Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Kod żródłowy Heroes 3
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Phoenix PW
5 czerwca 2007, 15:57
No masz rację, prościej zdobyć drugie jajko. I o drugim jajku chciałbym napisać.
Czy nie moglibyśmy napisać od podstaw heroesów? Mamy przecież już wszystkie grafiki jak na talerzu, to samo dotyczy dźwięku itd, itp. Oczywiście, taka wersja będzie na pewno wolniej chodzić, bo nie zdołamy zrobić tego tak dobrze jak programiści ubisoftu. Ale można by było spróbować. Przecież wielu z grotowiczów mogłoby coś zawalczyć na polu programowania. Co o tym myślisz?

@Trang: Przecież nie powiesz, że zrobiłbyś to lepiej... Skreślę może "doskonale" :P Ale poza tym, nie uważasz, że należy im się pewien szacunek za napisanie tak kultowej gry?
Trang OulTrang Oul>>Oczywiście, taka wersja będzie na pewno wolniej chodzić, bo nie zdołamy zrobić tego tak doskonale i spójnie jak programiści ubisoftu

Grrr, nawet tak nie bluźnij.

Ginden PW
5 czerwca 2007, 16:01
Kragh! O ile dałoby się napisać Heroesów od nowa to pojawiają się problemy:
* format zapisu plików
* obsługa AI
* stworzenie kodu obsługi miasta
* tworzenie bohaterów
* obsługa defów. Z tym jest ten problem, że program musi rozpoznawać też pliki MSG i MSK.

To-ja PW
5 czerwca 2007, 17:51
Co do formatu zapisu, można zrobić własny :P
Przecież trzeba by napisać zarówno zapis jak i odczyt. Nie działały by jedynie zapisy z oryginalnej H3.
Jeżeli te wszystkie dostępne do defów programy są autorstwa fanów, to nie powinno być problemu z obsługa grafik, w końcu tym fanom udało się.
Kod obsługi miasta i bohatera też nie powinien być aż tak trudny (przynajmniej tak myślę)
Pozostaje problem AL, co jest już bardzo trudne. Ciężko napisać całą sztuczna inteligencję od nowa. Jeżeli by się udało, to nie była by taka sama jak w oryginale. Prawdopodobnie była by głupsza, chyba że wśród fanów znajdzie się jakiś genialny programista :)

Ginden PW
5 czerwca 2007, 18:02
No właśnie. A edytor map? Koncepcja jest nierealna.

Acid Dragon PW
5 czerwca 2007, 19:21
Teorie, teorie... Problemy, o których mówił Ginden to ułamek ich procenta. Kod obsługi miast jest wszak banalny w porównaniu do całości przecież. Zaprogramowanie efektu jakiegokolwiek zaklęcia jest właściwie osobnym i dość skomplikowanym programem samym w sobie.

W sumie użyłem złego porównania - nie chodzi o to, żeby wziąć drugie jajko - chodzi o to, żeby drugie jajko sztucznie stworzyć od zera :P.

A obrazowo - skoro nigdy w historii żaden fan, ani zespół fanów nie napisał takiego programu to znaczy, że to jednak "trochę" problematyczne, nie sądzicie?
To, że wiadomo, jak ma wyglądać egipska piramida, mając odpowiednie budulce i nawet plany jej budowy jeszcze nie znaczy, że wybudowanie jej jest łatwe, czy nawet możliwe. To i tak cholernie skomplikowane, czaso- i pracochłonne oraz wymagające raczej sztabu ludzi (i to zawodowców, a nie amatorów).

Phoenix PW
5 czerwca 2007, 21:19
Ale jest inne rozwiązanie: Zatrudnić kurę która by nam to jajko zniosła :P. Mam tu na myśli jakiś zespół programistów. Pod pewnym względem jest to rozwiązanie problemu, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że WoG Team nie potrafiłby stworzyć chociażby mizernej repliki Heroesów...

@To-Ja
Ale sztuczną inteligencję można wyciągnąć z jakiegoś dobrego silnika gry. I to za darmo!

Acid Dragon PW
5 czerwca 2007, 21:36
To zatrudnij :P Gwarantuję, że cena będzie mniej-więcej taka jak za kurę znoszącą złote jajka :P.

I w teorii, owszem, jakąś "namiastkę" herosów dałoby się stworzyć. Sam "rdzeń" gry - czyli zarządzanie miastami i jednostkami jest dość prosty do zrobienia i może to zrobić pojedynczy człowiek w sensownym czasie nawet (podejrzewam, że najbardziej czasochłonna byłaby praca z dopasowywaniem i wyświetlaniem grafik, a nie z samym algorytmem). Być może nawet przez kilka lat dałoby się stworzyć coś na poziomie prymitywnego H1. Ale gdy dochodzą dodatkowe poziomy komplikacji - zaklęcia, ich poziomy, umiejętności drugorzędne, efekty stworów, ulepszenia, zdarzenia czasowe, edytory, efekty artefaktów, lokacje mapy przygody, a do wszystkiego dostosowywanie AI... no to jakoś tego nie widzę.

I nie, sztucznej inteligencji zdecydowanie nie można znikąd wyciągnąć :P. Do każdej gry jest tworzona indywidualnie. Zależy przecież od elementów takich jak właściwości jednostek, czy zaklęcia, których żaden "uniwersalny" silnik gry nie uwzględnia.

Vatras PW
5 czerwca 2007, 21:38
Znalezienie zespołu (profesjonalnych) programistów to nie taki problem. Zalezienie zespołu programistów, którzy zrobią to wszystko za darmo, to już inna para kaloszy :P Tak więc niestety pomysł jest nieco nie trafiony, wszakże w ten sposób postąpił poniekąd Ubisoft przy tworzeniu H5.

EDIT: Ech, musiałem pisać w tym samym czasie co Acid :P

Qui PW
5 czerwca 2007, 22:53
Jeśli zrobicie wszystko pozostałe to podejmuję się napisać AI ;P.

(Takie na poziomie H3 to nie problem, bo szczerze mówiąc to jest dość słabe, gorzej z takim na poziomie H5, do tworzenia AI które z założenia ma przegrać to nawet nie wiem jak się zabrać :P.)

Altair PW
6 czerwca 2007, 02:04
Nawet stworzenie nędznej namiastki Herosów zajęłoby kilku nawet bardzo zdolnym programistom parę ładnych lat, ponieważ do stworzenia gry potrzebny jest ogromny sztab ludzi i masa pieniędzy. Zaprogramowanie AI to akurat niewielki problem. Jednak na początku niezbędny jest dobry engine (Tak wiem istnieją darmowe, ale który nadaje się do Heroesów? ;P). Oczywiście potrzebne są do tego wszystkiego profesjonalne programy, gdyż Notatnik i Paint w tym wypadku nie wystarczą. Kolejna sprawa to błędy, które z pewnością pojawią się grze, a których usunięcie zajmuje więcej czasu niż napisanie samej gry (Ubi coś o tym wie).

Phoenix PW
6 czerwca 2007, 13:30
No to inne wyjście, zatrudnić hakera do kradzieży kodu źródłowego. Inna sprawa że to niezgodne z prawem (chyba).

To-ja PW
6 czerwca 2007, 14:54
Może jednak dałoby się jakoś przekonać Ubisoft, żeby dał (odsprzedał) kod źródłowy. Byłoby dużo szybciej i zgodnie z prawem :)
Gdyby się nagłośniło sprawę Ubisoft zyskałby oddając kod jako "dobra firma pomagająca fanom "swoich" starych gier" :P

Phoenix PW
6 czerwca 2007, 15:06
Ubisoft to uparta kura i może się nie dać namówić Poza tym coś mi się wydaje, że Ubisoft woli Pieniądze od dobrej opinii :P.

To-ja PW
6 czerwca 2007, 16:30
Ale na dobrej opinii może więcej zarobić ;)

tymolord PW
6 czerwca 2007, 18:44
Wykupienie kodu źródłowego kosztuje, o ile się nie myle, co najmniej kilka tysięcy.

Ginden PW
6 czerwca 2007, 18:50
set.

vinius PW
6 czerwca 2007, 18:55
i to nie PLN-ów. ale o czym ta dyskusja? nie dadzą - i tyle, kutwy jedne. Nikt owej "kury" z rak nie wypusci, a Ubisoft to takie zawzięte cwaniaki, że i pewnie programistom KB: Legends wytoczy proces za uzycie "king's Bounty" w tytule...

Sharper PW
6 czerwca 2007, 18:59
Mój skarbonkowy majątek- 2000 PLN wystarczy? :D

Jak powiedział vinius-kutwy i tyle za conajmniej(domniemam) kilkanascie tysięcy dadzą nam( i to z negocjacjami)

Phoenix PW
6 czerwca 2007, 20:42
Nie musimy dyskutować bo i tak nam tego nie sprzedadzą. W końcu ile to jest kilkanaście tysięcy dla ubisoftu? A dobra opinia nie ma dla nich znaczenia, jeżeli ich grę jakoś zareklamują i w ogóle to i tak się sprzeda.

To-ja PW
6 czerwca 2007, 21:35
WoG wymaga oryginalnej wersji H3. Gdyby przy pomocy pełnego kodu zrobić jakieś coś bardzo dobrego (bez kodu WoG Tema zrobił bardzo dużo, to ile mógłby z kodem), to zwiekszyłby się popyt na H3 ;)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5
temat: Kod żródłowy Heroes 3

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel