Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Heroes III: Day of Reckoning
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8 ... 20 - 21 - 22

witchking PW
18 stycznia 2022, 13:22
No właśnie, jakby się człowiek nie starał to zawsze ktoś się przyczepi. Chętnie słucham o innych pomysłach na line up i propozycji zmian. Często pojawiają się ciekawe pomysły. Niemniej przygotowana przez zespół koncepcja jest moim zdaniem spójna i dobrze wpasowana w świat gry o czym postaramy się was przekonać następnymi publikacjami. Oczywiście zachęcam do komentowania

Droopy PW
18 stycznia 2022, 14:20
Osobiście jak dla mnie wszystko jak na razie jest spójne koncepcyjnie bardzo i przede wszystkim reprezentuje bardzo wysoki poziom :)
1. Jak długo trwają już prace nad DoR ?
2.Będzie można oczekiwać jakiś nowości z Kuźni w najbliższej przyszłości i w trailerze 10 lutego ?

Bajan PW
18 stycznia 2022, 18:01
Realizacja bardzo dobra, przede wszystkim ciekawy i unikalny dobór delikatnych odcieni seledynu i różu, których ton barw jest dobrany co do perfekcji. Koncept wpisuje się w realia HoMM i świat przedstawiony, ubogacając go subtelnie. Kontratak na dystans będzie miał już kowboj z HotA, ale dublowanie koncepcji ma swoje uzasadnienie i działa w obydwu przypadkach.

Co do szybkości i jej buffowania - czy to jest rzucanie buffa czy masowa aura (jak i Archanioła czy Arcydiabła)? Rzucany pojedynczo spell strategicznie ma sens, w kontekście 7 poziomu szczególnie, ale aura jest ciekawsza, jeśli potęga jej premii równoważyłby koszt jednostki i siedliska oraz delikatność śnieżnych elfów, do których AI dobierałoby się jako strzelca w pierwszej kolejności.

VIP PW
18 stycznia 2022, 18:14
Jednostka jest idealna!
Jedyna do czego bym się przyczepił to ręce, jakoś tak dziwnie "wypukłe", a druga jakby rozmyta?

Kastore PW
18 stycznia 2022, 18:19
Trith:
W zasobach Heroes 4, plik texts.h4r, tabela Artefaktów, kolumna History Text, jeśli niczego nie przekręciłem po drodze.
Z najważniejszych ciekawostek fabularnych, to jeden tekst z Heroes IV mówił, że Solmyr (Solymr) bardzo lubił ciastka cytrynowe. Ciekawe jak bardzo mainstreamowe są te mniej poważne aspekty Might and Magic.

AmiDaDeer PW
18 stycznia 2022, 18:30
Bajan:
Kontratak na dystans będzie miał już kowboj z HotA, ale dublowanie koncepcji ma swoje uzasadnienie i działa w obydwu przypadkach.
Tbh, kontratak na dystans już miał miejsce w ToW i innych modach pod VCMI (jak i również w późniejszych oficjalnych grach z serii), więc to nie jest koncepcja autorska HotA Crew.

Bajan PW
18 stycznia 2022, 18:53
W ogóle o co chodzi z tym serem?

Hayven PW
18 stycznia 2022, 20:07
Cytat:
W ogóle o co chodzi z tym serem?

Ci, co grali w M&M VIII, wiedzą :)

Andruids PW
18 stycznia 2022, 21:44

Lord Hawk PW
19 stycznia 2022, 02:50
Elfy z Vori, wreszcie uchylony ten jakże istotny rąbek miasta.
Co prawda widziałem go dzień wcześniej, to z braku czasu oraz sensownego komentarza, poza pochwałą że fajnie wyszedł, nie pisałem co myślę. Jednak jest coś co nie do końca mi leży i myślałem że to tylko pierwsze wrażenie, ale nie.
A więc na początku napiszę, to co uważam o samej jednostce. Otóż sam model bardzo udany i ciekawy, bo spodziewałem się łucznika, co z jednej strony było by sensowne, z drugiej wtórne i lekko monotonne przy Bastionie. Dlatego taki pomysł, wydaje się bardzo ciekawy i jedyne co zastanawia, czy to będzie klasyczny łucznik, ale z nietypową bronią, czy może będzie to mag?
I w związku z tym, czy pokazana na zwiastunie Ice Maiden, nadal będzie dostępna, czy jest to jej zastępstwo? Jednak obojętnie jak z tym będzie, to sam model i pomysł są jak najbardziej na plus.
Jednak po przejrzeniu się dokładnie, zarówno większej wersji, jak i tych pomniejszych, które przeszły drogę poprawek by stać się tymi ostatecznymi, to jeśli chodzi o ulepszenie, wydaje mi się że w pewnym momencie przez zbyt dużo opcji, poszło nie koniecznie optymalnie.
A dokładnie chodzi o barwy ulepszonej wersji, konkretnie o to, że jest zbyt "wyblakła" paleta barw. Nawet bym powiedział zbyt delikatna, nawet przez to podstawka wydaje się bardziej dominująca, a że jednak ma mniej ozdób, to trochę jakby to była wersja męska i żeńska.
Najbardziej rozchodzi się moim zdaniem o brak koloru kontrastującego tą delikatność, ulepszonej wersji. Zwłaszcza patrząc na poprzednie wersje, głównie o te z pomarańczowym lub czerwonym strojem. Bo o ile podstawka ma też podobne kolory, to ten seledyn daje ten kontrast, który powoduje że jednostka wydaje się ok. W ulepszonej tego dominującego koloru brakuje, bo o ile zrobienie płaszcza, w tym jaśniejszym kolorze wydaje się dobrym posunięciem, bo bardziej kojarzy się z lodem, złote elementy też na plus, bo tylko wzbogacają jednostkę i pokazują że jest wyższą formą niż podstawka, to już problem jest z tuniką/sukienką [czy co to jest]. Dlatego ciemniejszy kolor, zwłaszcza ten ciemnoczerwony byłby tu akurat i napiszę dlaczego:
- podstawka przy końcu "sukni" ma biały pas, zaś ulepszenie złoty, co przy różu nie jest zbyt widoczne, zaś przy czerwieni owszem. Podobnie zresztą te wzorki w tej części ubioru, a fajnie się prezentują i gdyby były bardziej widoczne, to też na plus.
- dodanie zbroi, to dobre posunięcie, jednak tak jak wyżej, przy jasnych barwach nie jest to tak uwidocznione, więc tu podobnie dla kontrastu czerwony z złotą zbroją by się bardziej odznaczał.
- sama jednostka, z tym kolorem, była by bardziej żywsza i tak jak dominującym u zwykłej jest seledyn, tak tu ta czerwień "sukni" była by tym, co sprawia że jednostka przestanie wydawać się wyblakła, względem podstawki.

Sprawdziłem to nawet przerabiając z dostępnej grafiki i naprawdę warto to przemyśleć. Nie musi to być koniecznie ta czerwień, bo choćby ciemny błękit [który też dobrze komponuje się ze złotem] czy inny, niemniej bazowałem na opcjach które zostały pokazane. Po prostu ma wszystko zbyt jasne, przez co nieco traci przy podstawowej wersji.

Kastore PW
19 stycznia 2022, 03:44
Co Ty tak chcesz, żeby Ci spoilowali wszystko?

Szaman PW
19 stycznia 2022, 17:12
Lord Hawk:
...czy to będzie klasyczny łucznik, ale z nietypową bronią...
Spoiler z nietypową bronią:P

Przepraszam, musiałem:) Tak mi się skojarzyło...

J. M. Sower PW
19 stycznia 2022, 23:05
Lord Hawk, co do kolorów to jestem osobą, która w dużej mierze za to odpowiada (np. zestaw kolorów frakcji był moją propozycją opartą o wcześniejsze założenia koncepcyjne i inspiracje dla frakcji) i sam byłem właśnie za propozycją użycia mocniejszej czerwieni w ulepszeniu. Generalnie czerwień pojawia się wśród głównych kolorów Vori. Niemniej obecna wersja została wybrana jako odpowiadająca największej liczbie członków zespołu. W kontrze do zaproponowanej czerwieni nawet pojawiły się pomysły z fioletem, które według mnie niszczyły całą kompozycję kolorystyczną i zaproponowałem, że najlepiej będzie zostać przy tej obecnej, bezpieczniejszej wersji, która wygląda również dobrze i każdemu pasuje. Opowiadam o tym, aby każdy kto to przeczyta miał świadomość, że takie rzeczy zostały już naprawdę dobrze przedyskutowane w obrębie teamu i jakkolwiek doceniam wartościowy komentarz z dobrą propozycją zmiany, to nie ma co tego drążyć na forum publicznym. ;) Nie jest tak, że wygląd danej rzeczy jest kwestią totalnego przypadku. Na niektóre tematy toczą się wręcz u nas zażarte dyskusje. ;D Mam nadzieję, że uspokoiłem taką odpowiedzią zaniepokojenie doborem kolorów. ;) Aczkolwiek nie wykluczone, że jeszcze jakieś zmiany w już gotowych wizerunkach się pojawią. Prace wciąż jeszcze trwają.

Lord Hawk PW
20 stycznia 2022, 20:58
J. M. Sower, no to teraz wiem, że nie jestem jedyny który miał w tej kwestii inne zdanie :). Aczkolwiek, skoro tak wybrała większość, to trudno. Dlaczego to już napisałem wcześniej, jednak warto podzielić się spostrzeżeniami, niż udawać że jest ok.
Podoba mi się tez ta informacja że czerwień będzie jednym z kolorów frakcji, bo też może być ciekawie.
Tak czy inaczej, zobaczymy jak to będzie, bo pewnie też jeszcze to będzie wszystko uwzględnione w samej grze, a reszta na ten moment wydaje się ok, w tym modelu :).

Szaman:
Przepraszam, musiałem:) Tak mi się skojarzyło...

To chyba też ten sam typ "łucznictwa". Swoją drogą, jak naboi zabraknie, to i taki sposób bardzo dobry :D.

VIP PW
23 stycznia 2022, 12:18
Rozumiem, że kampanie też są w planach :)? Wiecie jak dodać w kodzie filmiki *.bik pod stary sterownik podczas najechania myszką w menu "każdej" kampanii?

Bajan PW
23 stycznia 2022, 13:16
Kolorystyka to największy walor elfa. Seledyn i róż same w sobie są nietuzinkowymi w grze (i w ogóle) barwami, a razem komponują się w coś unikalnego, co jeszcze potęguje mała intensywność dobranych odcieni, przez co efekt widoczny na ekranie tylko się zwiększa. Doskonale pasuje to do klimatu miasta.

Szczerze mówiąc to, że czerwień ma zdominować Vori jest dla mnie dziwne, ale mam pełne zaufanie do wizji twórców i dostrzegam w tym kolejny, fajny kontrast do oczywistości jakie stworzyłyby inne teamy.

Zachari PW
25 stycznia 2022, 01:54

Całkiem fajnie zrobiona analiza, jest parę drobnych błędów ale przyjemnie się ogląda

J. M. Sower PW
26 stycznia 2022, 09:54
Zabawnie się to oglądało jako osobie zaangażowanej. ;D Trzeba przyznać, że niektóre rzeczy dość sprawnie odkopał.

Bajan, czerwień jest tylko jednym z paru kolorów frakcji i zdecydowanie nie jest dominująca.

Bajan PW
10 lutego 2022, 17:42
Wygląd "Mikołajków" z pierwszego poziomu, w nowej wersji, już ujawniony. Jak wam się podoba?

Trith PW
10 lutego 2022, 17:44
Dzisiaj ponownie odwiedzimy jednostkę której wcześniejszą wersję można było zobaczyć już w okolicach świąt.



Kolejną rasą którą napotkacie na Vori są Nisse.

Nisse w kulturach skandynawskich są znane jako nieduże, podobne do gnomów skrzaty pełniące często rolę duchów opiekuńczych domostw. W Day of Reckoning idąc tropem pewnych popkulturowych nawiązań i transformacji jakim ulegają takie stworzenia (tak jak np. od mitologicznych korzeni jest oddalone popularne i użyte herosowe przedstawienie Leprechauna), tak postanowiliśmy tematycznie połączyć Nisse ze Świętym Mikołajem.

Nisse zatem w równym stopniu przypomina samego Święteho, jak i jego elfich pomocników pracujących w warsztacie zabawek Świętego (jako kontrast dla efemerycznych i wyniosłych elfów z nordyckich legend). Taka interpretacja dalej wpisuje się w naszą ideę manipulacji czasem na Vori, wszak jak inaczej Św. Mikołaj byłby w stanie okrążyć cały świat rozdając prezenty w jedną noc.

We wcześniejszych grach MM takich jak MMIII: Isles of Terra gnomy na których wzorowaliśmy Nisse często były powiązane ze śnieżnymi terenami. Większość jednostek Pałacu jest bardziej dostojna i szykowna, acz uznaliśmy że pokazanie również tej bardziej świątecznej atmosfery kojarzonej z zimą z pomocą Nisse dobrze dopełni obraz zaczarowanej krainy lodu i skrzaty bijące niegrzecznych wrogów po głowach worami prezentów nieco rozluźnią atmosferę tej frakcji.

Jak już o niegrzecznych mowa, Tomte są ulepszeniem Nisse, które z pomocą swojej listy dobrych i złych stworzeń będą podług charakteru i zasług jednostek rozdawać będą czy to prezenty czy to rózgi, zatem trzymajcie się grzecznie.
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8 ... 20 - 21 - 22
temat: Heroes III: Day of Reckoning

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel