Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: ERMowe jednostki
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3

Haregar PW
19 marca 2005, 15:00
Witajcie, możecie tu składać prozpozycje do nowych jednostek, np. nomadzi mają 50 ataku itp. :) Za parę dni postaram się dowiedzieć, jak zmienić/dodać jednostce miasto i zmienić imię. Więc, dajcie pomysły. Dla przedsmaku mam takie coś:
ZVSE
!!MA:A142/30;
!!MA:D142/5;
Nomadowie mają 30 ataku, ale za to 5 obrony xD .

Trang Oul PW
20 marca 2005, 09:14
Żeby zmienić imię, otwórz plik main4.wog (po angielsku) albo WoG358fpl_beta.wog (po polsku) za pomocą WinRARa. Wypakuj z niego pliki tekstowe (.txt) do folderu Heroes III\Data. Otwórz Notatnikiem pliki CRTRAIT0.TXT, CRTRAITS.txt, ZCrTrait.txt i możesz pozmieniać nazwy stworów i Dowódców. Tymi plikami tekstowymi można pozmieniać niemal wszystko np. czary, artefakty, biografie Dowódców itd.

Jeżeli chcesz, żeby jednostka należała do zamku, to napisz tak:
!#MA&v7183=1:O159/4;
Liczba po literze "O" to numer stwora (tu Duch), a po ukośniku to numer zamku (Tu Nekropolis).

A jeżeli chcesz dać/zabrać jednostce umiejętność, napisz tak:
!#MA&v7183=1:X159/?i;
!#VRi&v7183=1:|262144;
!#MA&v7183=1:X159/i;
Liczba po literze "X" to numer stwora (tu Duch), a po pionowej kresce to liczba oznaczająca umiejętności (tu Nieumarły). Aby dać jednostce kilka zdolności, trzeba zsumować ich numery np. 2+1024=1026 - latanie i odporność na zaklęcia umysłu.

Haregar PW
20 marca 2005, 10:26
Wow! Chyba muszę się nauczyć troszkę tego ERM jeszcze :) . Ale dzięki za porady.

DEW PW
27 grudnia 2005, 11:50
Jak można stworzyć całkiem nową postać krok po kroku? Tłumacz jak najprościej: co, gdzie i jak (jest może gdzieś taka dokładna instrukcja?).

Trang Oul PW
27 grudnia 2005, 12:11
Mógłbyś napisać dokładniej. Nikt nie wie, czy chodzi Ci o bohatera, jednostkę czy dowódcę.

To-ja PW
27 grudnia 2005, 12:39
Zmieniłem nazwy dowódcy w tym pliku (dokładnie w dwóch, w których występowała), ale w grze była ciągle taka sama.

Acid Dragon PW
27 grudnia 2005, 13:41
Nazwy jednostek (również dodwódców) nie są zapisane w skryptach (choć dzięki napisaniu odpowiednich skryptów można je zmienić), a w wewnętrznych plikach gry. Najprostszym sposobem na ich zmianę byłoby wyciągnięcie odpowiednich plików .txt używając np. Resedit'a, edytowanie ich zwykłym edytorem tekstowym, a następnie umieszczenie w katalogu Data.

To-ja PW
27 grudnia 2005, 17:32
Zmieniłem nazwe dowódcy w plikach CRTRAIT0.TXT, CRTRAITS.txt, ale nie działa. W jakich plikach trzeba zmienić?

Acid Dragon PW
27 grudnia 2005, 18:14
dla WoGa ZCRTRAIT.txt.

Kaazam PW
27 grudnia 2005, 18:42
Pytanie. Czy do takich operacji potrzebny jest jakiś specjalny program, czy nie????

Ps To-ja czy ty przypadkiem nie jesteś jednym z forumowiczów pclab????

Acid Dragon PW
27 grudnia 2005, 19:03
Do 'takich operacji' trza jedynie wyciągnąć pliki, więc potrzebny jest np. Resedit. Samej edycji można dokonać już nawet w Notatniku - trza tylko uważać, aby nie usunąć jakiejś tabulacji.

PS. zdziwiłbym się, gdyby tak nie było ;).

To-ja PW
27 grudnia 2005, 20:16
Czym z podstawowych programów WINDOWS lub programów freeware?

BYŁEM jednym z forumowiczów pclab, ale tamto forum to nic w porównaniu z tym forum. Wchodze raz na kilka godzina, a jest w jednym dziale po kilka postów.

Zmieniłem w pliku ZCrTrait.txt i nic. Jako profesja ciągle pokazuje "Oprawca" :(

P.S. Czy można zmieniać takie rzeczy, jak imię konkretnego dowódcy, np. żeby dowódca Deemera nazywał się XXY, a nie Letoq ? Jak tak to w jakim pliku?

DEW PW
27 grudnia 2005, 20:21
Wróciłem, chodzi mi o potwory i dowódcę (jednostka z przodu armii). Ja nie znalazłem, ale jeśli wiecie gdzie dokładnie są opisane szczegółowe instrukcje co do stworzenia potwora to napiszcie.

Trang Oul PW
27 grudnia 2005, 20:23
Wystarczy systemowy Notatnik, chociaż ERM Scripter też się nadaje.

To-ja PW
27 grudnia 2005, 20:36
Są tabulacje, więc spróbowałem edytować w Microsoft Word, ale nie polecam. Jest inne kodowanie i nie da się otworzyć gry.

Trang Oul PW
27 grudnia 2005, 21:42
Imię Dowódcy jest zapisane w pliku ZNPC01.txt.

To-ja PW
28 grudnia 2005, 11:35
Przeglądając ten plik widzę, że jest wiele błędów, np. w biografii Pete, dowódcy Orrina jest napisane, o buncie, jaki Pete przeżył wraz z Sylwią. Ma ktoś może poprawiony plik z dowódcami (chciałem sam poprawić, ale tego jest bardzo dużo, a w notatniku ciężko się poprawia)?

Jak tak, to prosiłbym o przesłanie na maila to_ja_czyli_alan@o2.pl

Kryształowy smok PW
1 stycznia 2006, 14:05
Co mam zrobić, żeby jednostce nadać imię, na przykład: Miecznik na polu 1d1s ma imię Harold?

Acid Dragon PW
1 stycznia 2006, 14:56
O ile wiem, to jest to albo niemożliwe, albo bardzo trudne..... Można zmienić jednostce nazwę globalnie, np. sprawić, by wszyscy miecznicy na danej mapie mieli nazwę 'Harold', ale żeby każdy miecznik miał inne imię? Albo by do nazwy 'miecznik' dodac jeszcze jeden parametr - 'harold'? .... Nie wydaje mi się to możliwe....

vinius PW
1 stycznia 2006, 16:44
Jednak wydaje mi się, że tak.
Grałem na mapie przygotowaniej przez Lounera, gdzie, o ile pamiętam, jednostki maja własne nazwy. Sprawdzę, to napiszę :).

EDIT:
Tak, to jest możliwe!
strona: 1 - 2 - 3
temat: ERMowe jednostki

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel