Witaj Nieznajomy!
|
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 13 - 14 - 15 ... 81 - 82 - 83 | |
Tilogour |
Poproszę o skrypt żeby w miejscu x/y/l jako jednostka losowa 1poz. nigdy nie pojawił się chłop |
Altair |
Mogę tylko dać skrypt na "podmianę" tego chłopa. (W chwili gdy będzie już widoczny) na jakąś inną jednostkę 1 poziomu. |
Tilogour |
Może być:) Bardzo bym prosił;] BTW:To podmiana globalna czy tylko 1jednostki? |
Vanreder |
Witam, na wstępie pragnę zaznaczyć iż w kwestii skryptowania i składni ERM jestem zupełnie początkujący, dlatego proszę o łagodne potraktowanie:). Mam oczywiście pytania do Altaira o kilka skryptów. Oto one: 1. skrypt dla podwójnej liczby ruchu bohaterow na mapie przygody tylko dla danej mapy ( bez Wog-fikacji) 2. skrypt dla stawiania dwóch budowli w jednym dniu ( jak wyżej ) 3. skrypt dla danego bohatera mający na celu dodanie do posiadanych jednostek po wygranej walce np Wampirow w liczbie 2 ( bez wzgledu na poziom nekromancji) 4. zamiane jednostek u boku bohatera w zaleznosci od slota w ktorym sie znajduje na Zombie po kontakcie z neutralnym oddzialem ( walka )Zombie na mapie przygody, po upływie powiedzmy 3 dni. 5. jak zrobic by zniszczony przez gracza zamek takim pozostal bez mozliwosci odbudowy 6. czy jest mozliwosc by dane jednostki np Chlopi uciekli z pola walki jesli w przeciwnej druzynie wystepuja np Liche 7. mozliwosc by wszystkie Anioły na mapie przygody przyłączały sie do gracza ( i tylko takiego) ktory posiada artefakt Angelic Alliance. i w tym poscie ostatnie: 8. pojawienie sie okresloneh jednostki np Czarni Rycerze na mapie przygody w okreslonym czasie i miejscu z zadanie podazenia i zaatakowania danego bohatera. Przosze o wyrozumialośc, gdyż nie mam zielonego pojęcia czy wymienione przeze mnie opcje sa mozliwe do zrealizowania przy pomocy samych skrytpow. Z góry dziekuje za ewentualna pomoc w tym temacie, z powazaniem - Vanreder. |
Altair |
Skrypt ten podmienia tylko jedną jednostkę o współrzędnych x, y, l (na globalną zamianę trzeba innego skryptu) W danym miejscu (żółta kratka) nigdy nie pojawią się chłopi. Oto skrypt: ZVSE !#TM17:S1/1/1/255; !?TM17; !!OBx/y/l:T?y5 U?y6; !!MOx/y/l&y5=54:G?y7; !!VRv10:C0/1/14/15/28/29/42/43/56/57/70/71/84/85/98/99; !!VRv26:C118/119/138; !!VRv9:S10 R19; !!UN&y5=54/y6=139:Ox/y/l; !!UN&y5=54/y6=139:Ix/y/l/54/vv9; !!MOx/y/l&y5=54/y6=139:Gy7; Jeszcze jedno - ilość jednostek jest jak ilość podmienianych stworzeń (chłopów) |
Tilogour |
Vanreder wystarczy zapisać plik .dat taką samą nazwą jak mapa i już masz część skryptów Nie musisz włanczać wszystkich opcji wogifikacji aby wogifikować mapę. BTW:Altair dziękuję:) |
Altair |
Teraz odpowiem na pytania Vanredera: Odp. na pytanie 1,2 - Tilogour już udzielił odpowiedzi. >>3. skrypt dla danego bohatera mający na celu dodanie do posiadanych jednostek po wygranej walce np. Wampirów w liczbie 2 ( bez względu na poziom nekromancji) Nie do końca rozumiem po każdej walce ma dostawać 2 Wampirów? Czy też chcesz zmodyfikować Nekromancję? >>4. zamianę jednostek u boku bohatera w zależności od slota w którym się znajduje na Zombie po kontakcie z neutralnym oddziałem ( walka ) Zombie na mapie przygody, po upływie powiedzmy 3 dni. To samo. Nie wiem czy chodzi o zamianę w Zombie jakiegoś konkretnego slota czy całej armii. >>5. jak zrobić by zniszczony przez gracza zamek takim pozostał bez możliwości odbudowy. Trzeba by po zniszczeniu miasta za pomocą skryptów zniszczyć kuźnię ;) (nie wiem czy AI mimo to nie będzie w stanie odbudować) >>6. czy jest możliwość by dane jednostki np. Chłopi uciekli z pola walki jeśli w przeciwnej drużynie występują np. Lisze? Jest taka możliwość. Lecz pozostaje pytanie czy ma to wyglądać tak jak na mapie Cave of Gerfrex czy ma pojawiać komunikat, że stworzenia uciekają w popłochu... czy w pewnym momencie bitwy bez pokonania wszystkich stworzeń ma nastąpić jej koniec. >>7. możliwość by wszystkie Anioły na mapie przygody przyłączały się do gracza ( i tylko takiego) który posiada artefakt Angelic Alliance. Jak najbardziej i to akurat bardzo proste: ZVSE !?OB54/12; !!HE-1:A2/129/?y2/?y3; !!MO998&y3>0:R0; >>8. pojawienie się określonej jednostki np. Czarni Rycerze na mapie przygody w określonym czasie i miejscu z zadanie podążenia i zaatakowania danego bohatera. To już trudniejsze i jeśli jesteś w tym zupełnie początkujący lepiej chyba użyć mojego skryptu LERM, wtedy można tworzyć w prosty sposób "wędrowne" potwory jakie się tylko chce. http://wog.republika.pl/ Tam też można pobrać poradnik ERM dla początkujących. Oczywiście w zasadzie wszystko co napisałeś jest do zrealizowania za pomocą ERM. Na przyszłość proszę tylko o dokładnej sprecyzowane pytania i poprawne pisanie bez tylu błędów (Bo miejscami nawet Word u mnie nie jest w stanie tego poprawić ;) ) |
Vanreder |
Wielkie dzęki za tak szybką reakcję na mój post. Postaram się zatem sprecywać dokładniej o jakie efekty mi chodzi. Zatem: 1. bohater atakuje neutralny oddział Zombie , w wyniku czego ( niezależnie od zwycięstwa ) jednostki będące np w 3 slocie w wyniku kontaktu z Zombie przobrażają się w takoweż na stałe. 2. bohater ( niekoniecznie posiadający zdolność nekromancji, powiedzmy sam będący wampirem ) atakuje jakikolwiek oddzial neutralny i za wygraną walke otrzymuje 2 wampiry ( nie otrzymuje ich zaś, gdy atakowany oddział należał do kategorii necro ) 3. kwestia ucieczki czy też może raczej niechęci walki przez dany oddział, otóż chodzi o to, iż oddział Zombie będący w posiadaniu bohatera, znika czy też nie pojawia się fizycznie na polu walki jeśli przeciwnik jest bohaterem pochodzenia necro, lub posiada jednostki przynależne do necro, o to mniej więcej chodziło, fakt dość enigmatycznie to przedstawiłem... 4. dziękuję za skrypt dotyczący Angelic Alliance i przyłaczania się Aniołów, lecz prosiłbym Cię drogi Altairze o jednoczesne wytłumaczenie tego skryptu na zasadzie jak robiłeś to nie raz, tj. że n - to liczba danego stworzenia, s1 to nazwa artekaktu etc, tak bym mógł zastosować na przykład inny artefakt z listy do innych stworzeń, prośba takiego "tłumaczenia" napisanego skryptu tyczy się też pozostałych zagadnień. Bardzo bym o to prosił, gdyż to pomaga mi w nauce i rozumieniu działania skryptów i mozliwości ich edytowania. 5. i by nie nadwyrężać Twego zapewne cennego czasu jeszcze jedna sprawa. jak sprawić by posiadany artefakt niszczał z biegiem czasu i ostatecznie znikał po upływie danego czasu ( np 30 dni ) pozbawiajac bohatera bonusów wynikających z jego posiadania. Jeszcze raz dziękuję za "wsparcie" i żywię nadzieję iż nie zarzucam Cię zbyt wielką liczbą nurtujących mnie zagadnień ( mam ich sporo, gdyż powracam na łono Heroes 3 po niejakim rozczarowaniu Piątą odsłoną Hereos, a mam ( mniem tak sobie ) ciekawe pomysły na kampanie w Wogu) stąd płynie moje rozgorączkowanie tematem... |
Altair |
Odpowiedzi: 1. Oto skrypt na zamianę jednostek w Zombie jeśli Zombie zaatakuje jednostkę (przemianie nie ulegają tylko Zombie): ZVSE !?BG0; !!BG:A?y5; ** pobranie do zmiennej typu akcji !!BG:H?y6 E?y7 N?y8;** pobranie nr aktualnego bohatera, punktu docelowego, oraz nr slotu !!BMy8&y8>-1:T?y9; ** pobranie typ stworzeń !?BG1; !!BU:C?y10;** czy bitwa się kończy !!BMy7&y7>-1:P?v6 F?v7 N?v8 T?v9; !!VRv7:|4194304;** ustawienie flagi jednostki na przywołaną !!BMy7&y6=-1/y7>-1/v9<>59/v8>0/y9=59/y10<>1:Fv7 H1;** ustawienie flagi i życia na 1 !!BMy7&y6=-1/y7>-1/v9<>59/v8>0/y9=59/y10<>1:C18/v6/2/50/0;** rzucenie implozji na siebie !!BU&y6=-1/y7>-1/v9<>59/v8>0/y9=59/y10<>1:S59/v8/v6/0/y7/1;** przyzwanie Zobie !!BU&y6=-1/y7>-1/v9<>59/v8>0/y9=59:R;** odświeżenie pola bitwy 2. Dwa Wampiry po walce ze stworzeniami na mapie (nie należącymi do Nekropoli). Oraz zniknięcie oddziałów Zombie na czas walki z bohaterem z Nekropoli. ZVSE !?OB54&1000; !!VRv7809:S0; !!BA0&1000; !!VRv7809:S1; !$OB54&1000; !!HE-1:O?y6; !!OB998:U?y7; !!MA:Oy7/?y8; !!HE-1&y6<>-1/y8<>4:C2/62/2/1; !!UN:R1; !?BA0&1000; !!BA:H1/?v50; !!DO340/0/6/1&v50>63/v50<80:P; !?FU340; !!VRx1:S3000+x16; !!VRx2:S3010+x16; !!BA:M0/x16/?y5/?y6; !!VRvx1:S-1; !!VRvx1&y5=59:Sy5; !!VRvx2:S0; !!VRvx2&y5=59:Sy6; !!BA&y5=59:M0/x16/-1/0; !?BA1&1000; !!BA:H1/?v50; !!DO341/0/6/1&v50>63/v50<80:P; !?FU341; !!VRx1:S3000+x16; !!VRx2:S3010+x16; !!BA&vx1=59:M0/x16/59/vx2; 3. Co zaś tyczy się Angelic Alliance to już tłumaczę: ZVSE !?OB54/n; !!HE-1:A2/nrart/?y2/?y3; !!MO998&y3>0:Ri; gdzie: n - numer stworzenia (np. anioł 13) nrart - numer artefaktu który musimy mieć aby się przyłączyły i - jeśli będzie 0 zawsze się przyłączą gdy będzie 1 nigdy. 4. Wkrótce napiszę skrypt na ten niszczący się artefakt jednak muszę wiedzieć jedno. Czy w czasie tych 30 dni ma tracić swoje właściwości np. atak, obronę, moc itd. oraz jaki to ma być artefakt? Jeszcze jakieś pytania? |
Gandalfica |
Witam. Jak zrobić obiekt, gdzie po odwiedzeniu atakują stworki a po walce znajduje się zasoby. Po wejściu do tego obiektu w tym samym miesiącu wyskakuje komunikat, że nic tam nie ma i się obniżają np. morale, lecz gdy się wejdzie w następnym miesiącu to następuje to pierwsze zdarzenie, i tak w koło macieju. Jeśli niejasno się wyraziłem, proszę o wybaczenie - mam dopiero 12 lat (msheh) |
Altair |
Wszystko zależy od tego co rozumiemy pod pojęciem "obiekt". Jeśli chodzi o "pusty" obiekt i przypisanie mu właściwości kryjówki stworzeń to jak to zrobić opisałem w Poradniku ERM. Wtedy wystarczą tylko drobne modyfikacje: ZVSE !#TM20/29/600/28/nr gracza; !#VRv801:S0; !#VRz200:S^Nazwa obiektu^; !#HTtyp/podtyp:T200; !?OBtyp/podtyp; !!PO998:V1/?y5; !!VRv801:S0; !!IF&y5<1:Q2^Czy chcesz zaatakować strażników?^; !!IF&y5=1:M^Nic tu nie ma?^; !!HE-1&y5=1:R0/dmorale; !!HE-1&2/y5<1:Tv998/v999/v1000/typ_stworzenia/ilość; !!VRv801&2/y5<1:S1; !$OBtyp/podtyp; !!HE-1:O?y2; !!PO998&y2<>-1/v801=1:V1/1; !!IF&y2<>-1/v801=1:Q3/21/nr _stworzenia/nrzasobu/dilość/1^Pokonawszy strażników (Nazwa). Zabierasz łupy (coś tam)^; !!OW&y2<>-1/v801=1:R-1/nrzasobu/dilość; !?TM20; !!POx/y/l:V1/0; gdzie: x, y, l - współrzędne obiektu typ, podtyp - typ i podtyp obiektu Czyli przykładowo: ZVSE !#TM20:S29/600/28/255; !#VRv801:S0; !#VRz200:S^Magiczny grzybek^; !#HT63/30:T200; !?OB63/30; !!PO998:V1/?y5; !!IF&y5<1:Q2^Czy chcesz zaatakować strażników?^; !!IF&y5=1:M^Nic tu nie ma?^; !!HE-1&y5=1:R0/d-1; !!VRv801:S0; !!HE-1&2/y5<1:Tv998/v999/v1000/18/15; !!VRv801&2/y5<1:S1; !$OB63/30; !!HE-1:O?y2; !!PO998&y2<>-1/v801=1:V1/1; !!IF&y2<>-1/v801=1:Q3/21/18/6/5000/1^Pokonawszy strażników (Leśne Elfy). Zabierasz łupy (5000 szt. złota)^; !!OW&y2<>-1/v801=1:R-1/6/d5000; !?TM20; !!PO15/15/0:V1/0; To tyle. Jeśli zaś chodzi ci o modyfikowanie strażników w istniejących już w grze skrytkach stworzeń. To jest to jak najbardziej możliwe przy użyciu składni !!CB. W ten sposób można ustawić Smoczą Utopię, wraki oraz kryptę na inne skrytki (np. skrytkę chochlików). Najłatwiejszy sposób na ustawianie ich to użycie mojego skryptu dostępnego w podanym wcześniej linku. EDIT: No ładnie w tym temacie jest jakieś 40% ilości postów tematu Heroes V ;) (aktualnie 37,9%) |
p4bLo |
Witam. Od niedawna próbuje się nauczyć używania ERM i mam kilka pytan: 1.Czemu ja mam w H3/data/s od 01script.erm do 078script.erm a podobno powinno być do 99script.erm? 2.Gdzie wpisywać zmiany typu 'Strzelec może strzelać dwa razy'. Do plików H3/data/s/ czy w zdarzeniach czasowych? Jak w zdarzeniach czasowych to co się robi w tych plikach w folderze 's'? 3.Jaki jest skrypt na np: po wejściu bohatera na punkt o współrzędnych 19/20/0 został przeniesony do punktu 30/20/0? ( Zwyczajny teleport a nie przez portal , chodzi mi o to żeby gracz nie wiedział że go przeniesie ;) 4.Chciałbym z pustego obiektu (typ 63 podtyp 60 ) zrobić 'Świątynie Walki'. Wyglądało by to tak: Za pierwszym wejściem (w tygodniu) trzeba pokonać określoną ilość stworzeń by zdobyć +1 do Ataku, Obrony, Mocy lub Wiedzy (do wyboru). Jak się wejdzie drugi raz w tygodniu nie trzeba pokonywać potworów i dostaje się 500 doświadczenia. Za trzecim razem nic się nie dostaje i żeby co tydzień od początku ;) Czy jest to możliwe? // EDIT. Co do pytania 3 rzeczywiście pytał się o to Kryształowy Smok a ja po przeczytaniu całego tematu ( 271 wiadomości było :) ) zapomniałem. |
Tilogour |
2.W zdarzeniach czasowych 3.Poszukaj w tym temacie;)[już ktoś się o to pytał:) ] |
avatar |
Ad. 1. Bo to są tzw. oficjalne skrypty stworzone i przetestowane przez WoG Team. Póki co jest ich 77, dalsze wersje przyniosą więcej :) . |
Helboy |
Gdzie moge sie nauczyć pisać skrypty ERM. |
Tilogour |
Ściągnij sobie poradnik ERM[autorstwa Altaira] :) http://wog.republika.pl/down.htm Jak znasz angielski to polecam również zainstalować ERM help:) |
Helboy |
Altair Czy mógbyś napisać coś takiego jak alfabet: czyli np:. !? i takie różne znaki co znaczą. I co trzeba zrobić, aby mieć nowe budynki? Jakim programem były zapisywane te skrypty, że można je włączać i wyłączać? I skąd można go ściągnąć? |
Altair |
Nie ma co tu dużo pisać. Cześć informacji jest na mojej stronie (w profilu), część w tym temacie (całkiem sporo) a część w Poradniku ERM. (o czym już z pisał Tilogour) Wystarczy tylko umieć czytać (ze zrozumieniem) i znać język polski w stopniu zadowalającym ;P EDIT: Alfabetu w tym temacie nikogo uczyć nie będę. ;) |
Helboy |
A czy byś wysłać mi taki alfabet na E-mail: mdalecki@o2.pl bardzo bym chciałbym być taki dobry jak ty. I jeszcze jedno, czy mógłbyś mi poprawić ten skrypt, aby działał: !#VRz200:S^Kubeł rtęci^; !#HT63/27:T200; !?OB63/30&1000; !!HE-1:Id60; !#VRv801:S0; !#VRz200:S^Kubeł rtęci^; !#HT63/27:T200; !?OB63/27; !!PO998:V1/?y5; !!IF&y5<1:Q2^Czy chcesz zaatakować strażników?^; !!HE-1&2/y5<1:Tv998/v999/v1000/125/15; !!VRv801&2/y5<1:S1; !$OB63/27; !!HE-1:O?y2; !!PO998&y2<>-1/v801=1:V1/1; !!IF&y2<>-1/v801=1:Q3/21/125/147/1^Pokonawszy strażników (żywiołaki magmy). Zabierasz łupy (Mirhiltowa kolczuga)^; !!OW&y2<>-1/v801=1:R-1/6; I co trzeba zrobić,, aby mieć te twoje nowe budynki. |
Altair |
Hmm... skrypt poprawiłem: ZVSE !#VRv801:S0; !#VRz200:S^Kubeł rtęci^; !#HT63/27:T200; !?OB63/30&1000; !!HE-1:Id60; !?OB63/27; !!VRv801:S0; !!PO998:V1/?y5; !!IF&y5<1:Q2^Czy chcesz zaatakować strażników?^; !!HE-1&2/y5<1:Tv998/v999/v1000/125/15; !!VRv801&2/y5<1:S1; !$OB63/27; !!HE-1:O?y2; !!PO998&y2<>-1/v801=1:V1/1; !!IF&y2<>-1/v801=1:Q3/21/125/8/147/1^Pokonawszy strażników (żywiołaki magmy). Zabierasz łupy (Mirhiltowa kolczuga)^; !!HE-1&y2<>-1/v801=1:A4/147; Co do nowych obiektów (jak rozumiem kopalnia mithrilu, kryjówka rozbojników oraz Gildia Czarodziejów) to należy ściągnąć pakiet skryptów przenieść odpowiednie pliki do katalogu Data oraz przekopiować skrypty do zdarzeń czasowych. |
strona: 1 - 2 - 3 ... 13 - 14 - 15 ... 81 - 82 - 83 |
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel