Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: Heroes VII - opinie, wrażenia
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8

CubxMajster PW
8 sierpnia 2015, 16:26
Witam! Wszyscy, którzy poświęcą troszkę czasu na przeczytanie tego, będę wdzięczny. :) Będę tu informował o moich odczuciach co do wszystkiego, aż do premiery. Zaczynajmy

Na początku byłem bardzo ucieszony ze względu na wiadomość o HVII. Popatrzyłem na jednostki i tu się zaczął mały niesmak. W HVI jednostki były pod Imperium Sokoła i Gryfa. W HVII pod wilki i inkwizycję. Jaki ród Wilków? Przecież fabuła to Gryfy, a nie Wilki. No właśnie, niby Gryfy, a nie ma kolorów gryfich (niebieski). Uspokoił mnie fakt o tym, że nasz bohater ma specjalność do gryfów i będzie je posiadał. Patrząc na Akademie widzę solidną frakcję - tylko te cabiry (bardziej podobałby mi się pomysł z HVI na tancerki ostrzy :D ). Później głosowanie na elfy czy krasnale. I tu miałem ze wszystkich głosowań największy dylemat: w HV krasnoludy były moją 2. ulubioną frakcję (w każdej części najbardziej lubię Loch :p ), jednak elfy w HV były maszynami do zabijania. Nie głosowałem na nikogo... Po całym głosowaniu mieliśmy wybierać jednostki dla frakcji, tutaj głosowałem na wersję podobną HV. Wygrały jelenie. Jak dla mnie, zamek elfów jest taki bajkowym: podstawa... jakoś nie urzekły mnie driady i piksele, a co do elfa łowcy to mam mieszane uczucia, elita bez zastrzeżeń (tylko te jelenie). I czempioni bardzo mi odpowiadają. Dalej mamy bardzo proste głosowanie: Ciemniaki vs Sataniści. Wybór był dla mnie prosty, jednak Herosy bez inferno? Po krótkim namyślę zagłosowałem na ciemniaki :p. Głosowania na jednostki nie były dla mnie kłopotem. Jak dla mnie jednostki, które mogły by się znaleźć w lochu to: cienie (HVI), krwawe dziewice, obserwatorzy, czyhające, jaszczurzy jeźdźcy, minosy, meduzy, chimery, bezimienni, smoki czarne i hydry. Zobaczyłem wynik głosowania na jednostki, troszkę mi było smutno, że nie było bezimiennych. Ale ostatnie arty Locju zmieniły moją opinie na temat HVII. Podstawa super, elita jeszcze lepiej i myślę, że czempioni będą równie fajni. Pojawiły się arty Nekropoli. Podstawa byłaby ok, gdyby nie brak ghuli (polubiłem tę jednostkę po HVI). Elita bardzo dobrze, a czempy były przepiękne (ale mimo wszystko wolałbym namtaru zamiast smoka). Po kilku dniach pojawiło się głosowanie na zmianę wyglądu lisza i wampira. Byłem zadowolony z wyniku lisza, ale było mi bardzo smutno, że panie wampirowe przegrały ;-; (taki inny smaczek zawsze spoko, a poza tym miały ładny art i model, myślę, że byłby spoczko). Tak więc docieramy do końca - Twierdza. Lubię Twierdzę i orków, jednak, gdy dowiedziałem się o ich wyglądzie, to miałem mieszane uczucia. Po ok. tygodniu doszedłem do wniosku, iż nie najgorzej wyglądają i taki inny wygląd nie jest zły.
Ciesze się, że będą 2 klasy bohaterów podzielone na 3 rodzaje. Będzie mi na pewno brakować bossów. Mam wielkie nadzieje na dodatki, w których dodadzą Fortecę, Inferno i Świątynię. Jak na ten moment, gra zapowiada się dla mnie bardzo dobrze.

Moja ocena 8/10 (jak na ten czas).



Dzięki za poświęcenie czasu i czekam na inne opinię.
Pozdrawiam

KammerKammerZmieniłem tytuł tematu na adekwatniejszy.
Zwracam jeszcze uwagę na interpunkcję i pisanie -by z czasownikami.

Warmonger PW
8 sierpnia 2015, 18:22
^Czy naprawdę uważasz, że powyższa wyliczanka kogoś zainteresuje albo wnosi coś do dyskusji?

Kastore PW
8 sierpnia 2015, 20:35
Wracając na planetę Ziemia, bardzo mnie cieszy, że w końcu ogarnęli się z liczbą umiejętności u jednostek, bo ich zaporowa ilość w części poprzedniej, z której praktycznie żadna nie robiła nic konkretnego, a za to każda była rozpisana co najmniej na dwa akapity, skutecznie mnie odpychała. I mam szczerą nadzieję, że nic głupiego im nie strzeli do łba, żeby obudować obecne skille dwudziestoma pseudoumiejkami z szóstki w stylu: "Istota jest niewrażliwa na efekty ze szkoły magii wody zmniejszające punkty ruchu, a ponadto, gdy bitwa toczy się parzystego dnia tygodnia, także ma 40% odporności na ataki dystansowe od początku bitwy do momentu wykonania ruchu".

To tyle, co chciałem powiedzieć, krótko bo krótko, ale na temat. :P
Nota bene, najlepiej zrobione zdolności, bo najbardziej konkretne i przejrzyste były do części piątej bez czwartej. W piątce też było ich dosyć dużo, ale były w dużej większości bardzo konkretne jak aura wrażliwości, a ich opisy lakoniczne.

wwampi PW
8 sierpnia 2015, 21:41
Gdy zobaczyłem w zeszłym roku pierwszy trailer, zamurowało mnie. Widziałem pomysł, motyw, ciekawie zapowiadającą się oprawę graficzną... jednak to był tylko trailer. Chociaż zaprezentowane arty rycerza i maga były całkiem ciekawe. Ucieszyła mnie informacja, że powróci Akademia, ponieważ arty z kompendium Ashanu są genialne. I zaczęła się prezentacja poszczególnych frakcji:

Przystań: nie przeszkadza mi, że Ubi przerzuciło się na Księstwo Wilka. Obojętnie, które by nie było, i tak większość jednostek by się pokrywała. Chociaż jednostki w niej są trochę zbyt opancerzone (moim zdaniem). Ogólnie szału nie ma, ... nie urywa. Martwi zbyt mała ilość jednostek latających. Jeśli nie wybierze się Anioła jako czempiona, to przedostanie się za mury obronne zamku będzie bardzo utrudnione.

Jednostki:
- kusznik - 6/10 - trochę ciężkozbrojny, jak na kusznika. Ciekawsza byłaby opcja z łukiem, niż z kuszą.
- wilczek - 6/10 - nawet fajnie, że jest jakieś zwierzątko, tylko mogli oni dać jakieś bardziej oswojone zwierze (rozumiem, że to księstwo wilka, ale bez przesady).
- strażnik - 5/10 - przeogromna tarcza, przegruba dzida. Ci to muszą mieć krzepę.
- kawalerzysta - 8/10- znów zbyt gruba dzida...i ten ulepszony pióropusz...ja przerzedzone włosy Ajglaji (czy jak ona się tam zwała).
- nadzorca - 5/10 - fajnie, że kobieta. Lubie kobiety w homm. Jednak panienka z mieczykiem i tarczą...nie można było wymyślić czegoś ciekawszego? Chociaż tak...to zamek ludzi, a nie magicznych istot.
- kapelan - 8/10 - ciekawy, zakapturzony koleś. Tylko po co mu ta pałeczka? Ciekawszy był model z 3 (bez broni) czy 5 (z różańcem).
- knecht - 7/10 - powrót do Heroes 2, gdzie najlepszą jednostką być duży mężczyzna z mieczem. Ale czy naprawdę potrzebny był tu wiking w wilczej skórze...
- seraf - 9/10- jedyny minus to ponownie dwa miecze, niczym w H6.

Akademia: lubię ten arabski styl przemycony do Akademii, dodawanie nowych jednostek, kolorystykę.

Jednostki:
- cabir - 8/10 - jeśli to miał być żarcik Ubi, to bardzo im się udał :) ogólnie bez zastrzeżeń :)
- gargulce - 9/10 - w końcu gargulec wygląda ciekawie. pod wrażeniem, szczególnie artów. Jedyny minus- żyrafia szyja.
- golem - 7/10 - może taka ocena, bo nigdy nie lubiłem golemów. Chociaz teraz wygląda jak prawdziwy tank.
- dżinn - 7/10 - art bardzo ładny, jednak sam model 3D... uciekający ogon, włosy niczym paski materiały przysłaniające twarz, której prawie nie widać.
- rakszasa - 10/10 - jestem na TAK!
- uczeń - 10/10 - fajnie widzieć odmłodzonych czarodziei latających na dywanach :)
- simurgh - 9/10 - ukłon w stronę Ubi, że odszukują takie "mityczne" stworzenia różnych kultur i religii. Za dużo świecących gwiazdeczek, dlatego tylko 9.
- tytani - 9/10 - bardzo fajni, jednak za mała różnica między ulepszeniem i podstawą.

Nekropolia: duży minus, że chcieli wszystko przekopiować z HoM&M6. Rozumiem, że kasa... ale to mogli poczekać jeszcze trochę i wpaść na lepszy pomysł, gdy kasa by się uzbierała. Szkoda też, że zrezygnowali z toksycznej zieleni. Ale z fioletem nie ma źle.

Jednostki:
- szkielet - 7/10- dobrze, że nie ma tej włóczni, ciekawie wpleciony pajęczy motyw. Jednak szkielet powinien wyglądać jak mięso armatnie, a tu nawet nieulepszona wersja wygląda tak bogato.
- duch - 5/10 - znów ten sam duch...
- pająk - 8/10 - nienawidzę pająków... ale tylko w życiu osobistym. Te wyglądają jak na podstawę, bardzo dobrze.
- wampir - 7/10 - dobrze, że go zmieniono, choć głosowałem na damską wersję. Ten trochę zbyt mi przypomina ghula, tylko w bardziej ludzkiej wersji. I ciekawie, że ulepszenie ma czerwone dodatki.
- licz - 10/10 - oj taaaaaak. Tak właśnie powinien wyglądać licz :) Teraz to widać, że to kapłan był za życia.
- lamasu - 4/10 - gdy zobaczyłem arta lamasu w HoM&M6, bardzo się ucieszyłem, bo był piękny. Jednak model 3D tego nie odzwierciedlił. I znów mamy powtórkę z rozrywki...
- ponury jeździec - 10/10 - i like it.
- kościany smok - 9/10 - czegoś mu brakuje, nie wiem jednak czego :D ale jest fajny

Twierdza: orki pokazały nowe oblicze, i bardzo mi się podoba. brakuje mi tu jednak szamanów jak w HoM&M, chociaż bez nich też może być ciekawie.

Jednostki:
- dziki - 9/10 - bardzo dobrze prezentująca się jednostka podstawy.
- harpia - 9/10 - od zawsze lubiłem harpie, czy były w Lochu, czy w Twierdzy. minus tylko za niezbyt ciekawy art podstawowej wersji. Bardzo fajna jest stonowana, piaskowa barwa.
- gnoll - 8/10 - również ciekawa jednostka, ładnie się prezentuje.
- centaur - 5/10- od zawsze lubiłem centaury, jednak ten wygląda dość słabo :/
- wiwerna - 8/10 - przyjemny dla oka smoczek, choć spodziewałem się czegoś jak w DoCu.
- bazyliszki - 8/10 - gdyby nie było goblina na grzbiecie, byłoby 10/10 :D
- cyklop - 7/10 - wg mnie wygląda, jakby projekt robiony był na kolanie. Jedynie bron mi się w nim podoba :D
- behemot - 9/10- mile zaskoczenie, ze wlaśnie one powróciły. Art genialny, choć twarz trochę niepasująca do reszty :)

Sylwan: ciesze się, ze to własnie elfy wygrały glosowanie. mimo, iż lubię krasnale, jednak nie jako cała frakcja, a jako pojedyncze sztuki. W przypadku elfow jest wieksza roznorodnosc, jeśli chodzi o możliwe jednostki. Bardzo przypasowała mi barwna wersja jednostek, nie ma przez to monotonii, jak w przypadku ludzkiego miasta. Choć z drugiej strony to logiczne, ze ludzie maja dużo metalu, i tkanin, zaś leśne stworki w niczym się nie ograniczają jeśli chodzi o kolorystykę.

Jednostki:
- łowca - 8/10 - bardzo, ale to bardzo nie pasuje mi tu twarz. doklejenie długich uszu nie sprawi, że gość wygląda jak rodowity elf, szczupły, wysoki, o wyrazistych kościach policzkowych, itp...
- driada - 10/10 - bardzo przyjemny dla oka duszek lasu. Od razu widać, w czym panienka się specjalizuje :)
- nimfa - 7/10 - pomysł ożywionego kwiatka przypadł mi do gustu, gdyby nie tragiczna twarz, dziwny biust oraz dziwny latający dodatek w ulepszeniu
- druid - 10/10 - kolejna bardzo udana jednostka. taki damski odpowiednik druida z HoM&M. gdyby tylko była tak mocna :)
- łania/jeleń - 8/10 - nie mam nic przeciw zmianie płci w magicznym lasku :D i tak jak jeleń wygląda dostojnie i bogato, tak łania wygląda przy nim jak wampirzoblade bambi :P
- tancerz ostrzy - 3/10 - to jest wielkie nieporozumienie. Kuszono tak fajnym artem poglądowym, gdzie tancerz wyglądał jak elf z jajami, a dostaliśmy kręcącego się Indianina w środkowoamerykańskim ciuchu. Nawet w tych piórach nie widać dłuższych uszu świderka.
- smok - 9/10 - czy on podobny jest do kirina? może. tylko dlaczego tego nikt tak nie komentował, gdy przy HoM&M pokazali Sylannę i kirina... może podobny model, ale ciekawy. no, gdyby tylko ulepszenie nie wyglądało tragiczniej niż podstawa. bo pysk tego smoka po ewolucji wygląda masakrycznie, i do tego świecące kuleczki...why Ubi, why.
- drzewiec - 6/10 - gdy Ubi prezentował art po raz pierwszy byłem zachwycony. Model w wersji podstawowej jednak wygląda ubogo. czego nie można powiedzieć o ulepszeniu, które jest przesadzone do potęgi n-tej. świecące bombki, błękitny płonień i pseudopioruny wzdłuż nóg...

Loch: modliłem się o jedno - by loch przypominał bardziej ten z HoM&M5, niz HoM&M6. w piątce loch był mroczny, w odcieniach czerni, złota i ciemnego fioletu bądź bordowego. Było to po prostu na bogato. W szóstce zaś dostaliśmy zamek świecący pod ziemią Bóg wie jaką energią. plus ta biel, jasny fiolet i czerwony... to już inferno było mroczniejsze. Tutaj po zaprezentowaniu prawie wszystkich jednostek jestem dobrej myśli, choć poczekamy na ekran miasta. Bo przyglądając się rysunkowi smoka na tle jakiegoś miasta przy wyborze frakcji do bety, zaczynam się poważnie martwić.

Jednostki:
- asasin - 7/10- bo kopia. Tyle w temacie.
- tropicielka - 10/10- może i wygląda, jak Svietlana przebrana w strój mrocznego czerwonego kapturka, jednak ulepszenie jest właśnie tym, w którą stronę powinien Loch iść.
- troglodyta - 8/10 - fajnie znów go widzieć :D poczekam jednak na animacje 3D, by lepiej opisać ulepszenie :D
- meduza - 9/10 - nareszcie meduza przypominająca tę z homm3,
- bezduszny - 10/10 - to się nazywa świeżość w bardzo dobrym wydaniu. może trochę zbyt konstruktowo, ale za to ze smakiem :)
- minotaur - 10/10 - mimo, iż kopia, to walić to. dobry wzór wzięli, poprawili kolorystykę ulepszenia, i jednostka jak marzenie.

Jest jednak jedna rzecz, która mnie bardzo, ale to bardzo boli. EKRANY MIAST. Fajnie, że technika idzie do przodu, jednak gdyby powrócić do tych z piątki, byłbym uradowany. Jeśli jednak w ramach ograniczeń budżetowych lepiej zrobić ekranik 2D, to niech to będzie przemyślane. Ubi jednak to wszystko zbyt technicznie przemyślało. Rozumiem, że wszystkie budynki w zamku muszą być otoczone fosą i murami obronnymi, pytanie tylko PO CO. W nieubisowskich wersjach zamek to była siedziba władcy, a reszta budynków znajdowała się poza. i można było zrobić ekrany miast, w których budynki częściowo się na siebie pokrywały, ale były różnej wielkości, różnego koloru, różnego kształtu, ładnie wkomponowane w otoczenie. ale po co. Wszystko najlepiej jak będzie równej wielkości, wszystko z jednej perspektywy, równie nudne i mało wyraziste, wtapiające się w tło zamku. bo takie centralizowanie zamku powoduje, że połowa monitora jest zajęta przez nudne tło, a reszta jest upchana w centrum, szczególnie w Przystani i Necro.

Przystań: nie wiem, czy jest co komentować. ni to cukierkowe, ni to kolorowe, takie to nijakie. nudne. bleeee.
Akademia: ciekawe tło, budynki nawet, nawet, jednak na jedno kopyto :/
Nekropolia: pajęcze odnóża bardzo mi się spodobały, forma piramidki też, tylko ten kokon po prawej, i budynki na odnożach niezbyt dobrze wkomponowane.
Twierdza: bardzo ciekawe rozwiązanie, kaktusy jako część murów, ale budynki zbyt się wtapiają w tło i stapiają ze sobą.
Sylwan: bajkowy, kolorowy, pasujący pod jednostki, jednak czegoś innego spodziewałem się wybierając drzewo i noc w glosowaniach. bo wcale drzewa tu nie widać, gdy się całe miasto zbuduje. już lepsze drzewo było w HoM&M5. a gdyby tak zrobić moda zmieniającego tam poranek w noc...
Loch: jak pisałem wcześniej - oby był bardziej piątkowy, niż szóstkowy :)

KammerKammerSpację stawiamy po OBU stronach myślnika. Radziłbym też sprawdzać, czy wpisało się polski znak

Warmonger PW
9 sierpnia 2015, 10:08
Jednostki wygrały w głosowaniu, wiec tym razem jest nadzieja, że się komuś spodobają. Jest lepiej niż w VI, nie mamy jednorodnie pokolorowanych frakcji z nachalnie powtarzającymi się motywami. Niektóre jednostki są dość oryginalne (Mimy!), ale nie robione na siłę - wpasowują się w klimat frakcji. Żadnych Agilaj i innych fanaberii.

Darkem PW
9 sierpnia 2015, 13:09
Co jak co, ale Blaski Chwały idealnie wpasowywały się w barokowy klimat kościelno-lukrowanej Przystani, która po raz pierwszy od H1 była czymś innym niż kolejnym średniowiecznym miastem ludzi.

Patrząc na H7 możemy dojść do wniosku, że Ubi w końcu nauczyło się czego oczekują fani, lepiej późno niż później :).

Kurek PW
29 września 2015, 13:51
Jeszcze 9 minut...

Alamar PW
29 września 2015, 14:11
No raczej już nie - gra jest (teoretycznie) już dostępna, tylko trzeba ściągnąć wpierw łatkę, a z tym mogą być dzisiaj problemy.

morthi PW
29 września 2015, 14:14
Kurier doręczył przesyłkę równo o 14 - jak miło. Teraz tylko miejmy nadzieję, że serwery wytrzymają oblężenie hordy graczy.

Ursus PW
29 września 2015, 14:23
Ja dopiero sobie w sobotę kupię.

Szaman PW
29 września 2015, 14:27
Jak wam idzie ściąganie tego patcha? 8MB/s u mnie. W ciągu 20 min? Może się ściągnie. :D

Kurek PW
29 września 2015, 14:29
Mi Uplay mówi, że nie było jeszcze premiery. Pojadę do okulisty teraz, jak się okaże, że nadal nie ma, to znaczy, że to nie wzrok zawiódł.

Szaman PW
29 września 2015, 14:39
Tak czytając na forach Ubi, ludzie narzekają, że gra nie chce odpalić pomimo patcha. :D Do przewidzenia, ubery zawsze coś spierniczą.

Dark Dragon PW
29 września 2015, 18:10
Przykład jakości spolszczenia.

Drwal PW
29 września 2015, 18:18
Ciekawe czy inne tłumaczenia też tak schrzanili, czy tylko my mamy pecha. :P

Alamar PW
29 września 2015, 18:49
Wersja czeska i rosyjska są tak samo złe, jak nasza polska.

Z ciekawostek: za tłumaczenie na polski, czeski, słowacki i węgierski odpowiada Ubisoft Polska (która to firma wynajęła tłumaczy zewnętrznych).

kuackillah PW
29 września 2015, 21:11
Witam, kupiłem na gram.pl wersję deluxe cyfrową w pre-orderze i nie dostałem ani tych portretów, ani artefaktów, dostałem Solmyra jak i jego mapę, OST z gry niby na Uplayu pokazuje, że mam, tylko zastanawiam się, gdzie, a w przypadku tych pre-order hero jak i i pre-order artifacts mam 'kup teraz', no i powinna być jeszcze wersja cyfrowa H3Hd i też nic nie ma, czy ktoś ma taki sam problem, czy tylko u mnie coś nawaliło?

Dokuro PW
29 września 2015, 21:31
@up

Mam podobny problem co Ty. Również jeszcze nie mam H3hd na swoim koncie, wszystkie inne rzeczy niby mam, ale nie mogę tego potwierdzić ponieważ nie mam jeszcze ściągniętej gry. Pisz jakby coś się wyjaśniło :P

Może wystarczy poczekać, jak nie to będziemy pisać do gram.pl xd

marchewsz PW
29 września 2015, 21:34
@up a mi się pojawiło heroes 3hd, na dodatek dodało się na Steama ;)

Szaman PW
30 września 2015, 03:00
Właśnie przeszedłem pierwszą mapę w grze. Pozwolę sobie opisać pierwsze wrażenia.
Najpierw sprawy techniczne:
Nie od dziś wiadomo, że seria Heroes pod skrzydłami Ubi przeżywa katusze techniczne i niestety VII owej męki też nie uniknęła. Ze względu, że kupiłem cyfrową wersje gry, opiszę jakie ja miałem problemy ze swojej strony monitora.

Pobranie i Instalacja

Na szczęście obyło się bez problemów tutaj, samo pobranie (no może transfer był mały, ale to powszechne u Uberów, więc przemilczę) jak i uruchomienie (prawie) przebiegło bez zarzutów, ALE! Nie obyło się bez dziwnych kwiatków. Pierwsze uruchomienie pokazało coś dziwnego i racz coś ciekawego, a mianowicie, jak czekałem, by gra zainstalowała wszystkie potrzebne jej bajery typu DirectX i inne biblioteki, zauważyłem, że gra ma dziwną nazwę techniczną, dokładnie jej nie pamiętam, ale mniej więcej to wyglądało tak MM:HVII Dx9 64bit, czy to oznacza, że gra chodzi na DirectX9!? Nie wiedziałem co myśleć, ale OK. Po pomyślnym zainstalowaniu wszystkiego. Ujrzałem filmik i po chwili menu gry. Do opisu filmiku czy menu gry dojdziemy później. I już na początek zauważyłem pierwszy zgrzyt, nie jest to bug czy coś, ale może być irytujący w czasie gry, a mianowicie loadingi! Od kliknięcia od ikony do menu gry trochę daleka droga jest, samo uruchamiania gry zajmuje prawie że 1 minutę lub 2! A dalej też nie jest ciekawe, bo po ostrzeżeniach o epilepsji, logi Ubi i Unreal, ble ble, następuje kolejny loading do filmiku, a po nim do menu gry i to jest kolejne 30 sekund. Więc po kliknięciu na ikonę gry, możecie iść spokojnie zrobić sobie herbatkę czy kawę i jak wrócicie, to spokojnie gra będzie dochodzić do menu. Dalej już lepiej wybranie mapki i gra, ale na horyzoncie pojawia się kolejny loading!, wgrywanie pól bitewnych!, jak ktoś ma dobry komp, to pewnie nie zauważy tego, ale sam fakt, że tak się dzieje, przejście na pole bitwy powinno być automatyczne a nie, że przez ułamek sekundy mamy ten witraż na monitorze, jak ktoś cierpi na epilepsje, to atak gwarantowany przy takich zmianie świateł.

Kolejna sprawa silnik Gry Już po samym logu na początku można się dowiedzieć, że gra jest robiona na Unreal Engine na jakim? Nie wiem, ale jak jest na bazie DirectX9, to zapewne na tym samym co Unreal Tournament 3. I szczerze? W świecie herosów kiepsko wypada, porównując do efektów i wyglądu z UT3 to tutaj silnik wypada blado! Z tego silnika można wyciągnąć cuda! A w VII jego potencjał jest marnowany? (nie wiem do końca, bo tylko jedną mapkę przeszedłem).

Tutaj macie próbkę Unreal Engine (co prawda to UE4, ale daje do wyobrażenia, co można z nim zrobić):
https://www.youtube.com/watch?v=FRxnKYy62KE

Aha.. Oczywiście nie obyło się bez patchy. C'mon! Ubikacja! Nie potraficie zrobić jednej porządnej gry, by już w dzień pierwszy bombardować nas giga patchami? Współczuje tym, którzy kupili wersję pudełkową, bo biedacy musieli pobrać aż 11 GB! (cyfrowi tylko 2,8 Giga), biorąc pod uwagę żałosny transfer. To gracze pudełkowi raczej dzisiaj nie zagrają. MINUS I TO WIELKI! No i oczywiście patch ten chyba nic nie usprawniał, co gorsza zepsuł! Edytor map na dzień dzisiejszy nie chodzi. BRAWO UBI! KOLEJNY MINUS! Zapewne naprawią to, ale nie zmienia faktu że wydali na rynek wadliwy produkt! To chyba tyle ze strony technicznej, niektórzy przyczepiali się do kiepskiej polszczyzny, ale mi to osobiście nie przeszkadza, nie jestem typem typu nazi Grammar. Choć nazwa wilka mnie rozśmieszyła (Wilkor!? WTF is that!).

Grafika i ogólny wygląd gry:
Jak już wspomniałem, z tego silnika można było wyciągnąć więcej. I że gały nam by wyskoczyły. Kto grał w UT3 i Evil Map Pack ten wie, co można z tego silnika wyciągnąć.
Nie wiem, czy to wina moich ustawień, ale gra wydaje się być kolorystycznie "blada". Rozumiem, że Ubi postanowił (I słusznie!) odejść od cukierkowej koncepcji V i VI, ale mogli by dać trochę żywsze kolory.
Cienie! Cienie! I jeszcze raz Cienie! Aż oczy bolą! Pomijać fakt, że nie odwzorowują jednostki, ale wyglądają, jakby programista odpowiedzialny za cieniowanie pierwszy raz w życiu to robił! Można było lepiej to zrobić! (oczywiście wszystko mam na max ustawione, więc spodziewałem się czegoś lepszego).
Sam wygląd jednostek OK, choć nie mamy zbytnio okazji im z bardzo bliska się przyjrzeć. Podobają mi się Behemoty, rycerze, dżinny, itp. Są ładnie zrobione. Szczególnie efektywnie wyglądają jak uaktywni się kamera na ich animacje ataku, wtedy możemy obejrzeć szczegóły.
Portrety bohaterów też są ładne, szczególnie Yog mi spodobał. Tutaj artyści spisali się na plusa, wyglądy wpadają w oko.
Pole bitwy, tutaj też się postarali, wygląda dobrze, wręcz wyśmienicie! Strumyki, wodospady, tartaki, małe wioski w tle, wszystko to ładnie wygląda i pewnie będę dalej zauroczony, bo jeszcze wszystkiego nie widziałem, ale to co widziałem, to mi się podobało! Walki oblężnicze trochę mnie zawiodły, mury nie są tam imponujące jak w V czy VI. To taka prosta krecha z murów z bramami w centrum,. Może nie widziałem pełnej okazałości, ale to co widziałem, nie zrobiło na mnie wrażenia. Oblegając Akademię, heksy mi się z tłem mieszają i słabo je widzę.
Aha! Menu Gry! Sam wygląd ładny, ale mogli by je "ożywić" np. Iwana debatujący z swoimi asystentami nad mapami, a tak mamy statyczny obraz tylko. Nie jest brzydki, ale mógł być ładniejszy, gdyby postacie w nim się ruszały.

Interface i Ekran miast
Interface to taki miszmasz V i VI, z wyglądu nie jest zły, ale zdaje mi się mało czytelny. Zajęło mi chwile, by znaleźć panel z umiejętnościami (przycisk "A" domyślnie). Samo Koło umiejętności dobre + możliwość obejrzenia wszystkich umiejętności, co pozwala na planowanie rozwoju bohatera, jest to dobre, choć nostalgicznie brakuje mi możliwości losowego wyboru umiejętności.
Ekran Miast! Tutaj Ubi kontynuuje politykę z VI, a mogli z V! Nie twierdzę, że taki obrazkowy wygląd miast jest zły, wręcz jest czytelniejszy od 3D, ale już lecimy z 3D, to miasta też można było, biorąc pod uwagę, że V nasz zaczarowała swoim pełnym 3D pod każdym względem. Kolejnym irytacją tutaj jest budowanie. Sama mapa budowy jest ładna i dość czytelna, szybko można się połapać, co trzeba zbudować, by mieć to to i to. Ale nie wiem czemu po zbudowaniu X budynku, nie cofamy się do panoramy miasta. Niby nic takiego, ale bez tego musimy sami poszukać, gdzie dany budynek się zbudował, a to może irytować. Kupowanie jednostek też uproszczono. Nie zależnie na jaki budynek jednostek klikniesz, masz od razu do wyboru wszystkie stworzenie z wybudowanych siedlisk. Podoba mi się też wybór jednostek nad drugą np. Behemoty czy Cyklopy. Widzę ukłon w stronę IV, Plusik!

To chyba na tyle. Co zauważyłem.
Co do ceny gry. Szczerze? Gra wygląda dobrze i raczej (Na pewno!) przebije VI! Ale nadal ma bugi, które irytują. Na dzień dzisiejszy, jak ktoś nie jest fanem serii Heroes, to niech sobie odpuści i poczeka kiedy stanieje, bo gra w moim odczuciu nie jest wart więcej niż 100 zł. Ja swój egzemplarz kupiłem za 50 zł?, też już nie pamiętam, ale na pewno poniżej 100 zł. I to było warto, powyżej nieopłacalne.

DługouchaDługouchaŚciana tekstu bez akapitów, ortografia, interpunkcja i ogólnie polszczyzna!
Każdy kolejny taki post zostanie usunięty bez ostrzeżeń - patrz Konstytucja Groty punkt II 1c.
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8
temat: Heroes VII - opinie, wrażenia

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel