Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Umiejętności jednostek - modyfikowanie
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Dixlot PW
12 października 2015, 21:40
Cześć mam pytanie odnośnie specjalnych umiejętności jednostek z H3. Czy ktoś z was wie gdzie i jak można je edytować i jak przypisać daną umiejętność jakiejś jednostce? Konkretnie chodzi mi o umiejętności typu np. Zabójcze spojrzenie, podwójne obrażenia, nieograniczony kontratak itp.. Nie chodzi mi o rzeczy znajdujące się w tym poradniku Poradnik Jak pewnie większość z was wie nie ma tam tych specjalnych umiejętności przykładowo przy gryfie są po prostu liczby odpowiadające za istotę żywą, latającą i za zajmowanie dwóch hexów. Nie ma umiejętności nieograniczonego kontrataku. Szukałem sporo w pliku heroes.exe czy po prostu w folderze data, ale nie mam pojęcia gdzie to może się znajdować i w jaki sposób jest zapisane.. Jeśli ktoś wie co i jak to będę wdzięczny za pomoc :)

Drwal PW
12 października 2015, 21:55
Hej ponownie. Mówiąc szczerze, zrobienie tego jest w praktyce nierealne. Mowie tu oczywiście o oryginalnym Heroes 3. W WoGu udało się to zrobić za pomocą skryptów ERM - sam z nich korzystałem, przy tworzeniu FU2. I nawet w tym przypadku nie jest to łatwe - wskrzeszenia czartów nie udało mi się uzyskać. No chyba, że jesteś geniuszem na miarę tych z HotA, znasz się na inżynierii wstecznej. Jednak szczerze powiedziawszy w Grocie nikt Ci z tym nie pomoże. Gdyby dało się to jakoś "logicznie i prosto" zrobić, mody nie powstawałyby na VCMI, tylko na oryginalną wersje.

Dixlot PW
12 października 2015, 22:22
Kurcze szkoda :( Spędziłem kilka godzin na poszukiwaniu tych specjalności.. Kombinowałem wartościami hex i adresami .def i nic :/ Myślałem, że może da się to zrobić w jakiś w miarę łatwy sposób ale skoro mówisz, że jest to praktycznie nierealne to raczej odpuszczę.. Kiepsko bo gdyby dało się to zrobić można by było fajnie urozmaicić niektóre jednostki. Jest mnóstwo umiejętności które po prostu pasują do danej jednostki a twórcy gry nie zwrócili na to uwagi.. Jak np. Szkielety pod wpływem tarczy powietrza czy po prostu otrzymywanie mniejszych obrażeń od strzał i wiele wiele innych.. Szkoda mam łeb pełen pomysłów i trochę wolnego czasu ale zajmę się czymś innym :/

Z jednej strony rozumiem twórców Hoty bo wiedza którą posiadają jest ogromna, ale z drugiej strony szkoda, że się nią nie podzielili..

Janosik PW
2 stycznia 2017, 18:24
Gram, gram i mam małe spostrzeżenie:
Anioły dają swoim towarzyszom +1 do morale za to, że są w armii, jednak one same nie powinny mieć tej premii a tylko jednostki towarzyszące im.

Teraz sobie patrzę i anioły dostają premię za to, że anioły są w armii = nielogiczne.

Kto jest za?

KammerKammerPrzeniesione z tematu HotA.

Kastore PW
2 stycznia 2017, 18:25
Nikt.

Janosik PW
2 stycznia 2017, 18:43
Gram, gram i następna rzecz:

Atak feniksa - zionięcie ogniem czy coś w ten deseń. I taki feniks atakuje żywiołaka ognia. I normalnie on zadaje mu obrażenia.
Takie coś nie powinno mieć miejsca.

Kto jest za?


Nephretes PW
2 stycznia 2017, 18:50
Nikt.

Jeśli jeszcze nie zauważyłeś, to HotA nie przyjmuje sugestii od randomowych osób niezwiązanych z projektem, szczególnie gdy propozycje są dyskusyjne.

Kastore PW
2 stycznia 2017, 18:50
Nikt. I przy okazji wnioskuję o ostrzeżenie od moderacji dla Janosika za głupie posty.

avatar PW
2 stycznia 2017, 18:50
Cytat:
Anioły dają swoim towarzyszą +1 do morale za to że są w armii, jednak one same nie powinny mieć tej premii a tylko jednostki towarzyszące im.
Taka jest chyba mechanika H3 pod początku. Że umiejka +1 do morale działa na całą armię tak jak artefakt. Żeby to nie działało na Anioły, musiałyby mieć zdolność niewrażliwość na morale, ale wówczas również nie działały by na nich artefakty boostujące morale. A to jeszcze bardziej bez sensu.

Cytat:
Atak feniksa - zionięcie ogniem czy coś w ten deseń. I taki feniks atakuje żywiołaka ognia. I normalnie on zadaje mu obrażenia.
Niezrozumienie mechaniki H3. Jednostki mają niewrażliwości na ZAKLĘCIE ognia/wody/ziemi/powietrza. A atak 'ogniem' zaklęciem nie jest, tylko "ogiennym" obrażeniem fizycznym. Dopiero w WoGu wprowadzono nerf na obrażenie fizyczne. Proponujesz więc wywrócenie mechaniki H3 do góry nogami. Tak więc jest to jeszcze bardziej bez sensu :)

Janosik PW
2 stycznia 2017, 18:56
Koledzy, ja tylko tu piszę o swoich przemyśleniach podczas grania aktualnie w mapę. A nie, aby wprowadzono zmiany do H3. :D A pisząc "Kto jest za?" - zachęcam do dyskusji.

Kammer PW
2 stycznia 2017, 18:58
To czemu piszesz o tym w temacie HotA? Nie prościej założyć o tym temat w Salach Bohaterów? Albo pisać w już obecnym... ten się niby nadaje...

Przeniesione.

Kastore PW
2 stycznia 2017, 18:59
avatar:
Jednostki mają niewrażliwości na ZAKLĘCIE ognia/wody/ziemi/powietrza. A atak 'ogniem' zaklęciem nie jest, tylko "ogiennym" obrażeniem fizycznym. Dopiero w WoGu wprowadzono nerf na obrażenie fizyczne.
No, prawie. :P
Dla sprostowania:
żywiołaki przeciwnych żywiołów zadają sobie 150% fizycznych obrażeń, tych samych 50%, żywiołaki umysłu zdają połowę obrażeń jednostkom odpornym na zaklęcia umysłu, a żywiołaki magii połowę obrażeń jednostkom całkowicie odpornym na magię.

Janosik PW
2 stycznia 2017, 18:59
Hmmm, muszę sprawdzić. Dzięki za cynk.

Szaman PW
2 stycznia 2017, 22:42
@Janosik

Dyskusja musi być konstruktywna i mieć cel. Gdzie widzisz sens w dyskusji "czemu anioły mają morale czy jakim cudem feniksy zadają obrażenia żywiołom ognia".

Jest to gra komputerowa, wiec to nie podlega (wręcz nie może!), zasadom logiki. Równie dobrze mogłeś się przyczepić "jakim cudem smoki stoją na dwóch kończynach!" to anatomicznie niemożliwe!

Jak pisałem wcześniej, takie dyskusje do donikąd prowadzą i tez nie wzbogaca gry.
temat: Umiejętności jednostek - modyfikowanie

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel