Witaj Nieznajomy!
|
temat: Pliki strzałów komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
AmiDaDeer |
Jeżeli to będzie możliwe, to niech ten temat będzie przeniesiony do innego, gdyż znaleźć mi odpowiedni że nie wspomnę jak trudno. Kiedy instalowałem modyfikację pędzla przeszkód zrobioną przez Altaira (gratuluję!), zauważyłem parę bardzo ciekawych plików. Każdy z tych plików miał to samo rozszerzenie - .82m. Po nazwie przypuszczam, że to są pliki grafik strzałów. Nazwy ich są podane niżej, razem z opisem. amagshot.82m - strzały maga. crusshot.82m - strzały krzyżowca? ecntshot.82m - strzały czarodzieja. genishot.82m - strzały dżinna? ghdrshot.82m - strzały beholdera? gnolshot.82m - strzały gnolla? lichshot.82m - strzały lisza. monkshot.82m - strzały mnicha. pfoeshot.82m - strzały ogólne? sgrgshot.82m - strzały ogólne? trllshot.82m - strzały trolla? Nie jestem pewien co do opisu tychże plików, ale jestem pewien co do samych plików - to są pliki grafik strzałów. W oryginalnych heroesach była tylko część z wyżej wymienionych grafik strzałów - strzały maga, strzały czarodzieja, strzały beholdera, strzały lisza, strzały mnicha oraz strzały ogólne. Teraz doszły drugie strzały ogólne, strzały dżinna, gnolla, trolla oraz strzały krzyżowca. Czy dałoby się dodać nowe, a przynajmniej modyfikować pliki strzałów? |
Trang Oul |
Amagshot to raczej strzały arcymaga. |
Altair |
Hmm... To są raczej pliki "dzwięków strzałów" podobnie jak pickup01.82M (podczas zbierania zasobów) Można je modyfikować w rejestratorze dźwięków. |
Alistair |
Od kiedy dżinn strzela? |
Acid Dragon |
To całkiem możliwe, że dżin ma taki plik zasobów. Jest nieco rzeczy w grze, które nie zostały wykorzystane - np ifryt ma animację rzucania zaklęcia ;). |
Altair |
Takich nieużywanych plików trochę jest. Moimi ulubionymi jest dźwięk, który powinien być używany gdy jednostki "mają pecha" oraz dźwięk odbicia zaklęcia od magicznego zwierciadła. :) Natomiast odłosy strzałów są wykorzystywane (chyba wszystkie) przez dowódców. |
Trang Oul |
>>Jest nieco rzeczy w grze, które nie zostały wykorzystane - np ifryt ma animację rzucania zaklęcia ;). Czyżby Mistrz przewidział powstanie WoGa? |
Acid Dragon |
Niestety tych animacji nie udało się wykorzystać ;) - poza animacją strzelającego centaura. Widocznie pierwotnie koncepcje niektórych potworów były inne, a gdy się zmieniły - nie było potrzeby zmieniać grafik - wystarczyło je pominąć. Podejrzewam, że np wspomniany już ifryt wg jednej z koncepcji po ulepszeniu mógł rzucać jakieś losowe zaklęcia negatywne - w opozycji do większych dżinów. |
Ginden |
A jakie są pliki grafik strzałów? Szczególnie interesuje mnie strzał tytana. |
Cichy |
Minąłem się kiedyś w DefViewerze z plikiem strzałów gremlina (kul na łańcuchach). Wystarczy poszukać (niestety plików tych jest kilka tysięcy...). |
ponury |
A mnie się zdaje, że te pliki zostały wykożystane do strzałów dowódców. (Przypuszczam tak, bo przed zainstalowaniem WoGa ich nie było) |
tymolord |
>>crusshot.82m To znaczy, że istnieje aniacja krzyżowca który strzela, czy też nie ;/ |
Cichy |
ODsłuchałem wszystkie te dźwięki strzałów i wyciągnąłem jeden wniosek: wiele się zmieniło w (zwyczajnym) H3 od fazy projektu, poprzez pierwsze 'fundamenty' gry aż do stanu obecnego. |
Ginden |
tymolord: Nie ma animacji strzału. Jest tylko odgłos strzału. Cichy: Racja. Chciałbym zobaczyć pierwsze wersje H3. |
beholder |
Sorry za necroposting, ale sam tego szukałem więc zostawię rozwiązanie ku potomności - to są w większości dźwięki strzałów commanderów. Np.: sgrgshot.82m to dźwięk strzału succuba (Inferno). Co więcej jak się je usunie to zamiast nich odtwarza się dźwięk trąbki :P Można je sobie podmienić na własne. Wystarczy zrobić plik .wav i zmienić mu rozszerzenie na .82m . Ogólnie są to inne formaty plików, ale w przypadku HoMM wystarczy zmienić rozszerzenie i gra je odtworzy. |
temat: Pliki strzałów | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel