Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3] Dżingle miast
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2

AmiDaDeer PW
27 lutego 2015, 20:22
Zrobiłem taką rzecz. Są to króciutkie kawałki muzyczne związane z każdym z 9 miast z Heroes 3. Ot, takie dżingle. Pliki są już dostosowane do tego, by móc być poprawnie odtworzone pod Heroes 3.

Jest jednak jeden zasadniczy problem: poza zaproponowanym przez Wiwerna dźwiękiem na sygnał sms-a, nie znalazłem ani nikt z kim rozmawiałem na ten temat nie znalazł żadnego sensownego zastosowania dla tych plików w grze. Żaden mod zwyczajnie nie przychodzi do głowy. Może to kwestia limitacji platformy. :P

Jeżeli chcecie, wykorzystujcie te pliki jak chcecie. Ale chętnie poznam Wasze pomysły, gdzie zamieścić takie kawałki.

Viking PW
27 lutego 2015, 21:04
Można je wykorzystać przy tworzeniu komnaty o H3!\]

Dzięki za te urocze Jingle. Nekropolię ustawię sobie na dzwonek.

Drwal PW
27 lutego 2015, 21:11
Dźwięki faktycznie sympatyczne, mi się bardzo podobają, ale dzwonek do telefonu może być tylko jeden. xD
Ja bym najchętniej je użył w momencie gdy zdobywamy jakieś określone miasto (nie chodzi mi gdy są pokazywane statystyki po walce, ale zaraz po, gdy przeklikamy te okno) i zmienia się kolor flagi w tym mieście. No ale to wymagałoby dłubania w kodzie gry, więc pomysł średnio do zrealizowania.

Viking:
Dzięki za te urocze Jingle. Nekropolię ustawię sobie na dzwonek.

Ja usunąłem dzwonek "szwagra" (ciekawe czy ktoś kojarzy) i wrzuciłem Rampart. xD

Viking PW
27 lutego 2015, 21:27
Ja natomiast rzuciłem pewne hasło, więc może doprecyzuję. Jingle te mogłyby towarzyszyć opisom frakcji w H3. Mogłyby przygrywać w momencie kliknięcia i załadowania podstrony o danym mieście. Świetnie by to zadziałało na klimat przyszłej Komnaty (mam nadzieję, że już niedługo powstanie!).

Morglin PW
27 lutego 2015, 21:36
Mnie by to tylko irytowało. Przeglądam komnatę, słucham muzyki, a tu nagle z głośników dobywa się inna melodia, która zagłusza moją piosenkę.

Podoba mi się pomysł Drwala, by dżingiel był odgrywany po zdobyciu miasta, ale niestety nie wyobrażam sobie, by ktoś był w stanie to zrealizować.

Kammer PW
27 lutego 2015, 21:48
Pomysłów brak. Niezbyt rozumiem, czemu to wylądowało tu, a nie w Jarmarku. :P

AmiDaDeer PW
27 lutego 2015, 21:59
Bo w Jarmarku nikt by się nie zastanawiał, jak zrobić z tego użytek. :P

Kammer PW
27 lutego 2015, 22:02
To sztuka ma być jednak użytkowa? :P

AmiDaDeer PW
27 lutego 2015, 23:19
Nie musi być. Ale może.

Tarnoob PW
28 lutego 2015, 01:20
To prawda. Wielu ludzi i innych stworów – np. ja – Jarmark zwyczajnie ignoruje. :-P Mimo wszystko widziałbym to w dziale o HoMM1–4, a nie modach, no ale co kto woli.

Dźwięki są bardzo ładne. Widzę to, co jest cechą Twoich utworów, Hobbicie, że klimatem nawiązują bardziej do He­roes II niż Heroes III – np. przez użycie chyba klarnetu, który się kojarzy dość bajkowo, ale w innych in­stru­men­tach też słychać jakąś „przaśność”.

W Nekropolii na pierwszy rzut ucha miałem wrażenie, że to nawiązanie do:
– Heroes II – Zamek Czarodziejki lub coś podobnego)
– Heroes V – motyw listy autorów wzięty z H2 i ogólnie ich styl pełen takich „jingli” po wygraniu bitwy lub mapy, zależny od frakcji

Mimo to już po drugim odsłuchaniu nie miałem wątpliwości, że ten sygnał Nekro to początek znanego „Dies Irae” – co moim zdaniem pasuje do trupów idealnie. Nekropolia często nawiązuje właśnie do tej mrocznej i duchowej czę­ś­ci średniowiecza, z której czerpał też potem romantyzm. To dobra przeciwwaga do:
– frakcji ludzi, które w najróżniejszych światach fantasy pokazują przejaskrawiony, bajkowy obraz średniowiecza pełnego rycerzy i księżniczek
– frakcji elfów – które nawiązują do średniowiecza wczesnego, dzikiego, drewnianego, jak ze „Starej Baśni” albo Wysp Brytyjskich zanim tam przylazł Wilhelm Zdobywca ze swoimi rycerzami w zbrojach.

To w ogóle fajna dygresja, jaka mi się kiedyś nasunęła, że Anglia i w ogóle UK najpierw była jak Bastion, potem jak Zamek, w czasach nowożytnych trochę jak Cove (kojarząc się z „Wyspą Skarbów” itp.), a tak w wieku XIX to już trochę Forge (maszyna, para i wielkie bezlitosne fabryki). :-D

Matheo PW
28 lutego 2015, 07:15
Popieram propozycję umieszczenia tego w dziale o Heroes III (jeśli piwstanie) Istnieje wiele sposobów na zastosowanie tych dźwięków. Przykładowo, mogły by uatrakcyjnić strone węzeł o miastach.

superzgred PW
28 lutego 2015, 07:34
Strona internetowa z dźwiękiem brzmi mi bardziej jak projekt na zajęcia z informatyki w 6 klasie podstawówki... w 2000 roku.

Automatycznie uruchamiająca się muzyka na stronie większość ludzi zawsze irytuje. To po prostu zbędny bajer.

Warmonger PW
28 lutego 2015, 08:13
Cytat:
Automatycznie uruchamiająca się muzyka na stronie większość ludzi zawsze irytuje
Widać autor nie przewidział ewentualności, gdy ktoś podczas przeglądania strony już słucha własnej muzyki -.-

Kodzo19 PW
28 lutego 2015, 09:43
superzgred:
Strona internetowa z dźwiękiem brzmi mi bardziej jak projekt na zajęcia z informatyki w 6 klasie podstawówki... w 2000 roku
W podstawówce? Jetem w 3 gimnazjum i dopiero teraz na informatyce poznajemy tworzenie stron internetowych, a co dopiero z dźwiękiem.

Viking PW
28 lutego 2015, 11:31
A ja przez całą swoją edukację nawet nie zbliżyłem se do tematu tworzenia stron internetowych, a w tym roku zdaję maturę.

Xernfaex PW
28 lutego 2015, 13:17
Ciekawy pomysł... Motywy Nekropolis i Inferno brzmią przepięknie, świetna robota... Trochę szkoda żeby to zostało tak tutaj zapomniane... Może dałoby się to wmontować przed walką daną frakcją? Po walce, przy ekranie strat?... Byłby to miły akcent, bo muzyka ekranów miast to arcydzieło, a muzyka w tych momentach troszkę kuleję jeśli dobrze pamiętam... Pytanie, na ile byłoby to wymagające do zaimplementowania.

AmiDaDeer PW
28 lutego 2015, 13:25
Warmongerze, może przy następnych wersjach VCMI przydałaby się implementacja modyfikacji dźwiękowych? Możecie wykorzystać moje pliki jako prezentacja takowych rozwiązań. :3

zoltan PW
28 lutego 2015, 13:48
Mi te jingle kojarzą się z Age of Empires II, gdzie podczas uruchamiania scenariusza odgrywał się jingiel wybranej cywilizacji - w Heroes III też mogłoby tak być (oczywiście gdyby na przeszkodzie nie stały kwestie techniczne).

A co do samych utworków, bardzo mi się podobają, lecz za wyjątkiem Cytadeli (fortress) - jakoś bardziej zajeżdża mi pustynią, arabami i wielbłądami, niż bagnem i mokradłami. Najlepszy za to jest jingiel Rampartu - majstersztyk :)

Xernfaex PW
28 lutego 2015, 14:41
Mnie razi tylko trochę plastikowe brzmienie jingla Lochu, to drzewo w sensie (obój?)... I wydłużył bym odrobinę nutę kończącą przed perq w Confluxie...
Zoltan, to brzmi bardzo podobnie w oryginale, główny motyw jest praktycznie identyczny, mi od razu przyszły na myśl pełzające po bagnach węże, myśle że ten akurat jest OK... A tak a propos Hobbicie, to są kawałki poskładane od zera czy wycięte z oryginałów i bardzo zręcznie zmixowane? Tak z ciekawości pytam, bo brzmienia skrzypiec i reszty tego typu są prześliczne, ale drewno i brass odrobinę mnie w uszy szczypie :o

AmiDaDeer PW
28 lutego 2015, 15:13
To klarnet. I wszystkie są od nowa zapisane, nie jest to żaden remix.
strona: 1 - 2
temat: [H3] Dżingle miast

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel