Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/mod] Haven
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

avatar PW
8 marca, 08:47
Kolejny zarzucony niegdyś projekt (czyli na długo długo przed HotĄ) wrócił z martwych za pomocą silnika VCMI. Nie tak dawno temu autorzy tego projektu (chyba Rosjanie) udostępnili wszystkie materiały sprzed jego śmierci a dorobieniem brakujących elementów zajął się acidchalk. Oto efekty.


I jak pisze acidchalk - połączył w jako-tako grywalną wersję dostępne materiały i nie będzie już dłubał w tym projekcie. Więc jeśli ktoś będzie chciał w jakikolwiek sposób go udoskonalić - droga wolna.

Fandor PW
8 marca, 12:12
Miasto za bardzo przypomina Cove ewentualnie połączenie Abyss i Cove. Trytoni będą alternatywą, MDT wykonało ich w znacznie lepszej jakości. Także myślę, że raczej najciekawsze elementy miasta powinno się jakoś wykorzystać (kraby jako alternatywa w Cove?) i jakby ktoś chciał je poprawić, to powinien je robić od nowa z jakimś naprawdę świeżym pomysłem.

Nicolai PW
8 marca, 12:35
Fandor:
Miasto za bardzo przypomina Cove ewentualnie połączenie Abyss i Cove.
A Ty czytałeś to co avatar napisał?
avatar:
Kolejny zarzucony niegdyś projekt (czyli na długo długo przed HotĄ) (...)

Warmonger PW
8 marca, 13:01
Cove powstało w wyniku wieloletniej ewolucji tegoż Haven i Regny, która też ostatnio się pojawiła. Można je traktować jako wersję alfa Cove. Ogólnie nic specjalnego, dziś ma wartość wyłącznie historyczną.

Hobbit PW
8 marca, 17:57
Warmonger:
Cove powstało w wyniku wieloletniej ewolucji tegoż Haven i Regny, która też ostatnio się pojawiła.
Skąd ta dziwaczna teza? Pierwsze koncepcje Cove (znane wtedy jako Moorage) pojawiły się w 2007, kiedy Haven i Regna były jeszcze oficjalnie żywe. Poza tym autorzy wszystkich trzech projektów w żaden sposób nie byli ze sobą powiązani.

Fandor PW
8 marca, 18:55
Nicolai jak zwykle musi zacząć się wymądrzać, doskonale zdaje sobie sprawę ile lat ma ten projekt, moja wypowiedź dotyczy ostatniego zdania Avatara "Więc jeśli ktoś będzie chciał w jakikolwiek sposób go udoskonalić - droga wolna."

witchking PW
8 marca, 19:31
Ogromnie szkoda, że ten ekran się nie zachował:

Chociaż nie jest do końca herosowy to znacznie bardziej mi się zawsze podobał.

Kammer PW
8 marca, 19:37
Fandor, przesadzasz. Co komu szkodzi takie powtarzanie?

Mi też się o wiele bardziej podoba ekran od witcha, ale ta woda nieco psuje efekt - na pierwszym planie jest mnóstwo miejsca, ale tył za to strasznie napaćkany.

Andruids PW
8 marca, 19:37
Woda tylko trochę dziwnie wygląda, ale całość robi wrażenie.

avatar PW
8 marca, 20:19
Są jeszcze inne ekrany, tym razem Cove z pre-alfa wersji - ok. 2007 roku




Lord Hawk PW
18 marca, 02:00
avatar:
Nie tak dawno temu autorzy tego projektu (chyba Rosjanie) udostępnili wszystkie materiały sprzed jego śmierci

Akurat to miasto pod WoGa oczywiście jako alpha jest udostępniona już od 2010, nie ma też ekranu miasta [zastępuje Twierdze], ale też ma ciekawe artefakty związane z miastem [grafika tylko w ekranie bohatera, bo na mapie zastępują "puste" artefakty WoGa.
http://storm-team.3dn.ru/load/haven_simulated_model/haven_simulated_model_ver_1_2/4-1-0-5


Samo miasto fajnie że wreszcie doczekało się grywalnej realizacji, ale jest bardziej jako ciekawostka jak niektóre miasta Zeryssa ponieważ tak jak Regna nie za bardzo ma rację bytu ze względu na Cove, więc chyba jedno miasto portowe typowo wystarczy, jako wodne też nie bardzo ze względu na Abyss, jednak to ostatnie mimo że jest ładne i klimatyczne to niestety nielogiczne przez latające istoty pływające, tutaj jest lepiej, bo bardziej przemyślane, jednak jednostki typowo wodne bardziej powinny mieć w wodzie siedliska, a nie na lądzie [zwłaszcza 1 i 5], poza tym:
- 3 lvl Undine ul. ma inny model więc nie bardzo się nadaje
- 4 lvl Siren, oba odbiegają od jednostek H3, zwłaszcza podstawowa
- 7 lvl Sea Serpent ..... Cove

Najlepiej wygląda oczywiście 1 lvl, z tym że nie jak wersja z M&M, co jak ktoś wyżej wspomniał zrobił od nowa MDT team, więc gdyby zmienić nazwę po prostu jako morscy ludzie jak najbardziej pasują [ani jako Merman, ani Triton], bo jednostka pasuje stylem i animacją [osobiście sam tylko dla niej kiedyś to instalowałem pod WoGa].

Problemem jest że ilość nie równa się jakości jeśli chodzi o miasta związane z wodą, więc lepiej jakby było jedno dobrze wykonane miasto nabrzeżne i jedno wodne też dobrze przemyślane, nabrzeżne jest juz Cove, a z wodnymi no cóż, a można by je po prostu połączyć sensownie by było stworzone z morskich istot mogących się poruszać po lądzie logicznie, tak samo zgodnie z "umowną strukturą" miast H3, czyli 2 początkowe poziomy to humanoidy itd. i to bez dublowania jednostek z innych miast, zwłaszcza że dobrze zrobione morskie miasto można by fajnie połączyć fabularnie w nowej kampani z miastem z Cove, na zasadzie że podczas pływania odkryli nową nacje morską lub bezpośrednio w jakimś konflikcie z Nixami [w końcu też morskie istoty].

Mogło by to wyglądać tak:

Podstawowe
https://imgur.com/a/rXJvB

Ulepszenia
https://imgur.com/a/rduBz

Celowo bez statystyk, same modele, nazwy jednostek i nazwy siedlisk oraz kolejność zmienione dla przykładu, Syreny z 2 osobnych modów dlatego model się różni, ale chodzi o samą jednostke, Ośmiornica i Kraken jako wielki przerażający potwór morski poruszający się pełzając, pasujący na 7 poziom nie jest mi znany jako def dlatego bez grafiki, więc to nie błąd.


Mimo wszystko autor się postarał gdyż ekran miasta nie istniał w wersji na WoGa, oraz ośmiornica na 5 poziomie tez chyba jego autorstwa bo to co było oryginalnie to było jakies nieporozumienie, nie wiadomo czym było i zamieniało się w żółwia lub odwrotnie, tak samo brawa dla avatara za przerobienie miasta na najnowszą wersje VCMI.

Poza tym czy w modzie są też neutralne jednostki "Panteroid" i "Tygroid" ? bo takie [oraz żółw i scorpion] były w WoGowej wersji, ale bez grafik i zastępując neutralne jednostki [same staty i skile].

avatar PW
18 marca, 08:09
Z tego co wiem, acidchalk robiąc to miasto korzystał ze wszystkich udostępnionych materiałów (także ekranem miasta z warstwami) i je 'przepisał' raczej kropka w kropkę pod VCMI, bez zastanawiania się na balansem, line-upem, okazjonalnie dodając swoje elementy (jego ośmiornica jak ripem w WoWa). Owszem, to miasto to ciekawostka, ale mimo możliwości wciąż cholernie ciężko o nowe, autorskie miasto. Ostatnio takim było Bastille i Ruiny. W produkcji kilka miast, których ekran oparty jest na ripach z innych gier. Jaki będzie efekt finalny - czas pokaże.
Death Valley będzie wariacją Nekropolis, Horde będzie warcrfaftowym miastem, bardziej w klimacie H5 niż H3 - czyli... wciąż czekamy na Oasis!

A twoja propozycja podwodnego miasta... ciekawa!

Fandor PW
18 marca, 12:19
Ciężko mi się zgodzić z Lordem, sam co prawda napisałem, że miasto portowe i wodne już są, wiec nie ma miejsca na żadną ich wersję pomiędzy, jednak nie wiem czy nawet podmorskie miasto ma jakikolwiek punkt zaczepienia czy to w lore czy mechanice gry. Cove jest wyważone, są stwory morskie, ale one żyją w pewnej symbiozie z piratami, osiedlają się w ich miastach, mają tam punkt zaczepienia. Wychodzenie spod wody nawet zdolnych do poruszania się po lądzie armii jest ok, ale podwodne miasto na powierzchni wygląda słabo, a bez własnych miast taka armia pada.

Lord Hawk PW
18 marca, 20:11
avatar:
Z tego co wiem, acidchalk robiąc to miasto korzystał ze wszystkich udostępnionych materiałów (także ekranem miasta z warstwami) i je 'przepisał' raczej kropka w kropkę pod VCMI, bez zastanawiania się na balansem, line-upem, okazjonalnie dodając swoje elementy (jego ośmiornica jak ripem w WoWa). Owszem, to miasto to ciekawostka, ale mimo możliwości wciąż cholernie ciężko o nowe, autorskie miasto. Ostatnio takim było Bastille i Ruiny. W produkcji kilka miast, których ekran oparty jest na ripach z innych gier. Jaki będzie efekt finalny - czas pokaże.
Death Valley będzie wariacją Nekropolis, Horde będzie warcrfaftowym miastem, bardziej w klimacie H5 niż H3 - czyli... wciąż czekamy na Oasis!

No to musiało być albo dla zamkniętej grupy, albo udostępnione na innej stronce, bo o ile sam ekran miasta był, to siedliska itp. to nie widziałem, ale dobrze wiedzieć.
Co do miast to niestety masz rację, bo nie każdy radzi sobie z grafiką 3D i trzeba się posiłkować ripami, pół biedy jak są chociaż zbliżone stylem do H3, lub chociaż model przez i po ulepszeniu są podobne, a nie całkiem inne lub co gorsze, wpychanie jednostek które już są w grze [np. 1 wersja Preserve i jej jednorożce które są w Ramparcie/Bastionie].
Mimo wszystko dobrze że wychodzą nowe, jest to tylko opcja do wyboru i zawsze jakoś można pozmieniać jak się nie podoba, a takie Ruins to dobry tego przykład, początkowo wyglądało jak miasto sklejkowe, ale z każdą wersja coraz lepiej to wygląda i nawet już alternatywne jednostki są, trochę tylko poniosło autora z bohaterami, ale może to subiektywne wrażenie, jednak Oasis też tak zaczynało, a tak jak napisałeś, też uważam że to najbardziej wyczekiwane miasto ^^ ... jak zresztą też wszystkie inne projecty MDT.


Fandor:
Ciężko mi się zgodzić z Lordem, sam co prawda napisałem, że miasto portowe i wodne już są, wiec nie ma miejsca na żadną ich wersję pomiędzy, jednak nie wiem czy nawet podmorskie miasto ma jakikolwiek punkt zaczepienia czy to w lore czy mechanice gry. Cove jest wyważone, są stwory morskie, ale one żyją w pewnej symbiozie z piratami, osiedlają się w ich miastach, mają tam punkt zaczepienia. Wychodzenie spod wody nawet zdolnych do poruszania się po lądzie armii jest ok, ale podwodne miasto na powierzchni wygląda słabo, a bez własnych miast taka armia pada.

Dla odmiany zgadzam się z Tobą w całości :P, samo miasto podwodne nie ma racji bytu bo nie naturalnym było by je podbijać itp., nawet powiem więcej sam ekran oblężenia też chociaż z tła do wymiany z tej samej zasady, chodzi bardziej o samo miasto z istotami morskimi i mieszkającymi pod wodą, ale z zamkiem nad wodą, czyli jakiś zarys na ekranie miasta sugerujący że zamku nie otacza woda, choć konieczne by było zmienić nieco siedliska miejscami z tego powodu, ale to problemu na ewentualną realizacje, ważne jest bardziej że same miasta fajne, ciekawe, ale takie rzeczy jak dubel kraba tu i tu, dubel ośmiornicy tu i tu w dodatku ze zdolnościami hydry, oraz inne niedoróbki psują odbiór, a szkoda bo potencjał jest.
temat: [VCMI/mod] Haven

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel