Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)temat: [eksport plików z gry] Jak wyciągnąć modele 3D z HV?
komnata: Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)

Kurek PW
20 czerwca 2017, 10:29
Od 2 dni próbuję wyciągnąć model z HV.

Zrobiłem tak:

1. Wyciągnąłem kilka plików interesującej mnie lokacji z pliku "data.pak", są to pliki z rozszerzeniem ".xdb" i pliki z teksturami w formacie ".dds"

2. Mam program Archangel v0.5 beta, który ponoć służy do konwersji modeli w celu ich modyfikacji.

3. Mam program Granny Viewer, ale nie wiem po co

Archangel chce ode mnie plików "GUID", nie wiem czym są niestety, a w data.pak znalazłem tylko pliki xdb i dds, żadnych innych rozszerzeń

Dodam do tego, że niestety nie działa mi przeglądanie paczek w edytorze map, mimo, że parę dni temu działało, nie wiem czemu, skoro nie grzebałem w grze.
A nie, jednak działa, oświetlenie było złe.


Nie udało mi się więc pozyskać żadnego z modeli, są tylko pliki rekstr i xdb, które nie przypominają mi plików modeli 3D, takich jak fbx.
Co mam zrobić, żeby te 2 interesujące mnie lokacje z HV wsadzić do blendera?

Kammer PW
20 czerwca 2017, 11:52
Nikt tego nie wie. :P

Generalnie modele wyciągniesz bez problemu, nawet ze szkieletem (co prawda dziwnym), ale bez animacji.

Generalnie wyciąganie modeli z H5 to wyższa szkoła jazdy.
Postaram się pokrótce opisać, co wiem.

1. W _(Model)\Creatures\Preserve znajdujesz szukany plik, dla jednorożca to będzie Unicorn.(Model).xdb;
2. Szkielet jest w <Skeleton> - jest to wartość w tagu <uid>;
3. Podstawowy mesh jest w <Geometry> - też w <uid>;
4. Tutaj już nie pamiętam dokładnie, ale potrzebujesz tekstury czyli Unicorn.tga.dds;
5. Gdzieś siedzą jeszcze pliki od poszczególnych animacji, ale nie pamiętam, gdzie one są zapisane;
6. Odpalasz Archangela, wczytujesz mesha, wczytujesz teksturę, jakoś jeszcze można było wczytać szkielet, już nie pamiętam szczegółów;
7. Eksportujesz za pomocą Tools -> Export Waveform OBJ.

Tyle pamiętam. Przeszukaj temat AC moda, tam kiedyś dokładniej wyłuszczałem jak się wszystko wyciąga.
I przeczytaj poradniki Hajka o modowaniu z naszej strony H5.

Hayven PW
20 czerwca 2017, 19:31
Akurat poradnika o wyciąganiu modeli chyba nie pisałem. Ale wygląda to mniej więcej tak, jak pisał Kammer. Dodam jeszcze tylko, że jak w plikach .(Skeleton) i .(Geometry) znajdziesz odpowiednie ID, to pliki o nazwach odpowiadających tym ID znajdują się w bin/skeletons i bin/geometry odpowiednio (jakoś tak z grubsza) i to o te pliki pyta Archangel.

Kurek PW
22 lipca 2017, 00:32
Dzięki za pomoc! Działa, a nawet muszę się pochwalić, że teraz udowodniłem, że da się wstawić modele lokacji i innych obiektów z H5 do H7.
temat: [eksport plików z gry] Jak wyciągnąć modele 3D z HV?

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel