Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: Heroes VII - opinie, wrażenia
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8

Tallos PW
30 września 2015, 09:44
Na razie z racji wspaniałego patcha i późnej godziny, odpaliłem jedynie okno wyboru kampanii. I, o matko, to jest takie złe.

1. Straaasznieee dłuuugieee czaaasyyy łaaadooowaaaniiiaaa. I na dodatek ładowanie co chwilę. Może to wina mojego przestarzałego procka, ale po tym, co przeczytałem wyżej, raczej nie.

2. Polski dubbing u Iwana. Do polskiego oddziału Ubi apel: jak nie macie na dobrych aktorów (chociaż aktorów growodubbingowych w Polsce raczej dobrych nie ma), to tym, na których macie, kupcie chociaż trochę kawy. Ogólnie, dno i metr mułu.

3. Sposób prezentacji "drugiego intra". Ludzie, da się zrobić dobry wstęp w postaci statycznych plansz: spójrzcie chociaż na Dragon Age 2. Ale to, co zaprezentowano tutaj wygląda po prostu głupio i źle.

4. Sposób wyjścia do "opowiadania historii". No po prostu jeszcze czekałem na "Połóż się Iwanku, przykryj kołderką, a my opowiemy ci bajkę". Żal.

Yogoort PW
30 września 2015, 10:55
Pozwolę sobie najpierw skomentować Twój wpis Szamanie, a potem swoimi odczuciami się podzielę na temat gry.

W kwestii DX nie mam pojęcia na jakim działa gra, ale zasiałeś ziarno - na pewno sprawdzę po powrocie z pracy. Długie czasy ładowania u mnie zupełnie nie występują, gra oraz ekrany walki ładują się szybko i bez problemu (co prawda może to być zasługą dysku SSD). Jedyną irytującą sprawą dla mnie jest fakt, że nie mogę znaleźć możliwości wyłączenia filmiku początkowego i za każdym razem przy uruchomieniu mnie atakuje.

Jeżeli chodzi o patche to ja ich będę bronił. Grę musieli oddać do tłoczni w połowie sierpnia, ale prace nad łataniem gry trwały do końca, więc jak dla mnie to plus, że chcieli wydać jak najlepszy w ich mniemaniu produkt i walczyli o to do końca. Rozmiar patcha wskazuje tylko, jak zacięta to była walka i ile zmian mogło się pojawić. W moim odczuciu wersja beta, a obecna wersja gry, to niebo a ziemia.

Grafika. Zgadzam się z Tobą, że silnik jest zupełnie niewykorzystany. Mnie dla odmiany strasznie się podobają mapy przygody - ciekawie zaprojektowane, sporo rzeczy do zbierania i do odwiedzenia, bardzo ciekawa topografia, dużo przykuwających uwagę ozdobników terenowych (nie sądziłem, że kiedykolwiek będę podziwiał krajobrazy w strategii turowej, a tutaj taka sytuacja ma miejsce). Natomiast ekrany walki nudne i powtarzalne, ze zbyt małą ilością elementów terenowych, kształtujących taktykę. Kolory nieco mdłe ale po dłuższej rozgrywce dochodzę do wniosku, że grafika dzięki temu nabiera nieco dojrzałości i nie męczy oczu jak w H6. Jednakże jakość grafiki jest daleko poza możliwościami silnika i jest jakąś jego marną namiastką, co po tylu latach obecności silnika na rynku dziwi, boli i denerwuje. Jakość graficzna efektów czarów oraz efektów specjalnych ataków to jedna wielka porażka, jakieś tylko częściowe światełka i opadający opis żebyśmy przypadkiem nie przeoczyli, że dany czar/atak miał miejsce. Jedynie modele jednostek są przepięknie wykonane i wyraźnie odstają od otoczenia, w którym przyszło im się poruszać. Ekrany miast przestały mi już przeszkadzać od czasu bety, po prostu się do nich przyzwyczaiłem. Jeden z czynników decydujących o wyborze ekranów 2D (poza kasą ofc), był według Lebretona fakt, iż jest to ułatwienie dla moderów - łatwiej zrobić i podmienić nowy/inny ekran miasta 2D niż 3D. PR-owa papka, ale jest w niej też nieco sensu. Na szczęście uległy zmianie te obrzydliwe połączenia między budynkami w ekranie rozbudowy miasta, zastąpiły je schludnie wyglądające linie.

Jeszcze jeden element, który jest w moim odczuciu karygodny - sposób prezentacji rady Ivana. Nieanimowane postacie siedzące przy stole, co chwilę tylko otwierające usta w karykaturalnej próbie pokazania rozmowy... PORAŻKA! Dużo lepszym rozwiązaniem, jeżeli nie mieli kasy na animacje, było przedstawienie rozmów przy stole rady za pomocą statycznych litografii (coś na zasadzie ekranów ładowania podczas kampanii, podobnie jak nieruchome obrazy w Diablo3). Próba zrobienia czegoś takiego samego z renderowanymi postaciami wyszła koszmarnie.

Minusem dla mnie jest dziwna praca kamery, która podczas przybliżenia zmienia kąt, jest to szczególnie irytujące na ekranach walki.

Jednakże sama gra broni się klimatem i rozgrywką. Bardzo szybko łapie się syndrom następnej tury, jeszcze jednej skrzyni, jeszcze jednej grupy do ubicia, jeszcze jednego miejsca do odwiedzenia, itd. Na chwilę obecną gra bardzo mi się podoba mimo wad, o których mówiłem. Nie jest ideałem, ale żadna część nie była, zwłaszcza w dniu premiery, ma jednak potencjał na stanie się jedną z najlepszych odsłon serii pomimo, że została potraktowana bardzo budżetowo.

Jeszcze tylko nadmienię o jednym elemencie, który strasznie mi przypadł do gustu. Heropedia (nie pamiętam dokładnie jak to się pisze). Wmontowana w bardzo wielu miejscach, bardzo łatwy dostęp (wykrzykniki wszędzie wyskakują) - znakomita sprawa.

Moja platforma, na której gram:
AMD FX-8120 (podkręcony na 3,8 GHz)
ASrock 990 extreme3
SSD Samsung 250Gb
MSI R9 390
16GB RAM

Tallos PW
30 września 2015, 14:06
Yogoort:
Jedyną irytującą sprawą dla mnie jest fakt, że nie mogę znaleźć możliwości wyłączenia filmiku początkowego i za każdym razem przy uruchomieniu mnie atakuje.
A próbowałeś po prostu znaleźć plik z filmem i go bezczelnie usunąć? Sam tak sobie w wielu grach radziłem.

Drwal PW
30 września 2015, 16:01
Polecam bardzo przyjemną i rzeczową recenzje Heroes VII na kanale TVGRY.pl.


Kastore PW
30 września 2015, 16:28
Od kiedy w dzisiejszym TVGry są rzeczowe recenzje? :P

A po filmikach z gry mam wrażenie, że część szósta była dużo ładniejsza. :/

Drwal PW
30 września 2015, 16:33
A ja tylko pisze, że ta recenzja jest rzeczowa i ciekawa. :P Za inne siekierki nie daje. :)

Szaman PW
30 września 2015, 19:54
Yogoort:
W kwestii DX nie mam pojęcia na jakim działa gra, ale zasiałeś ziarno - na pewno sprawdzę po powrocie z pracy.

Powiedziałem to jako ciekawostka, bo gra w czasie instalacji Direxów, nazwała się właśnie DX9 MM:HVII 64bit ale czy tak naprawdę jest? nie wiem, ale jak gra jest na bazie Dx9 to użytkownicy Windowsa XP (o ile spełniają wymogi sprzętowe) powinni grę odpalić. Było by to śmieszne, bo H3:HD wymaga minimum Dx10 xD

Yogoort:
Długie czasy ładowania u mnie zupełnie nie występują, gra oraz ekrany walki ładują się szybko i bez problemu

Być może bo ja niemam SSD. Może przesadziłem z minutą ale te 30 sekund na pewno, w każdym bądź razie na tyle długo by dało się zauważyć. Sama gra w sobie płynnie mi chodzi. Ale te początkowe Loadingi bywają irytujące.

Yogoort:
Jedyną irytującą sprawą dla mnie jest fakt, że nie mogę znaleźć możliwości wyłączenia filmiku początkowego i za każdym razem przy uruchomieniu mnie atakuje.

Zwykłe ESC ci nie działa? mi o dziwo działa zwykłe ESC i przechodzę do menu. Co egzemplarz inaczej działa :)

Yogoort:
Minusem dla mnie jest dziwna praca kamery, która podczas przybliżenia zmienia kąt, jest to szczególnie irytujące na ekranach walki.

Można też podkreślić że dla leworęcznych jest to wręcz nie wygodne xD Jedną ręką ustawiać kamerę a drugą bawić się myszką. Mogli tak to zrobić jak w V. Prawy przycisk myszki i swobodny obrót myszką.

Gra w sobie jest dobra i chyba najlepsza od czasów V. Na pewno lepsza niż VI. Sam fakt że gra nie wymaga już confluxu czy że nie crashuje bo 20 minutach gry :D Ale boli ustawienie kamer i ich mała swoboda. No i kolorystyka, przez to mapa przygody wydaje się taka "jałowa". Gdyby to miało trochę żywsze barwy, było by OK.

Póki co w moim odczuciu, gra choć dobra, powyżej 100 zł zaczyna się zdzierstwo.

Tallos:
A próbowałeś po prostu znaleźć plik z filmem i go bezczelnie usunąć? Sam tak sobie w wielu grach radziłem.

Kiepski pomysł:), gra zazwyczaj jest tak napisana, że to i to musi się znajdować, jak nie to error lub zawiecha. Ale zawsze może skopiować początkową scenę na pulpit, usunąć z gry i spróbować ale jak pisałem, to raczej kiepski pomysł:)

Lukasz89 PW
30 września 2015, 20:44
A co z optymalizacją? Poprawiła się choć trochę do tej z wersji beta2?

Tallos PW
1 października 2015, 11:07
@Lukasz89, zdaje mi się, że tak. Gram na dość starym sprzęcie (dwurdzeniowy Intel Celeron 2,33, 4gb RAMU, Radeon 6670) i chociaż czasy ładowania mogłyby być krótsze, grafika chodzi płynnie.

Szaman:
Kiepski pomysł:), gra zazwyczaj jest tak napisana, że to i to musi się znajdować, jak nie to error lub zawiecha. Ale zawsze może skopiować początkową scenę na pulpit, usunąć z gry i spróbować ale jak pisałem, to raczej kiepski pomysł:)
To zależy od gry. Przykładowo, w grach BioWare fizyczne usunięcie intra itp. nijak nie wpływa na grę - po prostu od razu włącza się menu :) Jak pisałem, mówię o tym z własnego doświadczenia, spróbować nie zawadzi.

norq PW
3 października 2015, 21:01
Tallos pisze - w Polsce nie ma dobrych aktorów dubbingowych. Muszę przyznać, ze takie stwierdzenia wywołują u mnie salwy śmiechu, ale również po trosze martwią. Aktorzy dubbingowi w Polsce stoją na bardzo wysokim poziomie - znają się na swoim fachu. Przejmuje mnie jednak fakt, że sami odbiorcy/konsumenci ich pracy docenić nie potrafią. Zamiast cieszyć się, że gra została w pełni zlokalizowana (co nie jest już tak powszechne), to wola psioczyć i narzekać. Pewnie ugłosowiliby postacie lepiej. Pff!

Jacek Kopczyński, Włodzimierz Matuszak, Tomasz Marzecki, Krzysztof Banaszyk, Jacek Rozenek, Grzegorz Pawlak, Piotr Fronczewski i WIELU, WIELU więcej. Nazwiskami można tak rzucać bez końca. Jeśli to nie są 'dobrzy' aktorzy dubbingowi, to wskaż mi 'dobrych'!

Przyznaję, że wybór głosu Jacka Bończyka na Ivana nie był zbyt trafiony. Znacznie lepiej sprawdziłby się choćby rzeczony K. Banaszyk albo Tomasz Borkowski. Niemniej jednak swoja robotę wykonuje rzetelnie, choć sama trafność głosu dyskusyjna.

Jeśli chodzi o samą grę, to martwi mnie fakt, że H6 przedstawiał sie lepiej wizualnie. Tutaj tekstury/cienie/światła prezentują się marnie. O animacjach jednostek już nie wspomnę. Woła to o pomstę! Jak zobaczyłem jak animowana jest Strażniczka (Arbiter?) lub Wilk, to mało nie padłem ze śmiechu. Najzabawniejsze, że niektóre jednostki maja animacje żywcem wyrwane z poprzedniej części i te zazwyczaj wygladają jak należy. (Kusznik, Legionista) Podkreślam, że to właśnie ANIMACJE uznaje za główny mankament.

Ktoś ma podobne odczucia?

kuackillah PW
3 października 2015, 21:55
Wszystko ok, tylko coś mi się zepsuło i teraz przycisk windows mi nie działa, żeby zminimalizować okno i wejść do pulpitu.

KammerKammerPolskie znaki i interpunkcja.

kuba13131315 PW
3 października 2015, 22:03
@flabdzak: Spróbuj ustawić biały lub szary, bo jak oglądałem filmiki z kampanii, to był jakiś taki kolor, a jednostki wyglądały normalnie. Jeśli to nie zadziała, możesz przez tryb pojedynku obejrzeć wszystkie kolory i wybrać które najbardziej pasują do konkretnych frakcji.

flapdzak PW
3 października 2015, 22:35
Dzięki. Ale chyba w Hot Seat nie ma białego lub szarego. Mam nadzieję, że po aktualizacji można będzie to wyłączyć.

Szaman PW
4 października 2015, 03:25
Będąc w forcie, skąd mogę wzywać posiłki z zamków, to w forcie musi być obecny bohater czy można jakoś w niego kliknąć by go aktywować bez bohatera?

Andruids PW
4 października 2015, 03:42
Powinieneś mieć taką ledwo widoczną ikonkę nad każdym fortem i miastem. Po najechaniu na nią, kursor myszki zmienia się na taki mały zameczek.

Straszna bieda, że nie da się już zwerbowanych, stacjonujących oddziałów przerzucić do innego miasta, albo fortu...

Z innych ciekawostek, po przytrzymaniu alta podświetlają się na biało wszystkie obiekty na mapie, z których można skorzystać.

flapdzak PW
4 października 2015, 15:29
To z altem jest w podpowiedziach podczas ładowania. :)

vrhedny PW
4 października 2015, 16:31
Czy wie ktoś, jak włączyć kopanie w celu odnalezienia Łzy Ashy? Stoję już w miejscu, gdzie powinna być zakopana i nie mam pojęcia, co robić. :(

Alamar PW
4 października 2015, 16:33
W Heroes 7 bohaterowie nie wiedzą, co to łopata. :P

By wykopać Łzę Ashy, musisz:
1. Odwiedzić dowolny obelisk.
2. Otworzy księgę czarów i rzucić czar Ujawnij skarb.

vrhedny PW
4 października 2015, 16:39
Dziękuję! ;)
Szkoda, że w instrukcji o tym nie napisali xD

Tallos PW
6 października 2015, 09:04
@Norq, a kiedy ostatnio widziałeś dobrze zdubbingowaną grę? Włącz sobie na youtubie filmiki z serii "Many voices of..." i popatrz na pracę amerykańskich dubbingowców: każda postać w ich wykonaniu brzmi inaczej, operują kilkoma akcentami, ba, czasem nawet rozmawiają z samymi sobą. A w Polsce nawet gdy aktor jest dobry, to i tak w każdej swojej roli brzmi tak samo - jeśli Joker z Mass Effecta wysławia się tak, jak mieszkający na wysypisku kot ze starej kreskówki, to chyba coś jest nie tak.
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8
temat: Heroes VII - opinie, wrażenia

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel