Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Pliki strzałów
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

AmiDaDeer PW
2 listopada 2006, 17:14
Jeżeli to będzie możliwe, to niech ten temat będzie przeniesiony do innego, gdyż znaleźć mi odpowiedni że nie wspomnę jak trudno.

Kiedy instalowałem modyfikację pędzla przeszkód zrobioną przez Altaira (gratuluję!), zauważyłem parę bardzo ciekawych plików. Każdy z tych plików miał to samo rozszerzenie - .82m. Po nazwie przypuszczam, że to są pliki grafik strzałów. Nazwy ich są podane niżej, razem z opisem.

amagshot.82m - strzały maga.
crusshot.82m - strzały krzyżowca?
ecntshot.82m - strzały czarodzieja.
genishot.82m - strzały dżinna?
ghdrshot.82m - strzały beholdera?
gnolshot.82m - strzały gnolla?
lichshot.82m - strzały lisza.
monkshot.82m - strzały mnicha.
pfoeshot.82m - strzały ogólne?
sgrgshot.82m - strzały ogólne?
trllshot.82m - strzały trolla?

Nie jestem pewien co do opisu tychże plików, ale jestem pewien co do samych plików - to są pliki grafik strzałów.
W oryginalnych heroesach była tylko część z wyżej wymienionych grafik strzałów - strzały maga, strzały czarodzieja, strzały beholdera, strzały lisza, strzały mnicha oraz strzały ogólne.
Teraz doszły drugie strzały ogólne, strzały dżinna, gnolla, trolla oraz strzały krzyżowca.
Czy dałoby się dodać nowe, a przynajmniej modyfikować pliki strzałów?

Trang Oul PW
2 listopada 2006, 17:25
Amagshot to raczej strzały arcymaga.

Altair PW
2 listopada 2006, 20:52
Hmm...
To są raczej pliki "dzwięków strzałów" podobnie jak pickup01.82M (podczas zbierania zasobów)
Można je modyfikować w rejestratorze dźwięków.

Alistair PW
2 listopada 2006, 21:04
Od kiedy dżinn strzela?

Acid Dragon PW
2 listopada 2006, 21:08
To całkiem możliwe, że dżin ma taki plik zasobów. Jest nieco rzeczy w grze, które nie zostały wykorzystane - np ifryt ma animację rzucania zaklęcia ;).

Altair PW
2 listopada 2006, 21:16
Takich nieużywanych plików trochę jest. Moimi ulubionymi jest dźwięk, który powinien być używany gdy jednostki "mają pecha" oraz dźwięk odbicia zaklęcia od magicznego zwierciadła. :)
Natomiast odłosy strzałów są wykorzystywane (chyba wszystkie) przez dowódców.

Trang Oul PW
2 listopada 2006, 21:31
>>Jest nieco rzeczy w grze, które nie zostały wykorzystane - np ifryt ma animację rzucania zaklęcia ;).

Czyżby Mistrz przewidział powstanie WoGa?

Acid Dragon PW
2 listopada 2006, 22:39
Niestety tych animacji nie udało się wykorzystać ;) - poza animacją strzelającego centaura. Widocznie pierwotnie koncepcje niektórych potworów były inne, a gdy się zmieniły - nie było potrzeby zmieniać grafik - wystarczyło je pominąć. Podejrzewam, że np wspomniany już ifryt wg jednej z koncepcji po ulepszeniu mógł rzucać jakieś losowe zaklęcia negatywne - w opozycji do większych dżinów.

Ginden PW
7 kwietnia 2007, 20:41
A jakie są pliki grafik strzałów? Szczególnie interesuje mnie strzał tytana.

Cichy PW
8 kwietnia 2007, 13:43
Minąłem się kiedyś w DefViewerze z plikiem strzałów gremlina (kul na łańcuchach). Wystarczy poszukać (niestety plików tych jest kilka tysięcy...).

ponury PW
8 kwietnia 2007, 13:54
A mnie się zdaje, że te pliki zostały wykożystane do strzałów dowódców. (Przypuszczam tak, bo przed zainstalowaniem WoGa ich nie było)

tymolord PW
8 kwietnia 2007, 17:08
>>crusshot.82m
To znaczy, że istnieje aniacja krzyżowca który strzela, czy też nie ;/

Cichy PW
8 kwietnia 2007, 17:31
ODsłuchałem wszystkie te dźwięki strzałów i wyciągnąłem jeden wniosek: wiele się zmieniło w (zwyczajnym) H3 od fazy projektu, poprzez pierwsze 'fundamenty' gry aż do stanu obecnego.

Ginden PW
8 kwietnia 2007, 20:19
tymolord: Nie ma animacji strzału. Jest tylko odgłos strzału.
Cichy: Racja. Chciałbym zobaczyć pierwsze wersje H3.

beholder PW
15 marca 2017, 20:38
Sorry za necroposting, ale sam tego szukałem więc zostawię rozwiązanie ku potomności - to są w większości dźwięki strzałów commanderów. Np.: sgrgshot.82m to dźwięk strzału succuba (Inferno).

Co więcej jak się je usunie to zamiast nich odtwarza się dźwięk trąbki :P

Można je sobie podmienić na własne. Wystarczy zrobić plik .wav i zmienić mu rozszerzenie na .82m . Ogólnie są to inne formaty plików, ale w przypadku HoMM wystarczy zmienić rozszerzenie i gra je odtworzy.
temat: Pliki strzałów

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel