Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H1] Miasto Czarnego rycerza
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2

Sir Galuf PW
18 września 2015, 17:02
Mam pomysł na nowe miasto do Heroes 1 !!!

Klasą bohatera mógłby być czarny rycerz. Miasto miało by upiorny i mroczny charakter ( Tak jak bohater ).

Jednostki

1. Potępieniec- Mroczna wersja chłopa, która tym razem potrafi coś zabić, ale i tak jest słaby ( jak wiele jednostek pierwszego poziomu ). Potępieniec mógłby mieć szarą skórę, czerwone ślepia i czarne postrzępione ubranie, zaś bronią jego mogły by być naręczne kleszcze.

2. Kościej z łukiem- strzelający kościotrup, równie skuteczny w walce wręcz. Znacznie silniejszy od łucznika z zamku rycerza. Nosiłby stary kaptur, skórzaną zbroję a na plecach z wyjątkiem kołczanu krótki miecz.

3. Nawiedzona zbroja- jednostka specjalizująca się w walce w zwarciu, doskonała do walki z wytrzymalszymi jednostkami 4- tego poziomu. Byłaby to stara czarna zbroja, buchająca ze swego wnętrza ogniem.....

4. Demon krypty- wielka szara bestia atakująca wrogów wielkim kolcem. Dość powolna i droga, ale warta swej ceny.

5. Fantom śmierci- jednostka mająca 5% szans na zabicie atakowanego oddziału, potężna jednostka dystansowa, która atakuje swych wrogów wiązką krwawych błyskawic. Mroczna, zakapturzona postać stojąca w cieniu.....

6. Pan Szeolu- Bardzo mocna jednostka, zła wersja paladyna z zamku rycerza.
Do walki używa mocy z piekła rodem. Walczy w zwarciu. Wysoki, chudy starzec odziany w piekielną zbroję z całkowicie białymi oczyma dzierżący zatrutą kosę.....

Miejsca rekrutacji:
poziom pierwszy: Zgliszcza farmy
poziom drugi: Pobojowisko
poziom trzeci: Nawiedzony kasztel
poziom czwarty: Krypta przeklętych
poziom piąty: Ponura wieża
poziom szósty: Przeklęta Katedra

A oto lista bohaterów:

1. Moander
2. Shadow
3. Garland
4. Jurand
5. Kefka
6. Neribos
7. Scypion
8. Leonard
9. Sephirot

No i to tyle.

Drwal PW
18 września 2015, 17:09
Wszystko ładnie, pięknie, ale koncept to tylko niewielka część projektu. :) Jeżeli zależy Ci na mieście, powinieneś iść dalej, zacząć tworzyć grafiki, próbować wrzucić to do gry (chyba, że już potrafisz). Jeśli chodzi o miasta, to pomysłów jest naprawdę wiele, problem z tym, że często na nich się kończy.

Najlepiej spróbuj najpierw coś stworzyć, a potem chwal się tym tutaj. :) Nawet nie ma sensu oceniać koncepcji, skoro nie ma nawet szczątków pracy.

Warmonger PW
18 września 2015, 17:10
Twój pomysł jest tak wspaniały, że powstał już o nim komiks:


Morglin PW
18 września 2015, 18:02
Koncepcja brzmi interesująco (acz są małe niedociągnięcia, o tym później), z chęcią zagrałbym taką mroczniejszą wersją zamku rycerza. Warto też zaznaczyć, że w Heroes 1 podmiana miasta nie byłaby aż tak trudna jak w kolejnych częściach, bo siedliska stworzeń są zawsze w tych samych miejscach, a budynki użytkowe - gildia magów, studnia, karczma, gildia złodziei i stocznia - w każdym mieście wyglądają identycznie). Co prawda H1 nikt jeszcze za bardzo nie modował, więc nie powstały żadne użyteczne do tego programy, także gdybyś chciał wcielić swoją koncepcję w życie, musiałbyś przecierać szlaki samemu, ucząc się na własnych błędach. Również czekałaby cię nauka tworzenia grafik pasujących do specyficznego stylu MM3-5 i H1 - czyli krótko mówiąc, naprawdę kupa roboty, ale szczerze życzę powodzenia, bo nawet jeśli nie uda ci się ostatecznie stworzyć nowego zamku, to wiedza i umiejętności jakie nabędziesz podczas procesu tworzenia mogą ci się kiedyś przydać.

A odnośnie samej koncepcji. Po pierwsze, sama nazwa klasy bohatera ci nie wystarczy, musisz jeszcze wybrać, która umiejętność będzie dla niego główna (czyli będzie miał największą szansę, by ją poznać - obecnie są to atak dla barbarzyńcy, obrona dla rycerza, wiedza dla czarodziejki i moc zaklęć dla czarnoksiężnika), a także zdolność specjalną (jedną z istniejących, jeśli będziesz podmieniał zamek - zwiększone morale, brak kar za poruszanie się po trudnym terenie, premie do ruchu na morzu czy większy promień widzenia, lub nową - jeśli jesteś albo zamierzasz być geniuszem programistycznym niczym ten słynny Slava Salnikov i potrafiłbyś takową dodać do gry). Pomysł na jednostki wygląda całkiem sensownie, przyczepiłbym się tylko do pięcioprocentowej szansy na zabicie atakowanego oddziału u jednostki piątego poziomu (atakującej na dystans!) - to zbyt przesadzony pomysł i nie nadawałby się nawet dla szóstego poziomu, więc sugerowałbym z niego zrezygnować, balans w H1 i tak jest już wystarczająco skopany.

I ode mnie to tyle. Życzę powodzenia, zarówno przy nauce grafiki/modowania (jeśli w ogóle masz to na uwadze), jak i w szlifowaniu obecnej koncepcji czy próbach tworzenia nowych - osobiście z chęcią bym takowe jeszcze poczytał.

Kammer PW
18 września 2015, 18:09
Morglin:
Co prawda H1 nikt jeszcze za bardzo nie modował, więc nie powstały żadne użyteczne do tego programy - także gdybyś chciał wcielić swoją koncepcję w życie, musiałbyś przecierać szlaki samemu, ucząc się na własnych błędach.
Doprawdy?

Morglin PW
18 września 2015, 18:10
"Za bardzo" jest kluczem.

Baronus PW
18 września 2015, 19:13
Też marzę o jakiejś Erze do H1. Nie wiem co już wiesz?
Zakleić zamek i jednostki żaden problem, tylko praca. Zmienić nazwy - wystarczy poszukać w polskiej wersji pliku exe i angielskiej i zobaczyć co zmienili tłumacze, alfabet jest w nim, znależć prosto. Umiejętności które można dać prosto to:
Strzela, lata, atakuje dwa pola. Inne są wkodowane w jednostki. Tu by trzeba zrobić skrypty. Informatyk wysokiego poziomu potrzebny. Dodać nowe umiejętności jeszcze trudniej.
HII jest takie samo i ludzie z Projektu Ironfist mówią, że rozkodowali. I potrafią dodać miasto. Na razie jednak nie dodali. Tam możesz pytać.
Jedynce by się przydało trochę miast. Najpierw te z HIII? Najbardziej brak nekropolii. Poźniej czarodzieja. Wrota żywiołów też łatwo z dwójki skonstruować. Dżin + cztery żywioły.
Co do modów to ja dla siebie zbalansowałem wersję Dos a w Windows to nawet grafiki pozmieniałem. Ogr i ork poszli z zamku do barbarzyńców gdzie ich miejsce...

Dark Dragon PW
18 września 2015, 20:12
Osobiście pamiętam jakiś filmik z YT z nowymi jednostkami (na 90% fotomontaż, ale wygląd nowych jednostek był genialny). Może ktoś też kojarzy? Można by z tego zaczerpnąć inspirację.

W odniesieniu do pomysłu - ogólnie jest kiepsko. Nie przedstawiłeś za dużo konkretów, a to co jest... nie brzmi zachęcająco. Zwłaszcza przegięta umiejętność jednostki piątego poziomu. Bądź co bądź - co zamierzasz z tym zrobić? Chciałeś się pochwalić pomysłem, czy rzeczywiście masz w planach coś z tym zrobić? Mamy tutaj wielu uzdolnionych grafików, którzy mogą Ci pomóc.

magius123123 PW
18 września 2015, 20:56
Pomysl na zamek nawet spoko, ale line-up troche leniwy i nie heroes'owy. Poza tym H1 pod wzgledem zamkow jest praktycznie ''niemodowalny''. A jesli juz wprowadzalbys swoje jednostki, to wg. opisow bylyby niezbalansowane, a balansowanie H1 nawet bez tego to jest niemala zabawa. Aaaale skoro bawimy sie w ''wymysl zamek, ktorego nigdy nie zrobimy'' to podam moj pomysl na taki line-up :D

1-Kultysta (Cultist)
Budynek: Zrujnowana Katedra (Ruined Cathedral)
Mroczna postac w czarnych szatach z ukrytm sztyletem. Porusza sie dosc wolno (mysle, ze 2 pola to fair choice), ginie dosc szybko, ale zadaje duze obrazenia. Brak zdolnosci specjalnych.

2-Niespokojna Dusza (Unrested Spirit)
Budynek: Mroczny Oltarz (Dark Altar)
Czarny ''plaszcz'' z widocznymi czarwonymi slepiami. Porusza sie szybko, ginie szybko, ale zadaje duze obrazenia. Zdolnosci: Lot, Brak kontrataku.

3-Splugawiony Ozywieniec (Plagued Risen)
Budynek: Zrujnowane Groby (Ruined Cementery)
Jednosta strzelajaca. Wyglada jak zombi, ktory pluje na odleglosc zatrutymi pociskami (jesli daloby sie wprowadzic trucizne do H1). Malo obrazen, mala predkosc ruchu, ale dosc wytrzymaly jak na strzelca. Zdolnosci: Strzelec, Splugawiony strzal (?).

4-Kosciany Wojak (Skeletal Soldier)
Budynek: Kostnica (Mortuary)
Szkielet ubrany w pelna zbroje z dwurecznym toporem w rekach. Powolny, ale wtrzymaly i bardzo silny. Posiada zdolnosc rozplatanie, czyli cos jak hydra Czarnoksieznika, ale ograniczona do 1 przeciwnika obok celu (tak wiec moze uderzyc dwoch wrogow, a otrzymac kontratak od jednego), moze rowniez szarzowac (poruszyc sie o jedno pole dalej, jesli jest gwarancja, ze zaatakuje dzieki temu wroga). Na swoja niekorzysc moglby posiadac zdolnosc ''Zawsze otrzymuje kontratak'', zeby nieco go zbalansowac i dac strategiczny smaczek.

5-Nekromanta (Necromancer)
Budynek: Nekropolia (Necropolis)
Szkielet/Zombi ujezdzajacy gnijacego rumaka (pomyslcie o bohaterze nekro z H5). Wystrzeliwuje pociski, ktore zadaja 50% obrazen wrogom dookola celu. Jest szybki i przebiegly (dzieki swemu rumakowi), ale ginie bardzo szybko.

6-Rycerz Smierci (Death Knight)
Budynek: Arena Mrocznych Dusz (Arena of Dark Souls)
Mroczna wersja paladyna od Rycerza. Ma czarny pancerz, niebieskie- duchowe oczy widoczne pod maska, a w rekach dwa mniejsze miecze, z ktorych ulatuje duchowa energia. Zdolnosci: Zlodziej Dusz (jesli calkiem zlikwiduje wrogi oddzial, odnawia ilosc punktow zdrowia adekwatna do zadanych obrazen), Podwojny Atak (atakuje podwojnie, kontratak otrzymuje po pierwszym ataku, dopiero potem atakuje ponownie), Strach przed Swiatloscia (otrzymuje zwiekszone obrazenia od Paladyna), Zawsze otrzymuje kontratak (to tak dla balansu).

I taki to jest moj pomysl, z ktorego raczej nic nie bedzie xD

Fandor PW
19 września 2015, 12:37
Nie żeby coś, ale po H1 już wyszło kilka kolejnych części i wszystkie wskazują raczej na zamek nekromanty niż czarnego rycerza :P.
Jak wyżej najpierw grafiki i pokaż, że umiesz coś dodać do gry, potem pisz swoje pomysły/koncepcje.

Baronus PW
19 września 2015, 13:14
Można podmienić więcej niż jeden. Nekromanty, Czarnego Rycerza i jakieś dwa dobre. Niestety nekromancji nie będzie. Chyba żeby ktoś ducha dodał do miasta, ja nie potrafię. Jeśli widzieliście jakieś podmiany na youtube to dajcie adres bo nie wiadomo czego szukać. Wątpię aby to była jedynka pewnie Succesion Wars Era. Trudno cokolwiek znaleźc o jedynce oprócz nielicznych zagrajmy... oraz muzyki. Modyfikacji żadnych.

Andruids PW
19 września 2015, 15:28
Tak jak napisał fandor. Miasto czarnego rycerza pokrywa się klimatem z nekromantą. Dawanie w takim razie specjalizacji po stronie Mocy jest pod tym względem mało logiczne. W końcu nekromancja to sztuka ożywiania trupów za pomocą magii, nie bezmózgiego walenia w nie, dopóki nie zaczną się ruszać : p
Z drugiej strony jest to ujęcie inne, a tym samym ciekawe. Zwłaszcza że, jeśli zastępowałoby całkowicie miasto Rycerza, to mogłoby być tylko ciekawą wariacją podstawowej gry, a nie jakimkolwiek ingerowaniem w uniwersum.

Inną sprawą jest, że jednostki z Heroes I są podstawowe jak tylko się da, bezpośrednie, nieprzekombinowane i niepokrywające się ze sobą. Jest tylko 1 Smok, 1 Feniks, 1 Chłop itd. Zamek czarnego rycerza z chłopami mroku, rycerzami mroku i mrocznym mesjaszem szeolu trochę gryzie się z rusałkami, orkami i gargulcami.

Żeby cała sprawa miała sens, line-up powinien brzmieć następująco:

-Potępieniec.... ujdzie, ale lepszy byłby Szaleniec.
-Szkielet (w H1 nie ma innych szkieletów, więc nie ma sensu dodawać, że to łucznik).
-Dullahan (nie ma czegoś takiego w serii Heroes a wielka szkoda, Dullahan jest na ogół jeźdźcem, więc mógłby służyć jako alternatywa kawalerii, ale są też warianty bez rumaka).
-Ghul (po prostu potwór z krypty).
-Kostucha?
-Demon (proporcje cyklopa, ale czarny, z kopytami, z rogami i ze skrzydłami).

Mimo wszystko robienie nowej zawartości do starej gry, w którą gra niewiele osób jest trochę bez sensu. Po pierwsze, z tej oto prostej przyczyny, że dotrze ona do liczby osób, które można policzyć na palcach dwóch rąk. Po drugie, skoro wyszły nowe odsłony gry, z większymi możliwościami, większym gronem wielbicieli, większą łatwością tworzenia, narzędziami itp, to prostą odpowiedzią jest kierowanie swojej twórczości w tą stronę. Choćby dwójki, bo to przecież jedynka, tyle że "bardziej".

I oczywiście na koniec, bez jakichkolwiek umiejętności programistycznych, graficznych, ani powiązania z fabułą świata M&M, cały temat jest tyko pustym gadaniem. Ale czasami człowiek lubi sobie pogadać.

Szaman PW
19 września 2015, 22:28
But why Heroes 1? pomijać już pomysł który nigdy w życiu nie ujrzy światła dziennego. Ale nigdy nie słyszałem o modach do jedynki. Do dwójki i oczywiście 3 owszem ale nie 1.

magius123123 PW
20 września 2015, 10:01
A tak na dobre zakonczenie tego gadania, z ktorego nic nie bedzie, to chyba i tak wiadomo, ze Vori jest odpowiedzia na wiekszosc pytan :P

zmudziak22 PW
20 września 2015, 12:59
W dwójce wystarczy zmienić line-up nekromanty oraz bohatera z magii na moc.

W H2 Rycerz i Nekromanta są chyba kontrastem(obie frakcję się nie lubią wzajemnie?), bo od H3 i wzwyż zamek Rycerza(Castle, Przystań) swojego głównego wroga ma Inferno.


Orzie PW
21 września 2015, 07:22
Mirroring existing factions is not a good way to invent new ones.

Andruids PW
21 września 2015, 16:02
@Orz Nobody's seriously considering making new content though : p

But replacing all factions with darker counterparts could be interesting. Along Black Knight there could be Corrupted Sorceress (or Witch), Beast Barbarian (or Berserker) and Demonic Warlock (or Occultist).

Godzilla PW
17 grudnia 2016, 18:57
coś wiadomo o projekcie, żyje jeszcze?

Kastore PW
17 grudnia 2016, 19:00
Nie. I nigdy nie żył.

J. M. Sower PW
18 grudnia 2016, 00:02
"Projekcie", hehe...

Odbiegając od tematu - mógłby mi ktoś zdradzić kto jest autorem tego genialnego komiksu zapodanego przez Warmongera? Zawsze mnie to ciekawi, gdy się z niego śmieję. ;P
strona: 1 - 2
temat: [H1] Miasto Czarnego rycerza

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel