Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ważne] VCMI
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 118 - 119 - 120 ... 128 - 129 - 130

avatar PW
27 lutego 2021, 00:31
Z tego co widzę, to na początek chcą zrobić okno spotkań bohaterów. A co później? To pewnie sami programiści jeszcze nie wiedzą...

avatar PW
28 listopada 2021, 21:41
Dziś do VCMi weszło parę skrótów odpowiedzialnych za tzw. army managment mod, znanych z hd-moda.
Ich opis tu.

Lord Hawk PW
13 grudnia 2021, 20:04
Widzę że ta nowa aktualizacja nie wzbudziła za bardzo zainteresowania. Co aż dziwne, bo to naprawdę bardzo przydatne i potrzebne.
Myślałem że po takim updacie, to zainteresowanie VCMI się zwiększy.
Więc, jak ktoś się jeszcze tym nie zainteresował, to może film nieco bardziej pomoże :)
film
Przy okazji, tych kombinacji też można używać także na HD modzie [jeśli ktoś jeszcze nie znał w pełni].

Majster PW
18 grudnia 2021, 14:07
No dobra, to wpiszę się jako "niedzielny gracz".
Z mojej perspektywy prezentowane tutaj fukncje są fajnym bajerem, i tyle w sumie.

Z rzeczy, których w vcmi brakuje mi najbardziej to:
1. Możliwości ustawiania sojuszy między graczami jak w HD modzie.
2. Brak możliwości ustawiania losowych map z wodą.
3. Sztuczna inteligencja, choćby na poziomie "vanilla" Heroes III. Aktualna sztuczna inteligencja jest bardzo debilna, natomiast Nullkiller SI sprawia, że tury przesuwają się bardzo powoli, nawet na średnich i małych mapach.

Dla moderów szkoda, że nie ma:
4. możliwości efektywnego dodawania nowych terenów. Np. wyżyny z Hota idealnie sprawdziły by się także i w vcmi. No i niektóre miasta aż proszą się o własne tereny.
5. Brak możliwości dodania autorskich bonusów do budynków w miastach.

Z bugów:
6. Jak się gra na hot seacie, to komputerowi gracze na mapie przygody potrafią dosłownie znikać. Bug ten pojawia się zawsze w przypadku gracza pierwszego. Musiał on się wkraść w którymś buildzie conajmniej 5 miesięcy temu. W efekcie, nie gram w vcmi z moimi kumplami, jak spotykamy się "przy piwku", tylko w hota. Głównie właśnie przez ten bug (ale także przez brak sojuszy, kiepskie SI, oraz ogólną niestabilność).

Reasumując, ja gram w vcmi tylko solo, by cieszyć się nowymi zamkami. Daleko jednak tej platformie choćby do oryginalnego SoD, bo vcmi nie ma kliku absolutnie podstawowych funkcji. Hota jest natomiast lata świetlne przed. Bo serio, jak grasz sobie z kumplem, mija ze 30 tur, i nagle okazuje się, że "duch" przejmuje Ci zamek, potrafi nieźle wkurwić. To, że nie możesz ustawić sojuszy, także jest słabe.
Mnie więc te bajery z klikaniem jednostkami "nie grzeją, nie ziębią". Vcmi ma większe problemy. I pewnie moje zdanie podziela większość malutkiej społeczności vcmi, stąd brak feedbacku.

Dziękuję, dobranoc.

Ps. ale żeby nie było, rozpisuję się, bo wierzę w te platformę. Inaczej nawet bym nie tracił czasu na klikanie w klawiaturę.

Majster PW
1 czerwca 2022, 20:20
Zeryss na swoim profilu w VK dodał posta, że trwają prace nad dodaniem wody do generatora map losowych. Podniecony informacją, ściągnąłem nawet najnowszego builda, ale jeszcze to nie jest potwierdzone.
Ktoś wie coś więcej?

avatar PW
1 czerwca 2022, 21:01
Dobrze napisał, trwają prace. Nie ma tego kodu jeszcze w kodzie głównym.

val-gaav PW
1 czerwca 2022, 21:54
Ja sobie skompilowałem i grało się całkiem przyjemnie. Chociaż niestety mimo poprawek nadal zdarza się, że nie ma przejścia ze strefy do strefy. Tu pomaga zapisanie gry i wpisanie kodu vcmieagles w celu sprawdzenia mapy a następnie jak jest ok to wczytujemy zapisaną grę, a jak nie to generujemy ponownie.

W każdym razie wygląda to bardzo obiecująco.

avatar PW
3 czerwca 2022, 06:28
Ten eskperymentalny build z generowaniem wody można już ściągnąć stąd.

Majster PW
7 czerwca 2022, 19:13
Super, w końcu będzie można sobie popływać. :) No i będzie klimat grając Haven.

Swoją drogą, ktoś mówił niedawno, że vcmi stanęło w miejscu. A tutaj mamy długo wyczekiwaną funckję, czyli dodanie nowych terenów (i znów mam info z vk Zerysa).

No, jest coraz lepiej.

Andruids PW
7 czerwca 2022, 19:45
No i bardzo fajnie.

avatar PW
7 czerwca 2022, 20:20
Tej funkcji chyba jeszcze nie ma...

Irhak PW
27 lipca 2022, 21:46
Mam pytania odnośnie skryptów w VCMI, a dokładniej dodawania bonusów do artefaktów.

Próbuję dodać do jednego z artefaktów (składanych) takie bonusy:

Cytat:
"bonuses":
[
{"type":"OPENING_BATTLE_SPELL","subtype":"haste","val":5},
{"type":"OPENING_BATTLE_SPELL","subtype":"mirth","val":5}
],

Niestety przy wejściu do bitwy VCMI się crashuje.

Pytania więc są takie:
1) Czy możliwe jest dodawanie dwóch bonusów o tego samego typu, ale innego podtypu?
2) ID zaklęcia to jego angielska nazwa 'zinformatyzowana' jak w przypadku artefaktów czy kolejny numer zaklęcia?
3) Są jakieś listy tych ID czy trzeba zgadywać co do nazw itp. rzeczy z podstawki?

Górski Krasnolud PW
27 lipca 2022, 23:04
To ja też mam pytanie. Czy VCMI jest jeszcze w ogóle rozwijane? Projekt jest zamrożony? Idzie do przodu? Jaki jest jego cel? W jakim momencie faktycznie jest zespół, i czy dalej jest niegrywalne, jak niektórzy tutaj się wypowiadali?

Warmonger PW
28 lipca 2022, 07:34
Cytat:
1) Czy możliwe jest dodawanie dwóch bonusów o tego samego typu, ale innego podtypu?
Jak najbardziej.
Cytat:
3) Są jakieś listy tych ID czy trzeba zgadywać co do nazw itp. rzeczy z podstawki?
Zajrzyj do folderu config w lokalizcji, gdzie VCMI jest zainstalowane.

Anielski Sojusz ma następujący bonus:
{
"subtype" : "spell.prayer",
"type" : "OPENING_BATTLE_SPELL",
"val" : 10,
"valueType" : "BASE_NUMBER"
}

Cytat:
Czy VCMI jest jeszcze w ogóle rozwijane?
Jak najbardziej. Ostatnio bardzo usprawniony został generator map, prace trwają.

Poza tym - niestety projekt to nie tylko fajne ficzery, ale też utrzymanie różnych platform, automatycznych buildów itp. Ludzie się tym zajmują, ale dla obserwatora zewnętrznego nie ma żadnych widocznych zmian.

Cytat:
Jaki jest jego cel?
O to dobre pytanie.
Prawda jest taka, że każdy dłubie po swojemu, kiedy chce i jak chce :P

Warmonger PW
2 września 2022, 18:42
VCMI ma się dobrze, ostatnio zostały poczynione ogromne postępy w generatorze map losowych i obsłudze nowych terenów.



Majster PW
3 września 2022, 12:38
Warmonger:
VCMI ma się dobrze, ostatnio zostały poczynione ogromne postępy w generatorze map losowych i obsłudze nowych terenów.
Czy już wyszło w oficjalnym buildzie, czy wciąż jest w testowym?
Świetnie, że prace nad tym trwają, bo bardzo tego brakowało. Zeryss pisał na HC, że jeszcze ma być wprodzony czarny teren dla Forge, oraz lodowe podziemia. Weszło/wejdzie to do builda, czy będzie dostępne jako osobny sub-mod?

avatar PW
3 września 2022, 12:45
Wciąż jest w testowym. Dostępnym tu. Ten Asfalt też jest testowym modem (można gdzieś go dorwać na vcmi slacku) i pewnie będzie dostępny jako oddzielny mod.

MinosKing PW
22 września 2022, 15:45
Podczas gry na VCMI trafiła mi się dziwna sytuacja, której nie pamiętam sprzed wersji 1.0.0:



Edit: Dodam że nie mam żadnej modyfikacji związanej z grafiką na mapach przygód. A z tego co mi świta ze starszych wersji VCMI, to zawsze chyba bitwa na morzu wyglądała normalnie. Tzn. były Wojska na Okręcie podczas bitwy i nie wyglądało to tak jak to widać na powyższym screenie.

Warmonger PW
22 września 2022, 17:09
Co to za mapa?

MinosKing PW
22 września 2022, 18:03
To jedna z moich map do swobodnej gry, służy do testów zarówno nowych miast, jednostek jak i np. artefaktów czy jak w tym przypadku dowódców. Wątpię by to była wina mojej mapy.
strona: 1 - 2 - 3 ... 118 - 119 - 120 ... 128 - 129 - 130
temat: [ważne] VCMI

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel