Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 22 - 23 - 24 ... 81 - 82 - 83

aivin PW
23 lutego 2007, 12:27
Po raz kolejny, wielkie dzięki z pomoc!)


Niestety zauważyłem, przy testach fragmentów mapy, którą aktualnie tworzę, że gracz komputerowy nie odwiedza żadnych nowych obiektów wprowadzonych przez WoGa, jak również mnie samego.
Ogranicza to niesamowicie pracę nad mapą, by była zbilansowana tak samo dla zwykłego gracza, jak i gracza komputerowego. Przytoczyć można choćby przykład z owym więzieniem. Bohatera w nim uwięzionego nie można wykorzystać do żadnej innej misji, właśnie z tych powodów.
Ciekawi mnie to, czy dzieje się tak we wszystkich zWoGifikowanych mapach. Obawiam się, że jednak tak, gdyż czasem grając w poszczególne takie mapy, odwiedzałem miejsca, które można tylko jednokrotnie odwiedzić, a koło których gracz komputerowy wcześniej niejednokrotnie przebiegał.

Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że nowa wersja, która ma się przecież pojawić w tym roku, poprawi tą, jak na mnie, niedoróbkę WoGifikacji.

tymolord PW
23 lutego 2007, 14:52
Mam taką prośbe:
Wchodząc do tawerny wyświetla się komunikat (chodzi o misję) text oraz obrazek i można wybrać "tak" lub "nie". Jeśli się zgodzimy, to wyświetli się jeszcze komunikat z tekstem.
Ale na czym polega misja: Musimy pójść do pobliskiej gildii magów, wyświetli się komunikat z obrazkiem. Potem jak już wejdziemy, to musimy wrócić i dostaniemy nagrodę do wyboru: Mithril, 5 wiedzy, lub artefakt (numer artefaktu).
Proszę, mógłbyś mi napisać ten skrypt Altair?

PS.: Jeszcze jedno poboczne pytanie: Jeśli w jakiejś mapie w kampanii zdobędziemy własny artefakt z przypisanymi właściwościami przez ERM, i ten artefakt nam przejdzie ze swymi właściwościami, czy nie (jeśli wogle przejdzie...) .
AltairAltairNie znam takiej kampanii. Twój post jest jak dla mnie "trochę" niejasny. Myślę, że sam dokładnie nie wiesz czego chcesz. W takim wypadku to niestety wiele nie pomogę. Najlepiej skontaktuj się ze mną przez GG. Wtedy dokładnie wyjaśnisz jakiego chcesz skryptu.

Altair PW
23 lutego 2007, 14:57
Problem jest mi dobrze znany. Gracz komputerowy raczej rzadko odwiedza puste obiekty. Dzieje się tak dlatego, ponieważ każdy tego typu obiekt traktowany jest przez AI jako piramida. :)
Dlatego do ich odwiedzenia potrzeba (według komputera) odpowiedniej armii oraz mądrości na poziomie mistrza. Jednak każdy kto grał w moje mapki zauważy, że istnieją pewne sposoby na niepokorne AI.

Oto sposób na zainteresowanie komputera pustym obiektem:
ZVSE
!#PMx/y/p&1000:V1 Pn/0;

gdzie:
x, y, p - współrzędne pustego obiektu
n - kolor gracza (0 - czerwony, 1 - niebieski...)

Jakieś pytania jeszcze? ;)

tymolord PW
23 lutego 2007, 15:45
Spróbuje jaśniej wyjaśnić:
Nasz bohater, wchodzi do karczmy. Wyświetla się komunikat z textem. Do wyboru: "Tak" lub "Nie". Bohater wybiera "Tak". Wyświetla się komunikat. Bohater następnie udaje sie do standardowej gildii magów. Wyświetla się komunikat z textem. Jak klikniemy O.K. (jak przy każdym komunikacie) jest dalej stadardowa opcja gildii magów (wybór 1 magii lub 1 wiedzy). Po powrocie do tawerny wyświetla się komunikat z textem, i wybór premii: 5 mithrilu, 5 wiedzy lub jakiś konkretny artefakt.

Rozumiesz mistrzu?

Altair PW
23 lutego 2007, 16:25
Oto i skrypt:

ZVSE

!?OB95&1000;

!!IF&v1985<1:Q2^tekst^;
!!IF&v1985=2:Q4/7/5/34/5/7^Premia^;
!!HE-1&-4/v1985=2:Fd/d/d/d5;
!!OW&4/v1985=2:R-1/7/d5;
!!VRv1985&v1985=2:S3;
!!VRv1985&v1985<1/2:S1;

!?OB47&1000;
!!IF&v1985=1:Q3^tekst^;
!!VRv1985&v1985=1/3:S2;

Oczywiście działa to TYLKO dla gracza ludzkiego. Komunikaty można tworzyć z co najwyżej dwoma obrazkami (opcjami) do wyboru. Musisz się jeszcze wiele nauczyć... uczniu ;P


tymolord PW
23 lutego 2007, 17:26
Wielkie dzienki mistrzu! A jak wstawić obrazek? Wiem, że wcześniej była (chyba) o tym mowa. Ale jak przypisać aby po wejści do karczmy był obrazek i po wejściu do gildii?

aivin PW
23 lutego 2007, 17:42
Mam pytanie co do skryptu, cytuje:

"
ZVSE
!#PMx/y/p&1000:V1 Pn/0;

gdzie:
x, y, p - współrzędne pustego obiektu
p - kolor gracza (0 - czerowony, 1 - niebieski...)
"

Czy w linijce 'p - kolor....', nie miało to być 'n - kolor...'?
Jeśli tak to czy czasem nie można zastosować metody -1 ( dla wszystkich kolorów)?
No i wreszcie: czemu bez względu na wszystko to nie kusi gracza komputerowego do odwiedzenia u mnie tego obiektu?//

Altair PW
23 lutego 2007, 19:04
>>>> A jak wstawić obrazek? Wiem, że wcześniej była (chyba) o tym mowa. Ale jak przypisać aby po wejściu do karczmy był obrazek i po wejściu do gildii?

Była o tym mowa i to wielokrotnie. Zależy JAKI obrazek chcesz wstawić. Własny czy istniejący już w Wogu.

Wszystko jest na mojej stronie wystarczy tylko poszukać:
http://erm.myuiq.pl/okna-erm.htm


>>>> Czy w linijce 'p - kolor....', nie miało to być 'n - kolor...'?
Jeśli tak to czy czasem nie można zastosować metody -1 ( dla wszystkich kolorów)?
No i wreszcie: czemu bez względu na wszystko to nie kusi gracza komputerowego do odwiedzenia u mnie tego obiektu?

Tak mój błąd. :) Przepraszam. Można oczywiście tą metodę zastosować do innych kolorów. Dlaczego gracz komputerowy nie kwapi się do odwiedzania pustych obiektów tłumaczyłem już. Na mapie testowej zajęło u mnie jakieś 2 miesiące AI :)
Prawdopodobnie ma też znaczenie czy to odkrywca, budowniczy czy wojownik. Można też "na siłę" gracza komputerowego do udania się w dane miejsce komendą !!AI


tymolord PW
23 lutego 2007, 20:34
Co tu należy zmienić, aby skrypt pojawił się już pierwszego dnia i zadziałał? Może on jest po prostu do kitu?

ZVSE

!#VRz5:S^^;
!#VRz111:S^..\data\alfons.pcx^;
!#VRz10:S^Jesteś młodym mężczyzną, synem barbarzyńcy Toracha. Dotychczas pracowałeś w mieście i szkoliłeś się na placu wojennym w swoim rodzinnym mieście. Ojciec i weterani uważali że nadajesz się na dobrego barbarzyńcę, ale musiał byś jeszcze 2 lata trenować. Nie chcesz jednak tyle czekać. Pragniesz wyruszyć na wojnę, zostać najemnikiem lub wojownikiem i podbijać zamki.

Pewnego dnia pakujesz swoje rzeczy i wyruszasz wraz z twoimi przyjaciółmi z placu na wyprawę, ale nie wiesz gdzie zacząć. ^;


!#IF:D5/z10/z5/z110/z111/z5/z5/z5/z5/z5/z5/z5/z5/z5/z5/z5;
!#IF:F5/z5/z5/z5/z5/0;
!#IF:E103/5;

EDIT:
I nic. Rezygnuje. To proszę powiedz mi że by:
Pierwszego dnia pojawia się tekst i obrazek. Obrazek jest w data i nazywa się alfonso.bmp


Altair PW
23 lutego 2007, 20:50
A może po prostu obrazek powinien być w innym formacie? Bo pcx jakoś niespecjalnie tutaj pasuje. Musi mieć jeden z: bmp, jpg lub gif.

EDIT:
Najpewniej jest za duży lub tekst jest za długi. U mnie działa, ale obrazek ma wymiary 64x64. Niestety obowiązują tu pewne ograniczenia. Jeśli twoje problemy są takiego typu to lepiej napisz do mnie na GG.

Mithrandir PW
24 lutego 2007, 13:04
Dzień dobry, jestem nowy, pozdrawiam wszystkich serdecznie itd.

Do rzeczy:

W tym temacie wspaniały altair podał taki skrypt:
ZVSE

!#TM91:S1/1/600/255;
!?TM91;
!!DO18000/0/43/1:P;
!!CAx/y/l:Is;

!?FU18000;
!!CAx/y/p:B3/x16;
!!CAx/y/p&1:B2/x16;

Chętnie bym go używał w kampanii, którą teraz robię, gdyby któryś z szacownych mistrzów powiedział mi, co zrobić, żeby w tym mieście, zburzonym za pomocą powyższego skryptu, BYŁA nawiedzona kuźnia. Dzięki temu miałbym taką sytuację: jest sobie mapka, na której gracz zaczyna bez miasta. Na mapie są tylko ruiny i gracz, z bohaterem o specjalności 'Budownictwo', sam decyduje jakiego rodzaju miasto "wzniesie" na ich miejscu.

aivin PW
24 lutego 2007, 13:24
Udało mi się skłonić wreszcie gracza komputerowego do odwiedzania nowych obiektów, lecz w tym momencie pojawił mi się nowy problem i nie wiem jak go zlikwidować, a mianowicie tekst który się w nich pojawia w formie, np:
!!IF&2:M^^;
!!IF:Q2^^;
!!IF&2/y41:Q900/7//2^^;

Itd.
Pojawia się również, albo i tylko?, na moim ekranie, tym samym widzę co aktualnie odwiedza gracz komputerowy i, być może, też decyduje co ma w danym obiekcie zrobić..
W jaki sposób ograniczyć pojawianie się tekstu do gracza odwiedzającego dany obiekt?

Altair PW
24 lutego 2007, 13:36
@Mithrandir:
Chętnie bym go używał w kampanii, którą teraz robię, gdyby któryś z szacownych mistrzów powiedział mi, co zrobić, żeby w tym mieście, zburzonym za pomocą powyższego skryptu, BYŁA nawiedzona kuźnia. Dzięki temu miałbym taką sytuację: jest sobie mapka, na której gracz zaczyna bez miasta. Na mapie są tylko ruiny i gracz, z bohaterem o specjalności 'Budownictwo', sam decyduje jakiego rodzaju miasto "wzniesie" na ich miejscu.

Na sam pomysł odbudowywania miasta z ruin to wpadłem sam dosyć dawno. Niestety żadne moje skrypty i wysiłki nie są w stanie sprawić aby kuźnia w mieście została nawiedzona, a ponieważ w Wogu 3.58F dostęp do "pamięci gry" przez ERM powoduje wyrzucenie do systemu ja tu nic nie jestem w stanie poradzić. Nie wiem czy czegoś takiego nie da się z zrobić w Wogu TE, ale informacji na temat ERMu tego WoGa praktycznie brak.

@aivin: Udało mi się skłonić wreszcie gracza komputerowego do odwiedzania nowych obiektów, lecz w tym momencie pojawił mi się nowy problem i nie wiem jak go zlikwidować, a mianowicie tekst który się w nich pojawia w formie...

Jeśli chodziło ci o komunikaty pojawiające się podczas odwiedzania gracza komputerowego to wystarczy dodać warunek 1000 do okien dialogowych. (Wtedy nic się nie wyświetli) AI nie potrafi wybierać z okien stworzonych ERM i trzeba albo wybierać za niego albo z góry określić jego odpowiedź w skrypcie.

EDIT:
Czyli zwykły komunikat:
!!IF:M^tekst^;

komunikat tylko dla człowieka:
!!IF&1000:M^tekst^;

Mithrandir PW
24 lutego 2007, 13:55
>>>>>Na sam pomysł odbudowywania miasta z ruin to wpadłem sam dosyć dawno. Niestety żadne moje skrypty i wysiłki nie są w stanie sprawić aby kuźnia w mieście została nawiedzona, a ponieważ w Wogu 3.58F dostęp do "pamięci gry" przez ERM powoduje wyrzucenie do systemu ja tu nic nie jestem w stanie poradzić. Nie wiem czy czegoś takiego nie da się z zrobić w Wogu TE, ale informacji na temat ERMu tego WoGa praktycznie brak

Dzięki, przynajmniej wiem, że to nie z głupoty mi nie wychodzi:)
Natomiast coś zupełnie innego nie wychodzi mi chyba z czystej głupoty:

ZVSE
!?LEx/y/p;
UN:Ix1/y2/l2/typ/podtyp;

Czy ten skrypt pozwala na dodanie obiektu w miejscu x1, y2, l2 po wejściu dowolnego bohatera na zdarzenie czasowe x, y, p? Jeśli tak to czy można w ten sposób postawić w miejscu x1, y1, l2 miasto? A jeśli tak, to dlaczego to nie działa u mnie?

No tak, głupie wykrzykniki.Sorry.

Altair PW
24 lutego 2007, 14:24
Dlaczego nie działa? Ileż razy widziałem to pytanie. Najpewniej dlatego, że są błędy w skrypcie. Na miasto powinno być:

ZVSE
!?LEx/y/p;
!!UN:Ix1/y2/l2/98/typmiasta;

Edit: Mój stary skrypt na "budowę miasta" wysłałem ci na maila. Możesz go zmodyfikować jeśli chcesz.
Gdzieś mam też najnowszą wersję tego. Ta ma 3 lata :)

Mithrandir PW
26 lutego 2007, 00:16
Wow, dzięki, Altair, za ten skrypt. Problem w tym, że nie do końca go rozumiem, bo na razie używam skryptów, które nie przekraczają pięciu linijek długości. Na tyle pozwalają moje umiejętności, niestety. Jeśli mogę wnioskować z samych komunikatów, ten skrypt od Ciebie pozwala na 'wzniesienie' w konkretnym miejscu ruin wybranego typu miasta? To by było niezłe, tylko czy dało by sie go zrobić w takiej prostej formie, że po wejściu na zdarzenie powstają ruiny jednego konkretnego typu, najlepiej o konkretnej, wyznaczonej w skrypcie nazwie? Bez żadnych komunikatów i opcji wyboru? Pytam właściwie tylko z ciekawości, bo przy odpowiednim ustawieniu strażników misji mogę sobie zrobić taki "plac budowy" za pomocą zwykłego local event.

Tak czy inaczej wielkie dzięki, Altair:)


EDIT: No i najlepiej, żeby ta ruina wyglądała na ruinę, rzecz jasna.

Altair PW
26 lutego 2007, 01:21
Ustawienie nowego miasta (czy też ruin) samo w sobie nie jest aż takie trudne. Jest tylko jeden problem. Nowo stworzone miasto nie ma żadnej nazwy i trzema mu ją nadać. Jeśli natomiast zrujnowane miasto ma istnieć już na samym początku gry to najprościej posłużyć się moim skryptem LERM.

Co do skryptu o który prosiłeś:

ZVSE

!?LEz/y/p;
!!VRv998:+2;
!!VRv999:-1;
!!UN:Iv998/v999/v1000/98/typmiasta;


!!CAv998/v999/v1000:B2/30 B2/7 B2/31;

!!CAv998/v999/v1000:B2/10;**burzy radę osady.
!!CAv998/v999/v1000:B1/16;**buduje kuźnię
!!CAv998/v999/v1000:M2/0/-1/0 M2/1/-1/0 M2/2/-1/0 M2/3/-1/0 M2/4/-1/0 M2/5/-1/0 M2/6/-1/0;


!!VRz116:S^Ruiny^;
!!CAv998/v999/v1000:Nz116 I-1;

Gdzie:
x, y, p - współrzędne zdarzenia
typmiasta - (0..8)


aivin PW
26 lutego 2007, 14:29
Kontynuując mój wątek… coś nie wychodzi mi decydowanie za gracza komputerowego tego co aktualnie ma zrobić, kiedy natrafi na zdarzenie w którym trzeba dokonać wyboru.

Czy mógłby ktoś na przykładzie poniższego, prostego skryptu, zadecydować za gracza komputerowego i zmusić go do ataku na znajdujące się w danym obiekcie stwory?


!#VRv801:S0;
!#VRz200:S^Nazwa obiektu^;
!#HT63/59:T200;
!?OB63/59;
!!PO998:V1/?y5;
!!IF&y5 < 1:Q2^Czy chcesz wejść?^;
!!IF&y5=1:M^Odwiedzone^;
!!HE-1&2/y5 < 1:Tv998/v999/v1000/141/332;
!!VRv801:S0;
!!VRv801&2/y5 < 1:S1;

I moja drobna uwaga: Przy zamieszczaniu na tym forum skryptu jest niemożliwością napisanie ‘y5 < 1’ w jednym ciągu, bo zwyczajnie, nie wiedzieć czemu, ucina ta komenda w tym miejscu dalszy tekst)

Altair PW
26 lutego 2007, 15:13
Bardzo proszę:

ZVSE
!#VRv801:S0;
!#VRz200:S^Nazwa obiektu^;
!#HT63/59:T200;
!?OB63/59&1000;
!!PO998:V1/?y5;
!!IF&y5<1:Q2^Czy chcesz wejść?^;
!!IF&y5=1:M^Odwiedzone^;
!!HE-1&2/y5<1:Tv998/v999/v1000/141/332;
!!VRv801:S0;
!!VRv801&2/y5<1:S1;
!!PO998&v801=1:V1/1;

!?OB63/59&-1000;
!!PO998:V1/?y5;
!!HE-1&y5<1:Tv998/v999/v1000/141/332;
!!VRv801:S0;
!!VRv801&y5<1:S1;
!!PO998&v801=1:V1/1;

Wystarczy napisać kilka linijek dla AI z warunkiem -1000.

Mithrandir PW
1 marca 2007, 01:04
No dobrze, jeszcze jedna prośba a potem spróbuję przestać nękać. Bardzo bym potrzebował skryptu do takiej sytuacji:
Dowolny bohater dowolnego gracza wchodzi do obiektu (pustego) i wyświetla się tekst "Bohater x dołaczy do ciebie za [ilość, rodzaj surowca]. Zgadzasz się?" Po kliknięciu na tak, nowy bohater pojawia się w miejscu x, y, p.
Wiem, że teoretycznie od rekrutowania herosów jest tawerna, z tym, że na mapie, którą robię nie bedzie tawern jeśli już, to i tak będzie można wynająć niewielu bohaterów, bo większość wyginęła (takie tam zawiłości fabuły). Poza tym chciałbym, żeby rekrutacja nowego bohatera wiązała się z misjami (u strażników misji, bez przesady ze skryptowaniem) i ogólnie stała się kluczowym elementem rozgrywki.

No i wiem, że najlepiej by było jakbym sam pokombinował i sobie zmontował skrypt ale przy moich umiejętnościach to potrwa i poszarga mi nerwy a taki Altair to pewnie codziennie pisze kilka takich skryptów przed śniadaniem...

No nic, rozgadałem się. Jeszcze muszę dodać, że opcjonalnie zamiast surowca mógłby też być wymagany artefakt. Z góry dziękuję.
strona: 1 - 2 - 3 ... 22 - 23 - 24 ... 81 - 82 - 83
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel