Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: Szacowana sprzedaż H7
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)
strona: 1 - 2 - 3

Acid Dragon PW
29 grudnia 2015, 15:04
Nie są znane żadne oficjalne dane, ale niestety zanosi się na katastrofę.
Wg portalu steamspy grę za pośrednictwem platformy Steam nabyło ledwie 62 tysiące graczy.

To jest krytycznie mała ilość jak na tę drogę dystrybucji. Dla porównania Might & Magic X, która była tworzona przy bardzo niskim budżecie, a i tak nie przyniosła zysków ma sprzedanych ok. 170 tys. egzemplarzy na Steamie.

Czyli jeśli procent sprzedaży na Steamie jest podobny w przypadku obu gier to niestety zanosi się na to, że sprzedaż Heroes VII była minimalna. Co prawda należy uwzględnić, że cena Heroes VII jest dwukrotnie wyższa niż MMX, ale i budżet (a więc koszty) był dla H7 większy.

W każdym razie, przy tych poziomach sprzedaży, jeśli MMX nie zwróciła kosztów i wykluczono jej kontynuację, to serii Heroes wróży to bardzo źle. Pozostaje mieć nadzieję, że H7 jeszcze nadrobi wyniki w następnych miesiącach.

Natomiast Heroes III HD znalazła aż 320 tys. właścicieli na Steamie, co oznacza, że ta produkcja, choć może hitem nie była, to przynajmniej była dochodowa.

Dodam jeszcze, że Heroes VI, która była umiarkowanym sukcesem, na Steamie ma ok. 616 tys. właścicieli, a z innych źródeł wiemy, że ogólnie sprzedaż prawdopodobnie przekroczyła milion egzemplarzy. To ten poziom Heroes VII miała przebić.

Baloq PW
29 grudnia 2015, 15:09
Trzeba jeszcze poczekać, może podgoni, nie mówiąc o tym, że fani Heroes to raczej wąskie grono.
Jak nie Ubi to może inna firma zdecyduje się na wykup praw i kontynuację?

Drwal PW
29 grudnia 2015, 15:23
Fani Heroes to nie jest wąskie grono. Choćby sprzedaż innych części serii o tym świadczy (Heroes VI - 10 razy więcej sprzedanych egzemplarzy). Też nie minęło jakoś mało czasu by można mieć nadzieje, że największa sprzedaż dopiero przed nami.
Jeżeli nie będzie jakiegoś przełomu, na Heroes z numerem 8 poczekamy naprawdę bardzo długo.
A na sprzedaż praw raczej bym nie liczył. Ubisoft to za duża firma by sobie na to pozwolić. Rywalizacja na rynku jest ogromna i myślę, że wolą zamrozić projekt, niż komuś odsprzedać. Nie daj Boże jeszcze komuś by wyszło...

P.S. Masz może Smoku jakieś dane o sprzedaży zwykłego Heroes 3?

Warmonger PW
29 grudnia 2015, 15:30
Nic dziwnego, skoro H7 na Steamie miała większość recenzji negatywnych, bo w dniu premiery była niemożliwie zabugowana. Nie można za 50 euro wciskać ludziom półproduktu, który w sposób oczywisty nie został ukończony. Tzn. można, ale nie kolejny raz z rzędu.

Markham98 PW
29 grudnia 2015, 15:59
Mam podobne odczucia, ze względu na drastycznie spadającą cenę gry. Szkoda, ale zobaczymy. Może dodatki uratują sytuację. Przyznam, że M&M X mimo archicznej grafiki potrafiła wciągnąć.

Morglin PW
29 grudnia 2015, 16:46
Nie uważam tego za katastrofę. Heroesy od Ubisoftu nie trafiają do mnie zarówno pod względem rozgrywkowym, jak i estetycznym. A jako że gry komputerowe nie są zbyt dobrym środkiem do opowiadania historii, to na to byłbym w stanie przymknąć oko - ale niestety i pod tym względem gry Ashanu są według mnie... nawet nie powiem, że złe, po prostu nijakie. W sumie podoba mi się w nich tylko ścieżka dźwiękowa, no ale, oczywista oczywistość, nie kupię całej gry dla samej muzyki.

O wiele lepsze spojrzenie kieruję na MM10 i H3:HD, ale że na tym polu nie ma już co liczyć na kontynuację, to całą sytuację jestem w stanie skomentować zwykłym, krótkim "niech zdychają". Trochę mi tylko szkoda Groty, bo w takim wypadku też by pewnie zdechła, może nie od razu, ale na pewno w ciągu kilku lat od upadku serii.

Ursus PW
29 grudnia 2015, 17:56
@Morglin Po możliwym upadku serii wszystkie strony o MM będą raczej żyły tylko ze względu na projekty moderskie.

Drwal PW
29 grudnia 2015, 18:07
@up A ile gier MM ma projekty moderskie? Przy tak pesymistycznych prognozach jakie zapowiedział Morglin, raczej faktycznie czeka nas kryzys. No ale jak trwoga, to wracamy do Heroes 3 i modów. :P

Alamar PW
29 grudnia 2015, 18:12
A ja mam pytanie: ile z tych sprzedaży H7 dotyczy Uplaya, czyli głównej platformy i sklepu gier Ubisoftu? Czyżby żadne?

Drwal PW
29 grudnia 2015, 18:17
No tak, ale Uplay to także platforma dla Heroes 3 HD czy Heroes VI, a mimo wszystko na steamie się sprzedają. Bardziej tutaj chodzi o proporcje, chociaż wiadomo, że dane trzeba traktować z pewnym dystansem.

Alamar PW
29 grudnia 2015, 18:21
Owszem, trzeba. Tendencje sprzedaży widać po samym Steamie, ale ostatecznego werdyktu nie ma co wyciągać tylko na podstawie tej jednej platformy. Choć brak jakichkolwiek informacji nt. ilości sprzedanych sztuk H7 nie pozostawia złudzeń.

Acid Dragon PW
29 grudnia 2015, 18:26
Wiele wskazuje, że to jednak Steam, a nie Uplay jest głównym kanałem sprzedaży nowszych gier MM. Ale to nieistotne. Oczywiście z pewnością sprzedało się znacząco więcej egzemplarzy H7 niż 62 tys. (i nie wiemy o ile więcej), ale sprzedaż na Steamie tak czy inaczej powinna być proporcjonalna do sprzedaży ogólnej (nieważne, czy to 30% sprzedaży ogólnej czy 50% czy 80%). Bardziej więc niż na te liczby należy patrzeć na odniesienia do innych gier.

I tu niestety dochodzimy do przykrych wniosków patrząc na poziomy dla MMX i H6.

Warmonger PW
29 grudnia 2015, 19:24
Może być też tak, że na Steamie grę dobiły słabe recenzje, a w Uplay (sklepie dystrybutora) ten problem nie wystąpił.
Moja mama na przykład kupuje każdą nową wersję w pudełku, "bo to herosi" - recenzji nie czyta.

Belegor PW
29 grudnia 2015, 20:30
Owszem w Polsce kupuje się bardziej pudełkowe wersje, (prawdopodobnie też i dalej na wschód też tak jest). Mimo to, jak kupowałem wersję kolekcjonerską, to sprzedawcy byli zdziwieni, że ktoś to kupuje. Widać, że zbyt pośpieszyli się z wydawaniem tego produktu. Gdyby przełożyli premierę na później, to może lepiej by im poszło. Cóż... liczę jednak, że sprzedaż była na tyle dobra, że choć jeden dodatek ujrzymy z tej serii.

karmazynka PW
29 grudnia 2015, 23:56
1. IMO ta strona liczy ile osób posiada grę w bibliotece, a to jest różnica, czy gra została zakupiona na Steamie czy został tylko zarejestrowany klucz.
2. Były masywne humble bundle które nabył każdy. Nie wiem, czy w przypadku wszystkich bundli tak było, ale przynajmniej Heroes 3 HD dołączało klucz Steam do bundla. Jeżeli było tak też z M&MX i H6 to ciężko porównywać te dane.

Niemniej jednak nie ma co tłumaczyć za wiele - gdyby gra działała w dniu premiery to i sprzedaż byłaby odpowiednia. Tak to stracą podwójnie: na tej grze i na następnych (bo kto zaryzykuje i kupi grę Ubisoftu w dniu premiery?)

Xelacient PW
4 stycznia 2016, 13:12
Wydaje mi się, że Ubisoft przejechał się na własnej polityce wydawniczej: to znaczy, że miał takie samo podejście przy wydawania HoMM VII jak przy kolejnych częściach serii Assasin Creed. Część o nazwie "Unity" też po premierze miała wiele błędów, na tyle poważnych, że uniemożliwiających dalsze granie. Oczywiście zaraz zaczęła się produkcja patchy, nawet w ramach "przeprosin" dano jakieś darmowe DLC.

Jaki jest tego efekt? W tym roku wyszła kolejna część o nazwie "Syndicate", toteż zakładam, że poprzednia część sprzedała się wystarczająco dobrze, może niekoniecznie na samym steamie bo tam jest "tylko" 270 tysięcy egzeplarzy ale jednak.

Tymczasem obie gry są różne, tak samo jak są różne społeczności skupione wokół nich. Nie chce się tutaj wywyższać (za bardzo ;) ), ale przy każdej kolejnej części Assasina jest większy hype, youtuberzy zaraz nagrywają filmiki, wszyscy o tym gadają i piszą, więc "ciemny lud" kupi nową część choćby była niewiadomo jak bardzo zabugowana i nie zoptymalizowana... "bo taka jest moda".

Społeczności fanów HoMM nie jest tak łatwo naciągnąć, więc po tej wpadce przy HoMM VI czekali na recenzje HoMM VII, te były negatywne, więc odłożyli zakup kolejnej części.

A w Ubisofcie będą się dziwić, że "przy Assasin Creed udało się osiągnąć zysk, to dlaczego nie udało się to z HoMM!?"

superzgred PW
5 stycznia 2016, 09:35
Wbrew pozorom upadek serii po stronie UBI może być tak naprawdę jej "Nową Nadzieją". Jest na rynku kilka tytułów, które zostały wypuszczone po nie do końca udanych kontynuacjach znanych serii lub bardzo długiego braku kolejnej części (Cities:Skylines, Path of exile, Pillars of eternity itp). Duch starszych tytułów żyje w nowych szatach. HV było resetem. Mogli równie dobrze zmienić nazwę i mielibyśmy wtedy duchowego następcę HoMM 3, a nie kolejną część.

Mam nadzieję, że kiedyś jakaś zdolna grupa tworząca gry zauważy tę lukę i wypełnią ją miodnym tytułem.

Nie grałem w siódmą część, ale to co robi się z serią od części 6 (również DoC)pokazuje, że w wielkich korporacjach liczą się statystki, tylko one. Gra zaczyna życie w excelu i tam jej życie trwa. Niestety jest to podejście błędne, co jest ciągle udowadniane przez ludzi z talentem i pomysłem. W grę przede wszystkim trzeba wkładać radość i chęć do gry, a nie pieniądze (choć te też są ważne). To się opłacało i dalej będzie opłacać.

King is dead, long live the King ?

Warmonger PW
5 stycznia 2016, 10:11
Cytat:
w wielkich korporacjach liczą się statystki, tylko one. Gra zaczyna życie w excelu i tam jej życie trwa. Niestety jest to podejście błędne, co jest ciągle udowadniane przez ludzi z talentem i pomysłem. W grę przede wszystkim trzeba wkładać radość i chęć do gry, a nie pieniądze (choć te też są ważne). To się opłacało i dalej będzie opłacać.
Odnoszę to samo wrażenie. Pojawił się cytat takiej treści: "W h7 heksów nie będzie. Nasze badania wykazały, że heksy kojarzą się z hardkorowymi strategiami". Ktoś za bardzo skupił się na (zapewne absurdalnych) statystykach, a za mało na szeroko rozumianej grywalności. Liczy się efekt końcowy i to od niego należałoby wyjść, a nie od marketingu.

Acid Dragon PW
11 stycznia 2016, 18:25
Tego to już nawet nie rozumiem. Wg steamspy.com sprzedaż H7 przyjęła wartości ujemne :P. Obecnie serwis notuje, że gra ma około 57 tys. właścicieli w stosunku do 62 tys., o których pisałem dwa tygodnie temu. Co prawda faktycznie istnieje taka możliwość (ludzie mogą domagać się zwrotów pieniędzy), ale nie do końca wiem czy to to, czy też bardziej jest to kwestia niedokładności danych steamspy.

Na pewno nie jest to jednak znak, że sprzedaż rośnie.

Markham98 PW
11 stycznia 2016, 18:58
Wiadomo mniej-więcej jakie były koszta produkcji + kampania marketingowa?
Albo ile gra musiałaby znaleźć nabywców, aby koszta się zwróciły.
strona: 1 - 2 - 3
temat: Szacowana sprzedaż H7

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel