Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: [H3] Sokoli Wzrok
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)

Andruids PW
15 października, 05:35
Wszyscy chyba wiedzą, że to najgorsza umiejętność w H3. Dziś wieczorem przyszło mi na myśl, jak ją naprawić (mając oczywiście możliwość zaprogramowania Heroes III od nowa : D ). Mianowicie:

Czary dostępne do poznania wyznacza umiejętność "Mądrość".

Podstawowy poziom Sokolego Wzroku pozwala na poznanie jednego czaru ze wszystkich znanych przez przeciwnika (łącznie z tymi znanymi przez jego jednostki/neutralne oddziały, czyli wskrzeszenie Archanioła, ognista tarcza Ifryta Sułtana, piorun Ptaka Gromu itd.), których nie zna posiadacz Sokolego Wzroku. Możliwe czary pokazują się na końcu wygranej walki.

Zaawansowany poziom Sokolego Wzroku pozwala na poznanie 2 czarów ze wszystkich znanych przez przeciwnika.

Ekspercki poziom Sokolego Wzroku pozwala na poznanie 3 czarów ze wszystkich znanych przez przeciwnika.

Teraz uwaga, bo to jest fajne. Żeby poznać czary przeciwnika, należy walczyć z nim przez określoną ilość tur. Wyobraźcie sobie taki "pasek ładowania". Każda tura spędzona na walce z przeciwnikiem dodaje 33,3% do jego czarów 1-poziomowych, 25% do 2-poziomowych, 20% do 3-poziomowych, 12,5% do 4-poziomowych i 10% do 5-poziomowych (wciąż potrzeba odpowiedniego poziomu Mądrości, żeby poznać czary odpowiedniego poziomu). To znaczy, że po upływie określonej ilości tur będzie można wybrać sobie dowolny czar danego poziomu z książki bohatera:
po 3 turach - 1 poziomu
po 4 turach - 2 poziomu
po 5 turach - 3 poziomu
po 8 turach - 4 poziomu
po 10 turach - 5 poziomu

I uwaga, bo to też dobre. Za każde rzucenie czaru przez przeciwnika, do "pasku ładowania" danego czaru zostaje dodana 1 tura.

Specjaliści w Sokolim Wzroku dostawaliby zwyczajowe 5% do wartości umiejętności na poziom.


Co o tym myślicie? Macie jakieś inne pomysłowe pomysły na poprawienie tej umiejętności?

avatar PW
15 października, 13:31
Może nie własny pomysł, ale chciałem przypomnieć, że istnieje już plugin do HD-moda na SoD, który ulepsza Sokoli Wzrok. Z tym pluginem p-stwo nauczenia się po bitwie zaklęcia wroga wynosi (30/35/40 + premie za artefakty i specjalizację)% odpowiednio dla umiejętności podstawowych, zaawansowanych i eksperckich.

Kastore PW
15 października, 15:42
Uczenie się czarów od przeciwnika to generalnie słaby pomysł i IMO trzeba by przebudować całą umiejętność od nowa.

Warmonger PW
15 października, 19:38
W H5 Sokoli Wzrok pozwala na naukę zaklęć od neutralnych stworzeń - a tych rzucających rozmaite czary jest sporo. Ponadto w H5 jest to opcjonalny perk zajmujący jeden slot, a nie umiejętność z 3 poziomami zaawansowania.

Kastore PW
15 października, 19:51
A w H3 nie jest ich sporo.

Andruids PW
15 października, 21:17
Gdyby trochę naciągnąć mechanikę (tak, że np. da się zawsze nauczyć kontrataku od Gryfa albo Smutku od Koscianego Smoka) to na każdą frakcję przypadają co najmniej dwa takie stworzenia.

Kammer PW
15 października, 21:26
A może zapożyczyć jedną z nowinek WoG-a i dodać, że na każdej przebytej kratce jest jakaś mała szansa na znalezienie czegoś użytecznego - 200 złota, dwa sągi drewna, kupkę siarki, rusałkę, etc.

Kastore PW
15 października, 22:24
To byłoby wkurzające.

xVite PW
15 października, 23:30
Mi kiedyś chodziło po głowie kilka koncepcji:
+ Wzbogacenie tej umiejętności o możliwość podglądu skilli i artefaktów wrogiego bohatera. Tylko że w trakcie walki byłoby to mało znaczące... chyba że ta umiejetność miałaby działać na mapie przygody w jakimś niewielkim promieniu od naszego bohatera.
+ Udostępnienie naszemu bohaterowi wszystkich zaklęć, jakich użył przeciwnik na czas walki plus dotychczasowe działanie.
+ A najlepiej to byłoby tą umiejętność połączyć z jakąś inną, chodzi mi po głowie nauka lub nauka czarów ( a najlepiej z obiema :P)

Trith PW
15 października, 23:35
Knurzych jeźdźców też chcielibyście balansować?

Kastore PW
16 października, 00:07
Nie, bo knurzy jeźdźcy nie wpieprzają ci się w wolne miejsca na umiejętności.
temat: [H3] Sokoli Wzrok

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel