Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: [H3] Specjalizacje bohaterów
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)

Kradziej PW
8 czerwca 2016, 18:10
Mam pytanie odnośnie bohaterów specjalizujących się w jednostkach. Jak dokładnie działa mechanika wzmacniania oddziału przez bohatera? W sensie co ile poziomów jednostka dostaje premię do ataku i\lub obrony. Próbowałem samemu zweryfikować jak to działa, ale otrzymane wyniki dały mi więcej pytań niż odpowiedzi. Czy jest tu ktoś znający na tyle dobrze tę mechanikę?

Drwal PW
8 czerwca 2016, 18:38
Premia dla stworzeń, w większości wypadków, jest przyznawana nieregularnie i zależy od standardowych wartości ataku i obrony oraz poziomu jednostki. Bonusy obliczane są według poniższego wzoru:

A/O z bonusem = Zaokrąglenie w górę {A/O bazowe * [1 + 0,05 * Zaokrąglenie w dół (Poziom bohatera / Poziom jednostki)]}

A na samym dole masz jak to działa w praktyce. Poza atakiem i obroną zwiększa się także szybkość, ale tu jest wartość stała +1.

Warmonger PW
8 czerwca 2016, 19:12
To ja jeszcze skomentuję, że mechanika ogólnie jest bez sensu. Daje minimalne bonusy na niższych poziomach, a co gorsza daje większe bonusy jednostkom o większych bazowych współczynnikach ataku i obrony - zupełnie bez uzasadnienia.

W H5 zasada była jasna - +1 ataku i obony co każde 2 poziomy bohatera.

Tarnoob PW
8 czerwca 2016, 20:11
Skracając ten wzór: stosunek poziomu bohatera do stwora jest zaokrąglany w dół (i dlatego kusznicy mają bonus od 2. poziomu, gryfy od 3., itd.) i daje po 5% co liczbę poziomów równą poziomowi stwora – przy czym bonus jest zaokrąglany w górę.

Zgadzam się, że można by to poprawić, no ale cóż, wybaczam to NWC – to było ich pierwsze podejście do spe­c­jalności bohaterów.

voncur PW
8 czerwca 2016, 20:51
Nikt tego nigdzie nie poprawił/ulepszył?
Ani VCMI ani HoTa?

Warmonger PW
8 czerwca 2016, 22:01
Cytat:
Nikt tego nigdzie nie poprawił/ulepszył?
Ani VCMI ani HoTa?
Chcemy być zgodni z oryginałem :P W H3 jest wiele takich udziwnień.

Gdy pisałem ten fragment kodu i zobaczyłem formułę po raz pierwszy, to zrobiłem takie oczy o.O

avatar PW
8 czerwca 2016, 22:06
A można to by było "wyprostować" w postaci jakiegoś obligatoryjnego modu?

Andruids PW
8 czerwca 2016, 22:29
Może lepiej nieobligatoryjnego? : p
temat: [H3] Specjalizacje bohaterów

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel