Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Jarmark Cudówtemat: Hero Forge (Of Might and Magic)
komnata: Jarmark Cudów
strona: 1 - 2 - 3

AmiDaDeer PW
16 października 2022, 18:50
Eggyslav:
Ta jednostka to oczywiście nawiązanie (przynajmniej w nazwie ulepszenia) do gigantycznego kraba z mitologii greckiej, który obecnie jest konstelacją Raka, ale także do niesławnej, niewykorzystanej jednostki z AoB (Nawet chciałem nazwać podstawę "lobstrocity" XD).
Masz na myśli Lobstrosity, niezrealizowanego easter egga z Roe? Fun fact: jego nazwa nawiązuje do książki Stephena Kinga. Ten sam potwór w polskiej wersji został nazwany homarokoszmarem.

Eggyslav:
Żelazny Gigant/Drednot
Skoro już tłumaczymy Dreadnought dosłownie (zgodnie z polską nazwą tego rodzaju pancerników), to myślę że bardziej niż Żelazny gigant pasowałoby tu albo bardziej ogólnikowe Moloch, albo, jako nazwa własna, Dżaganat bądź coś w tym kierunku.

Eggyslav PW
16 października 2022, 19:04
AmiDaDeer:
Skoro już tłumaczymy Dreadnought dosłownie (zgodnie z polską nazwą tego rodzaju pancerników), to myślę że bardziej niż Żelazny gigant pasowałoby tu albo bardziej ogólnikowe Moloch, albo, jako nazwa własna, Dżaganat bądź coś w tym kierunku.

Poprawione. :)

Poza kwestiami lingwistycznymi, chętnie wysłuchałbym też uwag co do nowej fakcji.

AmiDaDeer PW
16 października 2022, 20:14
Trochę trudno mi ocenić zarówno Factory, jak i Cove, ze względu na to że z jednej strony są to reinterpretacje miast z Horn of the Abyss, ale z drugiej:

Pierwszy post:
Nie są to stricte lineupy z którejkolwiek części, a raczej synteza najbardziej rozpoznawalnych jednostek, i moich własnych inwencji, w różnej konfiguracji.

Niemniej z mojej perspektywy w Factory jest za dużo jednostek (około)ludzkich, a za mało faktycznie interesujących stworzeń/konstruktów. W Cove jest pod tym względem zdecydowanie lepiej (i doceniam obecność harpii, zwłaszcza ze względu na greckie syreny), niemniej interpretacja krakena jako Cthulhu nieco większego fangarma z Hoty jest moim zdaniem nieco bezsensowna, skoro mamy całkiem dobry design krakena w oficjalnych grach z serii.

Eggyslav PW
16 października 2022, 21:15
Problem z Heroes Forge właśnie polega na tym że służy on jedynie do tworzenia istot antropoidalnych, i trzeba się naprawdę nagimnastykować żeby coś przekonująco zrobić. Na przykład żyrokopter jest zrobiony z gnoma na wózku inwalidzkim, z czterema rękoma, z czego dwie służą jako maszt wirnika, sam wirnik zaś jest zrobiony z kijów do krykieta. Niestety choć jest to niesamowite narzędzie, to ma swoje ograniczenia. Oryginalnie w line-upie do Factory Moloch/Drednot był steampunkowym mechem i był na szóstym poziomie, a na siódmym był parowy czołg. No, ale nie było możliwości żeby te koncepty zrealizować.


Co do Krakena, nie chciałem kopiować designu z HoMM 7 (zwłaszcza że nie ma tam jak zrobić przednich kończyn zakończonych mackami), i stwierdziłem że zrobię go bardziej w stylu Fangarma, choć w oryginalnym zamyśle miała to być klasyczna olbrzymia kałamarnica, ale jak już wspominałem, w Hero Forge się nie da.

Andruids PW
17 października 2022, 17:32
Dobry pomysł na twarz dla Automatów. No i na śmigła dla latających krzeseł!

Eggyslav PW
17 października 2022, 18:15
Dzięki Andru, cieszę się że ci się podobają. Następny line-up w planach to Wrota żywiołów.

Eggyslav PW
3 grudnia 2022, 11:42
Trochę to zajęło ale mam nowy line-up. Stare dobre Wrota Żywiołów, w nieco innej odsłonie:

Żywiołak Powietrza/Żywiołak Burzy:




Żywiołak Wody/Żywiołak Lodu:




Żywiołak Ognia/Żywiołak Energii:




Żywiołak Ziemi/Żywiołak Magmy




Żywiołak Mroku/Żywiołak Zmierzchu:




Żywiołak Światła/Żywiołak Świtu:




Ognisty Ptak/Feniks:



Droopy PW
4 grudnia 2022, 09:21
Bardzo fajne prace chciałbym zobaczyć Forge w twoim wykonaniu :)

Eggyslav PW
4 grudnia 2022, 10:00
@Droopy Dzięki za sugestię, akurat powoli kończą mi się fakcje. :)

Ale jeszcze w planach mam Cytadelę i własną fakcję inspirowaną Mrocznymi Elfami z The Elder Scrolls.

bRyland PW
7 grudnia 2022, 08:06
Świetna robota!
Gremlin wymiata :D
Ale lisz do złudzenia przypomina mi Szkleletora z He-Mana :P

Eggyslav PW
22 grudnia 2022, 10:41
Gremlinołaj życzy wszystkim Grotowiczom Wesołych Świąt, i mnóstwa złota, doświadczenia i artefaktów pod choinką!


Eggyslav PW
28 grudnia 2022, 14:35
Czas na Cytadelę. Znajdziemy tam sporo starych znajomych w nowej odsłonie, a także nowe bagienne stwory, jako że hydry i wiwerny przeniosły się do Lochu i Twierdzy.

Gnoll/Gnoll Maruder




Jaszczuroczłek/Jaszczuroczłek Łowca




Ważka/Smocza Ważka




Slann-Mnich/Slann-Kapłan*




Bazyliszek/Większy Bazyliszek




Troll/Troll Wojownik**




Quetzalcoatl/Święty Quetzalcoatl






*Rasa luźno inspirowana żabo-ludźmi z uniwersum Warhammera o tej samej nazwie, strzela i rzuca zaklęcia ochronne, atak ulepszenia zatruwa cel.

**Stwierdziłem że ciekawym pomysłem by było wystylizowanie ulepszonego trolla na Japońskiego Oni, stąd skóra dzikiego kota, róg na czole i maczuga Kanabo.

Eggyslav PW
2 lutego 2023, 11:01
A dzisiaj coś zupełnie nowego: JEDNOSTKI ALTERNATYWNE!

Ponieważ niedawno Hero Forge dostało Update z różnymi nowymi wierzchowcami, Stwierdziłem, że jest to świetna okazja by zaprojektować jednostki alternatywne dla istniejących frakcji. Dzisiaj pokażę jednostki dla klasycznych frakcji, zaś w najbliższej, ale nieokreślonej przyszłości dla pozostałych. Ponadto, wiele fakcji otrzymało mniejszy, lub większy lifting, i zamierzam je niedługo zamieścić. to na razie tyle ogłoszeń parafialnych. Jak zawsze, sugestie i opinie mile widziane.

Przystań:

Bard/Trubadur (Zastępuje Pikiniera/Weterana)




Nekropolia: Żniwiarz/Ankou* (Zastępuje Mrocznego Jeźdźca/Mrocznego Rycerza)




Akademia: Kamienny Gargulec/Obsydianowy Gargulec (Zastępuje Arkebuzera/Fizyliera)




Sylwan: Jednorożec/Jednorożec Bojowy (zastępuje Zielonego/Szmaragdowego Rycerza)




Twierdza: Knurzy Jeździec/Knurzy Łupieżca (Zastępuje Orka/Uruka)




Loch: Ithilid/Władca Ithilidów






*Personifikacja Śmierci z folkloru Bretanii, bardzo podobna do klasycznej kostuchy.

Eggyslav PW
21 stycznia, 10:39
Dawno niczego tutaj nie wrzucałem, więc czas na kolejne alternatywne jednostki:

Kronverk: Huskarl/Tan* (Zastępuje Niedźwiedzie)




Katedra: Biczowniczka/Żelazna Dziewica (Zastępuje Egzorcystę/Hierofantę)




Iglica: Ślepy Łucznik/Mistyczny Łucznik (Zastępuje Ogniki)




Inferno: Balrog/Balrog Niszczyciel (Zastępuje Czarty)




Zatoka: Artylerzysta/Kanonier




Fabryka: Motocyklista/Rebeliant (Zastępuje Lotnika/Rakietowca)




Wrota Żywiołów: Żywiołak Umysłu/Żywiołak Magii (Szósty Poziom**)




Cytadela: Jaguar/Kot Cienia (Zastępuje Trolle)







* Ze specjalną dedykacją dla Górskiego. :)
** Zdecydowałem się przearanżować trochę line-up: Żywiołak Światła/Świtu Idzie na poziom Piąty jako alternatywa dla Żywiołaka Ciemności/Zmierzchu.

MinosKing PW
22 stycznia, 15:22
@Eggyslav Nie wiem dlaczego ale twoja wizja alternatywnych jednostek podoba mnie się znacznie bardziej, niż ich pierwotna wersja którą to będą zastępować.

Zastanawiam się jednak dlaczego ul. Balrog ma tak dziwacznie zrobioną maczugę? :O Motocyklista i Rebeliant bardzo mnie się podobają, z wcześniejszych line-upów nie przypadły mi do gustu Sfinksy, no wybacz ale z kopytami im nie do twarzy. A co do Niks na niskim poziomie jakoś za bardzo mi przypomina on Jaszczuroluda z Cytadeli, którą to również przedstawiłeś. :P

Idąc dalej za ciosem, to Kraboczłek wygląda nieco dziwnie z dłońmi zamiast szczypiec ale rozumiem że nie dało się ich umieścić u tej jednostki? Więc musiałeś wymyślić coś na zastępstwo? Idąc dalej martwi mnie nieco Minotaur na drugim poziomie, zaś Behemot bez swoich pazurów znanych z Homm III oraz IV wygląda jakoś dziwnie? Jak jakaś Wielka Stopa i Człowiek Śniegu. XD Nie bardzo też podoba mi się wygląd Cyklopów. Te dziwne kości policzkowe na ich twarzy które wyglądają jak oczodoły jakiegoś mutanta? Są co najmniej dziwne :P ale i tak szacun za wykonanie. A no i na koniec nieszczęsne Jednorożce, u nieulepszonego róg wygląda jak ulizany zaczes. Zaś u ulepszonego jakby ktoś postanowił postawić mu je na żelu do włosów. :D

Ale to tylko takie moje drobne uwagi, domyślam się że kosztowało to ciebie sporo wysiłku więc doceniam twój upór. ;]

Eggyslav PW
22 stycznia, 15:57
Dzięki. Większość z tego co mówisz to właśnie ograniczenia Hero Forge. Na przykład sfinksy to technicznie rzecz biorąc centaury (bo innych opcji nie ma) bez ramion. Twarz cyklopa wygląda tak, bo oko zrobione jest z odpowiednio upozowanych czułków. Co do niks starałem się odróżnić je od Cytatedlowych reptilian przede wszystkim tym, że są to humanoidalne krokodyle, a nie jaszczurki. Rogi jednorożców, tutaj zabawna sprawa, ale niedawno właśnie wyszedł update i teraz wyglądają tak:




Zdecydowanie lepiej, nieprawdaż? Inne jednostki też zostały zedytowane. :)

MinosKing PW
22 stycznia, 17:38
Nieulepszony Jednorożec wygląda dużo lepiej, ulepszony no cóż? Ma ładny róg* ale nie uważasz że za bardzo on świeci? :D I nie chcę byś pomyślał że się czepiam ale chyba za bardzo przesadziłeś z tym złotym rogiem. Jednak jest dużo lepszy, niż w przypadku gdy jego róg wyglądał jak włosy postawione na żelu. ^^

Co do jednostek o których wcześniej nic nie wspomniałem to:

* Wilk oraz Wilkor bardziej przypominają mi typowe Wilkołaki, niżeli to co miały przedstawiać. Czyli przerośnięte Wilczury, to samo tyczy się nieulepszonego Piekielnego Ogara. :P

** Next Gryfy z ludzkimi dłońmi? Sama koncepcja jest dość ciekawa ale czy za bardzo nie wygląda on humanoidalnie? Gryf z tego co wiem to połączenie bodajże Orła? Z Lwem, a nie czegoś na zasadzie Szympansa z Gawronem i Kotowatym? XD No ale tak wiem czepiam się teraz szczegółów. :d

*** Koncepcje nieumarłych są całkiem ciekawe, tylko ten ulepszony Smok za bardzo przypomina ulepszenie Smoka z Lochu z Homm VI? W sumie ktoś jeszcze to zauważył, więc chyba coś w tym jest?

**** Kolorystyka Nag, Hydr oraz Quetzalcoatlów wydaje się zbyt podobna do siebie, nie wiem czy to dobrze o nich świadczy? Zaś zastanawia mnie ul. Mantykory, Chimera z Brodą? Wygląda ona tak jakby przesadziła z środkiem na porost włosów. :>

Teraz trochę pozytywów, podobaj mi się twoja wizja Demonów. Jednostki Katedry też są niczego sobie, wolałbym chyba widzieć je zamiast tego co jest obecne w Katedrze z VCMI. ;]
Dalej Fabryka, dość ciekawa wizja Automatonów, lecz czy Blaszany Żołnierz to aby dobra nazwa? W sumie brak mi pomysłu na jakąś lepszą nazwę więc powiem tylko tyle że sam model mi się podoba. Strzelec Wyborowy oraz Snajper wyglądają jak jacyś Myśliwi rodem wzięci z Tarzana albo tego typka z pierwszej części Jumanji:


Eggyslav PW
22 stycznia, 18:34
Tak się składa że prawie wszystkie te jednostki również zostały, gdy naszła taka okazja, zaktualizowane:

Wilki:




Gryfy:




Smok Cienia:



Co do Chimery, Lwy mają coś w rodzaju brody, nieulepszona mantykora też ma brodę, a jakoś nie zauważyłeś. Nagi, Hydry i Quetzalcoatle faktycznie mają podobne ubarwienie, i nigdy nie zdałem sobie z tego sprawy. Nie było to celowe, widocznie podoba mi się taka kolorystyka. A ulepszone Automaty noszą taką nazwę bo są zbudowane z blachy i służą w armii fabryki jako żołnierze. Nazwa dobra jak każda inna.
strona: 1 - 2 - 3
temat: Hero Forge (Of Might and Magic)

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel