Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/MDT/gdybanie+mod] Polski Projekt Forge
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 142 - 143 - 144

avatar PW
6 marca 2021, 21:28
VCMI still doesn't allow to replicate artifacts or to ensure the presence of at least one Forge hero in the Tavern :(

Lord Hawk PW
9 marca 2021, 11:37
Tak mi teraz do głowy wpadło. Że póki nowe budynki specjalne nie mogą mieć swojej funkcjonalności, tylko muszą jak już kopiować inne, to na ten moment może niech teleporter działa jak brama z inferno. Do przenoszenia między zamkami [najlepiej jakby się dało, bez obowiązku posiadania dwóch takich zamków i w oby teleporterów, tylko normalnie żeby przenieść i tyle].

AmiDaDeer PW
16 marca 2021, 16:16
Lord Hawk:
Że póki nowe budynki specjalne nie mogą mieć swojej funkcjonalności, tylko muszą jak już kopiować inne
Ostatnie buildy VCMI pozwalają na oryginalną funkcjonalność nowych budynków specjalnych, ale na tę chwilę ta opcja jest względnie znacząco ograniczona. Co prawda mam pewne pomysły na uaktualnienie Forge, ale że wymagałoby to właściwie gruntownego przerobienia miasta od strony balansu, to jako zespół nie możemy obiecać żadnych konkretów. :P

Majster PW
16 marca 2021, 22:14
Ale tak po prawdzie, da się wprowadzić dobrze zbalansowane nowe miasto? Skoro Zamek i Necro są OP, a Cytadela odstaje od reszty, to imho balansu tu już na starcie brak. :)

Kastore PW
16 marca 2021, 22:49
Majster:
Skoro Zamek i Necro są OP, a Cytadela odstaje od reszty
Uważaj, bo zaraz przyjdą gracze turniejowi wytłumaczyć Ci jak bardzo się mylisz.

Lord Hawk PW
17 marca 2021, 17:22
Hobbicus:
Ostatnie buildy VCMI pozwalają na oryginalną funkcjonalność nowych budynków specjalnych, ale na tę chwilę ta opcja jest względnie znacząco ograniczona. Co prawda mam pewne pomysły na uaktualnienie Forge, ale że wymagałoby to właściwie gruntownego przerobienia miasta od strony balansu, to jako zespół nie możemy obiecać żadnych konkretów. :P

No to faktycznie nie ma sensu, skoro aż tak trzeba dłubać, bo balans jednostek wydaje się ok. Chyba że chodzi o balans cen budynków i co po czym można, wtedy ok.
Tak czy inaczej, jakakolwiek funkcjonalność budynków specjalnych, nawet w niewielkim stopniu była by na plus. Mi to co prawda aż tak nie przeszkadza, bo VCMI non stop się bawię i się przyzwyczaiłem, a i tak się staram grac, że nawet nie ma sensu w oryginalnych miastach ich budować,. To słyszałem od niektórych, że tam brak ich zniechęca do grania nowymi miastami.
Dlatego to taka luźna sugestia była, bo prywatnie każdy kto chce sobie pozmienia, jakby jednak jak piszesz nowa funkcjonalność była, nawet prowizorycznie, to to tym bardziej na plus i przyciąga niektórych do sprawdzenia. Więc fajnie że są pomysły, zapewne wszystko w dobrą stronę pójdzie, mimo że już jest ciekawie :)

AmiDaDeer PW
17 marca 2021, 20:05
Lord Hawk:
No to faktycznie nie ma sensu, skoro aż tak trzeba dłubać, bo balans jednostek wydaje się ok.
Tbh balans jednostek też raczej będzie do zmiany. To, co mamy w grze, w pewnym stopniu różni się od tego, jaki był faktyczny zamiar (czy to w kwestii tego, czego się spodziewaliśmy po danym balansie, czy po prostu w kwestii drobnych literówek). Zawaliły tutaj tak naprawdę testy, które sprowadzały się do sprawdzenia, czy coś działa, a nie na ile jest to coś, co jakoś się wyróżnia na tle innych miast w grze.

Niemniej, znowu, nie można na razie mówić o żadnych konkretach - modowanie HoMM3 nie jest na tę chwilę płatną pracą, a o zapale na poziomie śp. Docenta Picolana mogę co najwyżej pomarzyć. :P

Lord Hawk PW
18 marca 2021, 17:49
Hobbicus:
Tbh balans jednostek też raczej będzie do zmiany. To, co mamy w grze, w pewnym stopniu różni się od tego, jaki był faktyczny zamiar

No chyba że tak, jeśli mieliście inny zamysł to jasne że warto poprawić. Od siebie mogę zasugerować żeby 1 lvl miał 4 spd, zamiast 3, bo nawet jak na tanka to słabo, bo to nadal tylko 1 lvl i lepiej jakby był przekokszonym Pikinierem, ale za to odpowiednio zbalansowany cenowo [droższy]. Co do reszty jednostek, chyba najbardziej kojarzę zmianę 5 lvl, ale jak będą zmiany lepiej przetestowane, to tylko na plus.
Od siebie jeszcze dodam, że jeśli chodzi o testy, mogę posprawdzać balans, na zasadach turniejowych, choćby z HOTY, bo takowe chyba najlepiej sprawdzają siłę miasta [przynajmniej początek, a szybkie tempo, to potem procentuje].

Majster PW
18 marca 2021, 21:43
Kastore :
Uważaj, bo zaraz przyjdą gracze turniejowi wytłumaczyć Ci jak bardzo się mylisz.
Szczerze, to bardzo chętnie. Jestem raczej niedzielnym graczem, lubiącym czasem "popykać sobie w hirosy" po pracy. Może czegoś ciekawego bym się od nich nauczył. :)

Lord Hawk PW
23 marca 2021, 20:40
Majster:
Szczerze, to bardzo chętnie. Jestem raczej niedzielnym graczem, lubiącym czasem "popykać sobie w hirosy" po pracy. Może czegoś ciekawego bym się od nich nauczył. :)

To skoro aż tak, to może ja się tylko odniosę do poprzedniego Twojego wpisu o cytadeli [bagna]. Jak wiadomo dużo zależy od mapy/szablonu, ale na wielu cytka to i tak jedno z lepszych miast [np. jebusy]. Wśród zalet można zaliczyć: więcej ruchu dzięki ważkom, tanie budynki, szansa na sporą ilość wywern dzięki "hivkom", oraz bardzo dobrym bohaterom.

Więc najlepiej każde miasto rozpatrywać przez pryzmat każdej mapy z osobna, bo dla odmiany to choćby w takim jebusie, to wieża jest raczej uważana za słabszą, od innych.
I każde nowe miasto dodane, powinno się też taka zasadą kierować, czyli żeby nie przedobrzyć w żadną stronę, by miało swoje plusy i minusy, a to od graczy powinno zależeć jak je wykorzystają i jakie miasto im podejdzie. A są i tacy gracze i to całkiem dobrzy, co im choćby necro nie leży, choć wydawało by się że to nic trudnego. Swoją drogą, samo necro, to też kozak im większa mapa, ale na małych, nie zawsze takie silne [zwłaszcza w HOTA].
Dlatego najlepszym balansem, dla nowych miast, było by ciekawe zdolności, styl gry danym miastem i niecodzienne zagrania. Tak by można było zaskoczyć przeciwnika, nawet jeśli myślał że ma przewagę, a czy będzie słabe czy dobre, to już testy na różnych mapach zweryfikują i najlepiej gdy będzie to testować dwoje [lub więcej] graczy,o podobnym skillu.

Majster PW
27 marca 2021, 21:29
Lord Hawk:
To skoro aż tak, to może ja się tylko odniosę do poprzedniego Twojego wpisu o cytadeli [bagna]. Jak wiadomo dużo zależy od mapy/szablonu, ale na wielu cytka to i tak jedno z lepszych miast [np. jebusy]. Wśród zalet można zaliczyć: więcej ruchu dzięki ważkom, tanie budynki, szansa na sporą ilość wywern dzięki "hivkom", oraz bardzo dobrym bohaterom.
To znaczy, żeby była jasność, Fortess (czy tam Cytadela) to moje ulubione miasto w H3. Przede wszystkim za klimat, ale też za to, że jest słabszym (przynajmniej w moim odczuciu) od innych miast, a ja lubię wyzwania. :)
Ja osobiście najbardziej lubię grać na mapach M, czasem M+podziemia. I nieraz wykorzystywałem mocne strony tego miasta, przede wszystkim tanią i szybką rozbudowę. Ale taki Castle też można łatwo rozbudować (no z wyjątkiem Aniołów), a dostajemy całkiem solidne jednostki. Więc pytanie moje jest takie: czy w starciu dwóch równorzędnych graczy na średniej mapie, Castle vs Fortress, który miałby miałby większe szanse?

A, co to są jebusy?

Kastore PW
27 marca 2021, 23:43
Majster:
czy w starciu dwóch równorzędnych graczy na średniej mapie, Castle vs Fortress, który miałby miałby większe szanse?
Nie wiadomo, chociaż strzelam, że Cytadela.
Majster:
A, co to są jebusy?
Najpopularniejszy szablon map losowych. Nie wiem skąd się wzięła ta nazwa.

Lord Hawk PW
28 marca 2021, 01:14
Majster:
Ja osobiście najbardziej lubię grać na mapach M, czasem M+podziemia. I nieraz wykorzystywałem mocne strony tego miasta, przede wszystkim tanią i szybką rozbudowę.

Na małych mapkach, Fortress i Stronghold, to chyba najlepsze frakcje, bo tanie i szybko można mieć dobre jednostki. Dla odmiany, chyba najgorsze na M-kach są Tower i Dungeon, a i necro im większa mapa tym większego kopa dostaje, bo im dłużej walczy, tym więcej szkieli.

Majster:
Ale taki Castle też można łatwo rozbudować (no z wyjątkiem Aniołów), a dostajemy całkiem solidne jednostki.

Można by powiedzieć że Castle to frakcja dobra na każdy rodzaj mapy, bo w miarę rozsądne ceny budynków i jednostek, ale też dość solidna. Jednak mimo wszystko, mimo posiadania najmocniejszej 7-ki, to jednak nie jest raczej stawiana w top 3.

Majster:
Więc pytanie moje jest takie: czy w starciu dwóch równorzędnych graczy na średniej mapie, Castle vs Fortress, który miałby miałby większe szanse?

Najlepiej się przekonać, oglądając graczy biorący udział w jakiś turniejach czy mistrzostwach. Nieraz były tego typu pojedynki i zależy od bardzo wielu zmiennych [wiadomo]. Jednak w przypadkach gdzie magia z zamku nie jest tak istotna, oraz nie koniecznie gra się na 7-ki z zamków [bardziej z banków stworów, a tam prawie zawsze każdy zamek lata z aniołami], to często Fortress nawet ma przewagę. Poza tym także z banków stworów, a dokładnie z gniazda, można dostać wyverny, które też prawie zawsze każdy ma sporo. Jednak Fortress ma przewagę, bo w porównaniu do aniołów, wyverny łatwo i szybko można ulepszyć, więc w tym przypadku mają przewagę nad innymi frakcjami.

Majster:
A, co to są jebusy?

To już praktycznie wyjaśnił Kastore. Więc dodam tylko, że "Jebus Cross", to standardowy szablon który masz od zawsze w grze i nawet na SODzie, jeśli grałeś w mapy losowe, to na pewno miałeś styczność. Teraz też wyszły wariacje tego szablonu i można je sobie doinstalować, wśród nich np. "Jebus King", czyli bogatsza wersja JC.
Innymi słowy, generowane szablony, typowo pod pvp, tak aby gracze nie znali na pamięć map i musieli wykazać się zdolnościami i tym co oferuje mapa, a nie wyuczeniem co gdzie jest i jazda.

Majster PW
28 marca 2021, 16:06
Wow, Panowie, jestem pod wrażaniem tego co tutaj piszecie o Cytadeli. Dotychczas wśród wszystkich moich znajomych panowało przekonanie, że ta frakcja jest beznadziejna. Widzę jednak, że proplayerzy/moderzy widzą to zupełnie inaczej.
Szczerze, nigdy nie doceniałem siedlisk i potencjału uzyskania z nich wiwern, zazwyczaj je ignoruje. Aż mam ochotę rozpocząć nową kampanię, by bardziej skupić się na tym elemencie. Dzięki. :D

Ale jednak wciąż kusi mnie by dorzucić kilka kamyczków do ogródka pt. "Heroes III jest dobrze zbalansowany". Dlaczego Hota team zdecydował się na balans frakcji, skoro w teorii są ok?

avatar PW
28 marca 2021, 19:14
Dlatego, że Heroes III nie jest/był dobrze zbalansowany. Niektóre aspekty gry (nie całych frakcji) wymagały poprawek.

Elorehald PW
26 września 2021, 20:12





Kastore PW
26 września 2021, 20:43
To jakaś nowa grafika?

Mistrz PW
27 września 2021, 16:07
Ooooo, coś nowego! Jestem bardzo zainteresowany, szczególnie, że zawsze chciałem zobaczyć tradycyjne grywalne Forge.

Trith PW
27 września 2021, 17:35
Halo przepraszam czy coś mnie ominęło? Ładny model, dobrze zbalansowany pod względem proporcji i tekstur, widzę kilka drobnych mankamentów ale poza tym ładna rekonstrukcja. Tylko o co z tym chodzi, bo nie kojarzę tego wcale i nie słyszałem od pozostałych członków MDT nic o tym.

Elorehald PW
27 września 2021, 17:41
Zrobiłem ten model w 3D, "rekonstrukcja" modelu Mitlandiego, tamten był po prostu zbyt ciemny i zbyt nieklimatyczny. Dodam tylko, że nie próbuję tutaj w żaden sposób odtworzyć FORGE, to tylko czysta zabawa i nauka. Może pojawić się również pytanie dlaczego właśnie na modelach Forge się uczę, dlatego że aktualne Forge nijak mi się podoba i może faktycznie kiedyś udostepnie modele lub same prace na Forge.
strona: 1 - 2 - 3 ... 142 - 143 - 144
temat: [VCMI/MDT/gdybanie+mod] Polski Projekt Forge

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel