Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: [mod] M&M7 - Extended Edition
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)
strona: 1 - 2

J. M. Sower PW
20 listopada 2016, 17:42

Niejako niezależnie do mojego projektu do MM8 zacząłem dłubać przy swego rodzaju rozwinięciu oryginalnej rozgrywki w MM7 i postanowiłem się w końcu z wami podzielić informacjami. ;) Chodzi mi głównie o urozmaicenie gry w ten sposób, aby można było przysiąść do dobrze znanej nam gry, lecz ubogaconej, aby mogła ponownie zaciekawić starych wyjadaczy. Największą nowinką z pewnością byłyby dodatkowe mapy (choćby Krewlod, czy Vori) wraz z nowymi potworami itd. jednak póki co aktualna wersja MMExtension nie pozwala na dodanie do gry całkiem nowych stworów, przez co pozostaje to w strefie marzeń (aczkolwiek GrayFace już jakiś czas temu zapowiadał wypuszczenie nowej wersji, która chyba będzie już to umożliwiać). Skupiłem się więc póki co na mniejszych dodatkach, jak te poniżej. Dzięki Rodrilowi z CelestialHeavens jest już możliwe dodanie nowych potworów, więc zapowiadam coś więcej niż drobne dodatki do rozgrywki. ;)

Lepsze tekstury budynków (a także przerobione dwa wyglądy postaci), zapożyczone z moda MM7 visual thingies autorstwa Echo. Dla jasności - tekstury w modzie Echo pochodzą z kolei z Chińskiego modu do MM7.


Możliwość gry w kości. Delikatny wpływ na wynik ma łączne szczęście postaci z drużyny (biorąc pod uwagę także aktywne bonusy do szczęścia). Póki co dałem dwie stawki o jakie można grać. Być może ograniczę jakoś ilość możliwych rozgrywek. Póki co umieściłem to w karczmie na Szmaragdowej wyspie, jednak może przeniosę to gdzie indziej, bądź dodam więcej takich postaci, z którymi można zagrać.


Warsztat krasnoludów w Harmondale, kóry będzie świadczył graczowi jakieś usługi. Nie ustaliłem jednak jeszcze jakie. ;P Pojawia się po pomocy krasnoludom z Kamiennego Miasta.


Jeśli chodzi o Harmondale, to po przyłączeniu się do Erathii bądź do Avlee pojawia się posterunek w którym możemy wykupywać wojowników do ochrony naszych włości (ograniczona ilość, można jednak kupować ponownie gdy jacyś zginą). Na tej mapie umieściłem też małą niespodziankę związaną z jednym ze starych zadań. ;)

Ps. Jak widać na screenach, pracuję na angielskiej wersji językowej i póki co tylko na niej.

Ert PW
20 listopada 2016, 18:51
Wow, genialne. Mam nadzieję, że się doczekamy kiedyś polskiej wersji.

J. M. Sower PW
31 grudnia 2016, 17:42
Rodril, forumowicz z CelestialHeavens wspomógł mnie skryptem zwiększającym (w zasadzie w nieograniczony sposób) ilość potworów w grze. Zapowiadam więc pojawienie się całkiem nowych krain, np. co powiecie na pojawienie się Krewlod i tamtejszej rasy Goblinów? Poniżej wgląd w moją pracę nad odtworzeniem tego stwora (do efektu końcowego jeszcze daleko ;P ).


Póki co moje główne siły przerobowe zużywają się na modzie do MM8, jednak jest nadzieja. ;)

Shael PW
1 stycznia 2017, 09:06
Może niech krasnoludy wymieniają rudę? :) Albo naprawiają wszystko jednym klikiem (jeśli się tak da)

J. M. Sower PW
1 stycznia 2017, 10:09
Hmm... w sumie skup rudy to ciekawa opcja. Pamiętam, że tylko na początku mi się chciało podróżować do Erathii by ją zamieniać na przedmioty. Tak zawsze można by było ją szybko spieniężyć w jednym miejscu.

Co do wiekszego ingerowania w ekwipunek, to raczej nie jest możliwe dodanie zwykłemu NPCowi opcji takich jak w sklepach (np. naprawa przedmotów w podglądzie ekwipunku), jednak można dodać skypt, który przykładowo naprawi od razu każdy przedmiot w ekwipunku gracza, bądź też doda jakieś bonusy przedmiotom (to byłoby bardziej skomplikowane, ale raczej wykonalne).

Shael PW
1 stycznia 2017, 14:17
Albo raz na jakiś czas by oddawali drużynie jakąś losową rudę. Można z tym zrobić quest, że niby jakaś kopalnia którą trzeba oczyścić, i wtedy krasnoludy zaczynają wydobycie i w podzięce raz np na tydzień przekazują nam losową rudę. Mam nadzieję, że projekt się rozrośnie, bo 7 to moja ulubiona część :D

J. M. Sower PW
1 stycznia 2017, 15:35
Właśnie jedna z pierwszych myśli jakie mi się gdzieś w głowie kołatały, gdy zacząłem myśleć nad dodaniem tych krasnoludów to coś z rozbudową górnictwa w Harmondale (myślałem też m.in. o budowaniu jakichś nowych obiektów). Może zrobić opuszczoną kopalnię, którą najpierw należy oczyścić, by krasnoludy mogły tam zacząć pracować. Zyski z niej powoli napływałyby do banku i można by w nią było inwestować, aby dostarczała coraz więcej pieniędzy. Martwi mnie jedynie, to, że w późniejszej fazie gry pieniędzy jest i tak zbyt wiele (gracz nie potrzebuje lepszego ekwipunku i wiele rzeczy może uzyskać darmowo np. dzięki magii).

Kammer PW
1 stycznia 2017, 15:54
A jakby tak założyć przedsiębiorstwo wydobywcze?

Bohaterowie sobie łażą, łażą po świecie, nagle znajdują na ziemi jakąś dziwną rudę. zbierają próbkę, zanoszą do Szefa Krasnoludów, który patrzy na grudkę, mówi, co to jest, a potem posyła krasnali w świat, by na miejscu zaczęli wydobycie.
Po... miesiącu (na przykład) dochodzi wiadomość, że w kopalni zagnieździły się jakieś lokalne monstra i trzeba je wytępić. No to drużyna rusza do nowiutkich kopalni, wyżyna monstra, informuje Szefa, który wznawia wydobycie.
A z kopalni dostajemy stosowny profit.

Owszem, to wymaga... nieco pracy, ale jakaś koncepcja to jest. :P

Shael PW
1 stycznia 2017, 16:00
Też ciekawe pomysły. No pieniędzy tak, chyba, że by zwiększyć koszt nauki umiejętności ? (jak i poziomów eksperckich itd.) W żadnej części M&M od 6 do 10 nie kupowałem niczego prócz fiolek na eliksiry :P.
A da się dodać npców do Zamku Harmondale? Zawsze raziło to w oczy, że wielki zamek, a w środku pusto... Tu paru strażników, tu wieśniaków, czy tam szlachtę... I np złoto można by na no też wydawać, by spraszać tam różnorakich specjalistów, albo rozbudowywać zamek i okolicę wizualnie (jakieś wieże, mury). Chyba trochę się rozpędziłem, sorry :D, takie miałem marzenia w dzieciństwie jak grałem w 7 by ufortyfikować swoje wirtualne włości ;P

No i wtedy np w zależności od wybranej strony albo Arcymagowie czy tam Anioły, albo Nekromanci i Lisze. A wcześniej np zbrojni i kusznicy

J. M. Sower PW
1 stycznia 2017, 16:21
Każdy pomysł może mi się przydać. Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś pomysły/obiekcje to z chęcią wysłucham. ;)

Zmiana kosztu nauki niestety nie jest prosta, chociaż powinna być możliwa. Póki co po wybraniu sojuszu z Avlee bądź Erathią pojawia się posterunek z możliwością rekrutacji dodatkowych strażników. Jednak jeśli chodzi o fortyfikacje i strażników, to nie mają większego sensu chyba, że wprowadziłbym jakiś system losowych zdarzeń spotykających nasze włości (pojawiające się grupy bandytów czy potworów). Wewnątrz zamku rzeczywiście było zawsze jakoś pustawo. Przydałoby się tam dorzucić jakichś lokatorów. ;P

Hayven PW
1 stycznia 2017, 16:59
A gdyby wprowadzić specjalne tereny szkoleniowe, gdzie za złoto moglibyśmy kupować kursy zwiększające poziom umiejętności w wybranych przez nas dziedzinach? Niechby to kosztowało (10.000 * p), gdzie p to następny poziom biegłości. Wtedy dałoby się podnieść umiejki, które mamy już wysoko i ciężko się ich uczy, albo podnieść się w słabych, na które szkoda nam było punktów z awansu. Koszt, myślę, sensowny, bo za takie 2 miliony można kupić, powiedzmy, po 5 punktów dla każdej z postaci (przy poziomach 10+), co nie jest raczej zbyt przesadzone.

J. M. Sower PW
1 stycznia 2017, 17:48
Świetny pomysł! Nie powinno być z tym większego problemu. Postaram się napisać odpowiedni skrypt i dam znać czy działa. ;) Rozrzucenie wszystkiego po różnych NPCach chyba byłoby uciażliwe dla rozgrywki (np. konieczność podróży do NPCa uczącego tylko jednej rzeczy). Jakieś specjalne gildie (z kilkoma wybranymi umiejętnościami) chyba by się sprawdziły.

Ps. W sumie to przyszedł mi do głowy pomysł, że mogłoby się to jakoś odbywać w Salach Walhalli w Krewlod (już wcześniej zamierzałem tam wrzucić tę budowlę, jednak nie miałem na razie jakichś specjalnych pomysłów na jej przeznaczenie). Mogłyby być tam tylko umiejejki do walki. Inne mogłyby wylądować w podobnych budowlach w innych krainach. Pytanie brzmi, jak miało by to dokładnie wyglądać.

Hayven PW
1 stycznia 2017, 20:24
Tak dokładnie, to po prostu jak nauka biegłości, przez rozmowę, tylko że zamiast nauki zwiększają się punkty.

Biegłości magiczne mogłyby być zwiększane w gildiach magów, być może tylko mistrzowskich i arcymistrzowskich.

Biegłości specjalne - w jakiejś Gildii Złodziei? Albo choćby w lochach pod Erathią. A te magiczne (Alchemia, Mistycyzm) - gdzieś w Nighonie?

J. M. Sower PW
2 stycznia 2017, 07:52
Raczej dodałbym w tym celu całkiem nowe budowle. Sprzedawcom (w sklepach gildiach itp.) Nie da się dodać wątków rozmowy (to tak naprawdę nie są NPCe), więc i tak musieliby to być dodatkowi lokatorzy.

J. M. Sower PW
7 stycznia 2017, 19:42
Postanowiłem dodać co nieco do pierwszej mapy, gdyż Szmaragdowa Wyspa jest dość niewielka. Na dodatkową wyspę będzie się można dostać niewielką łodzią zacumowaną w porcie. Nie będę jednak zdradzał cóż tam jest. ;P

Tarnoob PW
7 stycznia 2017, 23:53
Pomysł dobry – szanuję.

Chyba w Maestro Modzie można było wracać na Szmaragdową.

J. M. Sower PW
8 stycznia 2017, 17:01
Chyba nie będę dawał możliwości powrotu na wyspę, ale trochę poszerzyć tę mapę nie zaszkodziło. ;)

Co powiecie na przywrócenie w polskiej wersji niektórych czcionek z wersji angielskiej? Póki co będę pracował nad wersją angielską moda, więc jeśli w najbliższym czasie zrobię czcionki, to wydam je niezależnie. ;) Poniżej widoczna już pierwsza z nich w akcji.


Shael PW
27 stycznia 2017, 11:32
Czemu nie ;) . Jak postępy?

J. M. Sower PW
27 stycznia 2017, 19:06
Póki co, nie mam wiele czasu na pracę przy modach. Mogę jedynie wspomnieć, iż trochę posunąłem do przodu projekt dokupywania punktów umiejętności. Proszę o zachowanie cierpliwości. ;)

Kuririn PW
28 stycznia 2017, 06:53
Elfice przemalowałeś? :O
strona: 1 - 2
temat: [mod] M&M7 - Extended Edition

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel