Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [różne] Jak wygrać?
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3

Justyna PW
12 maja 2006, 15:06
Witam wszystkich maniaków Heroes 3 z dodatkiem WoG. Od całkiem niedawna gram w nią z moim chłopakiem i, niesety, ani razu nie wygrałam. Dodam, iż on gra dłuzej niż ja, więc nie mam szans. Proszę o poradę, jak mam z nim wygrać. Gram zamkiem, on inferno. Jakiego bohatera powinnam wybrać? Jakie umiejętności mu rozwijać? itp.

Bardzo wam dziękuję.

Trang Oul PW
12 maja 2006, 16:00
1. Bohater: polecam Loynisa ze względu na Modlitwę. Oczywiście należy rozwinąć Magię Wody.
2. Dowódca: Paladynowi najlepiej dać wytrzymałość, atak, obrażenia i obronę. Robimy z niego wojownika.
3. Jednostki: najlepiej mieć: halabardników (najlepsza jednostka 1. poziomu), gryfy królewskie (kontratak), krzyżowców (2 ataki), kapłanów i archaniołów.
4. budynki: najpierw budujemy ratusz, później cytadelę i zamek albo siedlisko (najlepiej w niedzielę), a później kapitol. Jak będziemy już mieć dużo złota, to budujemy lepsze siedliska. Jeżeli masz Nowe Ulepszenia, to Niebiańską Wieżę zbuduj na końcu, jak będziesz mieć surowce.

Justyna PW
17 maja 2006, 13:09
Dzięki!!! Ale potrzebuję jakichś bardziej szczegółowych inf. Rozbudowywanie, umiejętności itp. już opanowałam. Nie wiem natomiast, jakie artefakty najlepiej łączyć.

Acid Dragon PW
17 maja 2006, 19:06
Jeśli chcesz konkretnych odpowiedzi, zadaj konkretne pytania ;) .

Co do łączenia artefaktów - nie ma to większego znaczenia. zwykle już tylko jeden (obojętnie który) złożony artefakt w połączeniu z premiami artefaktów składowych jest wystarczający, aby zyskać ogromną przewagę (może z wyjątkiem tego kapelusza admirała, o ile nie mamy do czynienia z dużą mapą w większości pokrytą wodą). Inna sprawa, że najczęściej bardzo trudno jest coś złożyć. Jeśli więc widzisz jakąś okazję - składaj co możesz.

Kathrin PW
21 maja 2006, 21:49
Justyno, ja radziłabym Ci zmienić zamek :) . Swoją drogą, ciekawam, jakim gra Twój chłopak.
Skoro opanowałaś rozbudowę i dobór umiejętności, to może czas popracować nad tempem gry. Przeważnie jest ono zbyt wolne. Proponuję dokupić na wejściu drugiego bohatera, przełożyć armię jednemu i od drugiego dnia już działać (kopalnie, przebijanie się do przodu). Ja gram zupełnie inaczej niż tutejsze chłopaki :) . Nie stawiam w pierwszym tygodniu budowli dających kasę, ale staram się o jak najwięcej wojska. Stawiam na wojnę błyskawiczną, no chyba, że są jakieś obiektywne utrudnienia i... z moimi chłopakami póki co wygrywam :)) .
Ważne jest też wyczucie liczebności jednostek neutralnych; nabywa się je z czasem, to tylko kwestia doświadczenia. Przykładowo wczoraj grałam po raz kolejny kampanię z Gem i ostatni scenariusz z butami trupa stał się dziecinnie łatwy, gdy garnizon z 18 smokami przeszłam już w drugim tygodniu; kiedyś bym się na takie coś nie odważyła :) .
Życzę powodzenia, pewnie niedługo uda Ci się przeciwnika wdeptać w ziemię :))) .

Oriwin PW
29 września 2006, 16:59
Witam!
Mam tu ciekawy temacik. Mianowicie jakich bohaterów wybieracie na początku gry w zależności od zamku? Ostatnio kolega poradził mi brać w WoG-u postaci z nauką na starcie. Z ulepszonymi umiejętnościami mają już od 1 lvl-u 30% szans na zdobycię dodatkowej statystyki przy każdym
lvl-upie.

Np.:
Interno – Calid
Necropolis – Moandor lub Xsi

Chodzi o naukę w podstawowych umiejętnościach, która też pomaga lvl-ować. Ale co z zamkami gdzie nie ma takiego bohatera? Np. Rampart? Ja osobiście wybieram Kyrre. Dlaczego? Specjalność logistyka jest baaardzo przydatna.

A wy?

Pozdrawiam.

Trang Oul PW
27 marca 2007, 22:16
Nieaktualne tematy, ale mogące się przydać pozamykałem. Cała reszta czeka na "przebudzenie". Od ogólnych dyskusji są już tematy, żeby wszystko było razem.

Field PW
27 marca 2007, 22:44
Co do tego, co napisał Oriwin:
Castle - zasadniczo nie gram tym zamkiem, bo go nie lubię. Zwykle jednak jest to Sanya (Sokole oko w Wogu nabiera nowej jakości i się naprawdę przydaje) lub Cuthbert (Osłabienie działa cuda, ale ze względu na to, że jest to tylko czar, to jest on na drugiej pozycji)

Rampart - Mephala albo Thorgrim. W pierwszym wypadku mam puszkę (redukcja kilkadziesiąt % obrażeń działa cuda na polu walki ;), w drugim zaś obniżenie poziomu jednostek bywa bezcenne - np. takie Master Gremlins przestają sprawiać zagrożenie - przydatne zwłaszcza w początkowych stadiach rozgrywki.

Tower - tutaj zawsze, niezależnie od sytuacji Rissa. Surowce w tym zamku to konieczność, a tutaj mam jeden dziennie gratis.

Inferno - Calid, sytuacja analogiczna do Tower. Jeśli gram przeciw ludziom to ewentualnie Nymus (czarty też są niezłe, gdy je podbuzować).

Dungeon - Jaegar, a to z tej przyczyny, że w Dungeon magowie są naprawdę potężni. Im więcej many - tym lepiej.

Stronghold - Gundula. Sytuacja analogiczna do Rampart/Mephali.

Fortress - Alkin, chociaż powód absurdalny - gorgony to moje ulubione jednostki w grze.

Conflux - biorąc pod uwagę ogólną nieprzydatność bohaterów z tego zamku (jak i całego Conflux, które jest średniaste), to albo jest to Grindan (gdy z człowiekiem - pieniądze!) albo Aenain i jego Promień osłabienia (czy jak to jest w polskiej wersji gry ;))

Tyle, mam nadzieję, że może jakoś to sprowokuje do ciekawej dyskusji (a zabrzmiało, jakbym był aktywem partyjnym ;))


Dark Dragon PW
28 marca 2007, 13:48
Burdel to ty robisz. Piszesz po 3 posty pod rząd. Ja w każdym bądź razie o pomoc w rozgrywce do ciebie zwracać się nie zamierzam.

Nemomon PW
28 marca 2007, 13:52
Mógłbyś edytować swoje posty szczoti a nie pisać nowe, zwłaszcza 2 minuty później.

Osobiście też bardziej preferuję magów, ale z wyjątkami.

Castle: Ingham;
Rampart: Eleshar lub Gelu;
Tower: Solmyr lub Dracon;
Inferno: Zydar;
Dungeon: Malekith;
Stronghold: Nie wiem, chyba raz grałem tym zamkiem, jeżeli musiałbym wybrać, to pewnie tego specjalistę od Balisty;
Fortress: Podobnie jak wyżej, najprawdopodobniej Andra lub Styg;
Conflux: Ciele;
Trupiarnia: Isra.

O pomoc też nie zamierzam prosić, sam sobie jakoś poradzę.

Altair PW
28 marca 2007, 15:23
Widzę "piękny" offtop w tym temacie. Posty nie związane z tematem wkrótce znikną.
BTW: Chcecie się przezywać to znajdziecie sobie inne miejsce.

EDIT: Offtop skasowany.

Dark Dragon PW
28 marca 2007, 15:43
>>> A kto do Black Dragon?
Jedena z użytkowniczek. Jej post znajdziesz w "Twoja ulubiona jednostka w HoMM3"

>>> Przecież ciemny nie zawsze jest czarny?
Dark nie tylko znaczy ciemny. Czy Dark Messiah to Ciemny Mesjasz?

Field PW
28 marca 2007, 15:54
Dzięki za "konstruktywną" krytykę, Szczoti -_-"
Nie chce mi się nawet pisać, że na trójce sobie zjadłem zęby (bo gram w nią od premiery), bo nie chodzi tu chyba o przerzucanie się. Dobra, to teraz moja kontra: nie wiem, czemu, ale widzisz u magów tylko czary atakujące (czego najlepszym przykładem jest, moim zdaniem, dobór przereklamowanego Solmyra) - w smoczej utopii da się wygrać magiem - wystarczy, że odpowiednio pomożesz swoim jednostkom czarami ochronnymi. Poza tym to są Heroes of Might AND Magic - co oznacza tyle, że magia też jest ważna w tej grze (i zauważ, że nie brałem TYLKO magów), chociaż, co można było chyba wywnioskować z mojego postu - dla mnie na starcie najważniejsze są surowce, dopiero potem inne cuda. Stąd magowie - bo to oni ich dostarczają, chociaż nie ukrywam, że więcej satysfakcji daje mi wypełniona po brzegi księga zaklęć i umiejętności magiczne na maksa, niż zmiecenie przeciwnika z powierzchni ziemi legionem czarnych rycerzy.

Cóż, każdy ma WŁASNĄ taktykę. I zdarza się, że nawet dzięki niej wygrywa ;)

Field PW
28 marca 2007, 15:58
No, ok. Tu się zgodzę, że moje pole działania jest dość ograniczone. A co zrobię na magicznej ziemi? :)

Kathrin PW
29 marca 2007, 09:38
Szczoti myślę, że każdy może mieć swoich ulubionych bohaterów, nawet głupcy:) (nie ukrywam, że ja stawiam na magów), natomiast są scenariusze, w których nie masz wyboru i wtedy trzeba wygrać takim jaki nam się dostał:) Polecam mapę z H3 "Moc&Magia" (lub odwrotnie:)), a także ostatni scenariusz kampanii w H5. Te scenariusze, oczywiście mądrze rozegrane, przekonają Cię być może, że magowie mogą być niebezpieczni.

BTW dobry mag zrobi wszystko, by mieć wpływ nawet na jednostki odporne na magię, czyli przykładowo czarne smoki.
Kulę Osłabienia warto zawsze mieć w ekwipunku.

Ginden PW
29 marca 2007, 15:47
Na czarne smoki: pole siłowe (w walkach z istotami zionącymi cud), ruchome piaski, błogosławieństwo, modlitwa. Jeśli masz kulę osłabienia: implozja, błyskawica, spowolnienie, ściana ognia.

Ginden PW
2 kwietnia 2007, 17:54
Jeśli gra się Cragiem Hackiem warto wybrać szamana jako dowódcę.

Trang Oul PW
7 kwietnia 2007, 12:52
Można. Wystarczy włączyć opcję "Dowódcy muszą być wynajęci".

Cichy PW
7 kwietnia 2007, 16:25
"Magowie" (szamanowie) w twierdzy pasują. Jest przecież klasa bohaterów - magów bitewnych.

Ginden PW
22 kwietnia 2007, 12:50
Mam pytanie: gdzie są ukryte te skarby w kampanii "Czas przygody"?
Weszłem do gościa, zapłaciłem mu 2500 i dostałem komunikat, że są skarby za latarnia, na wzgórzach, w bagnie itd. ale nie umiem ich znaleźć.
EDIT: odkryłem pewien "błąd" w tej kampanii. Jeśli zostawi się krasnala w zamku się go potem weźmie z powrotem to mamy więcej armii.
strona: 1 - 2 - 3
temat: [różne] Jak wygrać?

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel