Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: [przyklejony] Modyfikacje do MM
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)
strona: 1 - 2 - 3 ... 7 - 8 - 9

Ginden PW
12 października 2007, 19:53
Przeszedłem MM7 chyba 12 raz i stwierdzam, że gra jest zbyt ŁATWA. Mógłby ktoś zmodyfikować pliki gry tak, aby w lokacjach było więcej (rodzajów) stworów (np. hydry w Tatalii, smoki w Nighonie, kilka tytanów w Bracadzie), a same ich staty mocniejsze o około 15%?

AlamarAlamarTemat ten jest od pomocy w modyfikowaniu MM6-8 (może i nawet MM9) i pomocy w wszelkich z tym związanych sprawach.


Przydatne programy:
- MM7 View - program do podglądu, wyciągania i zapisywania plików w MM6-7 oraz plików graficznych w MM8
- MM8 Level Editor - (teoretycznie) pozwala na zabawę z każdym plikiem w MM8 (nie sprawdzałem)
- Magic Extractor - program do podglądu, wyciągania i zapisywania plików w MM9
- MM6-8 Map Viewer - program do podglądu map obszarów i lochów z MM6-8


Ciekawsze tematy na Celestial Heavens o modyfikowaniu gier:
- Hex Editing Example - czyli poradnik jak krok po kroku edytować MM7 w systemie heksadecymalnym (w tym link do pdf-a)
- Making Might & Magic VI Harder
- M&M6/7/8 Shop Editing issue
- MM6 Mok`s patch. Additional patch - patch bazujący na łatce Moka stworzony przez GreyFace`a (nie wiem jak z kompatybilnością z polskimi wersjami)
- New mods for Might and Magic 7 - kilka drobnych modów

Mody:
1. Mod Big Daddy'ego Jima (60 MB) zmieniający większość zadań na nowe, podmieniający potwory i przedmioty, a także kilka innych rzeczy.
2. Maestro Mod - zawiera w sobie mod Big Daddy'ego Jima, a dodatkowo podmieniający większość grafik na nowe oraz dodający kilka nowych zadań.
Jak zainstalować grę?
download z Rapidshara (180 MB), download 2 (180 MB), Patch 2.7.1 (85 kB)

KirinKirin
Poradniki dotyczące modowania gier z serii M&M na naszym forum:

- MMExtension, czyli skrypty w M&M6-8 w przystępnej formie
- Opis wbudowanego w M&M7 systemu skryptów

Alamar PW
12 października 2007, 21:53
Cytat:
Przeszedłem MM7 chyba 12 raz i stwierdzam, że gra jest zbyt ŁATWA.
Każda gra będzie łatwa po jej wielokrotnym przejściu.

Co do modyfikacji, to "zrób to sam" - potrzebny jest tylko np. MM7 View i zdolność odnalezienia wymaganych informacji w pliku events.lod.
Tutaj zaś masz przykład takich zmian.

Ginden PW
13 października 2007, 08:51
Mój plik monsters.txt to przypadkowe znaki. Jak to ma się dać edytować?
Cytat:
xÚŐťÍrŰH’€Ďĺ�~†7{°6( đsI·ÝkÉ­µÜăžľA$
$Áü�$GM>Ă>ÂDĚa`:ő©ßgn~�ͬ?T�ÚxwŰj‹˘%Ő‡¬Ş¬Ě¬¬¬i~
›í–ŰŃeąŢlój4ͶÁ˙®·ŮvCä—ĺźňUľŢŽ˛ő|4)W7Ů–żľÝfłĹČŻ_Rx9‚˙®
ňĺr$Ţlż�ßö1ß›m¶žĺşh¨ŘĚľ{ń/äC¶ĘÉU1Űüá‚ŚŢ]ŤČů„ŚŢü />Uy¶ÁúŹ]
ľŮ’ď—{ŽHÎ}Ú?ääĽyý0‡6fäŞĘoɸď6„˙Ű4[ew9¶´AčWí
ÚäŻŕÇ—g—ŮćězQ, ď|_@ëçEE>g

Alamar PW
13 października 2007, 13:26
U mnie działa.

Ginden PW
14 października 2007, 14:30
OK. nie_mam_nicka wysłał mi pliki i rozpocząłem utrudnianie. Jakieś propozycje?
Teraz MM7 stanie się jeszcze trudniejsze. Np. Mega-dragon ma 5000 HP. W planach mam dodanie śmierci i wymazania androidom.

Ginden PW
19 października 2007, 18:42
Yeah... Mój modzik działa, ale pojawiło się kilka problemów. Anioły w Celeste nie zmieniły statystyk. Tak samo Mega-Dragon, przyzywane gobliny (ogniska sygnałowe), mistrz miecza w Gildii najemników (ten z Kordelasem kapitana). Jak na to zaradzić?
I czy jeśli dam np. aniołowi piekło i on je rzuci, to dostaną jego sojusznicy?

Alamar PW
19 października 2007, 22:10
Z tego co się orientuje, niektóre rzeczy są zakodowane gdzie indziej (nie wiem gdzie ani jak), tak więc zmiana parametrów ogólnych nie zadziała na nie. Jednym z takich miejsc jest właśnie Celeste czy jaskinia Megasmoka.

Co do czaru, to sam sprawdź.

Ginden PW
20 października 2007, 19:41
Proszę wszystkie istoty dobrej woli/serca o pomoc przy modziku. Znajdźcie dla mnie miejsce gdzie są zapisane statystyki anielskich lordów w Celeste, mega-smoka, Mistrza miecza w Gildii najemników, Williama Setaga itd.

AlamarAlamarBez dobrania się do bebechów MM7 (czyli zapewne pliku exe), to raczej masz marne szanse na zmiany parametrów w tych miejscach.
Jakiś czas temu na Celestial Heavens, pewien nieumarły półork też chciał zmodyfikować MM7 i napotkał na te same błędy. Rozwiązania tego problemu nie znalazł (a przynajmniej nic o tym nie wiem, a zwracałem na tamtejszy temat baczną uwagę).

Ginden PW
21 października 2007, 10:26
Ok. Prace już się kończą, teraz szukam błędów.
Screeny:
Screen nr 1
Screen nr 2
Nadal czekam na propozycje.

Waspwort PW
21 października 2007, 19:15
Na arenie czasami spotykamy niewidzialne stwory- mimikra czy jakoś tak się nazywają.... Mógłbyś je gdzieś wstawić. Pomysł z Mantikorą dobry. Rozumiem, że to jest Nighon?

AlamarAlamarTe niewidzialne stwory, to właśnie mantikory.

Alamar PW
21 października 2007, 19:44
Ginden, a spróbuj taj dla żartów ustawić w krainie olbrzymów zamiast diabłów, smoków czy tytanów kury, koty czy psy - czyli niewykorzystane grafiki z plików. Spróbuj również w Erathii czy innej krainie pozamieniać wieśniaków, na tych niewykorzystywanych w grze.
Jeśli Ci się to uda, to wystarczy "tylko" zamiast tych grafik wkleić inne (choćby z MM8) i można dodać nowe stworzenia do gry (oczywiście ustalając odpowiednie statystyki).
Jestem ciekaw wyników eksperymentu.

Ginden PW
21 października 2007, 20:04
Niestety wieśmaków i inne cheeseburgery nie da się podmieniać (przynajmniej nie wiem jak). Spróbuję z tymi kotkami.
EDIT: Kociaki nie działają: przy próbie wejścia do krainy tytanów wywala do windy.
EDIT2: Skoro wymieniam hydrę na mantikorę to zostaje niewykorzystana jednostka (hydra). Ma ktoś propozycje na co ją wymienić (MM8) i gdzie umieścić?

Waspwort PW
21 października 2007, 23:57
Ale mantikory na Arenie mam normalnie widzialne. Ale zapewne masz rację.
A jeśli chodzi o stwory, to działa na zasadzie, ze wszystkie stworzenia danego gatunku zamieniasz na inne, czy możesz zrobić tak, że Hydry znad morza w Nighonie zamieniasz na mantikory, a pozostałe zostawiasz tak jak były.
Jesli chodzi o stwory to zamieniłbym smoki. Jak jest normalnie:
zielony->niebieski->czerwony
to zamieniłbym na:
niebieski->czerwony->czarny(z M&&MVIII) atakowałby ciemnością... taka propozycja
A co do podmiany Hydry... może coś do Deyi? bo Harpie są dosyć słabawe... może Gorgony? Albo dodać piratów z M&MVIII do Grot Tidewater

Ginden PW
22 października 2007, 15:35
Potrafię podmienić wszystkie potwory na mapie. Jak uda mi się uruchomić MM8LevelEditor to mogę się zastanowić nad zmianą pojedynczych.

Waspwort PW
22 października 2007, 17:15
Byłoby super podmienić na przykład część bandytów z Erathii na ogrów ze Splądrowanych Pustkowi.

Ginden PW
26 października 2007, 20:25
OK.
Wersja 0.4 moda. Dodaje kilka ułatwień dla graczy początkujących w MM (ceny rud jak w MM8), artefakty "potęgi" i "równowagi". 2 poziom szlamowców wymienił Toksyczną chmurkę na oblanie kwasem. Błędy proszę zgłaszać przez GG, Jabbera lub e-mail.
EDIT: Zmiany pojawiają się przy pierwszym w danej grze wejściu na obszar/respawnie.

Crag Hack PW
29 października 2007, 21:14
MM8 Level Editor jest faktycznie lepszy od MM7 Viewa, gdyż ten drugi nie pozwala na import choćby takich plików jak fonty, czy pliki zdarzeń (nie pamiętam w tym momencie, jak one się nazywały). Ponadto można eksportować dużo plików naraz, czego (chyba) MM7 View nie oferuje.

edit: Przepraszam, faktycznie View :)



AlamarAlamarSt0rmCat MM7 View a nie Viewer.

Ginden PW
30 października 2007, 15:02
MM8LevelEditor rzeczywiście jest lepszy od MM7 Viewa. Prawdopodobnie w Nighonie znajdziecie niedługo smoka. Znalazł ktoś jakieś błędy w moim modzie?

Ginden PW
9 listopada 2007, 17:09
Mam wersję 0.9 moda. Jeszcze dodam nowego potwora i wszystko będzie gotowe. Więc co chcecie? W grę wchodzi tylko MM8, gdyż w MM6 nie ma animacji śmierci z boku. Z sensownych propozycji dostałem: koszmara, ogry, nieumarłego smoka, szkieleta strzelca.

Waspwort PW
9 listopada 2007, 18:07
A ja mam pytanie. Ten mod ułatwia czy utrudnia grę? Bo najpierw pisałeś, że dasz Megasmokowi 5000HP, a później że dodaje kilka ułatwień dla początkujący graczy, więc już nie wiem.
strona: 1 - 2 - 3 ... 7 - 8 - 9
temat: [przyklejony] Modyfikacje do MM

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel