Witaj Nieznajomy!
|
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 32 - 33 - 34 ... 81 - 82 - 83 | |
AmiDaDeer |
Ok, już wiem, o co chodziło. Trzeba było zmienić "!!" na "!#". :P EDIT: Kurczę, znowu nie tak. Tylko co? Oto i całość skryptu: ZVSE !#VRz800:S^Liberalis^; !#VRz801:S^Od czasów stworzenia Liberalis uważał, że walka jest czystym nonsensem. Zaczął więc ćwiczyć przekonywanie ludzi o głupocie wojny i zaletach pokoju. W końcu jego umiejętności dyplomatyczne doszły do perfekcji.^; !#HE133:B0/z800; !#HE133:B1/z801; !#HE133:L1^astral2.pcx^; !#HE133:L2^astral.pcx^; !#HE133:X0/4; !#VRz830:S^Zwiększa efekt umiejętności dyplomacji Liberalisa przy każdym poziomie począwszy od drugiego.^; !#UN:G2/133/2/830; !?PI; !#HE133:S1/?v1/1 S2/?v2/1; !#HE133:Sv1/0 Sv2/0; !#HE133:S4/19/1; Ostatnie 4 linijki spowodowały, że bohater nie ma żadnych umiejętności drugorzędnych, za to - nie wiem, czy tak powinno być - ma 68 punktów doświadczenia. :P |
Altair |
Niestety nie mam wpływu na to, że ktoś nie potrafi bezbłędnie skopiować przykładowego skryptu. ;) Jeśli chcemy dodać bohaterowi np. podstawową Taktykę piszemy: ZVSE !#HEnr_bohatera:S19/1; Wersja trzy argumentowa służy do czego innego. EDIT: Ty Hobbicie w swoim skrypcie przestawiłeś czwartą umiejętność na 19 miejsce. ;P |
AmiDaDeer |
Śmieszne. Jeden niewielki błąd w zrozumieniu, a taka różnica. :P PS. Bardzo dziękuję za skrypt. Bardzo. |
Cichy |
Dam sobie spokój z tym skryptem na nowy zasób. A teraz coś innego: Proszę o skrypt, w którym obiekt typu 63 podtypu 55 stanie się nowym siedliskiem "Posterunek zamku", w którym będzie można zwerbować (podobnie jak w fabryce golemów) cztery jednostki: chłopów, pikinierów, halabardników i mieczników. |
Ginden |
Chyba się tak nie da. |
Altair |
Cichy: A teraz z innej beczki: Proszę o skrypt, w którym obiekt typu 63 podtypu 55 stanie się nowym siedliskiem "Posterunek zamku", w którym będzie można zwerbować (podobnie jak w fabryce golemów) cztery jednostki: chłopów, pikinierów, halabardników i mieczników. Nie da się od tak przypisać pustemu budynkowi właściwości siedliska. Można tylko stworzyć siedlisko wyglądające jak pusty obiekt. Pierwszego dnia wszystkie obiekty 63/55 są podmieniane na fabryki golemów i odpowiednio ustawiane. Oczywiście nie w tym wypadku żadnych gwarancji, że nie będzie to działać poprawnie i nie wystąpi crash. Oto kompletny skrypt na to: ZVSE !#VRz401:S^Posterunek zamku^; !#TM15:S1/1/1/255; !#VRv1430:S1; !?TM15; !!FU&v1430<1:E; !!VRv1430:S0; !!UN:U63/55/?v10; !!DO20000/1/v10/1:P; !?FU20000; !!UN&x16=1:U63/55/1/1; !!UN&x16>1:U63/55/-1/1; !!UN:Ov1/v2/v3; !!VRv4:Sv1+1; !!UN:Iv4/v2/v3/20/1/63/55/-1/0; !!OBv1/v2/v3:H401; !!DWv1/v2/v3:G0/-1/0 G1/-1/0 G2/-1/0 M0/139/25 M1/0/14 M2/1/14 M3/6/4; !!POv1/v2/v3:N15; !?OB20; !!OB998:R; !?OB20/1&1000; !!PO998:N?y2; !!MA:L139/1 L0/1 L1/1; !!IF&y2=15:Q3^{Posterunek zamku} Czy chcesz dołączyć do swojej armii następujące stworzenia: Chłopi, Pikinierzy, Halabardnicy, lub Zbrojni?^; !!MA&-3/y2=15:L139/0 L0/0 L1/0; !!OB998&-3/y2=15:S; !!OB998&3/y2=15:M-1/1/0; !$OB20/1; !!MA:L139/0 L0/0 L1/0; |
Ginden |
A czy nie można dodać nowego podtypu dla "Siedlisko jednostek 4"? |
Altair |
Raczej nie. |
Cichy |
Dzięki za skrypt, zadziałał! A co należy zrobić, aby siedlisko tego typu miało strażników: 30 mieczników, 60 halabardników, 100 pikinierów i 250 chłopów? |
Altair |
Cichy: Dzięki za skrypt, zadziałał! A co należy zrobić, aby siedlisko tego typu miało strażników: 30 mieczników, 60 halabardników, 100 pikinierów i 250 chłopów? Należy zamienić linijkę: !!DWv1/v2/v3:G0/-1/0 G1/-1/0 G2/-1/0 M0/139/25 M1/0/14 M2/1/14 M3/6/4; na: !!DWv1/v2/v3:G0/6/30 G1/1/60 G2/0/100 G3/139/250 M0/139/25 M1/0/14 M2/1/14 M3/6/4; Jednak wtedy występuję problem z komunikatem po walce. Pisze "Fabryka golemów", nie jestem w stanie tego zmienić ani zmodyfikować. |
Cichy |
Użyłem tego i tego skryptu razem w jednej mapie i stało się coś dziwnego: kiedy bohater odwiedza jeden z posterunków, wyświetlają się po kolei komunikaty obu (najpierw komunikat posterunku zamku, później bastionu). Co zrobić, żeby komunikaty pojawiały się prawidłowo (każdy komunikat do innego typu siedliska)? |
Ginden |
Zmień zmienne. |
Altair |
Niestety abyś zrozumiał dlaczego tak się dzieje musisz znać podstawy ERM. Jeśli skrypt zawiera Timery (TM) i funkcje i odnosi się do jednego typu obiektu to powtórzenie całego skryptu drugi raz może się skończyć bardzo nieprzyjemnie. NIE WOLNO dublować nazw funkcji i timerów. Jeśli skrypt odnosi się do danego obiektu np. !?OB20/1 i napiszemy drugi skrypt z identycznym wyzwalaczem !?OB20/1 to do tego obiektu zostają przypisane OBA skrypty to chyba logiczne. Taki błąd popełnia wielu początkujących ERM scripterów. Co większość skutecznie zniechęca do pisania skryptów. W takich wypadkach należy zmodyfikować już istniejący skrypt, wzbogacając go o obsługę większej ilości obiektów, a nie KLONOWAĆ już istniejący na mapie. |
Nemomon |
Brak przecinka, po "rozumiem"; wyraz "sie" źle napisany; brak spacji; teoretycznie "was" można by napisać z "dużej litery"; forma zdania jak u Kononowicza - sorry, mam dziś zły dzień. Anyway, Tutaj jest poradnik Altaira. Wszystkie skrypty ERM wprowadza się do Zdarzeń Losowych z datą, która teoretycznie nigdy nie powinna w grze zaistnieć (np. dzień 500-ny). ZVSE !#UN:T1/0/0/68; !#UN:T1/0/1/154; !#UN:T1/1/0/26; !#UN:T1/1/1/151; !#UN:T1/2/0/82; !#UN:T1/2/1/155; !#UN:T1/3/0/27; !#UN:T1/3/1/134; !#UN:T1/4/0/83; !#UN:T1/4/1/135; !#UN:T1/5/0/69; !#UN:T1/5/1/196; !#UN:T1/6/0/133; !#UN:T1/6/1/132; Tutaj masz małe miasto Smoków. Zamienia jednostki w Bastionie. A ogólnie, to: !#UN:TA/B/C/D; A - Numer Zamku; B - Level Jednostki; C - Ulepszone Siedlisko (1) lub nie (0); D - Numer Jednostki. |
DAwidek1023 |
Dzięki.A czy istnieje jakiś łatwy sposób aby zrobić własne stworzenie, zamek lub arfetakt?? |
Parseus |
Witam. Chciałbym wykorzystać Fioletowego grzyba z edytora w ten sposób, że bohater otrzymuje do końca tygodnia magię danego żywiołu do końca tygodnia (losowo), lecz nie wiem, jak taki skrypt wykonać. Czy ktoś mógłby tutaj wypisać mi taki skrypt? |
Phoenix |
@Altair Widziałem na twojej stronce, tej z onet'u, że w pakiecie skryptów umieściłeś skrypt na kopalnie mithrilu. Czy mógłbyś mi powiedzieć, jak owy skrypt działa i gdzie go mogę znaleźć osobno. Zmierzam do tego, że chce w edytorze map mieć do wstawienia budynek który jest stałym przychodem mithrilu... |
Altair |
Osobno (no prawie) ów skrypt znajdziesz Phoenixie na stronie której adres jest w moim profilu. Jest to wersja przeznaczona do Wogifikacji. |
Phoenix |
@Altair Czy byłby możliwy do napisania skrypt który pozwala oduczać się zaklęć, które nasz bohater poznał przez pomyłkę? Tak samo jak zapominanie umiejętności w jarmarku czasu... |
Altair |
Hmm... można tylko po co? Skoro są dostępne wszystkie zaklęcia, których bohater się nauczył. Wystarczy kliknąć na zagięty róg strony księgi w wypadku gdy zaklęcia nie mieszczą się na jednej karcie. BTW: Byłem pewien, że o tym wszyscy wiedzą. ;P |
strona: 1 - 2 - 3 ... 32 - 33 - 34 ... 81 - 82 - 83 |
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel