Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ważne] Horn of the Abyss
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 75 - 76 - 77 ... 95 - 96 - 97

Warmonger PW
2 stycznia 2016, 12:37
Cytat:

To byłoby bardzo fajne, gdyby Nephretes nie zaprezentował Illithida parę miesięcy temu :P

Drwal PW
2 stycznia 2016, 12:44
Dzięki! Ciekawe, ale mówiąc szczerze, stare projekty jednostek Hoty bardziej mi się podobały. Satyra mocno zmienili?

Bychu PW
2 stycznia 2016, 12:46
1.4.0 is available!

*Continuation of HotA campaign
*Horn of the Abyss artifact and summoned neutral
*10 new objects, 5 its analogues and graphics remake
*Heroes can exchange artifacts and forces from one to another in towns
*Bugfixes and other new features

Z ich profilu na FB.

Nephretes PW
2 stycznia 2016, 13:09
@Warmonger

Nie da się ukryć, że ich mackogłowy jest lepszy niż mój illithid, ale to była jedna z moich pierwszych jednostek i będę się nią jeszcze zajmował.

Abstrahując już od tego że jednostka ma nawet te same właściwości to jest bardzo średniawa i z wyglądu i z animacji. Widać, że nie jest to już Alex-ander. Podejrzewam, że wykonał ją don_komandorr.

Za to obiekty na mapę jak zwykle trzymają poziom

witchking PW
2 stycznia 2016, 13:42
Lampa też im wyszła fajnie:


Chociaż przypomina mi to pewien projekt:


Obiekty na mapę wyszły im bardzo ładnie, ale przy stworku widać brak ręki Alex-andera.

MinosKing PW
2 stycznia 2016, 13:45
Nephretes mnie zaś bardziej podoba się twój illithid, niż to coś z głową ośmiornicy i ciałem nie wiadomo czego;]

Zaś co do nowej aktualizacji, to powiem szczerze że nowe obiekty zaskakują swym wyglądem.
Lecz ja wolę poczekać na angielską wersję gry nim ją pobiorę.

Nephretes PW
2 stycznia 2016, 13:52
Faktycznie, widać podobieństwa i w lampie i w jednostce. Czyżby inspiracja w drugą stronę? :>

Popcioslav PW
2 stycznia 2016, 13:52
Dzięki Rabi Tevye i wszystkim co poroznosili linki! Oraz sorry za plotkę ze zmieną wyglądu Satyra, nadal wygląda słabo :)

Co do samego 1.4.0., no jestem pod wrażeniem... mniej więcej.

Fangarm (ciąglę przejęzyczam jego imię i mówię tengram) - autorzy nie popisali się kreatywnością, jest to bowiem czysta kopia Cthulhu z niczym specjalnie unikatowym. Już Illithid Neph'a mi się znacznie bardziej pod tym względem podoba, bo ma dużo szczegułów i autor znał się na rzeczy. W tym przypadku w HoTA Crew była zapewne konwersacja "Zrobisz model Cthulhu?" i tyle. Ale jako wyjadacz Lovecraft'a i tak się cieszę, zwłaszcza z powiązania tej jednostki w ciekawy sposób z Rogiem Otchłani oraz możliwością zahipnotyzowania wroga. Czemu wcześniej żadna jednostka nie miała tej umiejętnośći? I ciekawe, że ich siedliska to Ziggurat'y, ale jest tu odwrotna sytuacja niż w przypadku Satyra.

O tyle w przypadku Satyra jego model był "meh" a jego lokacja super, o tyle Fangarm ma niezły jak dla mnie model (to nie Alex-ander okej, ale się i tak ktoś postarał), a "meh" siedlisko.

Wodne Obiekty jak już wspomniałem są miłym dodatkiem. Powoli na morzu gra się lepiej niż na lądzie a to był cel HoTY - coś wątpie żeby ludziom po 1.4.0. chciało się więcej wodnych obiektów.

Portal Miejski wygląda ciekawie, nie pytałem się o niego, ale to zróżnorodni na pewno niektóre mapy.

A i znalazłem nowy wodopój na terenie skalistym, twórcy dobrze go ukryli :p

Darkem PW
2 stycznia 2016, 13:57
Wiecie, obie jednostki, choć zgadzam się, że projekt Nepha jest po prostu ładniejszy, inspirowane były pewnie tym samym potworem. Nic dziwnego, że mają macki zamiast twarzy. To samo tyczy się lampy, przecież to logiczne, że będą do siebie podobne. Zupełnie tak jakby w obu projektach pojawiła się nowa proca :).

Nowy patch jak zwykle zadowala (choć chciałoby się więcej, ale od tego jest MDT i VCMI :D).

Kammer PW
2 stycznia 2016, 14:47
Dodałem HotA 1.4 do Skarbca, miłego ściągania.

krasnolud99 PW
2 stycznia 2016, 16:29
Czy niektóre rzeczy z tego update zostaną dodane do VCMI?

Popcioslav PW
3 stycznia 2016, 00:03
Spróbowałem sobie najnowszej kampanii, z góry polecam jeśli ktoś marudzi na brak nowych scenariuszy.

O tyle do pierwszych kampanii HoTA mam stosunek ambiwalentny ('Pod Piracką Banderą' było miłym powrotem do normy ale pierwsze dwa scenariusze do najlepszych nie należą, a w 'Postrachu Mórz' bez poradnika nawet pierwszego scenariusza nie przejdziesz) to tutaj jest miłe zaskoczenie.

(spoilery co do scenariuszy, sam gameplay, nic o fabule)

Pierwsza map kampanii jest całkiem całkiem, nie rozumiem jednak po co zaczynamy znowu bez miasta. Po to by dać efekt deja vu, czy dlatego, że twórcom skończyły się pomysły? Sama mapa używa tony nowych obiektów z wersji 1.4. więc gra się miło. Mi się o dziwo udało mapę oszukać wykorzystując debilstwa AI (komputer woli pływać zamiast odzyskiwać miasto). Mapa zyskuje jednak sporo w drugiej połowie - kiedy się schodzi do podziemi, z gry strategicznej HotA zamienia się w skradankę/unikanie potężniejszych diabłów, chowając się za niebieską bramą lub w sanktuariach, kiedy jednocześnie trzeba znaleźć oraz odkopać Graala.

Drugi scenariusz 'Frontier' albo bardzo polubicie albo wręcz znienawidzicie, wszystko zależy od tego jaki jest wasz stosunek z żywiołakami wody/lodu jak i magią wody samą w sobie.

Jest to naprawdę ciekawa oraz unikatowa mapa gdzie trzeba myśleć trochę inaczej, jeśli scenariusz ten ma jakiś błąd, to jest to na pewno brak możliwości zrekrutowania Żywiołaków Umysłu/Magii, sam wróg je ma w finałowej walce, a ty musisz rekrutować te same jednostki w nieskończoność. Jeśli można zrekrutować Żywiołaki Magmy w Wodnej Rzeczywistości, to dlaczego nie żywiołaki umysłu? A i finałowa walka jest straszna... chyba że się spamuje przywołaniem zgadnijcie czego.


Jestem teraz przy trzecim scenariuszu, sam fakt, że to scenariusz z limitem czasowym, a nie mówią Ci ile czasu masz, jest całkiem irytujące. Poza tym ta kampania Hoty jak i postacie podobają mi się bardziej niż te z oryginalnego H3, tylko za mało Tarka jest.

AmiDaDeer PW
3 stycznia 2016, 00:52
Strona Hoty została częściowo zaktualizowana. Do pełnych zmian brakuje opisu kampanii oraz paru kosmetycznych modyfikacji.

Eggyslav PW
3 stycznia 2016, 10:48
Tak się tylko zastanawiam, co to WOGóle za nazwa dla jednostki, Fangarm? Kiełramię? Zębate Ramię? I do tego jeszcze kojarzy się nie z Lovecraftem, a... Tolkienem (W końcu był w LoTR las Fangorn, nie?), Zamiast wydziwiać mogliby go nazwać "The Ancient One", może niezbyt oryginalnie, ale lepiej pasuje niż jakaś uzębiona kończyna górna...

avatar PW
3 stycznia 2016, 11:02
Na HC napisali, że mieli kilka propozycji nazw, ale bali się [sic!] praw autorskich. Stanęło na czymś z duńskiej mitologii, bo tam to oznacza macki.

Akurat mi się bardzo podoba wprowadzanie autorskich kreatur, bez odniesień do żadnej mitologii i nie kojarzącej się za bardzo z niczym.

Andruids PW
3 stycznia 2016, 14:10
Według mnie nazwa bardzo zgrabna, ale właśnie nie mogłem znaleźć odniesienia do żadnego stwora, tylko tą mackę, niemniej jako nazwa rasy pasuje nie gorzej niż Dendroid, Unicorn, czy Lizardman.

Cthulhu to nazwa bóstwa, a Ancient Druid One wymyka się jakiejkolwiek konwencji nazywania z Heroes 3, więc moim zdaniem i jedno i drugie wyjątkowo by odstawało.

AmiDaDeer PW
3 stycznia 2016, 14:36
Mogli go w sumie też nazwać Triangulem (grecka nazwa stwora podobnego do Krakena), ale Fangarm brzmi wystarczająco dobrze.

Andruids PW
3 stycznia 2016, 15:09
To ciekawe. Możesz coś więcej przytoczyć o tym stworze? Nie mogę znaleźć o nim żadnej wzmianki oprócz polskiej wikipedii.

Popcioslav PW
3 stycznia 2016, 15:36
Twórcy boją się o prawa autorskie?

Ciekawostka, w trzeciej kampanii pojawia się nijaki 'Joycraft', i jeśli jeszcze nie wiecie do czego to nawiązanie to ten cały Joycraft jest podobno bogiem mórz, który się przebudzi wraz z wykonaniem rytuału z Rogiem Otchłani. Który jest powiązany z Fangarmami.

O tyle imię 'Fangarm' lubię, to mogli równie dobrze nazwać tą jednostkę 'Zthluhluhlu'.

AmiDaDeer PW
3 stycznia 2016, 16:14
...i byłaby to nazwa głupia. :P

Andruids - przyznam szczerze, że sam nie mogę znaleźć żadnych źródeł, więc może to mit dotyczący mitu. :P Niemniej jest dużo ciekawych nazw na potwory krakeno-podobne. Np. lusca.
strona: 1 - 2 - 3 ... 75 - 76 - 77 ... 95 - 96 - 97
temat: [ważne] Horn of the Abyss

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel