Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [HD Mod/HotA] Własne paczki do HD moda.
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3

baseband5 PW
13 kwietnia 2015, 22:45
Witam
Mam kilka pytań odnośnie systemu pluginów do hd moda. Czy jest dostępna dokumentacja podciągania plików z paczek? O ile udało mi się zmusić moda do podmiany niektórych plików o tyle z innymi dalej jest problem. I jak zobaczycie poniżej różne pliki nie chcą działać w zależności od dodatku.

Jako że nie lubię bałaganu w plikach chciałem przygotować w pełni niezależną paczkę spolszczającą do complete z GoGa (Jednak musiałem i tak przeklejać pliki dźwiękowe ręcznie do folderu Data).

Mocniej natomiast zależy mi na takiej paczce do Hoty. Jak już wiadomo po updatach wywalały się save i ogólnie format plików więc nie chciałem żeby przepadało z każdą aktualizacją. I o ile tu dla odmiany podciąga wszystko z katalogu Data tak plik hota.dat z głównego folderu muszę podmieniać ręcznie. (Wybacz Hobbit wiem że będzie oficjalne spolszczenie ale na razie jakoś sobie trzeba radzić).


Z góry dzięki za pomoc.

[edit]
Poszedł mail do twórców.
Zobaczymy co odpiszą. Trzymajcie kciuki.

baseband5 PW
15 kwietnia 2015, 03:26
To choć po części odpowiem sam sobie. Informacje zebrane na razie są wystarczające na nowy post.

O ile pan Alexander jeszcze nie odpowiedział tak nie dawało mi spokoju jak to właściwie jest z pierwszą częścią mojego postu.

Czyli co robię źle skoro wszystkie pliki hd mod doczytuje poprawnie oprócz dźwięków.
No i okazało się że to nawet nie musi być wina HD moda. Ale po kolei.

1) Zasięgnąłem process explorera i ustawiłem odpowiednie hooki pod HD moda i pod spatchowaną wersją execa znajdującą się wewnątrz hd moda.
2) Odfiltrowałem tylko zapytania do plików a i te tylko w folderze z herosami.
3) Porównałem to z odpowiadającymi wynikami dla gołej wersji (jako że hd mod nie ingeruje w wersję oryginalne plików gry).

No i mam mniej więcej modus operandi paczek do HD moda wygląda mniej więcej tak:
1) Zwykły exe wyszukując plik zasobu (dla przykładu weźmy narrację z kampanii) odpytuje folder data w jego poszukiwaniu.
2) Jeżeli takowego nie znajdzie szuka dalej tym razem odpytując kontener z danymi (w naszym przypadku heroes3.snd). Nie zagłębiałem się ale przypuszczam że w kodzie gry są hardcodowane nazwy kontenerów w zależności od typu zasobu. Tyle i tak wystarczyło nam do dalszej pracy.
3) Jeżeli i tam nie znajdzie wywala komunikat o błędzie. I tak było w przypadku osób które podmieniły heroes3.snd z nieoficjalnego spolszczenia dostępnego na forum (z odrobinę innych względów ale to tez nie jest ważne).
4) Co prawda zostaje jeszcze kwestia wersji CD ale do takiej nie mam dostępu obecnie (działam na wersji complete z GOGa). Podejrzewam jednak że jest to 4 punkt naszej listy priorytetów.

W teorii wystarczy odpowiednie pliki wrzucić luzem do folderu Data ale nie o to przecież nam chodzi.

Wersja spatchowana exeka (a nie sam launcher) zmienia to działanie dodając na początek tej listy priorytetów dodatkową opcję.
0) Tuż po uruchomieniu gry listuje wszystkie paczki które mają zostać wklejone do gry i gdy tylko napotka na żądanie pliku znajdującego się na tej liście po prostu podrzuca odpowiedni plik grze i dlatego widzimy podmianki.

Dlaczego więc nie działały wcześniej dźwięki z kampanii podawane z paczki? Odpowiedź jest banalna. Bo człowiek piszący MMArchive zrobił o krok w przód i o ile wewnątrz paczki dźwięki są bez rozszerzenia o tyle po rozpakowaniu program dodawał doń rozszerzenie .wav Ot cała filozofia.

Wnioski na dziś.
Człowiek pomyśli jednak komputer to dalej bezmózga maszyna.
Jestem w stanie stworzyć dowolną paczkę podmieniającą ISTNIEJĄCE pliki wewnątrz gry. Może to być o tyle fajne że będzie można sobie robić paczki na przykład z turniejowymi wersjami plików bez potrzeby pamiętania co i gdzie dodać (po wszystkim można daną paczkę łatwo wyłączyć).

Pytania bez odpowiedzi.
Na jakiej zasadzie działa plik pack.ini? Żądanie do pliku występuje przy każdej paczce jednak nie jest on wymagany do poprawnego działania. Mam za mało danych aby ekstrapolować dokumentację.
Jak dodawać zawartość obok tej podmienianej? Pytanie ma pewnie związek z pytaniem powyższym.
Czy ten hook działa tylko na folder maps i data? (lub tylko na sam plik exe). Nie jestem w stanie podmienić w ten sposób pliku hota.dat. Podejrzewam że odwołanie do niego jest kierowane nie przez aplikację a przez hota.dll na krórą powyższy hook nie działa.
No i najważniejsze: Kto zabił Morze Martwe?

Teraz czas na sen zasłużonych. Ja dziś dałem sobie order z kartofla. A ty?

baseband5 PW
17 kwietnia 2015, 03:14
Tak jak mówiłem w temacie o paczkach, ten temat przeznaczam na mój syslog w postępach.
Na fali oglądanej rozgrywki w Europa Universalis zmieńmy odrobinę ton narracji.

Rozpoczynamy temat Wielkich Wojen Translacyjnych.
Tak i oto przedstawić wam muszę kolejny program jakim jest WinMerge. Dzięki niemu do moich statystyk inżynierskich i budowniczych dodaje kolejne jakimi są jednostki szpiegowskie.

Z racji tego że nie byłem w stanie przeczytać całej groty jak i innych zależnych zmuszony byłem samemu pogrzebać w zdobycznych dobrach polonizacyjnych.

Mam więc bitwę Zoltana http://www.forum.acidcave.net/post.php?pid=76132 z Hellburnem (CRW odwalił dobrą robotę ubierając to w paczkę) http://www.forum.acidcave.net/post.php?pid=99596

Najśmieszniejszy jest fakt że ci panowie nic o tej wojnie nie wiedzą. :D Zrobili oni kawał dobrej roboty mieszając nieco fakty. Moim celem jest wydzielenie alternatyw i pozwolenie użytkownikowi na samodzielną decyzję za czyimi zmianami się opowiada.

Jestem na etapie rozłączania łatek modyfikujących rozgrywkę od tych językowych i jak tylko dostanę błogosławieństwo wrzucę wszystko (pewnie po weekendzie gdyż wesele zbliża się wielkimi krokami).

Jeszcze dziś panowie zostaną dopytani o odpowiednie zezwolenia (sam dla siebie i tak to robię w formie treningu) a ja zabieram się dalej za robotę.

Zapraszam do rozmowy na temat mojej pracy. Jak na razie pewien odzew wygenerowałem na czacie grotowym jednak nie chciałbym aby to wszystko przepadło.

[edit]
Edytuję gdyż nie chcę zbytnio zaśmiecać tematu a pora na tyle późna że potencjalni zainteresowani nie zdążyli pewnie jeszcze tego przeczytać.

Dla ujednolicenia tematu rozpiszmy różnice między wydaniami gry tak aby ułatwić sobie wydawanie paczek w przyszłości.
Complete - Angielska wersja gry. Do zdobycia z GOGa.
Ma:
Najnowsze patche.
Brak:
Polonizacja.
Łatka polonizacyjna.

Złota Edycja - Polska wersja gry oparta na jednej instalacji.
Ma:
Polonizacja
Brak:
Patche balansujące.
Łatka polonizacyjna.

SOD - Polska wersja gry oparta na instalacji kolejno ROE AB i SOD.
Ma:
Brak danych
Brak:
Brak danych.

Jeżeli wiadomo wam o innych wersjach wykorzystywanych piszcie śmiało. HD mod domyślnie obsługuje trzy powyższe które skojarzyłem z używanymi w Polsce. Samo ROE AB czy HC nie jest wspierane.
Po za tym znalazłem błąd samego HD moda który zgłoszę Alexandrowi tak szybko jak odpisze mi na pierwszego maila. Błąd dotyczy problemów z podciąganiem tłumaczeń HD+ do gry mimo iż odpowiednie frazy zostały już przetłumaczone.

Kolejny dzień, kolejny medal z kartofla.

CRW PW
17 kwietnia 2015, 07:41
Powodzenia :)

Jako, że jak już wspomniałeś o mnie, rzucę parę refleksji.
1. Pamiętaj o offsetach przycisków menu głównego. Najprostszym sposobem na obejście tego problemu jest wrzucenie odpowiedniego pliku .ini do folderu samej paczki - wtedy HDMod podbiera go zamiast korzystać z tych w folderze Compatibility.
2. Nie byłem w stanie zmusić HD Moda do podebrania plików SND i VID z folderu paczki. Stąd też jej kinowość w moim przypadku i brak ładnych animacji w menu. W ogóle HD Mod domyślnie chyba wykorzystuje pozycję pliku VID (animacja płomienia/mgły z wersji nie-complete) z SODa. Complete nie ma żadnej animacji ;] Nie widziałem też możliwości ustawienia na niego offsetów.

baseband5 PW
24 kwietnia 2015, 18:26
CRW:
2. Nie byłem w stanie zmusić HD Moda do podebrania plików SND i VID z folderu paczki. Stąd też jej kinowość w moim przypadku i brak ładnych animacji w menu. W ogóle HD Mod domyślnie chyba wykorzystuje pozycję pliku VID (animacja płomienia/mgły z wersji nie-complete) z SODa. Complete nie ma żadnej animacji ;] Nie widziałem też możliwości ustawienia na niego offsetów.

Poczyniłem pewne badania.
Za animację w menu odpowiada plik credits.bik (credits.snk dla AB), który to w wersji complete ma zerową wielkość. Wydaje mi się że wersja Complete (a także ta z HD moda gdyż właśnie na Complete bazował autor o czym niżej) nie posiada mechanizmu pobierania tego pliku. Stąd brak możliwości dodania tej ciekawostki. Dzięki uprzejmości użytkownika Bychu miałem dostęp do poprzednich wersji plików uruchomieniowych które bez problemu podciągały powyższe pliki.
Także ten temat zostanie zamknięty do czasu odpowiedzi od pana Alexandra.

Kolejna ciekawostka to taka że HD mod ma swój własny plik uruchomieniowy i tak naprawdę to obojętne czy plik heroes3 znajduje się wewnątrz folderu czy nie; Wszystko powinno działać należycie a dobór plików wczytywanych do danej instancji herosów jest zależny od plików ustawień HD moda. Byłem w stanie wybierając z listy plik od hoty uruchomić zwykłe h3 i odwrotnie (oczywiście odpowiednio preparując pliki ini). Sam plik hd moda wolny jest od błędu wieżyczek vs płatnerz lub tarcza powietrza co wskazuje na użycie exe z wersji 4.0 właśnie.

Zostawię sobie pewne odkrycia na później (cobym miał o czym pisać w aktualizacjach) jednak jest jeszcze coś wartego wspomnienia. Paczki wczytywane są w kolejności od góry. Czyli jeżeli dla żywego przykładu wyżej damy łatkę Hellburna a niżej Zoltana to w grze ujrzymy teksty tego drugiego. Pliki z paczek wyżej będą przykrywane. Czyli z tego co wiem mechanizm odwrotny do mod managera z WOG gdzie kolejność paczek była odwrotna (t.j. z dołu do góry).

Pozdrawiam.

avatar PW
17 listopada 2018, 10:44

Post może nie do końca na temat, ale Morglin za pomocą hex-edycji zamienił w HotA Twierdzę na... Forge. Więcej informacji tu.

Fandor PW
17 listopada 2018, 21:47
Ściągajcie ten mod, zanim znowu usunie konto. xD
Czy dużo pracy by zajęło przerobienie takiego moda, żeby Forge zastąpiło Cove lub Conflux? Trochę szkoda tracić oryginalne miasta z gry, ale Conflux i tak jest trochę niedorobiony więc nie byłby dużą stratą. :D

Kastore PW
18 listopada 2018, 00:28
Zamienianie czegokolwiek na Forge to pomyłka, nawet Conflux, które dla kontrastu przynajmniej pasuje do gry i klimatem do uniwersum, a osobiście mało mnie obchodzi jaranie się twórczością najbardziej odpychającej osoby w fandomie, polecam to samo.

avatar PW
18 listopada 2018, 09:10
Cytat:
Czy dużo pracy by zajęło przerobienie takiego moda, żeby Forge zastąpiło Cove lub Conflux?
Zgaduję, że dużo. Trzeba babrać się w hex-edycji i szukać adresy pamięci wiedząc za co odpowiadają a następnie je zmieniać (pewnie metodą prób i błędów).

Drwal PW
18 listopada 2018, 18:40
Muszę przetestować, ale coś czuje, że może opaść kopara. Naprawdę czuję podekscytowanie, to zasługuje nawet na niusa. ;)

Lord Hawk PW
18 listopada 2018, 19:02
Przetestowane i trzeba przyznać nic nie wywala, nie crashuje, jedyne co razi, to budynek specjalny który po najechaniu czasem zmienia kolory defa.
Jednak dla tych co się przyzwyczaili do wersji na VCMI to jednak jest trochę różnic, choćby budynki specjalne [tutaj przynajmniej działają], ale mają działanie jak te od Stronghold, poza tym jednostki mają "trochę" okrojone umiejętności.

Kastore PW
18 listopada 2018, 19:20
A tak swoją drogą, czy HotA Crew nie zakazała modowania ich dodatku?

Kammer PW
18 listopada 2018, 19:22
Zablokowali obsługę paczek w HotA, więc raczej tak. Ale chyba nie sądzisz, że wyślą KGB do Morglina i tych, co ściągnęli moda, by zniszczyć dyski. :P

Kastore PW
18 listopada 2018, 20:07
No ale kurde wypadałoby respektować wolę twórcy, więc tym bardziej jestem przeciwny tworzeniu z tego newsa.

Dydzio PW
19 listopada 2018, 02:59
Wola HotA teamu to też monopol ich produktu na bycie grywalnym modem H3 i usunięcie moda HotA pod VCMI. Nie doczekają się :D

Kastore PW
19 listopada 2018, 03:14
Dydzio:
Wola HotA teamu to też monopol ich produktu na bycie grywalnym modem H3
A po polsku? HotA Crew walczą z innymi modami, które chcą być grywalne czy o co niby chodzi?

Fandor PW
20 listopada 2018, 17:11
Dydzio chyba ma na myśli, że komuś z HotA Crew nie podoba się istnienie wtyczek z HotA na VCMI, czyli że na VCMI nie powinno być Cove, nowych modeli bohaterów, ich jednostek neutralnych, ich balansu itd.

Nicolai PW
20 listopada 2018, 18:27
Kastore:
A tak swoją drogą, czy HotA Crew nie zakazała modowania ich dodatku?
Modderzy walczący z moddingiem? Takie rzeczy tylko w Rosji...

Kastore PW
20 listopada 2018, 19:12
Ad hominem, oni to zrobili i mogą sobie zakazać zmieniania tego.

Nicolai PW
20 listopada 2018, 21:20
Nic nie mogą... HotA to "utwór wywiedzony" z gry, do której nie mają żadnych praw, więc jedyne co mogą to sobie gadać. To trochę tak jakby złodziej miał pretensje o to, że został okradziony. Że się posłużę analogią ;)
strona: 1 - 2 - 3
temat: [HD Mod/HotA] Własne paczki do HD moda.

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel