Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [HotA] Nasze pomysły, życzenia, oczekiwania
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 ... 9 - 10 - 11

Janosik PW
28 stycznia 2017, 08:56
Widzę, że jest już kilka graczy którzy grają w większe mapy.
Tak moje wywody zrozumieją tylko Ci gracze, którzy grają w większe mapy. No bo po co jakieś zmiany, które proponuję dla tych co najwyżej biorą mapy M.
Dla map S to już w ogóle absurd.
Programiści w 1999 zrobili takie mapy (wielkość) i dopasowali do nich ilość umiejętności bohatera jak i limit bo po co dać limit 999 lvl ataku na mapie S bądź XL jak najwyższy jaki osiągniesz to może, może 70 ?
Tylko, że H3 dostało nowe życie w postaci HOTY i hota rozwija się...
Tylko, że jest to rozwój NIE proporcjonalny.
Nowe obiekty, bohaterowie,zamek(i)?, artefakty itd itd.... już widzicie w jakim kierunku to idzie ?! Hota się rozszerza, rozrasta. Większe mapy, o wiele większe mapy. Tylko, że droga rozwoju nadal jest dopasowana do rozmiaru max XL!
Tak stoimy nadal w 99'.

I nie gadajcie tutaj, że jest to psucie balansu czy coś. To się nazywa dalszy rozwój.

Co do artefaktów - dziś wymyśliłem takie coś aby po przeniesieniu z miejsca na miejsce te okienko nie znikało od razu. Wtedy szybko bym je mogli przenieś. Jest to rozwiązanie chyba najprostsze ale nie najlepsze.

Granie powyżej 10 miesiąca. Ludzie. To nie zależy od umiejętności gracza a nawet powiem, że ci najbardziej zieloni najdłużej będą grać! bo przecież trzeba siedzieć w zamku i zbierać wojsko. Jak już pisałem tura komputerowego gracza podczas mapy G (zakrytej) trwa nie dłużej niż 2-3sekundy. Nasze tury zresztą też nie trwają nie wiadomo ile. Zbierzemy kilka rzeczy, wybudujemy coś i już. Kolejny dzień.

Weźcie mapie S i zagrajcie - zobaczcie jaki lvl bohater będzie miał 27-36 ? Pewnie że nie :))) Chyba że wyjdziecie z zamku dopiero w 5 miesiącu :D

Teraz mapa G ( można ściągnąć jakąś z neta). w 5 miesiącu NIE będziecie mieli nawet połowy mapy odkrytej. (przy poziomie - trudny). A poziom bohatera ? odstawiam około 20-25 lvl.

Nie wiem czemu te całe HOTA nie bierze tego pod uwagę. Czy oni grają w h3 ?
I powiem Wam, że może tak być! Kilka lat temu byłem czołowym człowiekiem od robienia map w pewnej grze rts. Miałem stały kontakt z programistą od tej gry i on tylko ją usprawniał / rozszerzał / rozbudowywał. A jak już grał to raz na kilka miesięcy.
Dlatego też, Ci od hoty mogą mieć podobnie dlatego też nie widzą tego co widzi aktywny gracz, który gra cyklicznie od 99 roku.

ciekawostka: Wiecie, że JEDNA kampania z Heroes Chronicles - Szarża Smoków (wersja BOX) jest sprzedawana na jednym z portali za... 150 zł ? :D

Hota jest jak droga pośród pustyni w USA, droga ma 50 km a tylko na pierwszych 10-ciu są sklepy i stacja benzynowa. Na pozostałych pustynia i pustynia...

Mistrz PW
28 stycznia 2017, 09:10
Oj Janosiczku strasznie marudzisz :D Ruski z hota robią dobrą robotę i bardzo możliwe że kiedyś podniosą te kwestje.

Jeżeli chodzi o mechanikę to chciałbym by byla możliwość grania dla dziesięciu graczy/ frakcji.

Janosik PW
28 stycznia 2017, 09:33
:
Ruski z hota robią dobrą robotę

Robią dobrą robotę, ale...


Po za tym z jednego z postów w tym temacie była wzmianka, że w raz z dodaniem miasta wszelkie bariery zostały zniesione. Więc to "tylko" kwestia aby w kodzie zamiast limit 99 dodać 1 z przodu.

Ja wiem, że to nie jest hop siup - sam kilka lat temu pisałem grę rpg. Trzeba przejrzeć cały kod. Ale radość Janosiczka* ze zniesionego limitu - bezcenna :)




* I wielu, wielu innych graczy

Warmonger PW
28 stycznia 2017, 10:02
Wzystkie problemy wymienione przez Janosika całkiem nieźle rozwiązał WoG. TEW4 na ten przykład. Ciągłe dodawanie nowych umiejętności, ciągły rozwój, ogromne wyzwania. Ale to oskryptowany scenariusz. Na mapach losowych wszystko jest wszędzie i jedynym pomysłem na grę jest danie komputerowym przeciwnikom ogromnych bonusów.

Moim zdaniem większym kłopotem HoTA jest brak odpowiednio fajnych znajdziek dla wysokopoziomowych herosów i armii. Mapy losowe G generują puste strefy bez strażników. Reliktów ani czarów nie przybyło, sakwa jest mała. Nabijanie statystyk do 99 i tak nie ma większego sensu w bitwie z neutralami. Krótko mówiąc, po kilku miesiącach gry nie ma zupełnie co robić.

Drwal PW
28 stycznia 2017, 10:34
Część dobrych zmian udało im się jednak wprowadzić, by napędzić chociaż trochę rozgrywkę na dużych mapach -znieśli limit obiektów, co z tego co pamiętam było bardzo uciążliwe w oryginale, nawet na mapach XL. Jak ustawimy na mapie, że pojawiają się artefakty specjalne, to jest to spore urozmaicenie. Róg Otchłani to zdecydowanie najlepszy artefakt w grze! Trzeba się sporo nakombinować, by wybrać najlepszą kombinacje artefaktów mając ich do wyboru naprawdę dużo.

val-gaav PW
28 stycznia 2017, 11:00
@Janosik
To przejrzyj może ten "kod" i sobie zmień te limity. Tracisz czas na pisanie postów na forum, a skoro to takie proste to zrobiłbyś to już 10 razy w tym czasie i grał tak jak masz na to ochotę.

Powiem jeszcze tyle, mechanika gry i balans jest przemyślana zakładając pewien czas rozgrywki i pewien rozmiar map. W przypadku heroes 3 najbardziej dopasowana do mechaniki gry rozgrywka to mapy M i L. Przeciętny czas rozgrywki zaś to od 1 do max 3, może 4 miesięcy. Nie jest to też przypadłość gry z 99 roku bo każdą kolejną część herosów cechuje ta sama mechanika, a wręcz nawet doszło do zmniejszenia rozmiaru map (XL z HV to znacznie mniejsza mapa niż XL z H3).

Kastore PW
28 stycznia 2017, 13:08
Sam bym chciał nieograniczoną sakwę na artefakty, ale po jaką cholerę znosić limit 99 do statystyk? I jakie nowe umiejętności mają się rozwijać po tym dwudziestymktórymś poziomie? Proszę o konkrety!

Janosik PW
28 stycznia 2017, 13:10
val-gaav:
to co napisałeś [...]

Kolego widzę, że nie znasz się na programowaniu, nie można sobie od tak przejrzeć kodu gry.
Po drugie ludzie z HOTY powinni być bardziej otwarci do graczy. Ale aby nie było oszustw i samodzielnych modów blokują kod gry. I to jest odpowiedź.

I druga rzecz nie porównuj HV do H3 ! Nie mogli dać większych map bo po prostu by się nie dało. Pod względem grafiki to katastrofa. Obiekty 3D potrzebują o wiele więcej pamięci i miejsca niż 2D. Musieli zmniejszyć mapy. Całe H5,6,7 to pseudo gry które aby dobrze się sprzedały mają tytuł HOMM.

Tak się składa że byłem beta testerem H5. Niestety miałem za mało do powiedzenia aby skasowali tytuł ;)

A wystarczyło poszerzyć H3, dodać 4 nowe zamki, + więcej wszystkie i było by ok ;) Gracze by powiedzieli ze odgrzewany kotlet ale super gra. A tak to zaczęli kombinować i wyszło jak wyszło. Niestety w dalszych herosach przejął pałeczkę ubi-szrot i niestety z nową modą na 3D zepsuł nam grę.
Nie będę się już rozpisywał co schrzanili bo to możesz sobie sam poczytać w recenzjach.




Kastore PW
28 stycznia 2017, 13:18
Janosik:
A wystarczyło poszerzyć H3, dodać 4 nowe zamki, + więcej wszystkie i było by ok ;)
Co to miałyby być za zamki? Proszę o konkrety.

Bychu PW
28 stycznia 2017, 13:27
Janosik:
Po drugie ludzie z HOTY powinni być bardziej otwarci do graczy.

Bo co, bo Ty tak powiedziałeś? Są otwarci na tyle, na ile im się chce. I dobrze, że nie są otwarci, bo zostaliby zalani debilnymi pomysłami i zrobiłby się śmietnik taki sam jak w WoG.

Janosik:
Całe H5,6,7 to pseudo gry które aby dobrze się sprzedały mają tytuł HOMM.

H7>H3. To, że nie umiesz tego pojąć i zrozumieć, że nie każdy ma ochotę grać w starocia, który jest oklepany i nudny. Trzyma się przez to, że ludzie mają słabość do tego, co dotyczy ich dzieciństwa, bo kojarzy im się ono z beztroską.

Janosik:
Tak się składa że byłem beta testerem H5. Niestety miałem za mało do powiedzenia aby skasowali tytuł.

Udowodnij, że nim byłeś, inaczej stwierdzę, że piszesz nie tylko posty na tym forum, ale także i bajki.


Janosik:
Niestety w dalszych herosach przejął pałeczkę ubi-szrot i niestety z nową modą na 3D zepsuł nam grę.
Zepsuł? Grafika 3D>2D pikseloza z H3.

Drwal PW
28 stycznia 2017, 13:34
Janosik:
Po drugie ludzie z HOTY powinni być bardziej otwarci do graczy.

Ostatnio jest z tym trochę lepiej. Członkowie HotA Crew odpisują na maile, piszą na Heroes Community. Dają sporo informacji na FB czy poprzez inne portale. Kiedyś było tak, że zapowiedzieli dodatek, był dzień premiery, a tu zero informacji i tak przez pół roku. Ludzie się denerwowali i nie wiedzieli czemu nic nie wyszło, ale twórców to nie obchodziło. Oczywiście nie mówię, że jest idealnie, ale liczy się efekt. Tworzą najlepszy fanowski produkt w historii do Heroes III i chwała im za to. Może taka droga jest lepsza niż permanentny kontakt z fanami? Mają swoją wizję i tego się trzymają.

Janosik PW
28 stycznia 2017, 13:49
Kastore:
Sam bym chciał nieograniczoną sakwę na artefakty, ale po jaką cholerę znosić limit 99 do statystyk? I jakie nowe umiejętności mają się rozwijać po tym dwudziestymktórymś poziomie? Proszę o konkrety!

Gdy grasz w mapy <XL to faktycznie nie ma się do czego przyczepić. Wszystko działa. Niestety jest inaczej już na mapach dużych. Tam jest tak jak koledzy wyżej napisali. Mam pisać znów to samo co post wyżej ? Ehh Pewnie już przeczytałeś to więc nie będę się powtarzał.

Dobra teraz umiejętności. Są na to dwie możliwości:

1) Nic nie robić zostawić limit 99 lvl, ale wprowadzić obiekty bądź walki, które odejmują punkty(!) np.

- Atakujemy cmentarz dostajemy dośw. za szkielety ale np. -1(albo więcej) do ataku za atak na nieboszczyka.
- dodać "pamięć obiektów" - gdy wrogi heros odwiedzi jakiś obiekt który coś daje przez jeden miesiąc(albo krócej)(np. +1 atak) ten obiekt odejmuję dla wrogich bohaterów daną wartość atak/obrona itd.

Przykład: czerwony gracz zagląda do szkoły dostaje +2 do wszystkiego, za tydzień niebiski gracz odwiedza tą samą szkołę i dostaje komunikat, że w tej chwili przez XX czasu uczeni są zajęci bohaterami gracza czerwonego a ty masz odejść i odejmują ci ze stat -2.
( jeśli pomysł Wam się nie podoba to zmieńcie go albo dajcie jakiś swój pomysł)

W ten sposób nie będzie tak łatwo zdobyć 99 lvl.

Można oczywiście jeszcze nad tym pomyśleć <- to tylko moja propozycja

2) Dodać większy limit niż 99 lvl

- cieszymy się grą ;)

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Co po 25 lvl bohatera ?

Ciężki temat.
Ale możemy tak zrobić, że nie koniecznie skupić się co będzie po 25lvl ale cofnąć się i pomyśleć od początku rozwoju co można zrobić.
Kilka możliwości mam:

a) wybieramy umiejętności bohatera co 2 lvl
b) wybieramy podczas awansu czy dajemy punkt/y do statystyk czy wybieramy umiejętność ( można to połączyć z punktem a )
Wtedy to jeszcze bardziej spowolnimy rozwój.
c) niektóre walki na mapie w zamian za punkty do statystyk(!)(bez dośw.)
d) niektóre walki na mapie w zamian za umiejętność (np. walki na terenie pustynnym da nam umiejętność logostyka)
e)Obiekty na mapie:

dodawanie punktów do statystyk herosa przez wszelkie budynki w grze będzie uzależnione od danego poziomu herosa przykład:
bohater poziom 1 wkracza do Star axis ( +1 do mocy standardowo) gracz dostaje +1 do mocy
lecz gdy bym nie odwiedzili tego obiektu i wrócili do niej gdy będziemy mieli poziom 10 dostaniemy już +3 do mocy
poziom 20 dostaniemy już +6 do mocy
poziom 30 dostaniemy już +9 do mocy
itd.
Na mapie bym się mocno zastanawiali czy aby na pewno już chcemy odwiedzić dany obiekt :)
A jak jest teraz ? Zupełnie obojętne czy odwiedzimy do teraz czy nawet w 20 miesiącu. I który mamy lvl herosa. Logicznie nie powinno takie coś być.

Trzeba by było rozpisać sobie wszystkie obiekty i dać jakiś stały algorytm przyznawania większych nagród za lvl herosa.

f)wynajmowanie w karczmie herosów : podzielić to na wynajem i "kupno"
wynajem - wynajmujemy na określony czas za gotówkę
kupno - kupujemy i jest nasz :)

druga sprawa do herosów:
W karczmie rekrutujemy herosów ale to nie ma znaczenie czy on ma 1 lvl czy 20 z artefaktami. Nie powinno tak być! Więcej powinniśmy płacić za weterana niż za zielonego. To jest logiczne.
Dzięki temu więcej bym szanowali swoich bohaterów. w 10 miesiącu gry naprawdę dużo mam zasobów i złota. Trzeba coś z tym zrobić.
Trochę dziwne jest to, że hero 1 lvl kosztuje tyle samo co 20 z artefaktami. W końcu dają oni znaczną przewagę swoim wojskom!


///////////////////////////////////
///////////////////////////////////

Sprawa artefaktów i sakwy:

Może po prostu zostawienie w worku na mapie świata niechcianych artefaktów ?
Lub też po wygranej bitwie gdy nie mamy miejsca na artefakty u siebie pozostawienie przez przegranego herosa właśnie worka z artefaktami ?


Kastore PW
28 stycznia 2017, 14:08
Janosik:
Gdy grasz w mapy <XL to faktycznie nie ma się do czego przyczepić. Wszystko działa.
Nie gram w takie mapy.
Reszta wywodu jest żałosna i świadczy o kompletnej niewiedzy Janosika o balansie czy ogólnym projekcie gry. I chciałbym zauważyć, że nie odpowiedziałeś na moje pierwsze pytanie. :/
A co do HotA:
Janosik:
Nie wiem czemu te całe HOTA nie bierze tego pod uwagę. Czy oni grają w h3 ?
I powiem Wam, że może tak być! Kilka lat temu byłem czołowym człowiekiem od robienia map w pewnej grze rts. Miałem stały kontakt z programistą od tej gry i on tylko ją usprawniał / rozszerzał / rozbudowywał. A jak już grał to raz na kilka miesięcy.
Dlatego też, Ci od hoty mogą mieć podobnie dlatego też nie widzą tego co widzi aktywny gracz, który gra cyklicznie od 99 roku.
Argument anegdotyczny, brawo, brak słów...
A nie pomyślałeś, że może to oni są tą rozgarniętą stroną, która wie, co będzie działać a co nie?

Lord Baffourd PW
28 stycznia 2017, 14:15
Bla bla bla, statystyki, cyferki, pierdoły.

Może po prostu HotA nie ma ochoty bawić się w usprawnianie gry dla fanatyków, bawiących się w gigantyczne mapy, levelowanie (nie wiedzieć po co) heroesów do jakichś astronomicznych pułapów, tylko chcą wprowadzić zmiany dla wszystkich graczy - także tych, którzy wpadają "popykać", popatrzeć co nowego.

Przesadne zatapianie się w statystykach psuje każdą grę, przynajmniej w mojej opinii. Czy to nie ma być rozrywka?

Kammer PW
28 stycznia 2017, 14:27
No dobra, ale ponoć HotA to perfekcjoniści.
Skoro więc sami dodali gigantyczne mapy, to w dobrym tonie byłoby doprowadzenie gry na nich do jak najlepszego poziomu.

Lord Baffourd PW
28 stycznia 2017, 14:40
Może i tak. Wydaje mi się jednak, że dla przeciętnego gracza bardziej liczy się ilość wprowadzonych nowych obiektów, rozwiązań, miast (choć tutaj cienko) niż zmiany w rozgrywce dla osób, którzy (nie wiem czy stanowią mniejszość, czy większość - więc się nie wypowiadam) grają w gigantyczne mapy. Założę się, że dla wielu kosmetyczny podział na płcie był bardziej istotny, niż to co się będzie działo ze statystykami jak bohater wbije 25 lv. Dlatego też twórcy skupiają uwagę na innych sprawach.

A jeśli rzeczywiście są perfekcjonistami, to mogli sami przetestować styl rozgrywki na w/w rozmiarach map - i jeśli uznali że im pasuje, to nie wracają do tego.

Drwal PW
28 stycznia 2017, 14:46
Tzn. ja myślę, że oni bardzo często muszą dokonywać wyboru co dopracować. Każdą rzecz testują niemiłosiernie długo, więc nie mogą za za dużo wprowadzać. A większość graczy to wielbiciele mniejszych map, więc wybór często jest oczywisty. Poza tym pozostaje kwestia praktyczna. Mapy G czy H to podwójna czy nawet potrójna dawka testowania. Pewnie też w jakiś sposób to zniechęca.

Kammer PW
28 stycznia 2017, 14:54
Osobiście wolałbym coś, co ma jakikolwiek wpływ na rozgrywkę, kolejnego neutrala, nowe zaklęcia, tereny z jakimiś premiami (może uśrednienie szybkości jednostek do jednakowego poziomu), jakiś ciekawy artefakt (bo fangarmy z Rogu to bardzo ciekawy pomysł) niż zróżnicowanie modeli pod względem płci.

Ja rozumiem, że to jest dobry bajer, mi też się to nawet podoba, no ale to nadal jest zwykła kosmetyka. Jakby chociaż (jak w H5) ten bohater jakoś był lepiej pokazywany (przybliżenie kamery podczas niektórych akcji), a w H3 to jest... grupka pikseli w rogu.

Drwal PW
28 stycznia 2017, 15:02
Kammer:
Ja rozumiem, że to jest dobry bajer, mi też się to nawet podoba, no ale to nadal jest zwykła kosmetyka. Jakby chociaż (jak w H5) ten bohater jakoś był lepiej pokazywany (przybliżenie kamery podczas niektórych akcji), a w H3 to jest... grupka pikseli w rogu.

Nie, nie i nie. :P Nie ma nic gorszego jak zbliżenia-animacje na polu bitwy. Pierwszy raz byłoby spoko, drugi i trzeci też, ale przy 78 bitwie (w Heroes III mamy ich pełno) byłaby to prawdziwa tortura.

Kammer PW
28 stycznia 2017, 15:10
Drwalu, chyba się nie zrozumieliśmy. :P

W H5.5 (polecam serdecznie) wprowadzono różne wyglądy bohaterów w zależności od klasy. I tak to ma większy sens, bo widać bohatera... bardziej - można sobie przybliżać widok, kręcić kamerą, są te zbliżenia na niektóre animacje.

W HotA... bohater będzie się kulił w rogu pola bitwy albo będzie pomykał po mapie świata stale w tym samym przybliżeniu.

Ja tylko wypunktowałem, że w H5.5 nowe wyglądy bohaterów miały większy sens niż w HotA, bo są one tam bardziej... na widoku.
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 ... 9 - 10 - 11
temat: [HotA] Nasze pomysły, życzenia, oczekiwania

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel