Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [HotA] Oficjalne informacje, aktualizacje
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8 ... 82 - 83 - 84

Kammer PW
18 marca 2018, 08:18
Też się zgadzam z Pointerem.
Przekleję moją wypowiedź z innego miejsca: W sumie to teraz bardzo dobrze widać, czemu nie przepadam za HotA - tutaj wszystko jest narzucone i odbiorca nie ma niczego do gadania, czy mu się content podoba, zero wyboru. Albo bierze, albo wypad.

Funfact - HotA tymczasowo włączyła wybór: "In order to allow the players to compare the two mechanics and appreciate the advantages of the new one, we introduced the test version option in the HotA 1.5.3 launcher. With it enabled, the game will employ the old Resistance mechanic."

avatar PW
18 marca 2018, 08:32
Ja się nie zgodzę do końca z Pointerem, bo jak wyszło SoD po AB i artefakty składane to pisano tak samo :)
"Problem" z HotA jest inny - gdyż najnowszymi (i zapowiadanymi) zmianami wkracza na ścieżkę WoGa popełniając grzech najcięższy - chce zmienić 20-letnie nawyki taktyczne. Wydaje mi się, że wszystkie rzeczy proponowane przez HotA Team mają sens, są porządnie przetestowane, zbalansowane itd. ale wymuszają zmianę wypracowanych schematów u gracza (jebus cross i do przodu!). Jak to powiadają - betonowy elektorat topi się najpóźniej :) Także te - znerfiona Odporność może być dobra i zbalansowana. I pewnie taka jest. Ale trzeba nauczyć się od nowa grać w herosy ;p

Pointer PW
18 marca 2018, 09:35
Tymczasowo wlaczyla wybor... szkoda, ze nie na stale. Ale to wciaz nijak ma sie do tego czym HotA miala byc, czyli klasycznym dodatkiem. I nie mowie, ze poprawa balansu jest zla, bo chociazby oslabienie nekromancji, ale wciaz dzialajace w ten sam sposob bylo bardzo dobrym posunieciem. Ale to juz jest calkowita zmiana dzialania umiejetnosci, a to juz mod, a nie dodatek...

P.S. Sorry za brak polskich czcionek, ale z kom pisalem.

Dydzio PW
18 marca 2018, 10:29
Kastore - uwzględnij, że wielu ludzi wcale nie chce balansu tak jak "pro gracze" w Starcraft 2 byli stanowczo przeciw zmianom balansu gdy Blizzard pytał ich o to przy okazji wydawania Starcraft Remastered. Balans psuje granie map singleplayer "tak jak autor przewidział", dodatkowo dochodzi problem o którym pisał Avatar. Jak wprowadzają takie zmiany, które bardziej pasują do woga to niech dadzą możliwość ich wyłączenia.

Shin0bi PW
18 marca 2018, 11:49
Mnie śmieszy to, że wielu ludzi cały czas truło twórcom tyłek o zmianę zasady działania mistycyzmu, sokolego wzroku, pierwszej pomocy i tym podobnych, a jak już się za balans wzięli to nagle wielki klangor.

Umiejętność była obiektywnie słaba a czary zdominowały multiplayera od czasu zbanowania kulki i płaszcza, więc tak, to była bardzo dobra zmiana. Oby tego nie cofnęli pod falą nieuzasadnionej i dość dyletanckiej krytyki.

Dydzio PW
18 marca 2018, 11:50
shin0bi:
Mnie śmieszy to, że wielu ludzi cały czas truło twórcom tyłek...

A jeszcze więcej ludzi niż tych "dupotrujów" przestało sobie robić jakiekolwiek nadzieje związane z tym modem (dodatkiem to tego już nazwać nie można) mającym fetysza na punkcie multiplayer. "Competitive multiplayerowcy" co najwyżej jęczą, że chcą balans, a reszta siedzi cicho. Kto chce niech gra z tymi swoimi HW rules, zakazem ulepszania wampirów i innymi śmiesznymi rzeczami i niech nie narzuca tego innym.

Shin0bi PW
18 marca 2018, 11:55
A co stracił człowiek który gra tylko compstompy? Serio Resistance stanowił podstawę twojej taktyki przy atakowaniu kompa i bez niego nie możesz już grać? Hurr durr, gra niegrywalna, ło matko błoska!

Ja tylko czekam na jeden dobry argument, bo póki co słyszę tylko że zmiana jest zła bo jest zmianą (ewentualnie zmianą RADYKALNĄ). Do teraz nie usłyszałem dobrego powodu. Podwójny up pirata też jest ingerencją w mechanikę na wielką skalę a jakoś nikt nie jęczał że to pomysł rodem z WoGa jak go wprowadzono.

Jedyny problem to kompatybilność wsteczna map zaprojektowanych z myślą o SoD, no ale nie można mieć wszystkiego. A map które kręcą się wokół Resista (który był w dodatku losowy i bardzo słaby) było jak na lekarstwo, o ile w ogóle.

Dydzio PW
18 marca 2018, 11:57
Ja sumuję wszystkie zmiany, a zmiana resistance tylko dokłada swoję cegłę do odstawania od mechaniki H3. Nie wspominając o zmianach parametrów czarów, które też są świeże

Shin0bi PW
18 marca 2018, 11:59
Przepraszam, ale poprzedni post dowodzi że nie wiesz o czym mówisz, zakaz ulepszania wampirów jest w SoD nie HotA, HotA właśnie na tyle zbalansowała nekro że takie śmieszne zasady już nie są potrzebne :)

Dydzio PW
18 marca 2018, 12:01
Odwracanie kota ogonem - dałem jakiś przykład pierwszy lepszy, nie gram generalnie multiplayer i gadanie, że "nie wiem o czym mówie" - nie muszę wiedzieć o HW rules itd by móc stwierdzić, że radykalnie popsuli mechanikę gry dla wszystkich którzy nie są ich docelowym targetem, czyli nie "multiplayerowym wyjadaczom" swoimi wszystkimi patchami. Do tego wystarczy tylko umiejętność czytania listy zmian.

Jakby dali z jakiegoś "sensownego pod multiplayer" powodu bazowy przyrost wszystkich jednostek +50% to też by się znalazła masa ludzi twierdzących, że to dobra zmiana, proporcje zachowane itd, "to dalej herosi"

Fandor PW
18 marca 2018, 12:05
Wydaje mi się, że to dobry krok. HotA z dodatku do gry zmienia się w platformę do multi, której wielu osobom brakowało. Oczywiście teraz te osoby narzekają, że muszą się uczyć od nowa grać, ale przynajmniej jak pisano wyżej, elementy losowości są coraz bardziej odrzucane. Przy okazji myślę, że zrobi to "więcej miejsca" innym platformom. Wiele osób mówiło, że HotA stabilna, bez drastycznych zmian itd. teraz nastąpi pewien rozdział gdy będziemy chcieli sobie zagrać w multi wybierzemy HotA, gdy będziemy chcieli pograć w grę z większymi elementami losowości, z większymi lub mniejszymi zmianami i możliwością samodzielnego wyboru dodatkowej zawartości wybierzemy VCMI, ERA lub jeszcze coś innego.

Dydzio PW
18 marca 2018, 12:06
@Fandor, nie po to od 2008 (czy jakoś tak) okresowo sprawdzałem jak tam losy dodatku by się dowiedzieć, że zrobili z niego multiplayerowego kalekę wobec oryginalnych planów.

Jakby się nie dało zrobić fajki w launcherze przywracającej oryginalną mechanikę gry. Niech nie ma efektu gdy choć 1 osoba z pokoju na lobby ma włączone hotowskie zmiany i by było ok.

Fandor PW
18 marca 2018, 12:12
Fajka fajką, ale jeżeli wprowadzasz modyfikowalne opcje to jak je przeniesiesz na multi? Dasz jednej osobie hosta i wymusisz żeby reszta dostosowała się do niego? Czy rozdzielisz multi i single na dwa osobne tryby gry? Jeżeli tak, to i tak będzie narzekanie, że podczas gry single grasz w zupełnie coś innego niż na multi. Po prostu zróbcie w VCMI wszystko czego oczekujecie od "single HotA". :)
Zwłaszcza, że już od dawna było wiadomo, że HotA pójdzie w stronę multi i będzie to dla niej priorytet.

Kastore PW
18 marca 2018, 12:13
Dydzio:
Jakby dali bazowy przyrost wszystkich jednostek +50% to też by się znalazła masa ludzi twierdzących, że to dobra zmiana, proporcje zachowane itd, "to dalej herosi"
Jakby dali wampirom miecze świetlne to byłoby fajne nawiązanie do Star Warsów.
Dydzio:
radykalnie popsuli mechanikę
Dlaczego popsuli a nie zmienili?

Shin0bi PW
18 marca 2018, 12:23
Właśnie, dlaczego popsuli? Ja naprawdę chcę usłyszeć JEDEN rozsądny argument. JEDEN. Bo póki co płacz jest tylko o to, że to zmiana. A najgłośniej płaczą kompstomperzy, którym żadnej różnicy to nie zrobi w skali potyczki z komputerem, w przeciwieństwie do multi, gdzie meta może w końcu zrobić się znacznie ciekawsza niż napierniczanie implozją i łańcuchem w co popadnie.

Dydzio PW
18 marca 2018, 13:24
Każda zmiana w moim mniemaniu to zepsucie, jeżeli nie ma możliwości jej wyłączenia. Traktuję te pierdoły balansowe na równi ze skryptem wogowym. I tak, jestem "kompstomperem", gram na specjalnie przygotowanych mapach z neta które np. polegają na przyroście 4 feniksów na tydzień u bota w ramach zaplanowanego poziomu trudności. By sobie komfortowo pograć cove powinienem mieć prehistoryczną wersję HotA w takim przypadku (łącznie z bugami i crashami ze starszych wersji itp). Nawiązuję ponownie do postu wyżej i przypadku Starcraft Remastered, np w SC protossowych scoutów nie opłaca się rekrutować. Jak coś wsiąkło jako niezmienialne u wielu graczy to dajcie opcję, by zmiany wyłączyć. Dajcie jeszcze trochę czasu, a singleplayer będzie nie do poznania, fajne zmiany typu nowy teren nie zachęcą do grania w multiplayerowego potworka na singlu. Tak, mogę grać w SoD ale chętnie bym pograł w takim przypadku cove bez udziwnień w samej grze itp.

@Fandor od biedy możnaby dać jedną fajkę do wszystkich zmian i jak 1 osoba z lobby ma ją zaznaczoną to w multi automatycznie u innych też będzie. W single zależnie od fajki będzie albo nie będzie widać nowych zmian. Jak ktoś będzie chciał klasycznie pograć na multi to może się dogadać by wszyscy z ktorymi bedzie grac w ramach pokoju lobby mieli odznaczona opcje.

Kastore PW
18 marca 2018, 13:49
Dydzio:
Każda zmiana w moim mniemaniu to zepsucie
T_T
Dydzio:
gram na specjalnie przygotowanych mapach z neta
:O
Nie płacz, będzie więcej takich map przygotowanych z myślą o nowe zasady, zresztą to, że mapy korzystały z oryginalnych rozwiązań balansowych nie sprawia, że te rozwiązania były przemyślane.

Dydzio PW
18 marca 2018, 13:55
Gadasz jakbym był jedynym co tak uważa - nie jestem przeciw zmianom pod competitive - kto chce niech gra, ale niech zrobią, że kto nie chce ten nie musi na siłę mieć tych dziwadeł włączonych. Szczegolnie, że będzie tylko gorzej, tylko czekać aż zbuffują 10-krotnie limit liczby punktów życia dla hipnozy, poprzerabiają obrażenia pocisków, poprzerabiają AI itd. Tutaj pewien cytat HotA teamu (nie znam daty, ale to nieistotne): "We try to keep classical h3 spirit in every tiny detail from code nuances to overall gameplay. Be welcome to check if we've succeeded".

Jak dla mnie odpowiedź to "definitely not succeeded".

Kastore PW
18 marca 2018, 13:59
No wiem, dlatego jestem smutny razem z Tobą. T_T

AmiDaDeer PW
18 marca 2018, 14:45
Dydzio:
Każda zmiana w moim mniemaniu to zepsucie, jeżeli nie ma możliwości jej wyłączenia.
W pierwszej wersji Hoty taka zmiana już nastąpiła, konkretnie były to zmiany graficzne w oryginalnej grze. Niektórym też to nie odpowiadało.
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8 ... 82 - 83 - 84
temat: [HotA] Oficjalne informacje, aktualizacje

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel