Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: [H3] The Forge
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)
strona: 1 - 2 - 3 ... 11 - 12 - 13 - 14

J. M. Sower PW
4 lutego 2019, 23:04
Ja akurat sądzę, że z tym tempem i gwałtownością wprowadzenia Forge może być coś na rzeczy. Gdyby HoMM powoli wprowadzał Sci-fi, najlepiej w formie takiej jak w M&M (jakieś normalnie ukryte elementy, dostępne dopiero pod koniec kampanii) to może z czasem do ogółu graczy dotarłoby z czym mają do czynienia i nawet takie pełnoprawne Forge by przeszło. Ale to tylko gdybanie, być może mylne.

Xfing PW
4 lutego 2019, 23:05
Kastore:
No ja nie wiem, czy to ma znaczenie, czy Forge byłoby wprowadzane powoli czy nagle. Raczej krytyka Forge nie opiera się na nagłym wprowadzeniu elementów sci-fi, tylko w ogóle na wprowadzeniu jednoznacznego sci-fi.

Które częścią uniwersum było od początku. Jeśli jakimś fanom to nie pasi, to mogą winić tylko samych siebie.

Kastore:
PS nie odpowiadam na argument, że technologia Forge jest nieodróżnialna od magii etc., nie uważam siebie za debila mieszkającego pod kamieniem. ;)

A mnie się nie wydaje, żebym kiedykolwiek sugeorwał, że była :D

Technologia Starożytnych, lub przynajmniej jej pozostałości na światach niedawno odciętych od ich wpływu mogły i to często zamazywać granice między magią a technologią. Nie jednak niebiańska kuźnia pod władaniem grupy żądnych władzy bohaterów z innej planety.

Kastore:
Xfing:
Styl nie pasuje do Heroesów
bo:
Xfing:
styl Forge bardzo dobrze zakotwicza się konceptualnie w estetyce zakończenia MM7
Hmm...

Naprawdę aż tak duża różnica dla ciebie między grami, które jedyne co tak naprawdę dzieli to gatunek? W MM7 niektóre modele jednostek są bardzo podobne, lub wręcz identyczne jak w Homm3 (pierwsi przychodzą do głowy miecznicy), kierunek artystyczny tych gier jest tak podobny, jak tylko na to pozwala różnica gatunku i perspektywy. Mówić, że coś pasuje do MM a nie pasuje do HoMM to jak mówić, że coś pasuje do Warcrafta 3, a nie pasuje już do WoWa.

Ten sam świat to ten sam świat.


Kastore:
Xfing:
Anioły jako roboty nie pasują
Nigdy nie słyszałem takiego argumentu, ale OK. :)

No popatrz, a ja widziałem go już dwa razy. Dzisiaj...

Kastore PW
4 lutego 2019, 23:39
Xfing:
Które częścią uniwersum było od początku.
Dajesz mi okropną impresję kogoś, kto nigdy nie słyszał argumentacji strony przeciwnej.
Xfing:
A mnie się nie wydaje, żebym kiedykolwiek sugeorwał, że była :D
Ale zaraz pewnie przyjdzie ktoś kto będzie to sugerował.
Xfing:
Naprawdę aż tak duża różnica dla ciebie między grami, które jedyne co tak naprawdę dzieli to gatunek?
Gatunek? W sensie fantasy i sci-fi? ;)
Xfing:
No popatrz, a ja widziałem go już dwa razy. Dzisiaj...
Nawet nie chcę wiedzieć gdzie.
J. M. Sower:
Gdyby HoMM powoli wprowadzał Sci-fi [...] to może z czasem do ogółu graczy dotarłoby z czym mają do czynienia
No w ogóle jakby HoMM było strategią sci-fi od początku z technologią, kosmitami, którzy wyglądają jak kosmici, etc. to pewnie tak.

Całe piękno tego wątku polega na tym, że jest ukryty, nie rozumiem dlaczego ktokolwiek chciałby to obdzierać z tajemnicy. Dla mnie to jest poziom nieogarniania klimatu utworu równy midichlorianom w prequelach.

Fandor PW
5 lutego 2019, 03:45
Zacznijmy od tego, że głównym celem MM jest kampania, przejście głównego wątku gry. W Heroesach głównym celem może być granie w niezależne scenariusze, gorące pośladki czy inna forma multi. Może mi się to nie podobać, ale dla większości to gra fantasy.
Generalnie nie chciałbym, żeby Heroesy od początku były mieszanką scifi i fantasy. To też nie byłby ten klimat. Brakuje mi więcej ukrytych smaczków z dowodami. Jedyne co wiemy to, że Archanioły to jakieś cyborgi, a poza stworami z wymiaru ognia Inferno jest zamieszkiwane przez kosmitów. Pierwsze wiemy z wywiadu, drugie ze znajomości lore z innych gier, ale jest to głęboko ukryte pod maską fantasy.

Xfing PW
5 lutego 2019, 05:59
Kastore:
Gatunek? W sensie fantasy i sci-fi? ;)

A to Might and Magic jest serią sci-fi? Dobrze wiedzieć xD

Might and Magic to klasyczne RPGi high fantasy, z elementami sci-fi czającymi się za rogiem. W najlepszym przypadku można by nazwać to rodzajem science fantasy. Ponieważ Heroesy rozgrywały się w tym samym uniwersum, nie ma żadnej przesłanki za tym, aby elementy sci-fi też nie mogły się czaić w nich za rogiem (np w formie jednego miasta, uzasadnionego fabularnie, wyłączonego z rozgrywki poza dedykowaną kampanią).

Kastore:
Nawet nie chcę wiedzieć gdzie.

Celestialheavens, heroescommunity... takie tam stronki

Kastore PW
5 lutego 2019, 10:00
Xfing:
Might and Magic to klasyczne RPGi high fantasy, z elementami sci-fi czającymi się za rogiem.
No nie wiem, czy ty nie umiesz czytać tego co sam piszesz? I dlaczego w ogóle opisujesz MM a nie HoMM?
Xfing:
A to Might and Magic jest serią sci-fi? Dobrze wiedzieć xD
Opis MM powinien się skończyć tu.
Xfing:
nie ma żadnej przesłanki za tym, aby elementy sci-fi też nie mogły się czaić w nich za rogiem
No i tak nawet jest, ale jak całe życie dyskutujesz o tym z wujkiem Bogdanem, który wchodzi od czasu do czasu na celestialheavens albo heroescommunity i grał w H3 dwa razy w życiu to pewnie będziesz myślał, że to jakiś argument po twojej stronie. Otóż tak, elementy sci-fi w H3 kryją się za rogiem.
Xfing:
np w formie jednego miasta
Ty naprawdę uważasz graczy za debili? Ojej ale to ukryli, cieszę się, że udało mi się doklikać tak daleko na tym ekranie wyboru miast (albo wyboru kampanii xd). B-)

Xfing PW
5 lutego 2019, 10:29
Jakoś dziwnie się z tobą dyskutuje ogólnie, nie wiem jak ty rozumiesz co inni piszą, ale chyba nie do końca tak, jak było zamierzone :P

J. M. Sower PW
5 lutego 2019, 12:13
Niektórzy grotowicze bywają trudni. ;P

Kastore PW
5 lutego 2019, 14:09
Zwłaszcza, gdy są zniesmaczeni.

Andruids PW
6 lutego 2019, 10:52
Moim zdaniem to nie ma tak, że Forge pasuje albo że nie pasuje. Gdybym miał powiedzieć, co cenię w moddingu najbardziej, powiedziałbym, że fandom. Ekhm... Członków fandomu, którzy pomogli mi zrozumieć, że M&M to sci-fi, kiedy sam wątpiłem, kiedy byłem sam. I co ciekawe, to właśnie przypadkowe mody wpływają na nasze życie. Chodzi o to, że kiedy przedstawia się pewien klimat, nawet pozornie fantastyczny, bywa, że nie znajduje się zrozumienia, które by tak rzec, które pomaga się grze rozwijać. Ja miałem szczęście, by tak rzec, ponieważ je znalazłem. I dziękuję moddingowi. Dziękuję mu, modding to Forge, modding to nagatanki, modding to zombie z piłami mechanicznymi. Wielu ludzi pyta mnie o to samo, ale jak ty to robisz?, skąd czerpiesz tę radość? A ja odpowiadam, że to proste, to umiłowanie oryginalnego zamysłu NWC, to właśnie ono sprawia, że dzisiaj na przykład buduję maszyny, a jutro... kto wie, dlaczego by nie, oddam się pracy społecznej i będę ot, choćby sadzić... znaczy... marchew.

Eggyslav PW
6 lutego 2019, 13:22
Pięknie to podsumowałeś Andru!

Darkstorn PW
11 sierpnia 2020, 08:43
https://forum.df2.ru/index.php?showtopic=34382&view=findpost&p=766564

Nowe grafiki Forge!

Źródło: http://imperium.heroes.net.pl/temat/4424

Tarnoob PW
13 sierpnia 2020, 23:09
Widzę, że 3 grafiki, których nie widziałem wcześniej. Teraz patrzę, że są w grotowym dziale Forge. Wcale nie są nowe, czy może serwis był już zaktualizowany?

Alamar PW
15 sierpnia 2020, 12:13
Został zaktualizowany.

Tarnoob PW
22 sierpnia 2020, 02:54
W takim razie chętnie bym zobaczył przy tych grafikach np. daty ich dodania i pierwotne źródła. To, jak były stopniowo ujawniane, też jest częścią tej historii, dość ciekawą i związaną np. z historią projektów fanowskich. Jakąś namiastką tego jest info o tym, jak to Ben Hur udostępnił pliki ekranu miasta Forge na Heroes Community.

Darkstorn PW
18 czerwca 2023, 20:50
Ciekawostka:
https://www.youtube.com/watch?v=U64eeRTbcSw

Niewykorzystane utwory Paula Romero z AB, prawdopodobnie powiązane z Forge... (?)

Hayven PW
18 czerwca 2023, 22:00
To brzmi bardziej jak muzyka do H5:ToE, może nawet H7, niż H3. Za dużo plemiennego ambientu.

Hellburn PW
18 czerwca 2023, 22:49
Ostatni utwór słyszałem już kilka(naście) lat temu i rzeczywiście, jak przez mgłę pamiętam, że chyba nawet sam Romero wspominał, że to miało być w jakiś sposób związane z Forge. Wtedy myślałem, że to motyw zamkowy.

uhm PW
19 czerwca 2023, 12:00
Wszystko wskazuje na to, że jest to faktycznie muzyka stworzona przez Paula Romero podczas prac nad AB:

https://www.forum.acidcave.net/post.php?pid=65536

- ale proszę się bardzo nie sugerować dopiskami przy liście utworów, miejsce gdzie miały grać to tylko moje spekulacje :p pierwsze trzy utwory długością trwania i charakterem bardzo przypominają campaign themes, tutaj większych wątpliwości nie mam; z kolei dwa czterominutowe czasem trwania zgadzają się z długością muzyki do innych miast, ale stylem bardziej może grałyby pod jakiś nowy teren, albo jakieś tło dla filmiku?... Szkoda że nagranie jest kiepskiej jakości.

Oryginalne pliki można pobrać ze skarbca.

Kastore PW
19 czerwca 2023, 15:32
uhm:
Szkoda że nagranie jest kiepskiej jakości.
Nawet nie da się zrobić remasteru, bo pogłos da się usunąć za pomocą AI, zamulony bas oraz dynamikę da się poprawić korektorami, natomiast na dzień dzisiejszy rzeczą, której się nie da poprawić, są zniekształcenia nieliniowe (przester) na wyższych częstotliwościach, brak stereo, bo z pojedynczego kanału nie wyczaruje się naturalnej panoramy oraz to, że częstotliwość próbkowania tych utworów jest dwa razy niższa, niż utworów w grze, bo filtr antyaliasingowy (ucinający górę) jest założony na ~8 kHz, a nie na ~16 kHz jak w motywach z gry.
strona: 1 - 2 - 3 ... 11 - 12 - 13 - 14
temat: [H3] The Forge

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel