Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [HotA] Oficjalne informacje, aktualizacje
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 48 - 49 - 50 ... 82 - 83 - 84

DragonKing PW
22 września 2020, 07:55
Tak, jak Coatl wygląda świetnie, jego kolory uniemożliwiałyby w dżungli jakiekolwiek możliwości kamuflażu. Nie ma co się czepiać strzelca, Heroes i jego jednostki od zawsze miały wyglądać mocarnie.

Nicolai PW
22 września 2020, 08:59
Ursus:
Wiesz, w takim samym stopniu niezbyt logicznym jest to, że Kowboj będzie miał za towarzyszy broni niziołka, małego triceratopsa i steampunkowego mecha.
I tak doszliśmy do sedna problemu z Faktorią. Ten zamek to groch z kapustą...
Ursus:
Akurat bogactwo uniwersum pozwala na taką obfitą różnorodność.
To nie różnorodność, to przesyt stylistyczny, tej konkretnej frakcji.

Warmonger PW
22 września 2020, 10:09
Dawno mnie tu nie było i chyba niewiele straciłem.

Napiszę tylko, że zgadzam się z Nikolajem ;)

DragonKing PW
22 września 2020, 10:40
Wiesz Nicolaiu(Twój nick się odmienia, prawda?), łączenie cyklopów, goblinów, ogrów i behemotów, też w moich oczach nie wygląda najlogiczniej. Tak, jak smoki w lasach, rusałki nie mające nic wspólnego z żywiołakami, kilku(nasto? set?)tonowe Hydry na bagnach, czy elfy razem z krasnalami. Uważam, że akurat w tym miejscu, nie ma problemu, ażeby lineupy wyglądały nietypowo.

Trith PW
22 września 2020, 10:45
Nicolai:
I tak doszliśmy do sedna problemu z Faktorią. Ten zamek to groch z kapustą...
Łolaboga koniec świata, też zgadzam się z Nicolaiem.

Drugi problem jest taki, że ten kowboj teraz dalej wygląda jak kowboj, tyle że dziwny kowboj. Jednostki w H3 są proste i archetypiczne. Jak ktoś powie człowiekowi żeby wyobraził sobie daną kreaturę, to w większości tak właśnie wygląda ona w H3, bez specjalnych udziwnień (wyjątek stanowią może kilka jednostek typu potwory). Tutaj chcą połączyć zbyt wiele dalekich motywów w jednej jednostce i pewnie się i tak wszyscy do tego przyzwyczaimy jak wyjdzie, ale nie zmienia to faktu że HotA wykopała sobie mały dołek.

DK:
cyklopów, goblinów, ogrów i behemotów
Fantastyczne dzikusy. Większość frakcji da się opisać w prosty sposób z wyraźnym motywem przewodnim. Jest również na zwykle jedna jednostka na zamek która się wybija. Na ten temat można napisać cały elaborat. Fanowskie frakcje muszą się bardziej pilnować ze spójnością tematyczną po prostu żeby się lepiej przyjąć.

DragonKing PW
22 września 2020, 11:43
:
Ten zamek to groch z kapustą...
Dalej nie zrozumiałem, dlaczego tak uważasz. Dlatego, że lineup jest zróżnicowany? W takim razie, polecam zapoznać się z lineupem Lochów. Myślę, że pomoże. Mamy tam Troglodytów, którzy jeszcze by do podziemi pasowały, ale mamy też Harpie, Złe Oczy, Meduzy, Minotaury, Mantykory czy Czarne Smoki. Według mnie, poziomy: 2,6 i 7, źle by się w podziemiach czuły, a cały lineup, to mieszanka niepasujących do siebie stworów.
Trith:
Jednostki w H3 są proste i archetypiczne.
Gdybym potrafił, wrzuciłbym zdjęcie np. Archanioła(który mógłby wyglądać dużo prościej i skromniej)czy Arcydiabła. Mamy też Gorgony, które z nieznanych przeze mnie przyczyn zostały krowami, czy chociażby Krasnal z niepraktycznymi rogami na hełmie. Mimo to, w tym punkcie, jeszcze mógłbym się zgodzić, jednakowoż, nie wiem, co jest nietypowego w Factory. Niziołki? Może Mechanicy? Pancerniki? Robaki? Strzelcy? Roboty? Coatle? Zakładem, że nie chodzi o poziomy 1-5, tyle, że w przypadku Strzelca widzę tą samą analogię, co do krasnala. Fajnie wygląda, ale jest niepraktyczne. Np. przy Świątyni, chyba nikt się nie czepiał,że Ninja ma kolory nie takie, mimo, że było to niepraktyczne. Roboty są najbardziej popularną jednostką w tego typu zamkach, m.in. w Forge. W Coatlach nie widzę niczego, co mogłoby przeszkadzać.
Też Trith:
Większość frakcji da się opisać w prosty sposób z wyraźnym motywem przewodnim.
Byłbym wdzięczny, jakbyś w prosty sposób opisał mi Tower, Loch, czy chociażby Twój Dwór. Motywem przewodnim jest alchemia? Jeśli tak, to ja powiem, że tu motywem przewodnim jest bardziej zaawansowana technologia+bestie.

Kammer PW
22 września 2020, 12:15
DragonKing:
Gorgony, które z nieznanych przeze mnie przyczyn zostały krowami

Bestiariusz Starego Uniwersum to w większości kopiowanie na ślepo z DnD i paru innych źródeł, proszę, gorgony.

DragonKing:
Byłbym wdzięczny, jakbyś w prosty sposób opisał mi Tower, Loch, czy chociażby Twój Dwór. Motywem przewodnim jest alchemia? Jeśli tak, to ja powiem, że tu motywem przewodnim jest bardziej zaawansowana technologia+bestie.
Tower - magowie/dobra, Loch - eksperymenty/potworności, Dwór - alchemicy.
Tymczasem w Factory mamy wewnętrzny podział na dwie ścieżki (co zresztą sami twórcy niejako przyznają), które nijak do siebie nie mają. Wygląda jakby chcieli zrobić dwa różne miasta, ale dla kompromisu wzięli i połączyli w całość.

Fandor PW
22 września 2020, 13:18
Kammer znasz może historię, dlaczego w DD właśnie tak wygląda Gorgona? Czemu właśnie takie połączenie nazwy i potwora? W ogóle jest jakiś spis twórców bestiariuszy DD?
Trith prawda jest taka, że to Wy musicie się pilnować, bo HotA ma już swoich fanatyków, którzy wszystko co dodadzą łykną bez popijania.
Ja co prawda nie jestem tak negatywnie nastawiony do tego miasta, pisałem kiedyś co dokładnie mi w nim nie pasuje, ale myślę, że przyjemność z grania nim będę miał, ale ogólnie jestem team Courtyard i Forge bo już nawet to drugie mi bardziej pasuje spójnością. ;)
Co do kowboja to faktycznie HotA bardzo na siłę go udziwnia. Moim zdaniem wystarczyłoby żeby podstawka nie miała kapelusza, a ulepszenie miało kapelusz, było siwe i miało brodę, i zmieniło płaszcz na czarny, ewentualnie jeszcze złota strzelba, a podstawka po prostu brązowa i to by już w 100% wystarczyło. HotA trochę za bardzo udziwnia w sumie. Chyba generalnie czasem za bardzo biorą sobie do serca to że trzeba mocno zaznaczyć, że jednostka zostaje ulepszona.

DragonKing PW
22 września 2020, 13:32
Ale to, że są dwie ścieżki czyni, że miasto jest bardziej oryginalne i wybija się na tle reszty.

avatar PW
22 września 2020, 14:04
Cytat:
Tymczasem w Factory mamy wewnętrzny podział na dwie ścieżki (co zresztą sami twórcy niejako przyznają), które nijak do siebie nie mają.

W ostatnich postach również krytykujący podzielili się dwie ścieżki. Jedni krytykują holistycznie, inni pod kątem technicznym wybrane aspekty, jak wygląd Gunslingerów. Osobiście należę do pierwszej ścieżki krytyków - póki co nie jestem do końca do Factory przekonany, natomiast druga ścieżka krytykowania wywołuje u mnie raczej uśmieszek. Ileż takich baboli dostaliśmy w samej grze, ot przytaczając słynne skrzydła Archanioła wyrastające z tyłka czy schody w Kapitolu prowadzące prosto w ścianę? Czyli rzeczy kompletnie nie wpływające na 'playability'.

Kammer PW
22 września 2020, 17:14
Fandor, ja sam za wiele na ten temat nie wiem, ale Stack Exchange coś na ten temat może wiedzieć.

Nicolai PW
22 września 2020, 18:42
Fandor:
Kammer znasz może historię, dlaczego w DD właśnie tak wygląda Gorgona? Czemu właśnie takie połączenie nazwy i potwora?
Ten stwór z DD wziął się od katoblepasa. Kryptydy, która miała zabijać jak mitologiczna Gorgona.

Kammer PW
22 września 2020, 18:51
O, coś mi świtało z Argonautami, ale nie byłem pewien, w jakim kierunku szukać!

Nicolai PW
22 września 2020, 19:54
Chalkotauroi to jeszcze co innego, ale bardzo możliwe, że wpłynął na wizerunek Katoblepasa/Gorgony w DD.

Sanders PW
22 września 2020, 20:59
Witam, Jakiś czas temu napisałem że nie rozumiem tej krytyki na temat Hota.
Minęło od tego już trochę czasu i widzę że nic się nie zmieniło.
Nawet naramienniki komuś przeszkadzają :)
Myślę, że to kwestia indywidualnej percepcji, świata w jakim my widzimy coś, niż faktycznie to.
Jestem graczem i widziałem już wiele światów przedstawionych. Obejrzałem też niektóre Anime i tutaj już mnie nic nie zdziwi.
Wiem, że czasem posklejanie ze sobą wiele różnych niepasujących elementów w jedną całość daje dobry efekt.

Problemem jakie obecnie mają nowe miasta, to długi czas oczekiwania. Gdyby te miasta były już w kanionie Heroes 3 od początku, to nikt by teraz nie krytykował.
Odwracając sytucję, gdyby teraz miało pojawić się miasto Dungeon, to by się "zalało" od hejtu.
Bo jedyna jednostka która tam pasuje jest na 1 poziomie. Harpię nie polatają za dużo w podziemiach, były by łatwych celem. Smoki mają z tym jeszcze większy problem ze względu na swój rozmiar.
Złe oczy, co miały by tak obserwować? jak jest ciemno?

To jest tylko świat przedstawiony, fantasy. Na tym polega wyobraźnia, żeby przekraczać pewne granice i było ciekawiej.
Powie mi ktoś po co minotaurom labirynt jako ich siedlisko?
i żeby to miało logiczny sens, bo o sens i logikę tu czytam co niektórzy zarzucają, jej brak.
Taka jest tylko mitologia, i myślę że tak jest dobrze. Lepiej to wygląda niż zwykły dom z ziemi i grzybów...

Pamiętam też grę Fable: zapomniane opowieści albo Dispiples 2 albo God of War 4. Tam wszystko było kozackie i nierealne i niepraktyczne, ale było super. Bawiłem się świetnie. Jestem wdzięczny twórcom, za to co wykreowali.

Powodem dla którego to piszę jest zwrócenie uwagi, że niektóre rzeczy nie pasują do zabawy.
Bo to jest tylko gra, rozrywka, ktoś zapomniał?

A opinię wyraża się raz, dwa, może kilka... a potem lepiej napić się czy zjeść coś dobrego, by wyjść z głowy i zostawić ten temat. Poćwiczyć jogę/biegi czy kto co tam lubi.
Tak uważam.


Ursus PW
22 września 2020, 21:15
Sanders:
A opinię wyraża się raz, dwa, może kilka... a potem lepiej napić się czy zjeść coś dobrego, by wyjść z głowy i zostawić ten temat.
Mądrze powiedziane. Grupka fanów stara się dobrowolnie sprawić przyjemność reszcie fanów i nic nie chce w zamian, to trzeba się cieszyć z tego powodu. Za darmo, to i ocet słodki :).

Crystal Dragon PW
22 września 2020, 23:40
Znowu traktor:
Wiesz, w takim samym stopniu niezbyt logicznym jest to, że Kowboj będzie miał za towarzyszy broni niziołka, małego triceratopsa i steampunkowego mecha. Akurat bogactwo uniwersum pozwala na taką obfitą różnorodność.

To, że w danym uniwersum ramię w ramię walczy oko z mackami, koleś-byk i skrzydlata jaszczurka nie jest argumentem żeby udziwnić strzelca poprzez założenie mu niezwykle ciężkich naramienników. Zresztą trójka ma swoją własną, nieprzesadzoną (z paroma drobnymi wyjątkami) stylistykę jednostek, o czym pokrótce wspomniał Trith. Weźmy za przykład kawalerzystę i czempiona.



Ten pierwszy ma pełny pancerz płytowy, siedzi na koniu, i ma kopię,...



...zaś ten drugi dostaje pióropusz i tarczę, zaś jego koń dodatkowe opancerzenie i jakieś ozdobniki. Nic zbytnio przesadzonego.

Albo minotaur. Potężny i silny sam w sobie, uzbrojony w topór. Po ulepszeniu dostaje napierśnik z naramiennikami, a topór staje się obosieczny. No i w porządku.

Tymczasem gunslinger po ulepszeniu dostaje, pomijając przynależność do wiedźmińskiego cechu i przebarwienie płaszcza, wspomniane naramienniki, które, już pomijając że wyglądają idiotycznie i wyposażono w nie strzelca na siłę, znacząco utrudniają korzystanie z broni. Oczywiście, w oryginalnej grze jest pegaz w bikini, naga z nadmiarem mieczy czy wspomniany przez avatara archanioł z pośladkowymi skrzydłami (choć to raczej zwykły babol ze strony grafika ;p), i, owszem to wszystko wygląda głupio, ale nie utrudnia walki w tak znaczącym stopniu. To jest brak logiki, o który mi chodziło.

Fakt, na samą grę to nie wpłynie, rzuca się to jednak w oczy zwłaszcza jeżeli przypomnimy sobie, że to drugi model jednostki i pierwszy miał lepszy ogólny design, który mógł po prostu zostać doszlifowany.

Dla kontrastu powiem jednak, że jak dotąd to jedyna rzecz, która w factory mi nie podeszła. Reszta jest albo w porządku, albo zwyczajnie mi nie przeszkadza.

Frodo:
Moje hirołsy są nielogiczne!, epizod 789.

Ktoś obraża moją HóTę!, epizod 142 ;d

Huh, nie sądziłem że tak się rozpiszę o jednych naramiennikach.

Kammer PW
22 września 2020, 23:56
Nie śledziłem sprawy dokładnie, myślałem sobie pierwotnie, że temat jest cokolwiek przesadzony.

Ale finalnie postanowiłem zerknąć i muszę przyznać rację sceptykom -- dawanie kowbojskiemu strzelcowi ciężkich, metalowych naramienników jest wysoce nielogiczne.
Znacznie lepiej byłoby, jakby były one futrzane/skórzane/z pancerników. Albo (już w ogóle fantastycznie), jakby podstawę umieścić jako ulepszenie, bazową jednostką byłby inny wariant kolorystyczny bez kapelusza i może z innym krojem płaszcza.

avatar PW
23 września 2020, 09:18
Ale czy w przypadku Czempiona dodanie tych wszystkich płyt, farfocli i ozdobników nie utrudnia aby ruchów podczas walki? Nie jest aby dodatek wizualny jedynie podczas parad?

James_Dean PW
23 września 2020, 11:18
http://heroes.net.pl/uploaded/news/Dreadnought/juggernaut_big.gif

Tak apropo wyglądu jednostek, Dreadnought strasznie mi się kojarzy... z Robo z Chrono Trigger.

strona: 1 - 2 - 3 ... 48 - 49 - 50 ... 82 - 83 - 84
temat: [HotA] Oficjalne informacje, aktualizacje

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel