Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ważne] Horn of the Abyss
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 79 - 80 - 81 ... 95 - 96 - 97

Janosik PW
3 kwietnia 2016, 20:43
Witajcie, znów coś napiszę.

Tym razem moje przemyślanina na temat Hoty. Skoro już robią, to może warto byłoby wprowadzić kilka takich rzeczy jak:

- Zamek twierdza - i jego Graal - który umożliwia podejrzenie całej mapy, najbardziej wkurzająca rzecz jaka może być. na mapach S, M, XL nooo może jeszcze być, ale gdy są w Hocie mapy pokroju G. Takie coś mnie spotkało w mapie losowej chwile temu. I jestem bardzo nieszczęśliwy, ponieważ muszę za każdym razem patrzeć na ruch PC.... co moją turę wydłuża strasznie. Z drugiej strony jak wył. podgląd chodzenia AI, to z kolei dojdzie do sytuacji, że mogę nie kapnąć się, że jakiś zamek mi PC zajął.
(ewentualnie zostawić ten GRAAL jak jest, ale np. podejrzenie mapy na życzenie dać?)

- Druga sprawa związana jest też z mapami pokroju G. Gra się nimi miesiącami. Bardzo dużo terenu, bardzo dużo potworów które zwiększają swoją liczebność z każdym tygodniem. Czyli szybko zdobywamy doświadczenie. 30lvl to pikuś. Lecz gdy odkryjemy już wszystkie umiejętności i wylevelujemy je na 3 lvl. Zostaje nam tylko smutne kliknięcie ok przy nowym poziomie doświadczenia. Zdobywanie kolejnych poziomów nie jest już tak atrakcyjne.
HOTA powinna coś zrobić z tym. Może dalsze rozwijanie umiejętności np. po 5%? Albo coś.

Wszystko się zgadza na małych mapach... ale teraz mamy naprawdę ogromne mapy i po niedługim czasie bije nudą.

- Inna rzecz - zablokować na mapach randomowych niektóre zamki - np. Twierdza i jej Graal. np. chciałbym, aby na mapie były tylko te zamki, które chcę.

- Taka rzecz, którą wymyśliłem teraz, pisząc ten tekst. Można byłoby się pokusić o podziemia drugiego poziomu i do nich dedykować np. jakiś nowy zamek albo zamki. Można byłoby wtedy pogrupować zamki ze względu na teren i przynależność do gruntu. Tak, wiem, mnóstwo grafik itd. raczej pomysł marzenie.



Update:

Wpadłem na jeszcze jeden pomysł:

- Nowa umiejętność dla Herosa. Często pewnie zdarzyło Wam się, że mieliście dwa takie same artefakty, może za pomocą nowej umiejętności, jaką będzie? Majsterkowanie, czarowanie? - połączycie je w jedno.
Np. przykład na szybko: dwie koniczyny dające każda po +1 do szczęścia, gdy byśmy je połączyli, dałaby takie coś, że w pierwszej rundzie każda jednostka będzie miała szczęście (dodatkowy ruch ?) albo random jedna jednostka z drużyny w przypadku złączenia 3 koniczyn 2 jednostki itd. aż do całego składu.
(Co to daje... kupujemy u handlarza wszystkie rodzaje artefaktów i chomikujemy:))

- Może przy okazji większą sakwę na artefakty? (oczywiście, nie za darmo)

-Wprowadzić możliwość od 30lvl herosa + dodatkowe miejsce do artefaktów podręcznych, dla 40lvl herosa + 2 miejsca. Albo coś w tym stylu.

Trzeba było by obmyślić wszystkie udogodnienia do każdego artefaktu.

Tylko nie wiem, co w przypadku połączenia kilku artefaktów w jedno... myślę, że nic. Po prostu tracą swoją właściwość. Chyba że macie inne propozycje.

PISZCIE!

KammerKammerKiedy należy -by pisać łącznie, nadto przed kropkami i wykrzyknikami nie stawiamy spacji.

Drwal PW
3 kwietnia 2016, 21:34
Janosik:
Zamek twierdza - i jego Graal - który umożliwia podejrzenie całej mapy, najbardziej wkurzająca rzecz jaka może być. na mapach S, M, XL nooo może jeszcze być ale gdy są w hocie mapy pokroju G. Takie coś mnie spotkało w mapie losowej chwile temu. I jestem bardzo nieszczęśliwy ponieważ muszę za każdym razem patrzeć na ruch PC .... co moja tura się wydłuża strasznie. Z drugiej strony jak wył. podgląd chodzenia AI to z kolei dojdzie do sytuacji że mogę nie kapnąć się, że jakiś zamek mi PC zajął.
(ewentualnie zostawić ten GRAAL jak jest ale np. podejrzenie mapy na życzenie dać ?)

Blokowanie budowania graala w jakimś zamku to absurd. Myślę, że nie tędy droga. Wyłączenie opcji podglądu ruchu bohatera jest jakimś pomysłem, ale ze strategicznego punktu widzenia pewnie może się słabo na tym wyjść. Podobna sytuacja jest gdy gramy w trybie hot-seat i jesteśmy tym nieostatnim graczem. Nasz przyjemny kolega oddaje turę i widzi jak ruszają się przeciwnicy w jego okolicy, ale my już nie. Parę razy zdarzyło mi się, że spokojnie zbierałem zasoby i nie zauważyłem nawet, że ktoś mi podszedł pod miasto. Oczywiście jest ikonką "powtórz turę przeciwnika", ale korzystanie z tego co ruch jest irytujące. Za bardzo nie ma co z tym zrobić, taki już urok turówek.
Co do twojego problemu, myślę że i tak nie ma co narzekać. W innych częściach gra już nie chodzi tak płynnie i tam dopiero ciągną się tury. Jeżeli już bym tu miał na coś postawić, to chyba możliwość jeszcze zwiększenia prędkości AI.

Janosik:
-Druga sprawa związana jest też z mapami pokroju G. Gra się nimi miesiącami. Bardzo dużo terenu, bardzo dużo potworów które zwiększają swoją liczebność z każdym tygodniem. Czyli szybko zdobywamy doświadczenie. 30lvl to pikuś. Lecz gdy odkryjemy już wszystkie umiejętności i wylewelujemy je na 3 lvl. Zostaje nam tylko smutne kliknięcie ok przy nowym poziomie doświadczenia. Zdobywanie kolejnych poziomów nie jest już tak atrakcyjne.
HOTA powinna coś zrobić z tym. Może dalsze rozwijanie umiejętności np. po 5% ? Albo coś

Fakt, robi się nudniej. Można zwiększyć jak w Wogu pule maksymalnych zdolności o 2, ale to rozwiąże nudę na jedyne 6 poziomów więcej. Tu bym wiele jednak też nie komplikował - za bardzo można wpłynąć na balans i schematy gry. Musi nam starczyć podbijanie ataku, obrony itd. Chociaż może jakiś bonus co 10 poziomów...

Janosik:
-Inna rzecz - zablokować na mapach randomowych niektóre zamki - np. twierdza i jego Graal. np. chciałbym aby na mapie było tylko te zamki które chcę.

Nie, różnorodność zwłaszcza na dużych mapach jest niezbędna. Nie tędy droga.

Janosik:
-Taka rzecz którą wymyśliłem teraz, pisząc ten tekst. Można było by się pokusić o podziemia drugiego poziomu i do nich dedykować np jakiś nowy zamek albo zamki. Można było by wtedy pogrupować zamki ze względu na teren i przynależność do gruntu. Tak wiem mnóstwo grafik itd. raczej pomysł marzenie.

Narzekasz na problemy z dużymi mapami, a to wszystko jeszcze by powiększyło tereny o 1/3. Dla mnie to trochę zbyt przekombinowane. Poza tym jak pogrupować? Mamy Lochy i w sumie tylko tyle z podziemnych miast.

Janosik:
-nowa umiejętność dla Herosa. Często pewnie zdażyło Wam się, że mieliście dwa takie same artefakty, może za pomocą nowej umiejejętności jaką będzie ? majsterkowanie?, ?czarowanie? - połączycie je w jedno.
np. przykład na szybko: dwie koniczyny dajce każda po +1 do szczęścia dy byśmy je połączyli dała by takie coś, że w pierwszej rundzie każda jednostka będzie miała szczęście (dodatkowy ruch ?) albo random jedna jednostka z drużyny w przypadku złączenia 3 koniczyn 2 jednostki itd. aż do całego składu.
(Co to daje... kupujemy u handlarza wszystkie rodzaje artefaktów i chomikujemy:))

Składane artefakty już są, nie ma co takich samych na siłę składać. Ja bym osobiście wolał, by właśnie albo zrobić sakwę o nieograniczonej liczbie miejsc, albo też dać możliwość usuwania tych itemów z okna bohatera. Bardzo mnie irytuje, że nie da się wywalić artefaktu, zwłaszcza na wielkich mapach (G, H). A już gdy mam pełne bagi i nie mogę podnieść innych lub co gorsza w walce z bohaterem tracę możliwość zabrania mu najlepszych rzeczy, to irytacja sięga zenitu. Można by też rozwijać sakwę wraz z nabieraniem doświadczenia bohatera.

Janosik:
-Może przy okazji większą sakwę na artefakty ? (oczywiście nie za darmo)
...-Wprowadzić możliwość od 30lvl Heroa + dodatkowe miejsce do artefaktów podręcznych, dla 40lvl heroa + 2 miejsca. Albo coś w tym stylu.

Tak, tak. Może niekoniecznie z takimi liczbami, ale pomysł dobry.

Janosik:
Tylko nie wiem co w przypadku połączenia kilku artefaktów w jedno... myślę, że nic. po prostu tracą swoją właściwość. Chyba że macie inne propozycje.

Z tym sobie lepiej dać spokój. :P




Janosik PW
3 kwietnia 2016, 21:48
Cytat:
Blokowanie budowania graala w jakimś zamku to absurd. Myślę, że nie tędy droga. Wyłączenie opcji podglądu ruchu bohatera jest jakimś pomysłem, ale ze strategicznego punktu widzenia pewnie może się słabo na tym wyjść. Podobna sytuacja jest gdy gramy w trybie hot-seat i jesteśmy tym nieostatnim graczem. Nasz przyjemny kolega oddaje turę i widzi jak ruszają się przeciwnicy w jego okolicy, ale my już nie. Parę razy zdarzyło mi się, że spokojnie zbierałem zasoby i nie zauważyłem nawet, że ktoś mi podszedł pod miasto. Oczywiście jest ikonką "powtórz turę przeciwnika", ale korzystanie z tego co ruch jest irytujące. Za bardzo nie ma co z tym zrobić, taki już urok turówek.
Co do twojego problemu, myślę że i tak nie ma co narzekać. W innych częściach gra już nie chodzi tak płynnie i tam dopiero ciągną się tury. Jeżeli już bym tu miał na coś postawić, to chyba możliwość jeszcze zwiększenia prędkości AI.


Dziękuję kolego za szybką odpowiedź.

Odpowiadając na Twój post. Nie zrozumiałeś mnie. Nie chodzi o blokowanie GRAALA, ale o typ otwartej mapy. Aby to była opcja, a nie odsłonięcie mapy ot, tak.


Cytat:
Fakt, robi się nudniej. Można zwiększyć jak w Wogu pule maksymalnych zdolności o 2, ale to rozwiąże nudę na jedyne 6 poziomów więcej. Tu bym wiele jednak też nie komplikował - za bardzo można wpłynąć na balans i schematy gry. Musi nam starczyć podbijanie ataku, obrony itd. Chociaż może jakiś bonus co 10 poziomów..


Jaki balans... gdy jesteś na mapie G na 90% grasz z kompem :)))) kogo oszukujesz? Okej można mieć brata albo siostr,ę. ;)

Moim zdaniem dobry pomysł. Skoro wszystko obraca się w zdobywaniu doświadczenia, to gdzie tu balans?



Cytat:
Janosik:
-Inna rzecz - zablokować na mapach randomowych niektóre zamki - np. twierdza i jego Graal. np. chciałbym aby na mapie było tylko te zamki które chcę.

Nie, różnorodność zwłaszcza na dużych mapach jest niezbędna. Nie tędy droga.


Chodzi o MOJE ustawienia na mapie random.


Cytat:
Janosik:
-nowa umiejętność dla Herosa. Często pewnie zdażyło Wam się, że mieliście dwa takie same artefakty, może za pomocą nowej umiejejętności jaką będzie ? majsterkowanie?, ?czarowanie? - połączycie je w jedno.
np. przykład na szybko: dwie koniczyny dajce każda po +1 do szczęścia dy byśmy je połączyli dała by takie coś, że w pierwszej rundzie każda jednostka będzie miała szczęście (dodatkowy ruch ?) albo random jedna jednostka z drużyny w przypadku złączenia 3 koniczyn 2 jednostki itd. aż do całego składu.
(Co to daje... kupujemy u handlarza wszystkie rodzaje artefaktów i chomikujemy:))

Składane artefakty już są, nie ma co takich samych na siłę składać. Ja bym osobiście wolał, by właśnie albo zrobić sakwę o nieograniczonej liczbie miejsc, albo też dać możliwość usuwania tych itemów z okna bohatera. Bardzo mnie irytuje, że nie da się wywalić artefaktu, zwłaszcza na wielkich mapach (G, H). A już gdy mam pełne bagi i nie mogę podnieść innych lub co gorsza w walce z bohaterem tracę możliwość zabrania mu najlepszych rzeczy, to irytacja sięga zenitu. Można by też rozwijać sakwę wraz z nabieraniem doświadczenia bohatera.

Mógłbym rozpisać dla wszystkich artefaktów nowe łączone umiejętności. :)
Sakwa powinna być płatna za większą ilość artefaktów....
KammerKammerDLC do H3 - większa sakwa jedynie za $9.99!
skoro masz ich trochę, to grasz kilka miesięcy, a jak grasz kilka miesięcy, stać Cię.

Wywal artefakt, daj innemu bohaterowi albo sprzedaj.

KammerKammertagi na forum.

Drwal PW
3 kwietnia 2016, 21:55
Janosik:
Odpowiadając na Twój post. Nie zrozumiałeś mnie. Nie chodzi o blokowanie GRAALA ale o typ otwartej mapy. Aby to była opcja a nie odsłonięcie mapy od tak.

To już sensowniej brzmi. Zawsze lepiej mieć możliwość wyboru. HotA Crew lubi się zajmować takimi detalami, więc kto wie. Ja akurat nie widzę takiej potrzeby i wolałbym zobaczyć inne rzeczy.

Proszę, używaj tagów, bo ciężko to się czyta. :)
KammerKammerZmów mnie wyprzedziłeś. Jak możesz? :c

Do reszty odniosę się trochę później.

Andruids PW
3 kwietnia 2016, 23:00
Żeby rozwiązać omawiany problem, można by wprowadzić konfigurowalny system powiadomień (czyli w jakim stopniu chcielibyśmy dostawiać wiadomości o ostatnich poczynaniach przeciwnika w naszym polu widzenia).
Np:
- "w tej/poprzedniej turze gracz 1/2/3... poruszał się w naszym polu widzenia",
- "w tej/poprzedniej turze gracz 1/2/3... zabrał zasób/artefakt w naszym polu widzenia",
- "w tej/poprzednie turze gracz 1/2/3... pokonał oddział/bohatera w naszym polu widzenia",
- "w tej/poprzedniej turze gracz 1/2/3... zajął kopalnię/miasto w naszym polu widzenia",
- "w tej/poprzedniej turze gracz 1/2/3... zajął NASZĄ kopalnię/miasto".

Janosik PW
4 kwietnia 2016, 15:41
Heh. Każdy widzi problem, ale nikt nic nie zrobił/nie zgłosił aby coś z tym zrobić.

Jak dla mnie najważniejsze na dzień dzisiejszy to zrobić coś, aby urozmaicić rozgrywkę gdy już rozbudujemy swoje umiejętności, przy dużych mapach to jest "easy".

thunderlord PW
4 kwietnia 2016, 16:05
@Janosik - a Ty jesteś zbawicielem świata ?

Janosik PW
4 kwietnia 2016, 16:13
Po prostu napisałem to i widzę, że ludzie popierają inicjatywę aby coś z tym zrobić.

thunderlord PW
4 kwietnia 2016, 16:34
Chcesz wprowadzania zmian do dodatku HotA, tworzonego głównie przez Rosjan - na stronie kwasowej groty ?
Tutaj nawet nie ma żadnego przedstawiciela Hoty, a Ich generalna zasada powtarzana od paru lat na oficjalnych stronach jest taka, że dodatek ten nie będzie w żaden sposób ingerował w mechanizmy oryginalnej gry, ma za zadanie ją tylko urozmaicić, dodając nową frakcję, nowe artefakty czy kampanię.

Zmiany, które proponujesz moim zdaniem dotyczą też tylko części graczy single player, którym ewentualnie mogłoby to co napisałeś przeszkadzać. Znam dość dobrze środowisko HotA i powiem Ci, że większość pomniejszych zmian wprowadzanych w kolejnych patchach sugeruje poprawienie, ulepszenie i wyrównanie szans głównie w starciach PvP (multiplayer), niektórzy Rosjanie grają po kilka(naście) godzin dziennie od bardzo dawna. Jestem pewien, że właśnie ci gracze mogli mieć duży wpływ na zmiany wprowadzone w dodatku. Oni generalnie pracują we własnym podwórku i rzadko kiedy wprowadzają coś co nie wyszło od nich.

Oczywiście możesz napisać, że w kolejnych patchach powstają solidne nowe budynki do single map, tak jak np. morskie obiekty. Ale spójrz obiektywnie ile powstało od ukazania się Hoty, naprawdę wymagających, dopracowanych map pokroju starych dobrych epickich klasyków do trójki czy SoD (nie będę teraz wymieniał z nazw większość wie o jakich mapach mowa)

avatar PW
4 kwietnia 2016, 16:55
Cytat:
Ich generalna zasada powtarzana od paru lat na oficjalnych stronach jest taka, że dodatek ten nie będzie w żaden sposób ingerował w mechanizmy oryginalnej gry
... i przez te lata trochę ingerencji w oryginalną mechanikę gry jednak się uzbierało:)
http://forum.df2.ru/index.php?showtopic=32286

Warmonger PW
4 kwietnia 2016, 17:08
Cytat:
Zmiany, które proponujesz moim zdaniem dotyczą też tylko części graczy single player, którym ewentualnie mogłoby to co napisałeś przeszkadzać. Znam dość dobrze środowisko HotA i powiem Ci, że większość pomniejszych zmian wprowadzanych w kolejnych patchach sugeruje poprawienie, ulepszenie i wyrównanie szans głównie w starciach PvP (multiplayer)
Otóż to. Gracze singleplayer w ogóle nie są traktowani poważnie ;)

Spora część z tych sugestii to udoskonalenia interfejsu, na co zawsze jest miejsce. Natomiast wymyślanie na szybciora nowych mechanik albo banowanie elementów na chybił-trafił raczej nie spotka się z uznaniem kogokolwiek. Wszystkie zmiany, jakie wprowadziła HoTA, były dobrze przemyślane i długo dyskutowane w szerszym gronie.

thunderlord PW
4 kwietnia 2016, 17:09
@Avatar - nie widzę żadnych rażących zmian dotyczących bohaterów, czarów czy umiejętności - jedyną, która jest zauważalna to, zmniejszenie liczby procentowego przychodu szkieletów z nekromancji co jest głównie stworzone pod multiplayer, żeby nie było tych szkieletów zbyt dużo. Dwóch nowych bohaterów ze specjalnością 'scouting' czy 'learning' to przecież niejako żart i jednocześnie obrona przed licznymi prośbami graczy na forach, aby radykalnie zmienić nieprzydatne skille (Ci bohaterzy nie wnoszą niczego do gry żeby ich używać jako głównych)
W tej kwestii twórcy Hoty wyraźnie oświadczali, że nie mają zamiaru wprowadzania dalszych zmian. Idąc tym tokiem rozumowania, ciężko mi uwierzyć, żeby kiedykolwiek wprowadzono to co proponował Szaman.

avatar PW
4 kwietnia 2016, 17:15
Szaman też nie proponuje radykalnych zmian. Chce po prostu żeby coś się działo u bohatera level 30+ by nie wiało nudą na mapach G i H, które pojawiły się dopiero w HotA.

Janosik PW
4 kwietnia 2016, 18:15
avatar:
Szaman też nie proponuje radykalnych zmian. Chce po prostu żeby coś się działo u bohatera level 30+ by nie wiało nudą na mapach G i H, które pojawiły się dopiero w HotA.

Multiplayer za długo trwa. Wygodniej mi się gra z AI, mogę grać na jednej mapie z 4 dni i nikt nie ma mi za złe, że jednego dnia mam 4h na granie a drugiego po 30min. Co ja będę Wam opowiadał.

Zapamiętajcie, że jestem po Waszej stronie.

A nuda po 30lvl bohatera jest odczuwalna. No szkoda.

Szaman PW
4 kwietnia 2016, 23:44
Mój powód czemu chce zmienić staty to inna bajka, ale też nie do końca jestem pewien czy to uczynię. Mianowicie tworzę nową kampanię do hoty, dość wielką, zakładam z 10 map, głównie o rozmiarach L, z czego jedna będzie G (giant). Przedsięwzięcie ambitne i czasochłonne, na razie jestem na etapie pisania scenariusza do pierwszej (prawie skończone) i drugiej mapy. Moja kampania też będzie urozmaicona (Nowe "stare" artefakty, nowe pola bitew czy to na mapie przygody, czy mapie walk, nowi bohaterowie, być może "stare" nowe obiekty/lokacje itp.) Nie chce zbyt wiele obiecywać, bo być może dodam coś więcej lub zrezygnuje z czegoś itp.
Tak poza tym też nic nie usłyszycie o niej w najbliższym czasie, być może coś powiem na jesień.

PS: Tak wiem, nie ma edytora kampanii do hoty, a zwykły do SoD-a nie działa na Hote. Dlatego, też nie spieszę się zbytnio z jej tworzeniem, mam cichą nadzieję, że Hota-Team do końca roku wypuszczą edytor kampanii.

Drwal PW
6 kwietnia 2016, 09:42
Na facebooku HotA Crew zamieszcza informacje o przyszłej aktualizacji. Myślę, że warto o tym wspomnieć także na naszej stronie głównej.

https://www.facebook.com/h3hotaofficial/posts/1175276579163344

Andruids PW
6 kwietnia 2016, 10:02
A może by tak, jak już wyjdzie? : p

Drwal PW
6 kwietnia 2016, 10:18
To już raczej decyzja Hobbita, ale z uwagi na niskie stężenie niusów w Grocie powinno się o takich rzeczach informować. Poza tym zespół HotA znany jest ze swojej rzetelności, a to jest przecież nie ich żaden post na forum, a oficjalna informacja dla fanów. W końcu jesteśmy stolicą polskiego moddingu h3 czy nie? :P

Andruids PW
6 kwietnia 2016, 10:49
Mi się wydaje, że jak na zwykłego neutrala, to Ruski robią wokół Leprekauna wyjątkowo wielkie halo. Nie wierzę, że będzie to jakaś niesamowita jednostka, dająca nie wiadomo jaką przewagę i rewolucjonizująca rozgrywkę. A tak go w tym momencie próbują sprzedać.

thunderlord PW
6 kwietnia 2016, 11:03
@Andruiuds - ta jednostka, to zwykłe mięso armatnie dla piratów :)

A skoro po świętach pojawił się już news na forum o Leprekaunie ( z grafiką itp.) - to uważam, że niepotrzebnie pisać o tym dwa razy.
strona: 1 - 2 - 3 ... 79 - 80 - 81 ... 95 - 96 - 97
temat: [ważne] Horn of the Abyss

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel