Witaj Nieznajomy!
|
temat: Heroes VII - opinie, wrażenia komnata: Komnata Cieni (Heroes VII) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 5 - 6 - 7 - 8 | |
Tarnoob |
Buczenie na Ashan stało się nudne. Erwan le Breton i Julien Pirou zrobili dużo, żeby mimo bycia jeszcze jednym światem fantasy Ashan było dość ciekawe, a poprzedniemu światu oddano należny hołd. Pewnie chodzi przede wszystkim o bugi – m.in. u mnie. Tylko dwie gry kupiłem w wydaniach premierowych: KB Legend i H5 TotE. W pierwszym wypadku recenzje i wrażenia z dema były budujące, a w drugim – gra była już dopracowana. |
Nicolai |
Pointer: Bo od czasów H6 seria MM była pasmem rozczarowań. No, a same H7 kuło oczami modelami z recyklingu? I co ważniejsze... gra nie miała żadnego PR-u.I właśnie dlatego po raz kolejny się spytam skąd taka niska sprzedaż skoro naprawdę H7 jest jedną z najlepszych odsłon w serii? Tarnoob:
Buczenie na Ashan stało się nudne. Erwan le Breton i Julien Pirou zrobili dużo, żeby mimo bycia jeszcze jednym światem fantasy Ashan było dość ciekawe, a poprzedniemu światu oddano należy hołd. |
Ursus |
Pointer: Cóż z tego, że H7 jest nawet fajną odsłoną MMH, skoro z powodu braku marketingu o jej istnieniu wie tylko wąskie grono fanów.
I właśnie dlatego po raz kolejny się spytam skąd taka niska sprzedaż skoro naprawdę H7 jest jedną z najlepszych odsłon w serii? |
dvoytek |
Przez bugi gra była niegrywalna, a to musiało wpłynąć na sprzedaż. Kampanii nie dawało się ukończyć, a nawet w potyczki nie było sensu grać, bo zapisy się niszczyły i nie można było wczytać gry. Nawet w wersji 1.7 na mapie Morze Sztormów grając w Hot-Seat skaszaniły mi się zapisy. Teraz mamy 2.1 ale nie próbowałem rozegrać do końca tej mapy lub innej podobnej wielkości, więc dalej nie wiem, czy bug został naprawiony. Brak marketingu robi swoje. Wśród znajomych mam ludzi co grali w poprzednie części, a nie wiedzą o istnieniu siódemki |
Dru |
Wydaje mi się że gdyby Heroes 7 było szóstą częścią serii to dobrze by się sprzedało i dostało by nawet drugi dodatek. Ale niestety przez eksperyment jakim było Heroes 6 sporo fanów się odwróciło od serii. Co do wykorzystania poprzednich modeli, to też miało wpływ. Tak naprawdę pod względem grafiki to obie części są do siebie podobne przez co odbiorcy mogą mieć mylne przekonanie, że jest to ta sama słaba gra. |
Rabican |
Pointer: Tak jak napisali przedmówcy: bugi, brak marketingu, dziedzictwo H6.I właśnie dlatego po raz kolejny się spytam skąd taka niska sprzedaż skoro naprawdę H7 jest jedną z najlepszych odsłon w serii? Do powyższych dodałbym wspominany przez Acida zmierzch gier strategicznych, zwłaszcza turowych, oraz coraz mniejszy udział w rynku fanów cyklu. Recenzje H7, które rok temu czytałem i oglądałem uznawały za wady m.in. zbyt wiele rodzajów zasobów, mało dynamiczne i nudne walki, skomplikowaną mechanikę czy turowy system rozgrywki (sic!). Chyba nikomu tutaj się wypowiadającemu ww. elementy gry nie przeszkadzały, jednak najwidoczniej odstręczają nowych graczy, pozbawionych emocjonalnego związku z serią. Nie chcę brzmieć jak zramolały piernik, ale być może młodzież wychowana na CoD-zie i LoL-u nie jest zainteresowana Heroesami, niezależnie od ich relatywnej jakości. |
anonim1233 |
Szóstka taka zła nie była jeśli nie liczyć globalnego przyrostu i oszukującego komputera. Nawet mi tak bardzo nie przeszkadzała ilość frakcji. |
Nicolai |
Rabican: Nie jest tak źle jak to Acid rysuje ;) Total War i Civka cały czas trzymają się bardzo dobrze, AoE 2 przeżywa drugą młodość, a Kozacy przygotowują się do wielkiego comebacku. Niemniej te wszystkie tytuły to stare, dobre i trzymające poziom serie, nowych propozycji za bardzo nie ma... Aczkolwiek według mnie Hirki miały szansę wyrobić sobie stałą pozycję na rynku strategii tak jak Wojna Totalna czy Cywilizacja, ale ciężko o to skoro każda kolejna część była krokiem wstecz. H5 miało dosłownie wszystko co było można wymyślić, H6 było dużo uboższe, a H7 było już tak biedne, że nie było go stać na własne modele.Do powyższych dodałbym wspominany przez Acida zmierzch gier strategicznych, zwłaszcza turowych, oraz coraz mniejszy udział w rynku fanów cyklu. Rabican: A potrafiłbyś znaleźć te recenzje? Bo trochę to śmieszne, że z jednej strony ganimy H7 za dziedzictwo H6, a z drugiej ganimy za to, że nie jest Szóstką.
Recenzje H7, które rok temu czytałem i oglądałem uznawały za wady m.in. zbyt wiele rodzajów zasobów, mało dynamiczne i nudne walki, skomplikowaną mechanikę czy turowy system rozgrywki (sic!). |
Rabican |
Cytat: Zbyt wiele czasu by to zajęło, ale wryła mi się w pamięć recenzja autorstwa Total Biscuita – notabene jeden z nielicznych jego filmów, które oceniłem negatywnie. Jeśli komuś nie chce się jej oglądać, oto niektóre ciekawe elementy:A potrafiłbyś znaleźć te recenzje? - uznanie Confluxu i broni dynastycznych za ciekawe urozmaicenie; - krytyka nadmiernej złożoności drzewek rozbudowy miast; - krytyka zbyt dużej liczby umiejętności jednostek; - krytyka powrotu do czterech rzadkich surowców. Ponadto TB: - przyznaje, że grafika w Heroes nie jest zbyt istotna... po czym narzeka na nią przez 15 minut; - domaga się większej innowacyjności... i jako jej przykład podaje H5 o_O - uznaje fabułę kampanii za słabą... mimo wcześniejszego stwierdzenia, że w nią nie grał. |
Andruids |
Taka ciekawostka: Koreańczyki biorą się za balansowanie H7. Z opisanych zamian, generalnie jest "więcej" (większe zasięgi czarów, większe statystyki, dodatkowe obrażenia, mniejszy koszt magii) i nie wiem czy to rzeczywiście dobry kierunek, ale jeśli chodzi o umiejętności Magii Ognia i Ziemii zwiększające statystyki podczas walki, to w tym przypadku jestem za. +1 do ataku/obrony za rzucony czar to stanowczo za mało. Mają jeszcze stronę z dokładnym opracowaniem Heroesów. |
Pointer |
dvoytek: Brak marketingu robi swoje. Wśród znajomych mam ludzi co grali w poprzednie części, a nie wiedzą o istnieniu siódemki No z tym się akurat muszę zgodzić. Aczkolwiek mam sporo znajomych, których wiedza o Heroesach skończyła się na 4 lub 5, więc ten sam zarzut powinien dotyczyć już H6... Rabican: - krytyka nadmiernej złożoności drzewek rozbudowy miast; - krytyka zbyt dużej liczby umiejętności jednostek; - krytyka powrotu do czterech rzadkich surowców. Jak to czytam to mi się kojarzy tylko jedno stwierdzenie: ta gra jest zbyt skomplikowana i wymagająca myślenia jak na dzisiejsze czasy... Kolejne pokolenia są coraz tępsze (nie licząc oczywiście wyjątków, ale tych jest mało i jeszcze w dodatku nie wszystkie grywają w HoMM czy nawet w ogóle w gry). Jako doktorant na uczelni widzę to po kolejnych rocznikach studentów, nie mówiąc już o tym co słyszę od moich rodziców, którzy od wielu lat pracują w "podstawówce". Mają porównanie dzieciaków, które uczyły się tam 10-20 lat temu i teraz. Jest coraz gorzej, a umiejętność logicznego myślenia powoli idzie do lamusa... To się przekłada na rynek gier. Ma być dużo akcji, krwi, mordowania, najlepiej w szybkim tempie, a jak najmniej TUROWYCH strategii, w których jeszcze trzeba zacząć myśleć, który to zasób jest dla nas cenniejszy, mimo, że rynkowa cena jest identyczna, no i którą budowlę zbudować, żeby do końca tygodnia wyrobić się np. z jednostkami najwyższego poziomu. Heroes 7 to gra która uczy myślenia strategicznego, taktycznego, ekonomicznego i jeszcze czasem umiejętności liczenia wymaga. To za dużo jak dla dzisiejszej ogłupiałej młodzieży. Jak tak dalej pójdzie to ten film stanie się rzeczywistością dużo szybciej niż wymyślili to producenci... |
Sir Galuf |
Ej! Wypraszam sobie! Ja jestem młodzieżą i UWIELBIAM strategie (ale głównie te stare z XX wieku bo w tych nowych to czasami nic się nie dzieje przez GODZINY!) I nie jestem sam! Wielu moich znajomych grywa w Heroesy :). PS.Pointnerze, kiedy powstanie Kronverk!? ^^ |
Pointer |
@Sir Galuf Dlatego napisałem: ja: nie licząc oczywiście wyjątków, ale tych jest mało i jeszcze w dodatku nie wszystkie grywają w HoMM czy nawet w ogóle w gry Widać dobrze trafiłeś :) A co do Kronverk, to chwilowo jak już coś robię z Heroesami to raczej próbuję coś ogarnąć z modami do h7, np korzystając z tutoriali z czeskiego World of Heroes. Ale do Kronverk planuję wrócić jakoś jak się trochę terminy rozluźnią. Aczkolwiek nie roszczę sobie żadnych praw do tego, więc jak ktoś ma czas, ochotę i umiejętności wystarczające by mnie w tym wyprzedzić to proszę bardzo :) |
Sir Galuf |
Dobrze. Życzę powodzenia! :) |
Nicolai |
Rabican: Szkoda, bo to takie sensacje, że jak nie zobaczę to nie uwierzę :P Zbyt wiele czasu by to zajęło (...) Rabican: Ale bronie dynastyczne Conflux i bronie dynastyczne same w sobie były ciekawym urozmaiceniem, dopiero to jak je zrealizowano sprawia, że są złe :P- uznanie Confluxu i broni dynastycznych za ciekawe urozmaicenie; Rabican: Jestem ciekawy jak się zapatruje na H6 w tym przypadku :P- krytyka zbyt dużej liczby umiejętności jednostek; - krytyka powrotu do czterech rzadkich surowców. Rabican: Wiesz, w stosunku do H7 Piątka była dużo bardziej innowacyjna. System inicjatywy, nowy system organizacji umiejętności, różne poziomy zdolności rasowych czy alternatywne ulepszenia. W porównaniu do H7, które jest Trójką, ale w 3D to H5 było innowacyjne jak diabli ;)
- domaga się większej innowacyjności... i jako jej przykład podaje H5 o_O |
anonim1233 |
Nie zgodzę się z tym, że H5 jest bardziej innowacyjne od H7. Jedynymi innowacjami były alternatywne ulepszenia i karawany. |
Nicolai |
@anonim: A system umiejętności nie jest innowacją? A system rasowy nie jest innowacją? A inicjatywa nie jest innowacją? A Tryb Ducha nie jest innowacją? A Karawany to już w H4 były... No, ale dobra, skoro według Ciebie H7 jest bardziej innowacyjne to wymień pięć nowinek z Siódemki ;) |
Andruids |
Innowacje, z kilkoma wyjątkami, nie wychodziły serii na dobre. Bardziej godne pochwały są moim zdaniem usprawnienia tych innowacji. Dlatego głównie doceniam 7, bo ma łopatologiczne i szybkie karawany, które można wezwać z każdego miejsca na mapie, przejrzystą, aktualizowaną na bieżąco Inicjatywę, tury morale realizowane od razu, akcję bohatera nieograniczoną Inicjatywą i wprost banalny do opanowania skillwheel. No i alternatywnego 7-poziomowca. |
anonim1233 |
1. Flankowanie jednostek. 2. Straż lokalna w zamkach 3. Podział na 3 klasy mocy i 3 magii w zamkach 4. Heropedia Piątego jeszcze nie mogę wymyślić. |
Nicolai |
Andre: Technicznie rzecz biorąc inicjatywa w H5 też była na bieżąco aktualizowana, a w H7 jej nie ma :P Tego z turami nie rozumiem, a SkillWheel wolę z Piątki, acz rzeczywiście ten z Siódemki jest znacznie uproszczony. Tylko, że średnio wyjaśnili jak z niego korzystać, przez co pewnie ludkom zeszło na ogarnianie o co chodzi :PDlatego głównie doceniam 7, bo ma (...), przejrzystą, aktualizowaną na bieżąco Inicjatywę, tury morale realizowane od razu, akcję bohatera nieograniczoną Inicjatywą i wprost banalny do opanowania skillwheel. anonim: To wzięli z Heroes Online ;)1. Flankowanie jednostek. anonim: W sensie?2. Straż lokalna w zamkach anonim: A co w tym innowacyjnego? Ot trzy podwarianty jednej klasy delikatnie różniące się między sobą umiejkami. Jak dla mnie to raczej była konieczność wynikająca z mechaniki SkillWheela niż nowinka ;)3. Podział na 3 klasy mocy i 3 magii w zamkach anonim: A co w tym innowacyjnego? (x2) Ot zebranie w jednym miejscu opisówek, żadnego wpływu na rozgrywkę.
4. Heropedia |
strona: 1 - 2 - 3 ... 5 - 6 - 7 - 8 |
temat: Heroes VII - opinie, wrażenia | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel