Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: Wasza ulubiona rasa i profesja
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)
strona: 1 - 2

Kaazam PW
21 lipca 2005, 09:21
Co myślicie o rasach MM-ek no i wasza ulubiona.

Alamar PW
21 lipca 2005, 09:41
Trochę zmieniłem tytuł, bo nie ma sensu robić dwóch tematów o podobnym znaczeniu.

Kaazam (i inni) na przyszłość oprócz założenia tematu, dobrze byłoby napisać jaka jest Twoja ulubiona rasa/profesja i czemu.



Moja ulubiona rasa to mroczny elf z MM8. Czemu? Głównie za handel, rozbrajanie pułapek oraz zdolności elfa: piękność (ang. glamour), błogosławieństwo podróżnego oraz mroczny ogień (czy jakoś tak), no i magię żywiołów na poziomie mistrza (deszcz meteorów, latanie).

Moja profesja to oczywiście mag. We wszystkich grach cRPG (oprócz Gothika) wybieram maga. Mimo, że z początku ciężko przeżyć, to później ta klasa wymiata.
Jeszcze mała uwaga do tej klasy. Jeśli mam wybór między czarodziejem a liszem (tak jak w MM9), wybieram tego drugiego. Ta profesja jest zabójcza :) Jak lisz zacznie swoją litanię zaklęć, to nie ma zmiłuj się. Przytoczę tu mały cytat z opisu profesji w MM9 (z gazety):
...Jeśli maga uznamy za "ciężką artylerię", to lisza trzeba by nazwać co najmniej megabombowcem.;)

Ector PW
4 kwietnia 2006, 21:06
Ja też cenię lisze - to moja druga ulubiona, nazwijmy to rasa w Might and Magic. Pierwsza niestety w żadnym MM się chyba nie pojawiła - są to dżinny. Miłoby również było zagrać nagami lub meduzami. Ale wrócę do tego co jest.

Moja ulubiona klasa zależy od części Might and Magic:
- w części 6, z którą się jeszcze oswajam, najbardziej przypadł mi do gustu tradycyjny rycerz - łatwo wypromować go do poziomu kawalera i szybko zdobywa przewagę w punktach życia nad resztą drużyny, co czyni z niego "wybrańca do ucieczki" ;)
- część 7 zaoferowała trochę więcej możliwości, a rycerze nieco stracili w stosunku do paladynów. Dlatego też profesją moją ulubioną z MM7 jest paladyn - nie dość, że pożyje trochę dłużej, to dzięki niektórym czarom może innych wspierać (np. leczenie, regeneracja, heroizm, jak ktoś się będzie za bardzo naprzykrzać to moje dwa ulubione: szok psychiczny i uderzenie umysłu)
- w części 8 odchodzimy od prawych i dobrych wojowników. Tutaj moją ulubioną profesją jest nekromanta, za to, że od początku zna potężną magię ciemności. Inna sprawa, że zaklęcia tej dziedziny są strasznie drogie, w dodatku dostępne tylko w Twillights/Shadowspire. Co nie zmienia faktu, że jak się odłoży trochę pieniędzy i nieco potrenuje, to można zaszaleć :P
W MM9 nie udało mi się nigdy doprowadzić do końcowego etapu rozwoju postaci, dlatego też nie mam zdania w sprawie tej gry.

vinius PW
4 kwietnia 2006, 21:23
dżinni są w mm - oczywiście, pod postacią wrogów ;)

Ector PW
4 kwietnia 2006, 22:27
Szkoda, że nie można nimi zagrać ;) Ale podobno w MMTribute mają być, czekam więc niecierpliwie.

Solmyr PW
13 lipca 2006, 14:37
Ja podobnie jak kolega Alamar w MM8 lubie mroczne elfy, glownie z tych samych powodow, na drugim miejscu jest u mnie troll, za paralizujaca maczuge, regeneracje i zbroje skorzana. W MM7 moja ulubiona rasa to elf, a profesja oczywiscie mag. W MM9 najbardiej lubie lisza. Tez bym chcial, zeby rasa dzinow z jakimis szczegolnymi upodobaniami do magii i dodatkowymi premiami, do tejze dziedziny. fajie by bylo, gdy byly takze zywiolaki.

Taurus PW
29 września 2006, 19:02
No cóż w mm 7 moja ulubiona rasa to człowiek, po prostu za wszechstronność.
Co do mm 8 to najbardziej lubię minotaura (głównie ze względów estetycznych).
W ogóle bardzo lubię rasy zwierzęce. Chciałbym by w mm tribute byli dostępni jaszczuroludzie lub gnolle.

AlamarRaczej szanse są małe na gnolle czy jaszczurki ;P - obecnie jest sześć ras - ale informacje pochodzą sprzed wielu miesięcy, więc może coś uległo zmianie.
Dodatkowo na forum MMT ktoś przedstawił swoje propozycje jaszczuroludzi - może jednak coś z tego będzie.

Xian PW
29 września 2006, 23:54
Might & Magic VII:
- Paladyn - bardzo lubiana przeze mnie klasa, którą zazwyczaj wybierm we wszelakich systemach RPG. Stanowi połączenie 'magii i miecza', co przekłada się na walory bojowe. Arcymistrzostwo w buławach i tarczy, zbroi płytowych na poziomie mistrzowskim oraz pałanie się magią jaźni sprawiają, że jest to niezastąpiony toważysz broni.
- Krasnolud/Goblin - pierwszy jest silny i wytrzymały, a drugi silny i szybki. Wybór między jednym, a drugim jest naprawdę cięzki, to też posiadałem obu i byli oni odpowiednio Paladynem [buława + tarcza] i Rycerzem [miecz + włócznia].

Might & Magic VIII:
- Troll - w tej części dane jest nam jedynie stworzenie głównego bohatera, a reszte toważyszy przyjdzie nam przyłączyć już w trakcie rozgrywki, co jest raczej kłopotliwe. Wybór pomiędzy wieloma udostępnionymi klasami jest bardzo trudny, gdyż ciężko zdecydować się na jedną jedyną, gdy możliwości jest tak wiele. U mnie padło na Trolla głównie za jego nietuzinkowośc, jak również buławy i regeneracje. Poza tym milusi jest ;)

Gandalfica PW
30 września 2006, 19:03
Ulubiona profesja? Lisz, który baaaaaardzo fajnie mówi CZEŚĆ lub WITAM, jak wchodzi do budynku np. zamek ognia to się fajnie śmieje :)

sielo PW
28 grudnia 2006, 18:22
mm6 - knight z włócznią :)))
mm7 - elf z włócznią ;)) albo dwarf
mm8 - dark elf
mm9 - gladiator z włócznią :D wysoko rozwinęłem włócznie i przy końcu gry moja postać miała kilkanaście ataków - polecam :)

Endejk PW
21 lutego 2007, 21:25
MMVII :
Człowiek Złodziej - fajny portret, _był biedny jak bez pacha, _nie mogłem go awansować a w dodatku rozbrajanie, _kradzież, _miecz i magia w jedynym._To prawdziwa postać Might and Magic.
MVIII :
Minotaur z toporem
- percepcja
- topór
- magia
- rozbrajanie
- fajny wygląd
MMIX
Elf Gladiator, _bez tłumaczeń

Kreator PW
21 lutego 2007, 22:12
@Endejk, "Elf Gladiator, bez tłumaczeń".
To popełniłeś błąd. Na gladiatora najlepiej nadaje się półork, a dlaczego? Bez tłumaczeń :P.

igorus PW
25 lutego 2007, 16:17
Moją ulubioną postacia w Might and Magic 8 jest Nekro, za jego arcymistrzostwa w magii. Poza_tym, gdy zaczniemy z nekromantą, to potem możemy przyłączyć do siebie 4 smoki i wtedy drużyna jest niepokonana! W inne części to nie grałem tyle razy, żeby dobrze się orientować, kto najbardziej mi pasuje.

Sheensherr PW
21 marca 2007, 14:58
MM VII - goblin złodziej
MM VII - wielki żmij i lisz
MM IX - człowiek czarodziej

Smok Bananowy- Adam PW
21 kwietnia 2007, 16:19
Mój to w MM VII kapłan światła, a w MM VIII oczywiście Wielki żmij_;p

ponury PW
5 czerwca 2007, 22:09
Moją ulubioną rasą są: Minotaury (zdecydowanie moja najukochańsza rasa), Smoki, Trolle i Lisze (ale mniej i to o wiele :P).

Profesja Wojownik/Mag Wojny (w znaczeniu: Lisz, któremu mało uwagi poświęcam na kształcenie się w magii, a za to robię z niego Rycerza Śmierci).

AlamarAlamarLisz to nie rasa czy gatunek, ale bardziej coś w stylu profesji - słyszałeś o kimś, kto urodził się liszem?

Acid Dragon PW
5 czerwca 2007, 22:29
Nieumarli też nie urodzili się nieumarli, co nie przeszkadza mówić o nich jako o rasie.

Lisz jak najbardziej może być uznawany za rasę wg mnie (i jest, z tego co wiem), bo to jedynie określenie samej istoty, a nie tego, czym się zajmuje. Profesją mógłby być nekromanta lub rycerz śmierci.

Co prawda, klasycznie lisz to jedynie przekształcony nekromanta, to jednak w HoMM-MM lisz mógł pełnić różne "profesje".

Alamar PW
5 czerwca 2007, 22:33
Jakoś rodzą się wampiry (choć nie w każdym świecie to obowiązuje) - poza tym w MM masz wyraźnie zaznaczone nekromanta awansuje na lisza, więc jeśli nekro jest profesją, a jego wyższy stopień to lisz, więc raczej profesja nie zmienia się w rasę.
A "rasą" lisza (jak i wampira) jest nieumarły.

Jeszcze to: "Liches are the elite of the elite in Necromancer society"

Acid Dragon PW
5 czerwca 2007, 22:40
gosh, no to gatunek, a nie rasa :P.

W każdym razie to, co powiedziałeś, to nie reguła.
W MM zauważ, że przemiana w lisza wiąże się tak samo ze zmianą profesji, jak i zmianą rasy (obojętnie, czy wcześniej delikwent był człowiekiem, elfem czy krasnalem, nabiera tych samych właściwości, które wcześniej te rasy różniły). Oprócz tego zaznaczmy, że w HoMM lisz może być tak nekromantą, jak i rycerzem śmierci i jedno drugiego nie definiuje. No... w H3 przynajmniej. W H4 lisz znów stał się profesją... choć technicznie wszystkie klasy bohaterów wyglądają tak samo liszowato :P.

Alamar PW
5 czerwca 2007, 22:47
Cytat:
gosh, no to gatunek, a nie rasa :P.
whatever :P

Cytat:
W MM zauważ, że przemiana w lisza wiąże się tak samo ze zmianą profesji, jak i zmianą rasy (obojętnie, czy wcześniej delikwent był człowiekiem, elfem czy krasnalem, nabiera tych samych właściwości, które wcześniej te rasy różniły). Oprócz tego zaznaczmy, że w HoMM lisz może być tak nekromantą, jak i rycerzem śmierci i jedno drugiego nie definiuje. No... w H3 przynajmniej. W H4 lisz znów stał się profesją.
Wyjątek potwierdza regułę.
Poza tym nie wiesz, jakie czaszki mają przedstawiciele danych ras czy gatunków, więc nie możesz powiedzieć, czy widać jakieś różnicę w anatomii poszczególnych liszy.

A tak z ciekawości przy okazji tego tematu, próbował ktoś (w MM7) przemienić goblina w lisza?
strona: 1 - 2
temat: Wasza ulubiona rasa i profesja

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel