Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Jarmark Cudówtemat: Stabilna dyfuzja - królicza nora
komnata: Jarmark Cudów
strona: 1 - 2 - 3

Andruids PW
10 marca 2023, 00:52
W końcu przestałem zwlekać z nieuniknionym i położyłem łapska na tym niesamowitym narzędziu. I stało się dokładnie to, czego się obawiałem. Mianowicie, bawię się doskonale i trudno mi przestać o nim myśleć. Ale stało się też coś nieprzewidzianego. Kiedy liznąłem temat miesiąc temu (głównie przez korzystanie z darmowych stron oferujących małe możliwości algorytmu i pobieżne przeglądanie nitek na 4chanie) nie było jeszcze tylu narzędzi i funkcjonalności, pozwalających z łatwością generować wybrane postacie, koncepcje, style, i dających taką kontrolę nad pozami, kompozycją i perspektywą, a nawet pozwalających tworzyć całkiem składne animacje. A nowości zdają się pojawiać jak grzyby po deszczu! Dlatego czuję, że dużo ciężej było mi wejść w temat teraz, niż gdybym zrobił to jakiś czas temu, a próg wstępu zdaje się tylko rosnąć... No ale nieważne. Przecież ja w ogóle nie o tym.

Chciałem podzielić się dziś z wami małym cyklem, który powstał przy okazji mojego oswajania się z LoRA ((Low-rank Adaptation for Fast Text-to-Image Diffusion Fine-tuning).

#0 - "Wilk i Jaskółka" - oryginalny obrazek, który stał się bazą do powstania pozostałych.



#1 - Generyczne Fantazy - stworzone za pomocą modelu DreamShaper, z którego najczęściej korzystam.



#2 - Baalbuddy - wiem że nie przypomina do końca komiksowego pierwowzoru. Do tego musiałbym użyć zupełnie innej grafiki albo kazać wygenerować jakąś od zera za pomocą funkcji txt2img. Podczas dzisiejszych kombinacji nauczyłem się, że wiele LoR nie pozwala uzyskać upragnionych efektów z byle czego (ale niektóre tak, i te są najfajniejsze).



#3 - Elden Ring - ponownie, ściągnięty przeze mnie wytrenowany "szczep" nie daje automatycznie renderów z gry, a tylko pomaga w oddaniu klimatu kojarzącego się ze światem.



#4 Cowboya Bebopa pomijam, ponieważ nie chcę w szerokim gronie chwalić się swoją porażką. Ale ambicja boli coraz bardziej. Duża szansa że wrócę jeszcze z udanym obrazkiem.

#5 - Puella Magi Cirilla Magica - tu poszło zadziwiająco sprawnie, nic tylko snuć wizje, jakie przygody mogłaby mieć Czarodziejka Ciri.





#6 - Black Souls - seria dwóch gier (trzecia w drodze!) w programie RPG Maker o charakterystycznym surowym stylu.



#7 Pokemon GO - jeden telefon na ludzi... a drugi na potwory (kieszonkowe).



#8 Pokemon White (Wolf) - kolejna LoRA stworzona do generowania nowych obrazów, a nie przekształcania istniejących. Bardzo trudno było mi uzyskać efekt w jakimkolwiek stopniu przywodzący na myśl kreskę mistrza Sugimori. I żeby była jasność - kazałem maszynce wygenerować nastolatkę - nie dziewczynkę w wieku przedszkolnym!



#9 - Geraruto to Chirira Monogatari (by Studio Ghibli) - z tego jestem najbardziej zadowolony.



#10 - Witchtaker - podobnie jak Madoka, wspaniała zabawka, dała upragniony efekt prawie od razu.



#11 Grafiki mającej przywodzić na myśl twórczość Zdzisława Beksińskiego też nie pokażę, bo jeszcze ktoś się obruszy, że w ogóle nie podobna (bo faktycznie nie jest).

#12 - Ostateczna Fantazja - i ostateczna LoRA. Nie musiałem jej nawet męczyć parametrami, poprosiłem o 12 różnych grafik i wypluło mi między innymi zaginioną okładkę Final Fantasy 6-II White Cold Walker na SNES-a (Limited Deluxe Edition). Ogółem, bardzo fajny szczep.



To na razie wszystko. Nie wiem czy będę wrzucał tu coś jeszcze, i czy będę kontynuował cykl Geralta i Ciri. Dlatego zapraszam wszystkich do wzięcia bazowej grafiki i zrobienia z nią czegoś kreatywnego. Albo podzielenia się ze wszelkimi innymi ciekawymi tworami sztucznej inteligencji. Wrzucajcie co popadnie (znaczy... co jest warte zobaczenia) - królicza nora nie ma dna!

Hayven PW
10 marca 2023, 07:13
Cytat:
dziewczynkę w wieku przedszkolnym!

Ale wyszła chyba co najmniej tak z 10-letnia? Znaczy... nie wiem. To jest problem z AI - nie wiadomo, czy jest sens zastanawiać się, co autor miał na myśli, bo autor nie myśli; ale z kolei z drugiej strony naśladuje pewne wzorce, których już można próbować się doszukiwać...

Co nie zmienia faktu, że trochę niepokojące jest odmłodnienie Ciri (która w oryginale z wyglądu mogłaby być choćby i 50-latką) na większości obrazków. Ciekawe, czy i co ono mówi o maszynkach do generacji obrazków, o Wiedźminie CD-P i o naszym społeczeństwie :)

Andruids PW
6 października 2023, 16:34
Poprosiłem nowy algorytm DALL-E 3 o grafikę upamiętniającą tegoroczną rocznicę Groty. Szkoda, że ten skok w zaawansowaniu owej technologii nie nastąpił jakieś 2 miesiące temu, ale mówi się trudno. Wszystkiego najlepszego jeszcze raz!





Warmonger PW
6 października 2023, 19:17
^ Arty bardzo fajne, zwłaszcza te w stylu retro :)

Ostatnio wykorzystałem najnowszą wersję Stable Diffusion do przekonwertowania wszystkich moich tapet do rozmiaru 4K. A to jest coś, ponieważ przez lata nagromadziłem masę wspaniałych artworków (fraktali), które jednak często powstawały w niższej rozdzielczości. Jestem bardzo zadowolony z rezultatów :)

Fraktale mają to do siebie, że są nieskończenie szczegółowe. Stable Diffusion oczywiście nie jest w stanie tych szczegółów wymyślić, natomiast znakomicie redukuje szumy i przekształca chaotyczne grupy pikseli w coś, co przypomina jakąś realną teksturę lub detal.

Andruids PW
7 października 2023, 15:28
Wczorajszy wieczór i dzisiejszy ranek spędziłem na odtwarzaniu stworzeń z H3 w Dall-E 3. Najlepiej wygenerowane obrazy w pełnej rozdzielczości zapisałem w tym albumie: https://imgur.com/a/Yfvf3kc












Kastore PW
8 października 2023, 17:32
Małpa silna.

Andruids PW
9 października 2023, 14:18
Kolekcja rozrosła się do 60 obrazów. W komplecie są już Loch i Cytadela.




Andruids PW
11 października 2023, 09:45
Wpadły też Twierdza i Inferno.




Warmonger PW
12 października 2023, 07:34
DallE-3 dostępne dla subskrybentów ChatGPT 4. Bot sam pisze szczegółowe prompty:



Ale nie mam zamiaru się tym bawić. Każdy może teraz generować fantastyczne grafiki - lepiej zajmę się czymś, czego nikt inny za mnie nie zrobi ;)

Andruids PW
14 października 2023, 13:18
Warmonger:
DallE-3 dostępne dla subskrybentów ChatGPT 4.

Czyli niecałe 9 dych miesięcznie za dostęp do takiej technologii (i jeszcze ChatGPT 4 w gratisie)... no można się zastanowić. Ale póki jeszcze jest to dostępne za darmo w Microsoftowym bingu, to zamierzam wycisnąć z tego ile się da.

To albumu dołączają Zamek, Forteca, Wrota i większość neutrali.




Andruids PW
17 października 2023, 01:21
Wraz z dodaniem Nekropolii i Bastionu, kilku brakujących neutrali i poprawą odstających stworzeń, uznaję ten mały projekt za ukończony. Czuję, że nauczyłem się dzięki niemu paru rzeczy związanych z pisaniem promptów. Fakt, że zmusiłem algorytm do wygenerowania Centaura, Gryfa, Wróżkowego Smoka i Harpii, uważam za pewien sukces. Jeszcze raz zapraszam do przeglądania - https://imgur.com/a/Yfvf3kc.




Warmonger PW
17 października 2023, 10:27
To jest absolutnie fantastyczne <3 Genialna robota.

A nowy magiczny smok bardzo mi się spodobał, chętnie zobaczyłbym go w grze :)

Begrezen PW
17 października 2023, 17:22
jednostek z hota nie będzie? :( super są te graficzki <3

Andruids PW
17 października 2023, 17:37
Forge kusiło. Ewentualnie WoG. Ale ostatecznie uznałem, że nie ma sensu tak bez końca się bawić. Są inne rzeczy do kończenia.

Niemniej, zachęcam żeby samemu wziąć algorytm na jazdę próbną. Jest to prostsze i bardziej przystępne niż każda inna sztuczna inteligencja do tej pory, a po krótkim podglądnięciu używanych przeze mnie haseł (prawie wszystkie są załączone do obrazów w zalinkowanym wcześniej albumie) jestem pewien, że każdy będzie w stanie używać strony do generowania równie imponujących i pasujących stylem grafik.

https://www.bing.com/images/create

avatar PW
17 października 2023, 17:45
Warmonger - dopisz w vcmi tryb encyklopedii, żeby klikając na potworka w jakimś miejscu wyświetliły się andruidowskie graficzki w pełnej krasie!

Dru PW
19 października 2023, 11:08
Patrząc na te grafiki to jestem pod wrażeniem! I powiem tylko jedno, że artyści, czy graficy mają przekichane ;p

Ciekawe czy w taki sposób można by było stworzyć nowy ekran miasta do nowego zamku lub nowe puzzle do grala?

Warmonger PW
19 października 2023, 12:41
Nowe ekrany do miast już powstały - Asylum i Tartarus są dobrymi przykładami.



Ogólnie - wszystko się da, ale trzeba najpierw przygotować odpowiedni zbiór przykładów referencyjnych, tj. grafik w stylu oryginalnej gry.

Cytat:
I powiem tylko jedno, że artyści, czy graficy mają przekichane ;p
To przewidywałem już od dawna, dlatego przestałem zajmować się grafiką, ale przede wszystkim muzyką. I usiadłem na poważnie do nauki AI ;)

Dydzio PW
19 października 2023, 13:09
Cóż, w sensownych firmach dalej raczej beda potrzebni artyści, całkiem możlliwe że bedzie sie od nich wymagać by ssensownie umieli korzystać z AI. Natomiast niektóre działki jak solo gamedev staną się przyjemniejsze.

Dru PW
20 października 2023, 10:57
Asylum i tartarus zostały wygenerowane przez AI? Nie wiedziałem tego. Czy wiadomo jak autorzy się do tego zabrali? Czy podesłali AI oryginalne grafiki miast i na ich podstawie stworzono nowe, czy użyli odpowiednich komend do stworzenia samego tła, a potem kazali tworzyć każdy budynek osobno, czy AI wygenerowało wszystko za jednym zamachem?

witchking PW
20 października 2023, 11:23
Próbowałem przy pomocy leonardo.ai zrobić tło dla miasta. W tym celu do nauki użyłem istniejących ekranów bez zabudowy. Przykładowy efekt:


I takie pole bitwy:
strona: 1 - 2 - 3
temat: Stabilna dyfuzja - królicza nora

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel