Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: [ankieta] Rozwój umiejętności w H7
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)
Który sposób na zdobywanie nowych poziomów jest lepszy?
jedna wymagana zdolność na każdy poziom umiejętności (13)
 
 30%
brak wymagań zdolności (7)
 
 16%
wymóg jednej zdolności na każdym poziomie tylko w przypadku zdolności ostatecznej (23)
 
 53%
Zaloguj się i zagłosuj!

Acid Dragon PW
10 lutego 2016, 12:37
Zaznaczam na początku, że nie robię tej ankiety jedynie prywatnie, ale nie oznacza to też, że cokolwiek od niej zależy - chodzi tylko o zebranie opinii. Bardzo proszę o szybkie głosowanie. Wyniki powędrują bezpośrednio do twórców gry.

Sprawa dotyczy zdobywania kolejnych poziomów umiejętności w Heroes 7. Obecnie działa to w ten sposób, że po nauczeniu się poziomu potrzeba poznać przynajmniej jedną zdolność, aby móc osiągnąć następny poziom. W rezultacie więc aby osiągnąć poziom Mistrza umiejętności trzeba wydać co najmniej 5 punktów umiejętności, a żeby osiągnąć zdolność ostateczną - 7 punktów.

Czy chcielibyście zmiany tej reguły?
Opcje ankiety są 3:

1. zostaje jak jest.
zalety: logiczny rozwój, odpowiednia trudność w zdobyciu zdolności ostatecznej
wada: wydawanie punktów na zdolności z konieczności, nawet jeśli ich nie chcemy

2. zniesienie wymagań zdolności
zalety: można poznać więcej umiejętności, bo nie trzeba wydawać punktów na zdolności, większa swoboda
wady: zbyt szybki dostęp do zdolności ostatecznej (pierwsza już na 4 poziomie bohatera, druga na 8)

3. Wymóg zdolności zniesiony dla umiejętności, ale zostawiony dla zdolności ostatecznej
- czyli: jeśli chcesz zdolność ostateczną, to ciągle na każdym poziomie trzeba poznać przynajmniej jedną zdolność zwykłą.
zalety: zachowany balans dla zdolności ostatecznej przy możliwości poznania większej ilości umiejętności, swoboda
wady: jeśli gracz dąży do zdolności ostatecznej, to nie odczuje zmiany; skomplikowanie systemu i trudność z wyjaśnieniem reguł graczowi.

morthi PW
10 lutego 2016, 13:03
Zdecydowanie opcja nr 3 - przy odblokowaniu kolejnych umiejętności możemy w pełni korzystać z obiektów na mnie przygód pozwalających na darmowe nauczenie się zdolności/umiejętności bez konieczności wydawania punktów. Aktualnie ma miejsce sytuacja, że musimy nabić kolejny poziom w celu odblokowania uniejetnosci żeby skorzystać z takiego miejsca. Poza tym nie wpływa to na balans gry bo gracz są decyduje czy będzie chciał mieć więcej zdolności czy odblikuje umiejętności w celu ich dalszego rozwoju (podobnie było w h5).

Andruids PW
10 lutego 2016, 13:25
Trzecia opcja jest bardzo kusząca. Ale w tym wariancie, do nauczenia się umiejętności z poziomu eksperta i mistrza będzie trzeba ciągle wydać punkt na poznanie poprzednich poziomów (czyli nowicjusza), prawda?

Alamar PW
10 lutego 2016, 13:42
No właśnie. Opcja nr 3 jest kusząca, ale tylko przy zachowaniu rozwiązania nr 2: czyli możemy zdobywać poziomy umiejętności (nowicjusz, ekspert, mistrz) bezpośrednio po sobie, ale by nauczyć się zdolności arcymistrza, musielibyśmy "wykupić" też 3 zdolności z danego drzewka.
Jeśli opcja nr 3 oznaczałaby, że by nauczyć się poziomu eksperta, musielibyśmy kupić wcześniej jakąś zdolność, wtedy takie rozwiązanie wcale nie byłoby lepsze od obecnego.

morthi:
przy odblokowaniu kolejnych umiejętności możemy w pełni korzystać z obiektów na mnie przygód pozwalających na darmowe nauczenie się zdolności/umiejętności bez konieczności wydawania punktów
A właśnie - ponieważ trochę doświadczyłem już różnych mechanizmów gier, gdzie "darmowe" punkty często nie były brane przy obliczaniu puli w danym drzewku skilli, i ponieważ znam Limbic :P, to nasuwa mi się pytanie: czy darmowe umiejętności/zdolności wliczane byłyby w ogólnym rozrachunku odnośnie wymagań umiejętności arcymistrza, czy też skończyło by się na tym, że gracze musieliby wydawać punkty uzyskane podczas awansów?

Warto by Limbicowi od razu zwrócić na to uwagę, a nie czekać na ewentualną reakcję graczy na forach.

Acid Dragon PW
10 lutego 2016, 13:50
Poziom mistrza zawsze, w każdym rozwiązaniu będzie wymagał poziomu eksperta, a ekspert nowicjusza.

W opcji nr 3 Ograniczenie dotyczy tylko umiejętności ostatecznej, czyli jej zdobycie mogłoby polegać np. na tym, że na poziomach 1-3 zyskuję poziom Mistrza, a na poziomach 4-6 "dorabiam" same zdolności potrzebne do poziomu arcymistrza.

Alamar PW
10 lutego 2016, 13:54
Rozumiem, że w takim wypadku miałbym pełną kontrolę na tym, kiedy kupię daną umiejętność/zdolność, ale by nauczyć się arcymistrza, muszę wymaksować umiejętność i kupić 3 zdolności? Przy czym wolałbym, by oznaczało to 3 zdolności z dowolnych poziomów, a nie koniecznie 1 z nowicjusza, 1 z eksperta i 1 z mistrza.

PS
Edycja w poprzednim poście.

Acid Dragon PW
10 lutego 2016, 14:13
W opcji nr 3 wymogiem do zdolności ostatecznej jest posiadanie poziomu mistrza oraz 3 zdolności - 1 z poziomu nowicjusza, 1 z eksperta, 1 z mistrza. Nieistotne jest przy tym jak te poziomy / zdolności zostaną zdobyte - przez awans bohatera, czy przez jakieś lokacje z mapy.

Innymi słowy - tutaj nic względem zdolności ostatecznej się nie zmienia za wyjątkiem ewentualnej kolejności zdobywania zdolności i poziomów umiejętności.

Opcja 3 to hybryda - zdolność ostateczna zostaje po staremu, umiejętności do poziomu mistrza - po nowemu.

Belegor PW
10 lutego 2016, 14:37
Ja wybrałem opcję 3, ta wydaje się najrozsądniejsza ze wszystkich.

Andruids PW
10 lutego 2016, 14:44
Czyli, żeby mieć całkowitą jasność, przy wariancie 3 poznanie Obszarowej Synergii wymaga poznanej Metamagii na poziomie Nowicjusza, Eksperta i Mistrza, czyli kosztuje 4 punkty?

Irhak PW
10 lutego 2016, 15:15
Co prawda jeszcze nie grałem w H7 (a zagram pewnie po kupnie nowego kompa i przejściu Wiedźmina :P), więc nie do końca znam obecny system. Jednakże spośród przedstawionych najbardziej odpowiada mi z opisu wersja 3. W ten sposób mogę mieć np. 2x dziennie budowę w mieście, ale nie muszę brać nic z ekonomii nowicjusza, bo np. kopalnie dają mi znacznie więcej niż potrzebuję na tą dodatkową budowę.

@Andruids - raczej 5 punktów, bo na 99% weźmiesz i tak Magiczną Egzaltację ;)

Alamar PW
10 lutego 2016, 16:55
Acid:
W opcji nr 3 wymogiem do zdolności ostatecznej jest posiadanie poziomu mistrza oraz 3 zdolności - 1 z poziomu nowicjusza, 1 z eksperta, 1 z mistrza.

Czyli de facto zmuszeni jesteśmy nie do wyboru interesujących nas zdolności, jak w Heroes 5, ale do obowiązkowego zakupu zdolności z danych trzech poziomów, nawet jeśli nie przedstawiają one dla nas wartości i wolelibyśmy wydać ten punkt na drugą zdolność ekspercką czy podstawową?

Limit posiadania 3 zdolności, przy posiadaniu maksymalnego poziomu umiejętności byłby tu jednak lepszym rozwiązaniem. No chyba że dostaniemy więcej zdolności do wyboru na najwyższym poziomie.


@Irhak
Musisz coś wybrać z każdego poziomu.

@Anruids
Tak - 3 na umiejętności i 1 na samą zdolność.

Acid Dragon PW
10 lutego 2016, 17:49
@Andruids - tak.

@Alamar - na razie nie ma takiej opcji i ankieta nie dotyczy szczegółów. Podstawowym pytaniem jest czy znieść ograniczenia związane ze zdolnościami, czy po prostu nie ruszać. Postaraj się więc odpowiedzieć zero-jedynkowo. Trzeciej opcji w ogóle pierwotnie miało nie być i została dodana w ostatniej chwili, żeby pokazać rozwiązanie "trochę tak, trochę nie".

Jeśli masz problem z wyborem zdolności na każdym poziomie, to rozważ też opcję 2, gdzie nie masz żadnych ograniczeń.

Alamar PW
10 lutego 2016, 18:17
Już dawno wybrałem, co mi pasowało. Jednakże oprócz samych wyników ankiety, warto by też przedstawić twórcom komentarze odnośnie danych opcji, bo "suche" liczby, owszem coś mówią, ale nie są jedynym wyznacznikiem tego głosowania.

Do tego przy opcji nr 3 powstaje problem, jeśli gracz zdecyduje się na losowe przyznawanie umiejętności i zdolności - wtedy by uzyskać zdolność arcymistrza, musi "polować" na tę daną zdolność wśród proponowanych 2 zdolności (z maksymalnej puli 60) przy awansie bohatera... a w obecnym systemie jest to kuriozum.

Może uprzedzam fakty, ale naprawdę warto zwrócić twórcom już teraz uwagi na temat ewentualnych problemów, niż potem czekać na siedem (albo i więcej) łatek :P, które się z nim uporają (bądź nie :P).

karmazynka PW
10 lutego 2016, 20:09
Zagłosowałam na opcję 2, ale w pełni zgadzam się z opinią Alamara.

Kurek PW
10 lutego 2016, 20:28
Opcja 3 jest ciekawa, ale zagłosowałem na pierwszą, bo nie odczuwam potrzeby zmieniania niczego.

Pointer PW
14 lutego 2016, 11:34
Rowniez zaglosowalem na pierwsza opcje, ale osobiscie brakuje mi zaleznosci miedzy zdolnosciami. Chodzi mi o kolo talentow wzorem z h5. Uwazam, ze rozwoj bohatera w "piatce" byl najciekawszy, bo aby osiagnac dana zdolnosc czesto trzeba bylo rozwijac tez jakas inna. Ale zapewne takiego systemu w h7 sie juz nie doczekamy. Dlatego moj glos wedruje na opcje nr 1.
temat: [ankieta] Rozwój umiejętności w H7

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel