Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Podziemna Tawernatemat: Julien Pirou - fan i twórca
komnata: Podziemna Tawerna

Dru PW
19 sierpnia 2016, 21:32
Hej

Chciałbym bliżej poznać sylwetkę Juliena Pirou. Wiem, że nie umywa on się do postaci Jona Van Caneghema, ale Julien sporo zrobił dla fanów, zaczynając sam jako fan i jeden z twórców modyfikacji do Heroes IV.

Wiem, że właśnie tworzył on jakąś modyfikacje do Heroes V, która zawierała chyba same nowe kampanie. Później bodajże w 2012 roku został zatrudniony w Ubisofcie jako twórca dodatków do Heroes VI, Might and Magic X oraz Heroes VII. Dzięki niemu wiele wątków fabularnych ze starych Hirołsów, wróciło w większym lub mniejszym stopniu w nowych grach M&M.

Moje pytania są następujące:

Co z jego modyfikacją do Heroes V? Mod został wydany jako kompletny, czy będzie go dalej rozwijał?

Jak to się stało, że został zatrudniony w Ubi i czemu uczestniczył w rozwijaniu marki dopiero przy dodatkach do Heroes VI, a nie jeszcze przy samej podstawcie?

Gdyby Julien pracował przy podstawcie do Heroes VI, to czy H6 wyglądało by teraz inaczej? tzn była by normalna ilość surowców, gildia magów i losowe zdobywanie umiejętności? Czyli właściwie tak jak teraz H7?

Julien jest podobno wielkim fanem Heroes IV i dlatego mamy w Heroes VII zaginione opowiadania z tejże gry. Skąd wiedział o jakiejś zaginionej kampanii do HIV?

Wiadomo czy Julien będzie dalej pracował dla Ubisoftu, a jeśli tak to gdzie zostanie przydzielony?

Trochę szkoda, że człowiek tak obeznany z marką M&M i znający pragnienia fanów musi odejść od tej serii. Domyślam się, że wiele szkody wyrządził tutaj niski budżet przeznaczony na gry.


Nicolai PW
19 sierpnia 2016, 21:53
Marzhin zaczął współpracę jeszcze za czasów H5. Ubi najęło go do zaadaptowania fabuły DM do formuły scenariusza do Dzikich Hord. Sprawdził się, więc wciągnęli go do zespołu na stałe i zajmował się sprawami fabularnymi już od podstawki H6.

Scenariusze do Zaginionych Opowieści Axeoth wygrzebał z materiałów otrzymanym przez Ubi po przejęciu marki.

Czym się teraz będzie zajmować to dobre pytanie... Przy pożegnaniu z fanami użyto określenia "przechodzą do innych projektów", ale co to konretnie znaczy? Dobre pytanie. Cz w ramach Ubi? Jeszcze lepsze. Acz zgaduję, że sam Marzhin zostaje u Ubi.

Alamar PW
20 sierpnia 2016, 09:36
Cytat:
Co z jego modyfikacją do Heroes IV? Mod został wydany jako kompletny, czy będzie go dalej rozwijał?
Plany niby są, ale realne szanse raczej nie. W sieci do pobrania jest skrypt Marzhina z dwoma dalszymi rozdziałami jego sagi (Księga III i IV).

Cytat:
Jak to się stało, że został zatrudniony w Ubi i czemu uczestniczył w rozwijaniu marki dopiero przy dodatkach do Heroes VI, a nie jeszcze przy samej podstawcie?
Z tego co pamiętam, to zatrudniony został jeszcze przy tworzeniu mapki z Dark Messiaha do H5. Zwrócono się do niego w tej sprawie dlatego, że wydał dwa rozdziały Legends of the Ancients.
Dlaczego tak późno? Prawdopodobnie ma to związek z początkowym tworzeniem H6 przez Nival i późniejszymi zawirowaniami z szukaniem nowych deweloperów.

Cytat:
Gdyby Julien pracował przy podstawcie do Heroes VI, to czy H6 wyglądało by teraz inaczej? tzn była by normalna ilość surowców, gildia magów i losowe zdobywanie umiejętności? Czyli właściwie tak jak teraz H7?
Raczej nie. Te zmiany były "wizją" Erwana i choć w H7 je cofnięto, to w H6 nie podlegały dyskusji. VIP-owie starali się przekonać twórców do zmiany zdania w H6, ale nic nie wskórali.

Cytat:
Julien jest podobno wielkim fanem Heroes IV i dlatego mamy w Heroes VII zaginione opowiadania z tejże gry. Skąd wiedział o jakiejś zaginionej kampanii do HIV?
Po pierwsze na ekranie wyników w H4 są te dwie kampanie wymienione. Po drugie w H4 masz też niewykorzystanych bohaterów kampanijnych. Gracze od dłuższego czasu wiedzieli, że nie wszystko planowane dla podstawki H4 ukazało się w finalnej wersji gry.
Marzhin miał to szczęście, że znalazł te zaginione opowieści ;) wśród materiałów, które Ubisoftowi przekazało NWC/3DO wraz z zakupem całej marki.

Cytat:
Wiadomo czy Julien będzie dalej pracował dla Ubisoftu, a jeśli tak to gdzie zostanie przydzielony?
Nie. Czas pokaże.

Dru PW
20 sierpnia 2016, 13:24
Cytat:
Z tego co pamiętam, to zatrudniony został jeszcze przy tworzeniu mapki z Dark Messiaha do H5. Zwrócono się do niego w tej sprawie dlatego, że wydał dwa rozdziały Legends of the Ancients.
Ta mapka do H5 została zlecona przez Ubisoft, czy Julien tworzył ją na początku tylko fanowsko? Pamiętasz może jak owa mapa się nazywała?

Cytat:
Raczej nie. Te zmiany były "wizją" Erwana i choć w H7 je cofnięto, to w H6 nie podlegały dyskusji. VIP-owie starali się przekonać twórców do zmiany zdania w H6, ale nic nie wskórali.
W takim razie ciekawe, czy Panowie dobrze, że sobą współpracowali skoro Erwan miał na początku swoją wizję, którą wcielił w życie i okazała się klapą, a później wprowadzono wiele pomysłów fanów i Juliena.

Dark Dragon PW
20 sierpnia 2016, 14:13
Dru:
Ta mapka do H5 została zlecona przez Ubisoft, czy Julien tworzył ją na początku tylko fanowsko? Pamiętasz może jak owa mapa się nazywała?

Pierwsza pozycja od góry.

Nicolai PW
20 sierpnia 2016, 17:15
Dru:
Ta mapka do H5 została zlecona przez Ubisoft, czy Julien tworzył ją na początku tylko fanowsko? Pamiętasz może jak owa mapa się nazywała?
Nie wiem jakie były jej początki, ale z całą pewnością była kończona z błogosławieństwem Ubisoftu. Swoją drogą scenariusz był znamienny, bo zaimplementowano w nim Nieumarłego Cyklopa, dzięki czemu fani mogli sobie podejrzeć jak to się robi :P
Dru:
W takim razie ciekawe, czy Panowie dobrze, że sobą współpracowali skoro Erwan miał na początku swoją wizję, którą wcielił w życie i okazała się klapą, a później wprowadzono wiele pomysłów fanów i Juliena.
Ale przecież ich kompetencje nie nachodziły na siebie. Erwan był od mechaniki, Marzhin od fabuły.

Alamar PW
20 sierpnia 2016, 21:50
Dru:
Ta mapka do H5 została zlecona przez Ubisoft, czy Julien tworzył ją na początku tylko fanowsko? Pamiętasz może jak owa mapa się nazywała?
Ta mapka jest dołączona jako osobny plik .exe do patcha do ToE. Uruchamia się ją z osobnego skrótu.
Mapkę stworzył Marzhin na podstawie fabuły Dark Messiaha, ale na zamówienie Ubisoftu. Taka praca na zlecenie.

Nicolai:
Swoją drogą scenariusz był znamienny, bo zaimplementowano w nim Nieumarłego Cyklopa, dzięki czemu fani mogli sobie podejrzeć jak to się robi :P
Marzhin wykorzystał w tej mapce fanowską modyfikację New Frameworks Creatures, która pozwala dodać nowe jednostki neutralne.
Fani nic nie musieli podglądać, ponieważ sami wcześniej stworzyli ową modyfikację i chyba kilka przykładowych stworów.

Nicolai PW
20 sierpnia 2016, 21:54
Alamar:
Ta mapka jest dołączona jako osobny plik .exe do patcha do ToE. Uruchamia się ją z osobnego skrótu.
Ano, dlatego aż zwątpiłem jak zobaczyłem w naszym Downloadzie.
Alamar:
Marzhin wykorzystał w tej mapce fanowską modyfikację New Frameworks Creatures, która pozwala dodać nowe jednostki neutralne.
Ręki uciąć sobie nie dam, ale wydawało mi się, że mapka Marzhina była przed NCF.

Edit: A może zamiast zbierać strzępki informacji zrobić wywiad z Marzhinem?
temat: Julien Pirou - fan i twórca

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel