Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Podziemna Tawernatemat: Antargarich po Rozliczeniu - Zaginiony Pomysł
komnata: Podziemna Tawerna

Sir Galuf PW
13 kwietnia 2023, 23:25
Witajcie Grotowicze! (Minęło bardzo dużo czasu od kiedy robiłem nowy temat...)

Pamiętam jak dawno temu, przeglądając forum, natknąłem się na całkiem ciekawą dyskusję o tym, jak mogłoby wyglądać życie na Antargarichu po Rozliczeniu (Zakładając, że kataklizm nie zniszczył całej planety). Niestety nie pamiętam już gdzie toczyła się ta dyskusja, ale w sumie zmotywowało mnie to do przemyślenia pewnej kwestii... co by było gdyby Heroes IV zamiast być osadzoną w Nowym Świecie, opowiadało historię niedobitków, którzy przetrwali kataklizm i stoją przed wyzwaniem odbudowy świata.

Jakby nie patrzeć, takie postapokaliptyczne Heroesy mogłyby być całkiem ciekawym wyzwaniem - Niewiele surowców, konieczność odbudowy kopalń lub budowy nowych od podstaw, dominacja trudnego terenu, cięższe walki... Gdyby zamiast robić nowy styl graficzny po prostu podrasowali silnik trójki, to mogłoby to wyglądać całkiem zacnie. Jeśli idzie o Frakcje, to mogły by być na początku 4 np:

1. Krasnoludy (Wiem, że tu niestety nielubiane xd) - w swoich podziemnych bastionach mogłyby zachować w miarę liczną populację i wybić się do statusu własnej frakcji

2. Potwory z Lochów Czarnoksiężników - pozbawione władzy Czarnoksiężników, bestie zaczęłyby samodzielne rządy w lochach dawnego Nighonu

3. Barbarzyńcy - Oni zawsze są twardzi, więc mogliby przetrwać kataklizm w jakichś niedostępnych górskich regionach Krewlood

4. Nekromanci - Jako ten główny złol kampanii - mieliby całkiem dużo surowców do tworzenia Armii

Potem w dodatkach mogłyby dojść następne frakcje jak na przykład jakies niedobitki Erathii i Avlee, Jaszczury z Wysp Krwawego Sztyletu... Super by też było, jakby frakcje jeszcze bardziej się od siebie różniły niż w poprzednich częściach (Jakieś dodatkowe zdolności frakcyjne na mapie przygody, lub polu bitwy...)

I teraz takie pytanie: Jak sądzicie, czy mniej więcej taki projekt Heroesów 4 miałby szansę na zdobycie serc fanów? Ja osobiście bym zakupił taką gierkę xd (Jak tak teraz na to patrzę, to ten post trochę przypomina tematy z czasów mojej pierwszej aktywności - taki powrót do korzeni xD)

Crystal Dragon PW
14 kwietnia 2023, 00:53
Uważaj kolego, bowiem do Oro droga niedaleka.

A tak w sumie to, well, jakby Rozliczenie zobrazować trochę inaczej niżli całkowite zapadnięcie się skorupy ziemskiej to pomysł brzmi całkiem ciekawie.

avatar PW
14 kwietnia 2023, 05:27
Jako ciekawostkę powiem, że powstała nawet gra o tym opowiadająca (ale skończyło się tylko na wersji alpha).

Sir Galuf PW
14 kwietnia 2023, 12:59
Szkoda, że ta gra dotrwała tylko do wersji alfa - wyglądała całkiem ciekawie. Ale kto wie - może wczasach kiedy marka jest zamrożona, fani odkopią ten projekt i będzie można pograć

Darkstorn PW
14 kwietnia 2023, 15:33
Ciekawy temat, bo sam miałem parę lat temu podobną wizję, inspirowaną mocno Dark Sunem z D&D, w sumie miał być to taki trochę Fallout/Neuroshima/Deadlands: Hell on Earth w realiach (HO)MM, gdzie najpierw wszyscy walczą przeciw wszystkim, potem przeciwko Barbarzyńcom, następnie przeciwko Nieumarłym, a na końcu wszyscy łącznie z Nekromantami przeciw siłom Władców Żywiołów, którzy postanowili skolonizować spustoszony świat eksterminując przy tym wszystkich jego dotychczasowych mieszkańców...
Miałem też alternatywną wersję czyli Lodowa Apokalipsa (załóżmy,że Miecz Mrozu był silniejszy od Ostrza Armagedonu i w efekcie doszło do globalnego oziębienia...), niestety, potem przeczytałem Wiedźmina, i okazało się, że Sapkowski jednak pierwszy wpadł na podobny pomysł (tak zwane "Białe Zimno"), z tym, że nigdy go nie "pokazał" na żywo, jedynie czasem o nim wspominał... :(

P.S. ma ktoś link do tego starego tematu?

Sir Galuf PW
14 kwietnia 2023, 17:38
Władcy Żywiołów mogliby być w sumie tym, czym początkowo miało być Forge w Armagedon's Blade - Najpotężniejszą, nie grywalną normalnie frakcją występującą tylko w Kampanii. Taki sojusz Krasnoludów, Barbarzyńców, Potworów i Nekromantów w celu ocalenia resztek świata przed żywiołakami mógłby być bardzo ciekawy!
temat: Antargarich po Rozliczeniu - Zaginiony Pomysł

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel