Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [HotA] Oficjalne informacje, aktualizacje
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 35 - 36 - 37 ... 82 - 83 - 84

Bacus PW
21 lutego 2020, 19:04
Prorok Dodo:
Dalej uważam, że w sprawie Juggernauta HotA się pogubiła. Da się zrobić robota masywnego, który by nie był nudną bryłą. Byłoby to wymagające, ale możliwe.
Jednak w H3 jednostki mają bardzo proste designy, nie ma wśród nich dziwactw i kombinowania.
Behemot to wielka małpa, Anioł to ziomek ze skrzydełkami, Diabeł to rogaty koleś z kosą, Chimera to chimera, a Meduza to wyjątek, bo nie jest stworzeniem morskim, a jakimś dziwnym połączeniem kobiety z wężem z ruchomymi dredami i łukiem, ten koncept jest dziwny, ale ja nie o tym. Nie ma w tej grze skomplikowanych designów i Hota to doskonale rozumie, dlatego są najlepsi... jak Wiedźmin 3.

Cytat:
Można było to rozwiązać na tyle eleganckich sposobów, np. czyniąc go bardziej na kształt czegoś zwierzopodobnego
Tobie nie podoba się Pan Klocek, a ja uważam, że ten zalinkowany koncept jest przedobrzony, za dużo się dzieje, a za mało mówi czym jest. Ot, masz tutaj wiwernwieco, a Pan Klockowaty to wielka machina, elegancki Steampunkowy gigant. To nie gry z Ashanu gdzie można szaleć z designem tylko nudne i oklepane enroth gdzie trzeba się przyzwyczaić, że jednostki wyglądają nudno.

No i jak Pan Hobbit napisał - tutaj masz klasyczny steampunk, a nie Cyberpunk czy inny punk, a steampunk zawsze charakteryzował się cholerną prostotą, miedzią, rurami, pompami i zaworami, ale za to go ludzie pokochali i tutaj wyborcy Vladimira Putina wiedzą co chcą dostarczyć. To nie jest grupa moderska, która działa na zasadzie "Patrzcie zrobiłem model, wrzućmy go do gry", tylko "Zróbmy coś spójnego i estetycznie pasującego do siebie, aby fani byli zadowoleni".

Pozdrawiam i nie zachęcam do dyskusji




Nicolai PW
22 lutego 2020, 23:10
Nie wiem dlaczego Kammer teraz obudził się z Bioshockiem jak jego jego model krąży po tym temacie od miesiąca. Anyhow, model sam w sobie nawet mi się podoba, ale uważam, że Faktoria jest przekombinowana. Steampunkowi Komuniści z Dzikiego Zachodu? To brzmi jak frakcja z szalonej gry indie, ale czy pasuje to do H3? No nie jestem do końca przekonany... Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to, że najbardziej zaawansowaną frakcją Antagarichu ma być jakaś zgraja wyrzutków z pustkowia.

Drwal PW
22 lutego 2020, 23:18
Nicolai:
Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to, że najbardziej zaawansowaną frakcją Antagarichu ma być jakaś zgraja wyrzutków z pustkowia.
No wiesz, aktualnie na Bliskim Wschodzie, na terenie raczej nieprzyjaznym funkcjonują najnowocześniejsze i najlepiej rozwinięte miasta świata. :P

Nicolai PW
22 lutego 2020, 23:22
Mówisz, że Faktoria dostarcza pozostałym frakcjom ropę naftową?

Drwal PW
22 lutego 2020, 23:24
W sumie wyglądają jakby wiedzieli co to ropa naftowa i jak jej używać, tylko wciskają wszystkim kit, że to magia.

Nicolai PW
22 lutego 2020, 23:33
Kowboj Joe:
Masz tu bracardyjski magu galon płynnej magii do napędzenia Golemów
Tak było, nie zmyślam ;) Tylko problem w tym, że technologia trafia na pustkowia z zewnątrz, nie w druga. Jasne, silniki i lasery zostawili po sobie Starożytni, ale czy naprawdę zgraja komunistycznych wyrzutków jako pierwsza by je reaktywowała?

Kastore PW
23 lutego 2020, 00:35
Nie podoba mi się, że ulepszenie zmienia tylko kolor zbroi na złoty, bo to kalka motywu tytana.

Bajan PW
23 lutego 2020, 10:09
Skąd info, że Factory będzie miało wątki niewydajnych i zbrodniczych systemów totalitarnych komunistyczne?

Trith PW
23 lutego 2020, 11:10
Jeżeli mamy sugerować się terenem, to jest szansa że Factory może być osadzone na Enroth. Zamek czarodzieja jest na pustkowiach, niziołki, pancernik jest podobny sylwetką do dzika, moloch wyraźnie wzorowany na golemie z dwójki. Może po prostu zaawansowani magicznie czarodzieje Enroth wyewoluowali w frakcję kowbojów jak odkryli zastosowanie dla oleju skalnego i wynaleźli silnik parowy.
Chcę pociomgi w moim Might and Magic.

Kowboj Joe::
Masz tu bracardyjski magu galon płynnej magii do napędzenia Golemów
Alchemicy z Bracady skupują ropę naftową w ilościach hurtowych w celach rafinacji.

Kastore PW
23 lutego 2020, 14:16
Bajan:
Skąd info, że Factory będzie miało wątki komunistyczne?
A jak inaczej wyjaśnisz, że tak dobrze sobie radzą?

AmiDaDeer PW
23 lutego 2020, 16:51
Bajan:
Skąd info, że Factory będzie miało wątki komunistyczne?
Od samego Picolana, z wywiadów i postów na forach. Nie było to powiedziane nigdzie wprost, ale mamy informacje, że:

1. Niziołki stanowią "podstawę" frakcji (a wiemy z fabuły H3:AB, że jest to mniejszość rasowa pozbawiona własnego domu w wyniku inwazji Kreegan);
2. Ogół mieszkańców Factory to "klasa robotnicza" (co jasno sugeruje, że miasto odeszło przynajmniej od feudalizmu, który zdaje się dominować w całym Antagarichu);
3. Wśród bohaterów fabularnych będzie Kastore (a ten został przedstawiony w MM7 dość wyraźnie jako rewolucjonista);
4. Budowle w Factory, takie jak np. fort, były inspirowane stylistycznie na architekturze stalinowskiego socrealizmu.

LivingAnarchy PW
23 lutego 2020, 18:26
Hobbicusie, przykro mi, ale "chciałbyś" ;)

Cytuję fragment własnego wpisu na grupie Hirawka, który opiera się bezpośrednio o wypowiedź Docenta Picolana:

LivingAnarchy:
W Factory od strony lorowej istnieje władza centralna, ale niezbyt silna. Generalnie jest tam ustrój który można nazwać technokracją lub czymś w stylu oligarchii. Dużą rolę odgrywają gildie kupieckie.

Nicolai PW
23 lutego 2020, 18:58
Zgaduję, że obaj opieracie się na tym wywiadzie ;) Jeśli tak to rację ma Hobbit. Piccolan mówi o klasie robotniczej, ale nic o oligarchii. Technologia natomiast jest wspomniana tylko w kontekście dizajnu, a nie ustroju.

AmiDaDeer PW
23 lutego 2020, 19:04
Chyba trochę jednak nadinterpretujesz zarówno moje słowa, jak i podane przez siebie informacje (chętnie bym zresztą poznał oryginalne słowa Picolana, żeby móc się do nich bezpośrednio odnieść, choćby i dlatego, że z tego, jak Ty to opisałeś, nie widzę tu za bardzo sprzeczności).

Czy wątki wskazane przeze mnie były podane przez Picolana? Tak.

Czy to są wątki wskazujące na pewne inspiracje radzieckimi komunistami? Jak najbardziej.

Czy to znaczy, że Factory ma reprezentować komunizm, czy to marksistowski, czy potocznie postrzegany przez zachodnich graczy, czy może nawet przez samych Rosjan? Nie. Przypomnę, że sam niedawno mówiłeś o problemie z postrzeganiem frakcji w H3 od strony jednego źródła inspiracji i że miasta w H3 są miszmaszem kulturowym - nie rozumiem, dlaczego miałoby to nie dotyczyć akurat wątków quasi-politycznych.

Czy technokracja, oligarchia i brak silnej władzy centralnej, a nawet gildie kupieckie (o których wiemy, z tego co piszesz, tyle, że są, niekoniecznie jaką pełnią rolę w całym świecie), stoją w sprzeczności z powyższymi wątkami? Nie muszą. Nawet przykłady historyczne w postaci Rosji postrewolucyjnej (albeit w pewnych momentach, niekoniecznie nawet po sformalizowaniu ZSRR) nie wykluczają się wzajemnie z podanym przez Ciebie opisem.

Czy Rosjanie w uogólnieniu mają o wiele bardziej pozytywne podejście do ZSRR i marksizmu-leninizmu, niż nasz nieco bardziej inspirowany zachodnimi wzorcami (no i z własnym bagażem doświadczeń) krąg kulturowy? Oczywiście.

Czy to jakkolwiek ma psuć emocjonalny stosunek graczy spoza Rosji do tego miasta? I dunno.

Kastore PW
23 lutego 2020, 19:18
Jak inaczej HotA Crew miałoby lorowo wyjaśnić, że ta frakcja zostawia inne daleko w tyle, jeśli chodzi o rozwój, niż komunizmem?

Fandor PW
23 lutego 2020, 19:40
Jak rzadko zgadzam się z Nicolaiem. Niby całe miasto jak na razie bardzo mi się podoba (oprócz miotacza ognia i tanka), ale ciągle te wszystkie motywy jakoś mi się nie zgrywają ze sobą.
Wydaje mi się, że steampunk to już nie technologia starożytnych tylko faktycznie skorzystanie z pewnych rozwiązań technologicznych, bardziej skomplikowanych niż poprzednie, ale jednocześnie oczywistych dla lepiej wykształconej części społeczeństwa i nie traktowanej jak magia (coś jak proch strzelniczy, na początku pewnie strzelby i armaty były magią, ale po jakimś czasie użytkowania, to zwykłe narzędzia) stąd to łączenie Wynalazców z magią jakoś mi nie gra. Do tego to jednak faktycznie lepiej by pasowało na rozrzucone po świecie miasta wyrzutków, a nie zaawansowaną społeczność wyprzedzającą nawet magów z Bracady.

Kastore PW
23 lutego 2020, 21:39
Dlaczego mieliby nie korzystać z magii?

avatar PW
23 lutego 2020, 22:02
Ale chyba już zostało potwierdzone że w Factory będzie piecio poziomowa Gildia.

Fandor PW
24 lutego 2020, 03:17
Ja w żaden sposób nie wykluczam używania przez Factory magii. Chodzi mi o to, ze w takim Cove wiemy że pistolety i działo to technika, nie magia.
W Factory też powinno być to rozdzielone i może właśnie bardziej bohaterowie mocy powinni się zajmować steampunkiem, a bohaterowie magii po prostu magią.

Kastore PW
24 lutego 2020, 06:54
Nigdy nie rozumiałem w fantastyce dlaczego to rozdzielać, skoro obie rzeczy ułatwiają życie? Zwłaszcza, że w MM nie ma takiego motywu jak np. w Arcanum, gdzie magia sprawia, że maszyny się psują.
strona: 1 - 2 - 3 ... 35 - 36 - 37 ... 82 - 83 - 84
temat: [HotA] Oficjalne informacje, aktualizacje

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel