by je przejść bo co misję fabuła robi się coraz gęstsza.

MCalebMCalebNie chcę wiedzieć co było tym zagęszczaczem... Poza tym, czy nie to napisałes kilka postów wcześniej?

Field PW
14 października 2007, 20:20
Wulkaniczny, dublujesz się. DLACZEGO są nudne?

Aha, jeszcze jedno: "i" i "y" nie podlegają prawom samogłosek do końca, jeśli chodzi o apostrofy, więc piszemy NICOLAIA, nie NICOLAI'A. -_-"

MCalebMCalebFix'd.

WULKANICZNY dragon PW
14 października 2007, 22:05
Jak dla mnie zanudzają fabułą, brak konkretów, wszystko jest wnerwiająco oczywiste w przeciwieństwie do HoMM5(w HoMM5 np. mamy do czynienia z zagatką, czy Raelag to Agrael). Mogę wymieniać tak długo...

MCalebMCalebNie mówi się 'zagatką', tylko 'z Agatką'. I co było oczywiste w trójce? Że Fineas wykiwa Sandra w tak cudny sposób? A co do Ag-Raela i Rael-Aga, to naprawdę mistrzowskie posunięcie, nie ma co, ho! ho!, zagadka stulecia!

Alamar PW
14 października 2007, 22:16
Cytat:
wszystko jest wnerwiająco oczywiste w przeciwieństwie do HoMM5
ROTFL

Cytat:
(w HoMM5 np. mamy do czynienia z zagadką, czy Raelag to Agrael)
ROTFL ^3

A na serio - podaj konkrety - co dokładnie Ci się podoba w H5, w przeciwieństwie do H3, a nie ogólniki typu "zanudzają fabułą" czy "wnerwiająco oczywiste".

selene PW
15 października 2007, 09:39
Cytat:
Mogę wymieniać tak długo...
To wymieniaj. Myślę, że chętnie sobie poczytamy i ewentualnie zgodzimy się z Tobą lub obalimy Twoje argumenty.
strona: 1 - 2
temat: Czy V jest of Might and Magic

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel