Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/projekt] FreeH3 - otwarty projekt
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

Fandor PW
29 marca 2015, 21:33
Zbliża się 16 rok od wydania gry, wciąż cieszy się ona dużą popularnością, mamy w grocie świetnych grafików Witchking, Kuririn, Trith, Sower, Mitlandy, Nephretes, jeżeli kogoś pominąłem przepraszam, pewnie jeszcze wielu kolejnych się przewinie przez kolejne 15 lat gry. Jest to projekt na dłuższy czas, ale każdy może włożyć swoją cegiełkę, ktoś powie że projekt jest zbędny, może w tej chwili, ale za kilka lat, gdy komputery będą osiągać coraz wyższe rozdzielczości, z coraz większą ilością detali i efektów specjalnych grafiki przydadzą się gotowe modele 3D jak największej ilości elementów gry. Każdy kolejny, najmniejszy model będzie cegiełką, projekt może upaść, ale w końcu znajdą się kolejni chcący odtworzyć heroesa, zrobią trochę i tak po dłuższym czasie projekt faktycznie może dojść do skutku. Nie można od nikogo nic wymagać, ale liczę na wszystkich znanych i przyszłych grafików, że kiedyś ukończą ten projekt, gdy będzie można powiedzieć że Heroes 3 przestał być grywalny na nowych komputerach będzie można ściągnąć VCMI z grafiką która będzie przypominać efekt jak podczas premiery gry.
Mam nadzieję, że będziecie udostępniać wszystkie postępy prac na bieżąco, przygotujecie sobie jakiś hosting czy rezerwowe dyski, aby przechowywać modele, gdyż szkoda by było je utracić, bo mogą się w przyszłości przydać gdy już ze zrobionych z nich defów też nie da się nic zrobić.

J. M. Sower PW
29 marca 2015, 22:08
Morglinie, te zamki na innych terenach wyliczyłem na 2018 rok, ze względu na to w jakim tempie to robiłem dotychczas. Nie zużywałem na to całego swojego wolnego czasu, więc można to zrobić szybciej. Niemniej jednak wątpię aby udało się nam uzbierać wszystkie zastępcze grafiki, mimo to warto prowadzić taki otwarty zbiór danych. Na przykład ja zamierzam w końcu wykonać model ciała człowieka w proporcjach z filmików w H3, a takie coś na pewno przydałoby się gdzieś publicznie udostępnić.

Matheo PW
29 marca 2015, 23:43
Cytat:
Potrzebna jest pomoc przy rzeczach banalnych które może zrobić każdy, ale nikomu się nie chce.
To ciekawe. Dlaczego nikt nigdy nigdzie o tym nie napisał? Nie raz chciałem pomóc przy nowym mieście, jednak byłem święcie przekonany że jestem bezużyteczny, bo nie jestem grafikiem. Z pewnością takich osób było i jest więcej.

Jeśli to faktycznie jest aż tak proste, to bardzo chętnie pomogę. Co robić i jak?

Nicolai PW
30 marca 2015, 00:36
Uwaga, uwaga... będę złośliwy :D Ma tutaj miejsce sytuacja precedensowa, bo po raz pierwszy w historii AC nie zamykamy tematu z propozycją modu, która nie zawiera żadnej prezentacji postępów. W takim razie już lecę, pędzę zakładać topic poświęcony McVorimarogalboazoondorge* ;)
A tak zupełnie na serio to chyba można wobec tego projektu zastosować jakąś taryfę ulgową skoro wkręciły się w nią wybitne nicki polskiej i zagranicznej sceny moderskiej. Chciałbym tutaj tylko spytać czy rozważamy rekrutację promowanie na HC i df2?
*W tym miejscu chciałbym podziękować Kammerowi, bez jego dobrej pamięci ta złośliwość nie byłaby tak dobra :)

Kammer PW
30 marca 2015, 00:45
Na początku chcę serdecznie podziękować Wiwernowi i Morglinowi. Zrobiliście mi dzień, dzięki, chłopaki.

Idziemy dalej. Nikoś wstydzi się tu pisać, to napiszę za niego. Twierdzi on, iz ten temat powinien zostać zamknięty, gdyż nie ma tu niczego do pokazania. :P Zasadniczo sie z nim zgadzam. Z istniejącej tu rozmowy zrozumiałem, że istnieje jakiś wirtualny (dla osób spoza kręgu) zbiór zrobionych modeli, które to dopiero mają zostać sklasyfikowane. Zatem ja sugeruję zamknięcie tego tematu i otworzenie go, jak już będzie coś do podziwiania. Bo takie są tu wszak reguły, czyż nie?
I upszejmie proszę o niemówienie mi o jakichś noblilitacjach i tego typu rzeczach. Mamy przecież równe traktowanie.

Dalej... Jestem zdania, że pierwszy post swoje, a reszta tematu swoje. Jestem za stworzeniem ogólnej bazy modeli jednostek, budynków i tak dalej, do użytku modderów, którym Bozia nie dała talentu do modelowania (i wcale nie móię o sobie. :P), ale odtworzenie grafik z H3 jako główne hasło tego projektu uważam za duze uchybienie. O wiele bardziej ucieszyłbym się z ukończenia polskiego Forge na VCMI, polskiej Oazy na VCMI, różnych podłóż miast (Sower), czy też nawet tego durnowatego stworka sprzed domka od Morglina (RIP genialny post. :C). Bo to jest jakiś postęp, to daje coś namacalnego. A tak, jak się wszystkich skieruje do mnożenia bytów, to to się odbije na już powstających modach i miastach.

I tu muszę (z bolejącym sercem, męczeńską postawą i cierpiętniczą miną) przyznać racje Morglinowi. Uważam, że doszlifowywanie jest zbytnio przeceniane. Ile już powstaje Forge? Ile ekranów Oazy poszło do piachu, mimo, że tłumowi się podobało? Co z nieodżałowanymi bezlicymi? Jaki sens maja bajdurzenia na temat tego, na jakie teren przenosić miasto? VCMI ma się rozwijać, a takie dłubanie w szczególikach je spowalnia.. Bo przecież i tak będzie trzeba wydać kolejne werje, w któychbędzie można dać poprawki...

I na koniec: nie wiedziałem, że z Hobbita jest taki ancymon. :D

Nicolai PW
30 marca 2015, 00:54
Kammer:
Na początku chcę serdecznie podziękować Wiwernowi i Morglinowi.
Ja im nie dziękuję, bo za późno wstałem. Jak wszedłem do kompa to już tutaj były dwie strony dywagacji, za dużo, nie przeczytałem :/
Kammer:
Idziemy dalej. Nikoś wstydzi się tu pisać, to napiszę za niego. Twierdzi on, iz ten temat powinien zostać zamknięty, gdyż nie ma tu niczego do pokazania. :P
Dziękuję mój drogi rzeczniku, ale wolę wykorzystać tę sytuację jako precedens dla McVorimarogalboazoondorge i innych "poważnych projektów", uwolnić Logmar!
Kammer:
Jestem za stworzeniem ogólnej bazy modeli jednostek, budynków i tak dalej, do użytku modderów, którym Bozia nie dała talentu do modelowania (i wcale nie móię o sobie. :P)
Taa... jasne, przecież wszyscy wiemy, że liczysz na to, że dobierzesz się do jakichś otwartoźródłowych modeli do Vori :P
Kammer:
O wiele bardziej ucieszyłbym się z ukończenia polskiego Forge na VCMI, polskiej Oazy na VCMI, różnych podłóż miast (Sower), czy też nawet tego durnowatego stworka sprzed domka od Morglina (...)
A ja ucieszyłby się z Vori na jakąkolwiek platformę z własnymi defami :D
Kammer:
Ile już powstaje Forge?
A Vori? :D
Kammer:
I na koniec: nie wiedziałem, że z Hobbita jest taki ancymon. :D
Cztery łasice? Kto, by pomyślał?
Rety... ale offtopu narobiłem :P

Kammer PW
30 marca 2015, 01:04
Nicolai:
Ja im nie dziękuję, bo za późno wstałem
Tak dla potomności: Wiwern&Morglin.

Nicolai:
wolę wykorzystać tę sytuację jako precedens dla McVorimarogalboazoondorge i innych "poważnych projektów", uwolnić Logmar!
Spóźniłeś się. Mad Hatter i Szklarnia byli pierwsi.

Nicolai:
Taa... jasne, przecież wszyscy wiemy, że liczysz na to, że dobierzesz się do jakichś otwartoźródłowych modeli do Vori :P
[...]
A ja ucieszyłby się z Vori na jakąkolwiek platformę z własnymi defami :D
No, Nikoś, nie bądźmy egoistami. Przecież oni są prawdziwymi moderami! Potrafią Blendera i inne magiczne metody, gdzie tam mnie do nich. Ja mogę ich jedynie pokornie prosić o wsparcie.

Nicolai:
A Vori? :D
Od mojej aneksji do teraz (1:06) minęło dokładnie 599 dni. :D

Morglin PW
30 marca 2015, 07:16
Tak na szybko, bo krąży nade mną widmo szkoły...
Kammer:
czy też nawet tego durnowatego stworka sprzed domka od Morglina
Ej, ej, ej! Pomysł jest dobry, z chęcią ujrzałbym jego wykonanie - a że rozdzielczość w grze jest zbyt niska, to już inna sprawa. Możliwe, że dałoby się coś podobnego wykonać w wersji HD, ale nie jestem pewien, bo nie grałem.

Kammer:
Od mojej aneksji do teraz (1:06) minęło dokładnie 599 dni. :D
Ja przynajmniej gdy nie jestem w stanie czegoś wykonać, to potrafię się do tego przyznać, a nie ciągnę to w nieskończoność jak ty. :P

Kammer:
I tu muszę (z bolejącym sercem, męczeńską postawą i cierpiętniczą miną) przyznać racje Morglinowi. Uważam, że doszlifowywanie jest zbytnio przeceniane
Niczego takiego nie powiedziałem. Doszlifowywanie jest bardzo ważne, czepiałem się porzucania pomysłów w połowie drogi, mimo świetnego wykonania prac początkowych.

Matheo PW
30 marca 2015, 11:43
Cytat:
Zatem ja sugeruję zamknięcie tego tematu i otworzenie go, jak już będzie coś do podziwiania. Bo takie są tu wszak reguły, czyż nie?
Rozumiem, że teraz następuje coś w rodzaju zemsty :)

W przypadku tego projektu nikt nie musi niczego pokazywać ani udowadniać. Nawet jeśli powstaną odpowiednie elementy, to nie sądzę aby wszystkie były upubliczniane w tym temacie. Chociażby dlatego, że będzie umiejscowiony gdzie indziej.

Autor tematu jedynie poinformował, o rozpoczęciu prac. Teraz każdy może dodać coś od siebie.

Bacus PW
30 marca 2015, 12:22
Cytat:
Rozumiem, że teraz następuje coś w rodzaju zemsty :)

Tak, bo Kammer to mściwa gadzina, tylko by knuł i szukał sposobu, aby się na kimś zemścić, a najbardziej to się mści na innych moderach, że coś robią, a on tylko gada.

Wiwern poruszył tutaj ważną kwestię z którą się w pełni zgadzam. Tutaj nie chodzi o to czy pomysł jest dobry, ale używając nazewnictwa piłkarskiego to kiedy "Wielkie nazwiska" się wypowiedziały to inaczej jest to przyjęte niż gdyby zaproponował to np. taki skromny Ja, a coś takiego, a jak dla mnie to żaden gwarant sukcesu czy, że będzie to rozwijane. Coś czuję, że z dużej chmury spadnie mały deszcz, ale jeśli się mylę to uderzę w pierś Kammera, a co!

Jak każdy projekt powinien najpierw coś pokazać, bo póki co dostaliśmy kilka ścian tekstów, a nie ma czegoś co sugerowałoby, że ten projekt ma szansę żyć, a nie zdechnie śmiercią naturalną za miesiąc, dwa czy osiem...
McVorimarogalboazoondorge też ma bazę danych, masę konceptów, ale to przecież za mało na otwieranie tematu... na moje oko tutaj mamy to samo.

Projekt chwalebny, ale chcę coś zobaczyć, a nie tylko czytać... Serio najpierw mogliście kilka odtworzonych grafik pokazać, albo cuś, bo tak to tylko dostaliśmy kilka ścian tekstu i zapewnień, albo krytyki często słusznej i uzasadnionej(Morglin i Wiwern <3).

Cytat:
Dalej... Jestem zdania, że pierwszy post swoje, a reszta tematu swoje. Jestem za stworzeniem ogólnej bazy modeli jednostek, budynków i tak dalej, do użytku modderów, którym Bozia nie dała talentu do modelowania (i wcale nie móię o sobie. :P).

Oj ty masz leniuszku, już frajerów szukasz, których modele podbierzesz? xD ale zgadzam się z tym całkowicie, taka baza danych wydaje się czymś co mogłoby mieć rzeszę zwolenników.

Cytat:
Od mojej aneksji do teraz (1:06) minęło dokładnie 599 dni. :D

Przynajmniej jesteś szczery xD

AmiDaDeer PW
30 marca 2015, 13:12
Moment, moment, chyba to już zostało wyjaśnione, a Wy to wyjaśnienie pominęliście.

Jak już mówiłem:
Nie sądzisz, że jednak istnieje coś takiego jak pewnego rodzaju nobilitacja? W chwili gdy za projekt biorą się ludzie, od których wiadomo, że coś potrafią, tego typu projekty są przyjmowane bardziej entuzjastycznie - bo wiadomo, czego się spodziewać. W przypadku świeżaków takiej gwarancji nie ma, dlatego oczekuje się od nich czegoś więcej niż samego pomysłu. Możesz to nazywać hipokryzją, ale dla mnie to normalna kolej rzeczy - jeśli Sower wpadnie na pomysł na nowe miasto, jest to o wiele bardziej godne uwagi niż jeśli wpadnie na ten sam pomysł hubabuba1997.

Zresztą - trudno ten projekt porównywać do nowych miast, skoro tutaj jest coś w stylu "Każdy niech dołoży własną cegiełkę jaką tylko zechce", podczas gdy projekty nowych miast wymagają bardziej złożonych pomysłów.

Trudno żebyśmy pokazali od razu nowe grafiki, skoro nawet zespołu tutaj nie ma - jest to projekt otwarty, czyli jak ktoś coś ma, to daje - bez żadnego zamkniętego procesu przygotowywania materiałów.

Kammer:
Bo takie są tu wszak reguły, czyż nie?
Wyraźnie nie rozumiesz panujących tu reguł. Projekt byłby zamknięty, gdyby to było na zasadzie "Mam pomysł na nowego moda, ale potrzebuję grafików, ktoś chętny?". Ten projekt jest na zasadzie "Robimy wspólną bazę grafik, wrzucajcie co macie".

Bacuś:
McVorimarogalboazoondorge też ma bazę danych, masę konceptów, ale to przecież za mało na otwieranie tematu...
Ale widzisz, McVorimarogalboazoondorge jest projektem nowego miasta, i to bardzo konkretnym projektem, raczej zamkniętym ze względu na swoją definicję. Dopóki nie pokażecie choćby i szkiców, nie ma co otwierać nowego tematu. Ten projekt jest zgoła inny, o czym już wcześniej pisałem.

J. M. Sower PW
30 marca 2015, 13:20
Zgadzam się z Hobbitem. Temat powinien być ciągle otwarty na dyskusje, aby KAŻDY mógł tu wrzucić coś od siebie. To, że ta tak zwana "śmietanka" jest zgoła za, to nie znaczy, że nagle jest ona odpowiedzialna za wszystko i musi coś tu wrzucić. To znaczy tylko tyle, że ktoś kto potrafi coś zrobić jest za wrzucaniem tu plików i dzięki temu temat ma szansę się rozwinąć. Ja osobiście (jak już napisałem) głównie będę miał co wrzucać po premierze Forge, bo z tym jest związana większość moich prac.

Andruids PW
30 marca 2015, 13:55
Niesforne te grotowicze. Nie przemawiają do nich wielkie idee, wielkie nazwiska i nie widzą spraw w większej perspektywie. Chcą tylko grać w swojego Heroes III, najlepiej jakimś nowym miastem, obojętnie czy to Bastion, Nowy Reserwat, Forge czy Cathedral. Taki Górski uważa, że muzyka jest wzruszająca i żeby jej nie ruszać, wydaje mi się, że dzieli ten sentyment z każdym przeciętnym graczem.

Ja rozumiem, chcecie zrobić sobie piaskownicę dla moderów. I sam chciałbym zobaczyć podmienione wszystkie modele, tereny w HD, może jakieś równie fantastyczne ścieżki dźwiękowe. Ale nie ma co liczyć na bezwarunkowe brawa i wszechobecną radość, jeżeli na początku projektu nie ma nic. Nieważne, czy w projekt zaangażowani są Hobbit, Witchking, Trith, czy Acid Dragon.

AmiDaDeer PW
30 marca 2015, 14:14
ANcientDRuids:
Taki Górski uważa, że muzyka jest wzruszająca i żeby jej nie ruszać, wydaje mi się, że dzieli ten sentyment z każdym przeciętnym graczem.
Primo: nie był to Górski, a krasnolud99.
Secondo: sentyment to jedno, prawa autorskie - drugie. Nie możemy rozpowszechniać całej gry, ale z cudzą muzyką, bo zwyczajnie byłoby to nielegalne.

ANcientDRuids:
Ale nie ma co liczyć na bezwarunkowe brawa i wszechobecną radość, jeżeli na początku projektu nie ma nic.
Na litość, przecież na to nie liczymy. :P Jak już Witchking powiedział - w tym temacie przede wszystkim oczekiwaliśmy odzewu tych, którzy mogliby nam pomóc. Malkontentów pozostaje nam zwyczajnie ignorować. :P

Kammer PW
30 marca 2015, 14:30
Dobra, to ja pierwszy dorzucę cos od siebie! Panie (jeśli są) i panowie! Przed Wami pierwszy model do Vori: Wieża Mentalistów!


Łapcie.

AmiDaDeer PW
30 marca 2015, 14:51
Konto zostało założone. Wieża mentalistów została zuploadowana (możliwe że będzie trzeba trochę poczekać, zanim będzie gotowa do ściągnięcia).

Wszelkie projekty będę dzielił na oddzielne kategorie. Na razie powstała jedna, jako że Kammer był pierwszy.

J. M. Sower PW
30 marca 2015, 14:56
Kammer, czy uważasz, że ten model jest warty uploadu? Nie żeby coś, ale jest to dość mało skomplikowany.

val-gaav PW
30 marca 2015, 14:58
Miałem podobny pomysł w 2009 roku :
http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=29511

Chociaż nie chodziło o odtworzenie zamków z oryginalnego homm3 a o stworzenie gry na bazie nowych zamków takich jak cove z hoty

Niestety wtedy był zupełny brak zainteresowania, dlatego też zrezygnowałem i zająłem się czymś co mogę sam skończyć.

Kilka rad :

-Polecam jasne określenie licencji na np. cc-by-sa-3.0 (najbardziej popularna na opengameart i innych tego typu serwisach)

-Żeby również podważyć trochę legalność działań. Gra z identycznymi zamkami jeśli chodzi o statystyki i balans może nie być całkiem legalna.

-Umieszczenie kampanii z h3, określonych herosów na pewno nie jest legalne. Ubi ma prawa do świata M&M również do tego starego, więc nawet imiona herosów i ich biografię trzeba by napisać/wymyślić od zera.

@Warmonger:
W przypadku animacji to jednak silnik powinien najpierw je wspierać żeby grafik wiedział jak je zrobić i mógł na bieżąco testować jak wyglądają w grze podczas tworzenia poszczególnych klatek animacji. Stworzenie wszystkich klatek animacji dla np. 50 stworów po ty tylko by następnie je przerabiać pod konkretną implementację vcmi jest hmmm ... dość bolesne dla twórcy.








Matheo PW
30 marca 2015, 15:05
Jeśli chodzi o legalność, to nie wystarczy przypadkiem uzależnić tego dzieła od jakiegokolwiek pliku z oryginalnej gry? Oczywiście ten plik również byłby do pobrania za darmo. Jednak na innym serwisie.

Z technicznego i prawnego punktu widzenia, projekt nadal wymagałby posiadania Heroes III, wiec niczego nie zabralibyście Ubisoftowi. Natomiast z punktu widzenia użytkownika, gra byłaby darmowa.

val-gaav PW
30 marca 2015, 15:08
Ale po co w ogóle cokolwiek robić jeśli nadal będzie potrzeba posiadania h3 od ubi? Projekt traci wtedy sens.
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
temat: [VCMI/projekt] FreeH3 - otwarty projekt

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel