Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/projekt] Dwór
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 10 - 11 - 12 ... 20 - 21 - 22

Belegor PW
26 czerwca 2017, 13:36
Nie we wszystkich. W inferno i w przystanii jednostka szóstego poziomu zajmuje jeden heks tylko.
Jak dla mnie kompozycja jednostek jest sprawą znikomą. Jeśli miasto będzie grywalne i zbalansowane, reszta jest niezauważalna. Nie szukajmy dziur, czy nieopisanych wzorów w całym.
Wracając do line upu jeszcze - obecna kompozycja bardzo mi się podoba. Pomysł z połykaniem - też jest świetny. Mógłby działać tak jak miecz władcy mroku - przy odpowiednim szczęściu może odebrać połowę wrogiego oddziału za jednym zamachem.

Mam jeszcze propozycję - skor alchemia jest jednym z motywów, to może dać budynek specjalny - w stylu "kamień filozoficzny", albo "alchemiczna pracownia" - która mogłaby zamienić odpowiednią ilość kamienia w złoto. Miałoby to swoją cenę - im bardziej rozbudowane miasto, tym mniej kamienia do stworzenia złota.

J. M. Sower PW
26 czerwca 2017, 13:53
Czy dwuheksowość wpływa w ogóle na rozgrywkę? A jeśli nawet jakoś, to czy to jest tak poważna sprawa, żeby się przejmować, czy nie ma powtórzeń w tej kwestii pomiędzy miastami? Jak dla mnie to zbytnia przesada w doszukiwaniu się zamysłu twórców. HoTA zawsze dbała o wierność oryginalnej grze i o przemyślane rozwiązania, jednak w tym przypadku to chyba trochę przesadzili z dokładnością. ;P

Trith PW
26 czerwca 2017, 14:15
Cytat:
Czy dwuheksowość wpływa w ogóle na rozgrywkę?
Jednostki zajmujące dwa pola są dobre do osłaniania strzelców czy zasłaniania przesmyków na polu bitwy, żeby wroga piechota miała bolączkę się dobrać do wrażliwych celów.

Cytat:
Mam jeszcze propozycję - skor alchemia jest jednym z motywów, to może dać budynek specjalny - w stylu "kamień filozoficzny", albo "alchemiczna pracownia" - która mogłaby zamienić odpowiednią ilość kamienia w złoto.
Już wcześniej wspomniałem o czymś podobnym, czyli budynku zwiększającym korzystność wymiany towarów na targowisku. Efekt końcowy byłby prawie ten sam.

AmiDaDeer PW
26 czerwca 2017, 14:44
Dwie uwagi:

1. Ulepszony żabrołak/żabersmok mógłby faktycznie mieć jakieś elementy odróżniające go bardziej od formy nieulepszonej. Proponuję jednak zamiast zbroi coś w rodzaju "biżuterii" - jakieś złote bransolety i obrożę. Poza tym proponowałbym "wąsy" dać w jakimś innym kolorze niż reszta ciała. No i ustawić całego stwora nieco bardziej z profilu - wtedy jednostka będzie bardziej "hirosowa".
2. Może skoro kuroliszek spada z lineupu, to niech będzie jednostką neutralną? Nieco go zmniejszyć, poprawić teksturę i nadawałby się idealnie na dodatkowego stwora na np. 6 poziomie.

Trith PW
26 czerwca 2017, 16:58
Cytat:
Może skoro kuroliszek spada z lineupu, to niech będzie jednostką neutralną? Nieco go zmniejszyć, poprawić teksturę i nadawałby się idealnie na dodatkowego stwora na np. 6 poziomie.
Rozważę rekonstrukcję kuroliszka jako jednostkę neutralną.


Korekta Jabberwocka. Nieco bardziej profilowa perspektywa oraz ozdoby dla ulepszenia.
Jak już przy nim jesteśmy, to wysłucham przy okazji sugestii na umiejętności, jak i również jak ma atakować. Zianie czymś? Gryzienie? Pazurami?

Andruids PW
26 czerwca 2017, 17:17
Trith:
Jak już przy nim jesteśmy, to wysłucham przy okazji sugestii na umiejętności, jak i również jak ma atakować. Zianie czymś? Gryzienie? Pazurami?
Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!

Mam głupi pomysł na umiejętność, ale może się komuś spodoba, albo chociaż wywoła uśmiech. Rzucanie berserka po ataku i powrót, jak harpia.

Belegor PW
26 czerwca 2017, 17:19
Nie wiem co potrafi Jabberwock, w wierzu jest coś o strzyganiu pazuami, grzmotaniu pyskiem....mam parę propozycji

1. Brak kontrataku - animacja ataku, świecące oczy, rozwarcie pyska i atak pazurami. ulepszenie, powoduje strach w zaatakowanym przeciwniku na kilka tur.
2. Kwasowy oddech - "łapanie" pazurami i zionięcie kwasem. Redukuje pancerz i zadaje dodatkowe obrażenia. Ulepszenie podtrzymuje ten efekt przez kilka tur, dzięki czemu może w następnej turze atakować następną jednostkę przeciwnika. Rola - osłabianie wrogich oddziałów i powolna eliminacja.
3. Ignorowanie pancerza i zamiana w kamień. Animacja jak w opcji pierwszej. Efekt jak u Behemota, tylko że ulepszony zamienia dodatkowo w kamień.

J. M. Sower PW
26 czerwca 2017, 17:37
Brak ziania na dwa heksy może pozwolić na zwiększenie odmienności od smoków. Zatem proponuję gryzienie i ew. do tego jakieś wspomagające czary, jako rekompensata za brak zionięcia.

Kastore PW
26 czerwca 2017, 17:49
Ten z "Alicji" Burtona z 2010 roku ział fioletowymi piorunami. Można by do tego też dorobić elektryczny atak łańcuchowy jak u kryształowego smoka z H5, który raniłby tylko wrogów, przykładowo czterech za każdym następnym zadając połowę obrażeń. Oczywiście podstawowy atak byłby na jeden hex. Poza lataniem jeszcze przydałaby się jakaś pasywka, która występowałaby w obu wersjach ulepszonej i nieulepszonej, np. odporność na magię umysłu.

Mistrz PW
26 czerwca 2017, 18:32
@Trith

Pierwszy kolor podstawowego Jabberwocka był dużo lepszy. Co do ulepszenia to, jeśli koniecznie musi być, rogi powinny bardziej otaczać głowę. Ozdoby to też dobry pomysł.

Wrócę jeszcze do Amora. Teraz to po prostu inny Gargulec. Gdybyś dał mu strzelanie i dowolny poziom wyżej, to mógł by mieć małą szansę na rzucenie hipnozy? Był by prawdziwy "strzał amora".

Kastore PW
26 czerwca 2017, 18:38
miszczu:
Pierwszy kolor podstawowego Jabberwocka był dużo lepszy.
A może by ulepszenie zrobić trochę ciemniejsze i bardziej nasycone bordowym?
miszczu:
Co do ulepszenia to, jeśli koniecznie musi być
xd
miszczu:
Wrócę jeszcze do Amora.
Amor jest dobry, ja bym nic w nim nie zmieniał.

Trith PW
26 czerwca 2017, 19:00
Cytat:
bordowym
Ponawiam pytanie, którym bordowym? Jest ich od groma. Wiem że większość wyników wyszukiwania to błędne stosowanie określenia, ale przynajmniej mogę to stosować jako wymówkę do bycia leniwym i nie ruszania tego jeszcze.
Cytat:
Co do ulepszenia to, jeśli koniecznie musi być
Musi.
Cytat:
Wrócę jeszcze do Amora. Teraz to po prostu inny Gargulec
To nie jest przypadek, a świadoma i celowa decyzja. Jest następujący ciąg skojarzeniowy: Alchemicy to de facto klasa bohaterów Tower. Dwór to miasto oparte o alchemię, przedstawione w nieco krzywym zwierciadle. Amor jest zatem wersją gargulca w mieście o nieco innym charakterze, acz mającym powiązania z Tower.
Cytat:
Gdybyś dał mu strzelanie i dowolny poziom wyżej
Z pewnością nie wyrzucę żadnej innej jednostki z tego powodu. Choć sama idea latającego strzelca daje pewne ciekawe możliwości taktyczne, to z drugiej strony frakcja nie będzie przez to miała jednostki latającej na niskim poziomie do blokowania strzelców.

Wracając do Jabberwocka, wszystkie pomysły na umiejętności fajne. Wybór nie jest możliwy, nie można odnaleźć pliku wybór.exe

zeryss PW
26 czerwca 2017, 19:12
Trith You can do for the old version town-fort town-citadel on the world map

witchking PW
26 czerwca 2017, 19:14
Mam wrażenie, że przy nowym ustawieniu dżabbersmok jest mało czytelny. Podejrzewam, że większe zróżnicowanie tekstur może poprawić efekt wizualny. Proponuje większe rozróżnienie koloru błon skrzydeł, łuski i łuski na brzuchu.

Przy ulepszeniu chciałbym zobaczyć kolory zastosowane przy amorku, czerń i złoto. Może warto wprowadzić te kolory w większej ilości jednostek.

AmiDaDeer PW
26 czerwca 2017, 19:38
Żaberłok zawsze mi się kojarzył z grozą wymieszaną z szaleństwem. Może ciekawym pomysłem byłoby rzucanie przez niego losowych negatywnych zaklęć na jednostki wroga? Coś jak odwrócony dżinn. Nie wiem czy da się to zrobić w VCMI, jeśli tak, to zastanowiłbym się nad czymś w tym stylu...

Kammer PW
26 czerwca 2017, 19:51
Nie jestem pewien, czy by się dało. Dżin ma u siebie RANDOM_SPELLCASTER, gdzie konfigurowalne jest, według wiki, spell mastery level. W samej wiki jest podane, że ten parametr jest eg. master genie, więc strzelałbym, że nie da się tak zrobić.

Ewentualnie wrzucić dziobakowi wszystkie debuffy w osobne SPELL_AFTER_ATTACK/SPELL_BEFORE_ATTACK/SPELLCASTER, ale to byłoby nieco... prymitywne.

Kastore PW
26 czerwca 2017, 19:53
Też nad tym myślałem. Optuję za opcją:
Dżaberłok -- latanie, odporność na magię umysłu, rzucanie losowego negatywnego czaru na atakowaną jednostkę z puli: klątwa, pech, oślepienie, promień osłabienia, spowolnienie, przygnębienie, osłabienie na poziomie zaawansowanym.
Ulepszony Dżaberłok -- latanie, odporność na magię umysłu, rzucanie losowego negatywnego czaru na pierwszą atakowaną jednostkę z tej samej puli na tym samym poziomie, atak łańcuchowy jak u kryształowego smoka z H5, który rani trzy losowe, dodatkowe jednostki każdej kolejnej zadając połowę obrażeń.

Chyba, że się nie da zaklęć, wtedy moja propozycja bez zmian. :P

avatar PW
26 czerwca 2017, 19:59
A może Dżabberwock miałby szanse, by po dziobnięciu [alchemicznie] transumować zaatakowaną jednostkę powiedzmy w Salamandrę? (Coś na kształt transmutacji u WoGowskiego Wilkołaka).

Kammer PW
26 czerwca 2017, 20:05
A atakiem przeskakującym jest taki problem, że możemy jedynie zmusić VCMI do tego, by Dziobak atakował chainlightingiem - jego przeskakiwanie jest hardcoded i się do tego nie dobierzemy. Przed chwilą dla pewności zerknąłem w kod VCMI i tam nie ma niczego o określaniu celu, na który zaklęcie przeskakiwałoby, stracie obrażeń na przeskoku i tak dalej.

Oznacza to, że, owszem, można dać atak przeskakujący, ale będzie on identyczny z chainlightingiem - tyle samo przeskoków i będzie mógł bić swoich.

avatarze, niestety, do tego potrzebny byłyby skrypty ERM-u - tutaj wilkołak się idealnie właśnie nadaje, można byłoby jego skrypt przerobić.

Można za to dać przerobione wskrzeszanie demonów przez czarty, nie wiem, niech wskrzesza salamandry?

avatar PW
26 czerwca 2017, 20:47
W VCMI od jakiegoś czasu jest już kod na Wilkołaka. Wygląda on tak:
BONUS_NAME(TRANSMUTATION)
val - chance to trigger in %,
subtype = 0 - resurrection based on HP, 1 - based on unit count,
additional info - target creature ID (attacker default)

Także można Jabberowckowi coś w ten deseń przypisać.
strona: 1 - 2 - 3 ... 10 - 11 - 12 ... 20 - 21 - 22
temat: [VCMI/projekt] Dwór

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel