Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [HotA] Oficjalne informacje, aktualizacje
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 55 - 56 - 57 ... 82 - 83 - 84

now PW
21 lipca 2021, 17:27
plik nazywa się chyba:
hota legacy mod.zip
lub mod przeróbka jako(nazwa nie do końca poprawna):
master of puppets
Gdzieś mam chyba ten mod w dysku starego blaszaka. Jak znajdę czas to splądruje i znajdę.

Kammer PW
21 lipca 2021, 20:42
Ach, czyli to MoP, wiemy, co to jest.

now PW
21 lipca 2021, 22:31
Ktoś wie co dalej z projektem VCMI-strona się zmieniła: https://github.com/vcmi/VCMI.eu/commits/master
Gdzieś wyczytałem, że podobno moderzy od "MOPa" czy "tride of lightins"(nazwa nie do końca poprawna) znają kod źródłowy H3.
nie ogar tego

Kastore PW
22 lipca 2021, 00:07
Niby skąd mieliby go wziąć?

now PW
22 lipca 2021, 06:36
Rozebrali grę heroes 3 na atomy i go odkryli.

Trith PW
22 lipca 2021, 09:03
W ramach objaśnienia, nie odkryli kodu źródłowego, a to co zrobili to zbadanie kodu maszynowego gry by być w stanie replikować i podmieniać interesujące ich fragmenty. Jak na przykład właśnie atworzenie duplikatów ogólnych struktur frakcji i podmiany tabel frakcji własnymi które zawierają ich zmiany. Dlatego też wątpię że przebadali cały kod gry od pierwszego do ostatniego bitu, bo po prostu mogło to nie być im potrzebne do ich celów.

AmiDaDeer PW
22 lipca 2021, 13:28
Dla większego objaśnienia, by uciąć ewentualne zamieszanie związane z różnicami między kodem źródłowym a kodem maszynowym:

Kod źródłowy to generalnie kod programu napisany przez programistów. Taki kod jest napisany przy użyciu konkretnego języka programowania, który ma być docelowo przejrzysty dla tego, kto programuje. Gdy programista np. chce, by w wyniku jakiejś operacji po ekranie przesunął się jakiś obrazek, to zapisuje komendę, którą łatwo odczytać jako "Gdy użytkownik zrobi <coś>, przesuń obrazek1.bmp z obecnej pozycji na pozycję X,Y z prędkością A".

Taki kod źródłowy jest później kompilowany poprzez odpowiedni program na kod maszynowy. Kod maszynowy to generalnie kod, który jest wykorzystywany bezpośrednio przez komputer na poziomie, no właśnie, maszyny. Maszynę nie za bardzo obchodzi to, czym jest obrazek1.bmp, jako że operuje wyłącznie na liczbach - funkcja wyświetlająca ten obrazek na ekranie jest tak naprawdę zbiorem zer i jedynek, które są wysyłane jako sygnał do monitora, ten zaś przetwarza te sygnały na to, co konkretnie ma się na ekranie pojawić.

Funkcje kodu maszynowego można (w nieco barbarzyński sposób, więc nie bijcie) zgeneralizować jako - odwołując się do przykładu z obrazkiem - "W chwili odebrania sygnału z myszy skocz do funkcji 2137 kroków wcześniej, załaduj do pamięci plik obrazek1.bmp, następnie wyślij komendę do sterownika procesora graficznego, by wygenerował grafikę zgodnie z tym, co znajduje się w pamięci" i dalej nie chce mi się zapisywać potencjalnej operacji dla każdej klatki animacji. :P

Long story short: kod maszynowy jest zrozumiały dla maszyny, ale zrozumienie go dla człowieka-programisty w kontekście tak skomplikowanych gier, jak np. Heroes 3, bywa dość nużącą robotą. Istnieją dekompilatory, które próbują przetworzyć kod maszynowy na kod źródłowy (obecnie najpotężniejszym jest bodajże wciąż Ghidra), ale to wciąż jest dość skomplikowany proces wymagający masy pracy, jak i znajomości samej gry od podstaw (łącznie z takimi, które niekoniecznie przyjdą do głowy regularnym graczom).

Kastore PW
22 lipca 2021, 15:13
Żeby odkryć kod źródłowy musieliby go dostać od twórców albo napisać sami.

Hayven PW
22 lipca 2021, 18:20
Cytat:
Istnieją dekompilatory, które próbują przetworzyć kod maszynowy na kod źródłowy (obecnie najpotężniejszym jest bodajże wciąż Ghidra)

Nie nazwałbym tego kodem źródłowym. Chyba już lepiej byłoby powiedzieć: "starają się wygenerować kod w źródłowym języku programowania, który jest czytelniejszy od maszynowego i może zostać uznany za równoważny kodowi źródłowemu".

Kastore PW
23 lipca 2021, 00:21
Obrazowo można powiedzieć, że kod źródłowy to kod z notatkami twórców, wyjaśniającymi jak działa, których nie dołączają później do gotowej gry, bo nie są potrzebne graczowi. ^^

VIP PW
30 lipca 2021, 18:56
https://www.youtube.com/watch?v=LrX6D16Egls

Info od Bara - jeśli dobrze zrozumiałem co mówił:
* oceny (rank) oddzielna dla szablonów - pewnie różne wzory
* factory ~ 2 miechy wraz z dokładnymi statystykami lobby dla rank (gdybanie :P) bliżej zimy
* nie licząc kont multi to tysiąc osób w lobby(???) ale nie wie z jakies części świata
* zrobienie funkcji turniejowych w lobby - za duzo czasu (piorytet statystyki)
** Info dla Arm. jednak potrzebne i nie jest to samo co z innymi obszarówkami według niego XD - heh (może załata Berka XDDDDDDD)

Kastore PW
30 lipca 2021, 20:37
Nic nie zrozumiałem z tego co napisałeś.

Bajan PW
30 lipca 2021, 21:52
Jak dla mnie wszystko już jasne.

Kastore PW
30 lipca 2021, 23:13
To może przetłumacz na polski.

AmiDaDeer PW
2 sierpnia 2021, 16:43
Dołączam się do prośby Kastore'a - 50-minutowy wywiad jest trudny do przetrawienia, a informacje wydają się ciekawe... tylko, no właśnie, bardzo trudno je zrozumieć w formie przedstawionej przez VIP-a. :P

Droopy PW
3 sierpnia 2021, 11:26
Wystarczy sobie samemu zobaczyć ten filmik na yt

Tomcio333 PW
7 sierpnia 2021, 13:05
Cieszy, że Factory coraz bliżej.

Kastore PW
7 sierpnia 2021, 13:22
Cieszy, że Factory około 2 miechy bliżej zimy, cokolwiek to znaczy.

Tomcio333 PW
7 sierpnia 2021, 13:32
Może gdzieś koło listopada, grudnia, tak ja to przynajmniej rozumiem.

avatar PW
7 sierpnia 2021, 16:52
Parę 'nowinek' od HotA Team.
http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=39830&PID=1551574#focus
W skrócie - Factory cały czas się robi, nie wiadomo kiedy będzie.
strona: 1 - 2 - 3 ... 55 - 56 - 57 ... 82 - 83 - 84
temat: [HotA] Oficjalne informacje, aktualizacje

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel