Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Podziemna Tawernatemat: Ostatnia dobra część Herosów to...?
komnata: Podziemna Tawerna
Ostatnia dobra część HoMM to...
IV (6)
 
 19%
V (11)
 
 34%
VI (2)
 
 6%
Vii (13)
 
 41%
Zaloguj się i zagłosuj!
strona: 1 - 2 - 3

Hayven PW
14 października 2022, 10:03
Cytat:
Bez fanowskiego wrappera nie da się grać w czwórkę na nowoczesnych systemach, więc nie uwzględnianie wszelakich modów brzmi dla mnie jak "hurr durr".

...nie wspominając o tym, że obecnie mało kto jest w stanie wyobrazić sobie Heroes 3 bez moda HD, a nawet i bez Hoty.

Z drugiej strony, trzeba by jeszcze dogadać się co do tego, czy słowo „dobra” interpretujemy synchronicznie (z punktu widzenia 2022 roku), czy subiektywnie – patrząc na to, czy gra była udanym produktem w czasie swojego życia na rynku (i być może ewentualnie dobre się trzyma również po jego zakończeniu).

Kastore PW
14 października 2022, 12:22
Nie ma co myśleć, co było kiedyś, bo już nie ma kiedyś, ani czy produkt sobie radził na rynku, nie będąc jego akcjonariuszem.

Hayven PW
14 października 2022, 12:36
Nie chodzi o to, czy sobie radził, tylko czy było warto w grę grać wtedy, kiedy była nowa, w centrum uwagi i (powiedzmy) wspierana przez twórców – jakie wrażenie robiła w swoim czasie.

Eggyslav PW
14 października 2022, 14:56
O siódemce i szóstce wypowiadać się nie będę, bo nie grałem. Nie mogę się też zdecydować która z tych ostatnich części w które grałem jest lepsza, więc zamiast tego napiszę jakie silne i słabe strony mają Homm IV i V, i spróbuję je podsumować nadając poszczególnym ich częściom składowym punktację od 1 do 5.

Do czwórki mam ogromny sentyment, i od czasu do czasu sobie pykam. Trzeba przyznać ze ma ona swoisty urok i czar do którego trzeba się przyzwyczaić, ale co w niej uwielbiam to nowe mechaniki i skupienie na elementach rpg, zachęcające do eksperymentowania, nie mówiąc już o genialnie napisanych kampaniach. Bardzo podoba mi się w czwórce to że tytułowi Bohaterowie w końcu mają aktywny udział w walce, a nie są jedynie nieruchomymi maszynkami do rzucania zaklęć, uwielbiam to że jednostki mogą poruszać się same na mapie przygody. Kiedyś nie podobało mi się że nie można wybudować wszystkich siedlisk w mieście, ale teraz uważam że jest to dobra rzecz, można mieć stały line-up i się go trzymać, albo dostosować wybór jednostek do sytuacji. Wolałbym jednak by w zdobytych miastach była możliwość zburzenia jednego siedliska by wybudować drugie. Denerwuje też skąpa ilość fakcji i jednostek. Pod względem mechaniki czwórka jest specyficzna, ale ciekawa. Pod względem estetycznym niestety jest gorzej, izometryczna grafika w stylu Diablo 2, czy pierwszych Simsów zestarzała się gorzej niż niepasteryzowane mleko, wszystko jest rozpikselowane i nieczytelne. Odstręcza mnie również trochę dziwaczny, powiedziałbym surrealistyczny design budynków i jednostek. Czego jednak nie można powiedzieć o muzyce, przez wielu uważaną za najlepszą w całej serii. Według mnie jest świetna, ale bardziej podoba mi się ta z dwójki i trójki. Jeśli chodzi o dodatki, to mogło by ich nie być. Owszem dodają to i owo, dwie nowe kampanie (które wypadają raczej słabo w porównaniu z tymi z podstawy) i parę neutralnych jednostek, no ale wszyscy wiemy w jakim stanie było wtedy NWC, i jest to w sumie cud że w ogóle coś jeszcze dostaliśmy. Podsumowując:

Gameplay: 3/5
Fabuła: 5/5
Audio: 4/5
Video: 1/5
Dodatki: 2/5

Piątka była też bardzo dobra, "mangowa" grafika wcale mnie nie odstręczała, a wręcz powiedziałbym że całkiem mi się podobała, zwłaszcza ekrany miast w pełnym 3D robiły wrażenie, muzyka też była zacna, no i grało się bardzo przyjemnie, świetne fakcje, powrót karawan, i mechanika sięgająca korzeni serii, z dużą dozą innowacji, choć bez żadnych rewolucji w stylu czwórki. szczególną atrakcją były alternatywne ulepszenia w Dzikich Hordach. Jedyne co mnie nie zachwyciło to kampania i tło fabularne. Nie chodzi mi tutaj o to że "Ashan be", bo jest to dość spójne i dobrze skonstruowane uniwersum, ale raczej o to że kampania była potwornie sztampowa, nudna, i nie zapadająca w pamięć. Postacie tak samo, bez polotu i osobowości. Co było raczej przykre. Co do dodatków, dwie nowe fakcje były miłym dodatkiem, no i też nie zapominajmy o zmianach jakie wprowadziły Dzikie Hordy, w tym wyżej wspomniane alternatywne ulepszenia, które dopełniają rozgrywkę jak nic przedtem. Podsumowując:

Gameplay: 5/5
Fabuła: 1/5
Audio: 4/5
Video: 4/5
Dodatki: 3/5

AmiDaDeer PW
14 października 2022, 16:51
Andruids:
Bez fanowskiego wrappera nie da się grać w czwórkę na nowoczesnych systemach, więc nie uwzględnianie wszelakich modów brzmi dla mnie jak "hurr durr".
Istnieje jednak (choć może faktycznie jest subtelna) różnica między "Potrzebuję zainstalować mody by naprawić jej design", a "Potrzebuję zainstalować mody by w ogóle ją odpalić" xd

Warmonger PW
14 października 2022, 19:10
Wspominałem o modach GUI H5, bo nie pamiętam, jak ta gra wyglądała bez nich :P Pamiętam jednak, że interfejs słabo się skalował na monitorach panoramicznych (czyli takich, jak obecne Full HD). Przypomnijmy, że mówimy o grze wydanej już 16 lat temu.

Kastore PW
14 października 2022, 21:38
Tak a propos Heroes 4, to niezwykle lubię motyw jak sequele diametralnie różnią się od poprzedniej części. Według mnie, jeśli nie ma się nic do dodania na jakiś temat, albo jeśli będzie to mało efektywne, to równie dobrze można zrobić coś innego. Dlatego tak bardzo podoba mi się Heroes IV albo Dark Souls II, bo poza byciem dobrymi grami, są też zupełnie innym doświadczeniem, niż poprzednia część.

Kalohn PW
16 października 2022, 01:18
Czwórka jest dla mnie grą sprzeczności, by nie powiedzieć skrajności. Z jednej strony najlepsza ścieżka dźwiękowa, zajmujące walki, jak i bodaj najciekawszy komplet zaklęć w całej serii (z oczywistym gb Hipnozą do poprawy).
Z drugiej strony moje pierwsze z nią skojarzenia to dziesiątki samotnych szwędaczy, posyłanych na "rekonesans" przez zupełnie nieobecną SI czy... ogólnie ohydny wygląd, na którym wieszałem psy jeszcze przed premierą - od fikuśnych klocków na mapie przygód po wszelkie szkarady chodzące okrakiem.
Spośród ocenianych H7 dostarczyła mi najwięcej frajdy.

Hayven PW
16 października 2022, 12:04
A, gdyby ktoś miał jakieś wątpliwości, H4 uważam za w porządku grę. Mój głos padł na H5 tylko dlatego, że pytanie jest o „ostatnią dobrą”.

Kastore PW
16 października 2022, 16:48
Kalohn:
od fikuśnych klocków na mapie przygód po wszelkie szkarady chodzące okrakiem.
Nie rozumiem.
Kalohn:
ogólnie ohydny wygląd
Mogę ci wysłać jakąś mapę, która jest ładnie zrobiona (i gdzie AI nie przeszkadza). Dla mnie Heroes 4 ogólnie jest bardzo estetyczne, ma swój własny karykaturalno-baśniowy styl, który ciężko znaleźć gdziekolwiek indziej i staje się OHYDNE, dopiero jak się przybliża jakoś modele, ale normalnie nikt tak nie robi.
Hayven:
A, gdyby ktoś miał jakieś wątpliwości, H4 uważam za w porządku grę.
Uff.

RustDragon PW
25 października 2022, 21:51
4 Fajna ale niedoszlifowana. Natomiast według mnie najlepszy soundtrack w serii. Muzyka w mieście Natury genialna

Kalohn PW
27 października 2022, 21:05
Kastore:
Nie rozumiem

Tam, gdzie Ty dostrzegasz baśniowość mieszaną z karykaturą, ja widzę jakiś tam raczkujący kicz. Pragnę też zwrócić uwagę na fakt, że karykatura bywa zamierzona. :)
Pomijając zawirowania wewnątrz firmy i towarzyszące temu decyzje, ma to poniekąd zwiazek z faktem, że H4 rodziła się podczas rewolucji 3d, tj. w czasie, gdy doświadczeni artyści 2d byli wciąż w stanie oddać obrazy o niebo lepsze od kolegów swieżo manipulujących w 3DSmax.
Koniec końców, "smak jest niczym dupa", za nordyckim przysłowiem. ;) W każdym razie, nijak ma się to do mojego pojęcia baśniowości.
Przy okazji, oto w moim przekonaniu "klocki", o które pytałeś. W kontraście z nimi klimatyczny interfejs i fantazyjne ikony spod palca autora, który babrał się także przy H3.

Yaaqob PW
28 października 2022, 08:52
RustDragon:
4 Fajna ale niedoszlifowana. Natomiast według mnie najlepszy soundtrack w serii. Muzyka w mieście Natury genialna
+1
A "Nature Theme" jest w jakimś staro-łacińskim w ogóle wyśpiewany... ;-)

Yaaqob PW
28 października 2022, 08:52
RustDragon:
4 Fajna ale niedoszlifowana. Natomiast według mnie najlepszy soundtrack w serii. Muzyka w mieście Natury genialna
+1
A "Nature Theme" jest w jakimś staro-łacińskim w ogóle wyśpiewany... ;-)

Nicolai PW
22 stycznia 2023, 15:26
Zagłosowałem na VII, bo pomimo mocno ograniczonego budżetu (stąd srogi recykling modeli), ekipie Marzhina udało się dostarczyć solidne Hiroski z niesamowitym potencjałem moderskim. Szkoda, że czasy już były inne i nie temu tytułowi nie udało się dotrzeć do większego grona, bo byłby hit większy niż H5.

Dark Dragon PW
22 stycznia 2023, 15:33
Zgadzam się z Nicolaiem. Gdyby do tego nie wydali H7 w takim zabugowanym stanie, to odbiór też byłby cieplejszy.

Drwal PW
22 stycznia 2023, 15:33
Też zagłosowałem na Heroes VII. Byłem nieprzekonany, ale kolega z pracy mnie namówił i musiałem przyznać mu rację. Gra ma tyle fajnych i dopracowanych rozwiązań, które chciałbym zobaczyć w HIII.

Moje noty poszczególnych części po latach (tzn. co bym teraz najchętniej odpalił, nie biorąc pod uwagi czym gra była kiedyś, czytaj kultowość HII).

Heroes I - 4/10
Heroes II - 6/10
Heroes III (HotA + HD mod) - 10/10
Heroes IV - 5/10
Heroes V - 5/10 (wg mnie słabo się zestarzała)
Heroes VII - 4/10
Heroes VII - 7/10

Nicolai PW
22 stycznia 2023, 15:49
Dark Dragon:
Zgadzam się z Nicolaiem. Gdyby do tego nie wydali H7 w takim zabugowanym stanie, to odbiór też byłby cieplejszy.
Ta... a pamiętasz gadające posągi? Nie wiem kto uznał, że to dobry pomysł, by pierwszą rzeczą jaką gracz zobaczy było intro bez animacji, ale to zraziło odbiorców na tyle, że już nie czekali na poprawki a szkoda, bo to była naprawdę solidna gra. Chociaż na taki odbiór jak H5 już nie miała szans, to już nie te czasy, niestety.

Drwal:
Też zagłosowałem na Heroes VII. Byłem nieprzekonany, ale kolega z pracy mnie namówił i musiałem przyznać mu rację. Gra ma tyle fajnych i dopracowanych rozwiązań, które chciałbym zobaczyć w HIII.
Poza tym jest bardzo łatwa w modowaniu. Szkoda, że nie umiem robić animacji. Bo tylko tego brakuje nam do szczęścia. Istnieje skrypt do wyciągania modeli wraz ze szkieletami z H6. Brakuje tylko animacji a jakby je dorobić to moglibyśmy przywrócić Sanktuarium albo dokończyć AC Mod ;)

I w sumie dobry pomysł z ocenianiem wszystkich części, więc szybki recap:
4) Brzydka i zrobiona na kolanie część, która wywróciła wiele mechanik do góry nogami. Pierwsza część, która podzieliła fanów i jeśli ktoś zagłosował na nią to według mnie czysto z sentymentu, bo to była jego pierwsza część czy coś.
5) Ostatnie Hirki robione na dużą skalę i pierwsze pełnoprawne 3D w serii. Oczywiście tytułowi towarzyszyło wiele kontrowersji z racji na zmianę wydawcy, developera i świata, ale teraz już tak się to nie pamięta. Podobnie jak koszmarnie długich tur komputera czy beznadziejnej nawigacji po podziemiach. No, ale zwyczajnie brzydkiego stylu graficznego, który się nie zestarzał zbyt dobrze ciężko przegapić. Niemniej lubię tę część, bo na każdą złą rzecz przypadają trzy dobre. Szanuję pomysł frakcji rasowych, złożony system umiejętności czy alternatywne ulepszenia.
6) Odwrotność powyższego. Ładna grafika i bardzo dobra fabuła, ale mechanika to pomieszanie z poplątaniem pod prywatne objawienie Le Batona. Droga Łez i Krwi w teorii brzmiała dobrze a w praktyce była niezbalansowana, bo z puszczania neutrali wolno miało się mniej doświadczenia. Nagroda za granie online w postaci broni rodowych była nietrafiona a plajta Blackhole sporo namieszała w procesie wydawniczym.
7) Budżetowe, ale zaskakująco dobre Hirki, które niestety miały słaby start. Szkoda, bo po kilku patchach przyjemnie się w nie grało.

Dark Dragon PW
22 stycznia 2023, 16:01
Nicolai:
Ta... a pamiętasz gadające posągi? Nie wiem kto uznał, że to dobry pomysł, by pierwszą rzeczą jaką gracz zobaczy było intro bez animacji, ale to zraziło odbiorców na tyle, że już nie czekali na poprawki a szkoda, bo to była naprawdę solidna gra. Chociaż na taki odbiór jak H5 już nie miała szans, to już nie te czasy, niestety.

Tak, mnie też to śmierdziało deadline'ami i marnowaniem zasobów.

Nicolai:
Poza tym jest bardzo łatwa w modowaniu. Szkoda, że nie umiem robić animacji. Bo tylko tego brakuje nam do szczęścia. Istnieje skrypt do wyciągania modeli wraz ze szkieletami z H6. Brakuje tylko animacji a jakby je dorobić to moglibyśmy przywrócić Sanktuarium albo dokończyć AC Mod ;)

Marzenia! Sam o tym wielokrotnie myślałem. Sam mógłbym powyciągać bohaterów z innych gier M&M i ich dodać wraz z opisami. Technicznie dodawanie nowych rzeczy jest proste.

Warmonger PW
22 stycznia 2023, 16:11
Chyba muszę się przyjrzeć bliżej H7, bo nie mam własnej kopii. Grałem w nią tylko przez chwilę i nie ukończyłem nawet jednej mapy.
Pamiętam, że gra słabo chodziła, ale to zapewne wina starego sprzętu.
strona: 1 - 2 - 3
temat: Ostatnia dobra część Herosów to...?

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel