Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ważne] VCMI
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 121 - 122 - 123 ... 128 - 129 - 130

Joneleth PW
28 stycznia 2023, 13:26
Ok, myślałem, że coś się pokićkało po mojej stronie - dzięki za wyjaśnienie. :)

avatar PW
28 stycznia 2023, 14:15
A jak nie chcesz czekać, to ściągnij (na chwilę) z goga angielską wersję h3 i podmień na telefonie plik heroes3.snd.

Fandor PW
28 stycznia 2023, 14:31
Przepraszam, że pociągnę offtop, ale myślę, że warto pochylić się nad sprawą skarbca i statystyk pobrań.

Ogromna szkoda, jeżeli do tej pory, nie było spójnej polityki w tym temacie. Moim skromnym zdaniem Drwal ma racje i cennym byłoby, aby w takich wypadkach jak VCMI, ale także inne mody był stały link do zawsze najnowszej wersji (czyli, że jak mamy wersję 1.0, a wychodzi wersja 1.2 to podmieniamy plik i nazwę w skarbcu, ale liczba pobrań i link zostają te same).

Co najwyżej jak jakaś wersja traci aktualność to z kronikarskiego obowiązku można dodać ją jako nowy plik to by dało fajniejsze statystyki - wiedzielibyśmy ile osób pobiera najnowszą wersje VCMI zawsze, a ile osób wraca do jakiś starych gdy są już nieaktualne (kontynuując przykład, robimy nowy plik w skarbcu - VCMI 1.0 - nieaktualne).

Andruids PW
28 stycznia 2023, 16:20
Jest to bug występujący od dawna, i to właśnie z tej okazji przygotowałem ten plik - http://www.mediafire.com/file/3r970cuqstxyqdx/Heroes3_Cut_sound_data.rar/file

Opis co z nim zrobić znajduje się w tym temacie - https://www.forum.acidcave.net/post.php?pid=158085

Dydzio PW
31 stycznia 2023, 17:41
Weszło znaczące update androidowego VCMI na google play: https://play.google.com/store/apps/details?id=is.xyz.vcmi

Jest to w tej chwili najlepsza wersja dostępna do pobrania

Dydzio PW
3 lutego 2023, 19:08
Wyszedł nowy hotfix release 1.1.1: https://github.com/vcmi/vcmi/releases/tag/1.1.1

Serd PW
7 lutego 2023, 09:01
Niezbyt ten hotfix udany... Nie dość że powrócił błąd powodujący że gra nie ruszy w rozdziałce wyższej niż 1280x720 to jeszcze gra nie potrafi poprawnie poprawnie wyświetlać miast. Za każdym razem gdy odpalę jakąś mapę i chcę wejść do miasta to zamiast całego miasta wyświetla się jedynie jego lewy dolny róg powiększony do monstrualnych wręcz rozmiarów (tak ok. 10-krotnie) tak że nic kompletnie nie można w danym mieście (obojętnie czy to Zamek, czy to Conflux, czy Loch, czy Nekro czy jeszcze inne) zrobić (Ani postawić żadnego budynku, ani zarekrutować żadnej jednostki czy bohatera, ani sprawdzić czarów w gildii magów, nic. Kompletnie nic.)I nie ma znaczenia czy gram w oknie czy na pełnym ekranie czy z włączoną opcją "Real Fullscreen Mode" czy nie... Wszystko to sprawdziłem i za każdym razem było tak samo czyli tak jak napisałem te kilka wierszy wyżej. Co więcej, błędy te występują nie tylko w w/w hotfixie... Ostatnimi czasy zrobiłem coś w rodzaju takiego uproszczonego przeglądu buildów VCMI na wersji 1.1 (tej ze świąt) zacząwszy, a na najnowszym Hotfixie skończywszy. Uproszczonym, gdyż z braku czasu (praca itd.) sprawdzałem tylko niektóre buildy (tak mniej-więcej co trzeci z kolei) a nie wszystkie jak leci. I co się okazało? Ani jeden z tych buildów nie działał w 100% poprawnie, bo albo występowały te dwa błędy o których pisałem na początku posta albo gra crashowała w momencie gdy łączyła się z serwerem VCMI bo serwer z jakiegoś powodu konsekwentnie odrzucał połączenie (build z 27.01.23), albo gra z jakiegoś powodu traciła możliwość obsługi myszki z ekranie wyboru i startowania mapy. Można było jeździć myszką po CAŁYM ekranie, naciskać LPM OBOJĘTNIE GDZIE i NIC SIĘ NIE DZIAŁO (buily z 28-30.01.23, ZTCP).Takie właśnie były wyniki tego uproszczonego przeglądu buildów. Uproszczonego, gdyż jak pisałem sprawdzałem tylko niektóre buildy a nie wszystkie gdyż nie miałem czasu, a później najzwyczajniej w świecie nie miałem już na to, powiem szczerze, siły i ochoty... Zresztą, czy sprawdzanie wszystkich buildów jak leci, w momencie gdy już z co trzecim były problemy, miałoby jeszcze jakikolwiek sens? A wracając jeszcze do problemów z wyższymi rozdzielczościami to, przyznam szczerze, jest dla mnie osobiście niepojęte jak tak istotna, było-nie-było, rzecz może być dodana wyłącznie za pomocą modu? I to, jak się niedawno okazało modu wadliwego, sprawiającego problemy i crashe? W takim Fheroes2 dla porównania, zaimplementowano to bezpośrednio w aplikacji uruchamiającej grę (FHeroes2.exe) i z niczym nie ma problemów. Wszystko działa bez problemów, stabilnie, w DOWOLNEJ rozdzielczości - słowem: tak jak powinno. I tak jak powinno to być także w VCMI, a niestety nie jest... Tak więc 1:0 dla FHeroes. Drugą rzeczą o której chcę tu wspomnieć jest klient VCMI. Pytanie: dlaczego wciąż jest on jedynie 32-bitowy? Przecież najnowsze buildy VCMI powstają, jeśli się nie mylę, na systemy WINDOWS 10 i być może także WINDOWS 11 oraz na najnowsze wersje ANDROIDA i MACOS-a czyli na systemy 64-bitowe. A VCMI Client (zresztą nie tylko Client bo Launcher i Server chyba też) jest wciąż 32-bitowy. Przecież jakiekolwiek oprogramowanie 32-bitowe w dobie systemów 64-bitowych jest już technicznie PRZE-STA-RZA-ŁE, drogi VCMI Teamie. Nie Wiecie o tym? Takie oprogramowanie było "na topie" w czasach WINDOWSA XP, WINDOWSA VISTY czy jako-tako jeszcze w czasach WINDOWSA 7 ale już nie dzisiaj, w czasach 10-tki, 11-tki i zapowiadanej już powoli 12-tki, na Boga! Tak więc zaktualizujcie Clienta (oraz Launchera i Servera jesli też będzie trzeba) do wersji 64-bitowej, bo to już naprawdę najwyższa pora. Ja wiem że nie jest to takie proste jak się wydaje i wymaga to pewnych zdolności programistycznych ale mimo wszystko spróbujcie chociaż to zrobić, bo kto wie czy także te 32-bitowe aplikacje nie są w jakiejś części przyczyną wszystkich błędów i problemów z VCMI o których pisałem już wcześniej. Powiem Wam szczerze, naprawdę nie wykluczałbym tego. Fheroes 2, że znów porównam je z VCMI, działa z najnowszymi systemami operacyjnymi bez problemu właśnie także dlatego że jest w pełni 64-bitowe. Zatem 2:0 dla FHeroes2. Kolejną rzeczą rzeczą o której jeszcze chcę tu wspomnieć jest ta, powiedzmy sobie szczerze, głupkowata konieczność łączenia się z serwerem za każdym razem gdy chce wybrać sobie jakąś pojedynczą mapkę(i to także w sytuacji gdy już wygram jakiś scenariusz i chcę rozegrać następny! SIC!! SIC!! SIC!!! Po stokroć SIC!!!) Kto na Boga to wymyślił? Po co? Toż to naprawdę szczyt głupoty!!! I znów pozwolę sobie porównać w tej kwestii VCMI z FHeroes2. I niestety dla Was drogi VCMI Teamie będzie to kolejny gol dla FHeroesów w tym meczu. A za co? A no za to właśnie że tam można spokojnie wybierać i rozpoczynać tak pojedyncze mapy jak i kampanie bez konieczności łączenia się z jakimkolwiek serwerem. Oraz przede wszystkim za to że dzięki powyższemu Fheroes2 daje możliwość zagrania bez konieczności posiadania internetu. Bo umówmy się: zawsze można dogadać się z jakimś krewnym czy znajomym który ma u siebie Net, siągnąć Fheroes czy VCMI u niego, zgrać na płytkę czy pendrive'a i zainstalować u siebie na kompie. Owszem, jak najbardziej tak. Tylko że o ile z FHeroes pozwala na grę bez Internetu tak VCMI ze względu na wspomnianą już konieczność łączenia się z serwerem już nie. A nie tak powinno to być drogi VCMI Teamie, nie tak... Tak więc Fheroes2 - VCMI 3:0. Tak że cóż, VCMI... Widać że chcecie dobrze, (dzienne buildy itd), ale wychodzi jak zwykle :| Ale nie martwcie się. Widzicie, każde "jak zwykle" można bez problemu zmienić w "jak trzeba". Trzeba tylko dobrych chęci, których, muszę przyznać, nie brakuje Wam, naprawdę. :) :) :) Później jakoś to już pójdzie :) :) :). I jeszcze jedno, tak na sam koniec: to wszystko co tu napisałem to nie jest, broń Boże żaden atak na Was, VCMI Teamie. To był po części opis moich perypetii z poszczególnymi buildami VCM, po części moja prywatna opinia o samym VCMI oraz kilka moich sugestii co do poprawy jakości VCMI. Tak więc jeżeli Ktoś poczuł się w jakiś sposób urażony czymkolwiek co tu napisałem, to serdecznie przepraszam. Bóg mi świadkiem, nie takie były moje intencje.

Hayven PW
7 lutego 2023, 09:18
I cyk, copypasta zapisana.
Cytat:
SIC!! SIC!! SIC!!! Po stokroć SIC!!!
Coś mi się wydaje, że nie tak się tego słowa używa.
Cytat:
Fheroes2 - VCMI 3:0
Ale po co takie stawianie dwóch różnych rzeczy w opozycji? To tak, jakbyś próbował pokazać, czemu Coca-Cola jest lepsza od pizzy.

avatar PW
7 lutego 2023, 09:43
Ja tylko napiszę, że daily buildy są już tworzone z myślą o wersji 1.2, która coś tam nowego w formacie wprowadziła, przez co niektóre dodatki mody z wersji 1.1.x będa crashować grę. Dlatego zaleca się wyłącznyć Extended RMG options w vcmi-extras i powyłączać mody z nowymi terenami (Forge, HotA) badź te mody, które używają bonusu DAEMON_SUMMONING.
I zgaduję, że wersje 1.1.x jak i daily buildy alpha 1.2 najlepiej instalować na czyste katalogi - mieszanie biblotek z róznych wersji może czasami dac bałagan.

Warmonger PW
7 lutego 2023, 11:05
Cytat:
Przecież jakiekolwiek oprogramowanie 32-bitowe w dobie systemów 64-bitowych jest już technicznie PRZE-STA-RZA-ŁE, drogi VCMI Teamie
Uhm, nie jest. Korzyści z takiej zmiany byłyby minimalne - co nie oznacza, że kiedyś tego nie zrobimy.
Wersje na Androida i iOS są już 64-bitowe, bo te platformy nie dają obecnie innego wyboru. Wersję na Windows budujemy najnowszym kompilatorem Microsoftu - a na nim raczej można polegać.
Cytat:
Tylko że o ile z FHeroes pozwala na grę bez Internetu tak VCMI ze względu na wspomnianą już konieczność łączenia się z serwerem już nie
VCMI nie wymaga oczywiście połączenia z internetem w grze lokalnej. Łączy się po localhost.
Cytat:
za każdym razem gdy odpalę jakąś mapę i chcę wejść do miasta to zamiast całego miasta wyświetla się jedynie jego lewy dolny róg powiększony do monstrualnych wręcz rozmiarów (tak ok. 10-krotnie)
Nikt nie zgłaszał niczego podobnego, to prawdopodobnie jakiś problem ze sterownikami albo egzotycznym układem graficznym.
Jeśli chcesz, aby problem został rozwiązany - podaj szczegóły.

Andruids PW
7 lutego 2023, 16:06
Serd:
Cały ten jazz


Majster PW
7 lutego 2023, 17:04
To jaka wersja, bądź build, jest aktualnie najlepsza do grania z dodatkowymi terenami?

Warmonger PW
7 lutego 2023, 17:09
Wersja 1.1.1 powinna działać z nowymi terenami, tak samo, jak 1.1.0. Tutaj nic się nie zmieniło.

Dydzio PW
7 lutego 2023, 20:21
"Kolejną rzeczą rzeczą o której jeszcze chcę tu wspomnieć jest ta, powiedzmy sobie szczerze, głupkowata konieczność łączenia się z serwerem za każdym razem gdy chce wybrać sobie jakąś pojedynczą mapkę(i to także w sytuacji gdy już wygram jakiś scenariusz i chcę rozegrać następny! SIC!! SIC!! SIC!!! Po stokroć SIC!!!) Kto na Boga to wymyślił? Po co?"

To jest kompletnie nietrafiona uwaga - typowy singleplayer został wręcz z premedytacją usunięcy z kodu gdzieś w okolicach roku 2017. Bo VCMI korzysta z architektury klient-serwer, która jest w tym przypadku pod każdym względem lepsza od tej tradycyjnej heroesowej - tak jak robią to np strzelanki od Valve także w singleplayerze. Oraz chyba wszystkie gry Unreal Engine. I serwer nie oznacza łączenia sie z internetem. Jak już to windows robi niepotrzebne problemy o odpalenie drugiego procesu - jednym antywirus pakuje VCMI do kwarantanny, innym firewall nie pozwala odpalić gry chociaż jest to komunikacja miedzy 2 procesam na 1 kompie... uroki windowsa.

PS. Niektóre rozdziałki dostępne w launcherze są zbugowane, bo jakiś czas temu ktoś zasugerował dodanie dziwnych rozdziałek telefonowych do launchera ze względu na iOS i ktoś to trochę bezmyślnie zaakceptował. Na wersje 1.2 raczej to nie bedzie jeszcze fixnięte.

PS2. Warmonger źle pisze - releasy budował obecnie MXE, wersje 1.2 już zbuduje zapewne toolset microsoftu

PS3. Błędy w miarę możliwości proszę zgłaszać na https://github.com/vcmi/vcmi/issues (od biedy i po polsku ujdzie) bo totalnie pierwszy raz słyszę o takich przebojach co ma Serd

Serd PW
8 lutego 2023, 00:37
Warmonger:
Nikt nie zgłaszał niczego podobnego, to prawdopodobnie jakiś problem ze sterownikami albo egzotycznym układem graficznym.
Jeśli chcesz, aby problem został rozwiązany - podaj szczegóły.

Proszę bardzo...
Na początek szczegóły techniczne mojej maszyny:

Procesor: Intel(R) Core(TM) I5-9500F CPU @ 3.00GHz 3.00 GHz
Pamięć RAM: 32GB (4x8GB)
Grafika: NVIDIA GEFORCE GTX 1050 Ti

Prawdę mówiąc nie widzę tu żadnej egzotyki.

A jeśli chodzi o problem z miastami w VCMI to tak jak tu:

na przykładzie miasta typu Zamek

choć z innymi typami miast jest tak samo,
oraz jak na pisałem wczoraj więc patrz: mój wczorajszy post.

Andruids:
Serd:
Cały ten jazz

Skąd wziąłeś ten cytat? To NIE SĄ moje słowa.

Avatar:
Ja tylko napiszę, że daily buildy są już tworzone z myślą o wersji 1.2, która coś tam nowego w formacie wprowadziła, przez co niektóre dodatki mody z wersji 1.1.x będa crashować grę. Dlatego zaleca się wyłącznyć Extended RMG options w vcmi-extras i powyłączać mody z nowymi terenami (Forge, HotA)

Czyli Kużnią i Przystanią już sobie w VCMI nie pogramy?

Avatar:
badź te mody, które używają bonusu DAEMON_SUMMONING.

Czyli które konkretnie?

Warmonger:
(...)Korzyści z takiej zmiany byłyby minimalne - co nie oznacza, że kiedyś tego nie zrobimy.(...)

Kiedyś... :| Super... :|

Hayven:
Ale po co takie stawianie dwóch różnych rzeczy w opozycji? To tak, jakbyś próbował pokazać, czemu Coca-Cola jest lepsza od pizzy.

To nie żadna opozycja, tylko porównanie. A czemu wybrałem akurat FHeroes2? Fheroes2 podobnie jak VCMI jest odtworzeniem gry, przez co jest, w jakimś stopniu przynajmniej, takim swoistym odpowiednikiem VCMI dla H2 więc wydało mi się najbardziej odpowiednie do tego porównania.









avatar PW
8 lutego 2023, 06:51
Wydaje mi się, że by zminimalizować potencjalne błędy związane z mieszaniem wersji, należy mieć dwa czyste katalogi z folderami Data/Mp3/Maps. Na jednym instaluje się wersję 1.1.x, na drugim daily buildy, które stanowią progres, ale mogą być niestabilne.

Cytat:
Czyli Kuźnią i Przystanią już sobie w VCMI nie pogramy?
Pogramy, jest już wersja beta Przystani działająca z nowym formatem, ale dopóki doświadczasz różnorakich błędów, lepiej nie mieszać więcej, póki nie masz nad tym kontroli.

Obecnie projekt przeżywa mocne zmiany z powodu sporej aktywności programistów, którzy łamią co chwilą kompatybilność wsteczną ze starymi sejwami, ale podobno łatanie niektórych kluczowych bugów tego wymaga

Cytat:
badź te mody, które używają bonusu DAEMON_SUMMONING.
Neutral heroes, courtyard, asylum town, highlands-town.

Warmonger PW
8 lutego 2023, 08:08
Cytat:
PS2. Warmonger źle pisze - releasy budował obecnie MXE, wersje 1.2 już zbuduje zapewne toolset microsoftu
mxe został usunięty kilka dni przed 1.1.1. Wersja Serda jest już zbudowana na msvc.

Tak czy inaczej, obie powinny działać dobrze, a problemów należy szukać po stronie instalacji lub systemu użytkownika.

Dydzio PW
8 lutego 2023, 08:18
@Warmonger - MXE został usunięty na branchu develop, nie beta - release jest ewidentnie zrobiony na MXE. Tak też było w planie by 1.1.1 wydać na MXE.

PS. @Serd - niewiele wynika z tego screenshota co podesłałeś bo brakuje trochę kontekstu technicznego + otoczenia tego elementu co jest pokazany na screenie. Potrzebny bedzie pełny bug report :P w tym załączenie pliku VCMI_client.log który o ile dobrze pamietam na windowsie jest w "dokumenty/my games/vcmi"

Serd PW
8 lutego 2023, 12:53
Proszę bardzo, Dydziu. Oto ten log o który prosiłeś:

VCMI_Client.log

A jeśli chodzi o ten screenshot z linku który podałem wcześniej to jest to taki screenshot zastępczy, wykonany w programie Paint.net na bazie screenu z H3COMPLETE z HD-MODA gdyż w żaden sposób nie mogłem zrzucić screena z VCMI klawiszem Print Screen. Za każdym razem zamiast zrzutu ekranu VCMI wychodził mi czarny prostokąt, w związku z czym zdecydowałem się na taki screen zastępczy, by chociaż tak pokazać Wam, tak mniej-więcej, jakie mi się wyświetlają "miasta" w VCMI. A wyświetlał mi się właśnie taki bardzo powiększony fragment ekranu miasta na tle tej czarnej chmury z mapy przygód,(zapomniałem jak to się fachowo ta chmura nazywa... Mgła Wojny, bodajże?) i nic kompletnie nie dało się w tym "mieście" zrobić. Nawet żeby z niego wyjść, musiałem kliknąć ESC na klawiaturze bo inaczej nie szło. I nie miało znaczenia czy gram na okienku czy na pełnym ekranie i jakim gram miastem, czy zamkiem, czy nekro czy jakimś innym... Zawsze było tak samo, czyli tak jak napisałem powyżej.

Dydzio PW
8 lutego 2023, 15:07
To może spróbuj uruchomić VCMI w oknie by zrobić screenshota
strona: 1 - 2 - 3 ... 121 - 122 - 123 ... 128 - 129 - 130
temat: [ważne] VCMI

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel