Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   Hobbit
   Nitj'sefni
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: Moja (nasza) Mapa do HoMM 4 - Projekt
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)

SyriuszWhite PW
28 września, 20:35
Niedawno natrafiłem na ciekawy film w internecie - pewien człowiek postanowił zrobić własną grę. Stworzył maila, na którego zgłaszają się ludzie, którzy chcą pomóc w projekcie. Bardzo mnie zaintrygowało, że grupa osób, która nigdy w życiu nie zajmowała się tworzeniem gier, robi coś tak świetnego (patrząc po tym, co udało im się osiągnąć na obecną chwilę).

Ale przechodząc do sedna - bardzo mi się to spodobało, więc pomyślałem: "A czemu ja czegoś takiego nie zrobię?".

Jestem wielkim fanem serii Heroes, więc postanowiłem, że będzie to mapa do H4.

Wtedy właśnie powstał temat na JB, "Mój projekt (Mapa do HoMM 4)" ale przyłączyły się tylko 2 osoby (a może aż?). Uwielbiam współpracę z ludźmi, także ze mną nie powinno być problemów ;).

Wybrałem H4, ponieważ edytor kampanii jest naprawdę bogaty w możliwości. Można w nim zrobić dosłownie wszystko, co daje mi (a może nam :D), pole do popisu.

Tak naprawdę, nie trzeba nawet posiadać edytora kampanii do HoMM 4, aby pomóc. Jeśli potrafisz rysować - możesz zrobić grafikę, która pojawi się jako intro do scenariusza.
Jeśli umiesz pisać - możesz pisać zdarzenia, które pojawią się w grze.
Jeśli uwielbiasz kreować nowe światy - możesz pomóc mi (ponieważ ja zajmuję się fabułą) w prowadzeniu wątku głównego.
Dobrze radzisz sobie w robieniu map - stworzysz mapę, dla tego wspaniałego scenariusza (którym na pewno będzie jeśli się przyłączysz :P).

Ogólnie mamy bardzo dużo roboty. Wstępny zarys fabularny i kilka zdarzeń (a także bardzo brzydka wstępna mapa) już jest, wyślę te wszystkie rzeczy e-mailem. A tak swoją drogą mail, na który możecie się zgłaszać: projektmapakwasowa@gmail.com.

Chyba wszystko już napisałem. Mam nadzieję, że kogoś zainteresuję.
Więc powtarzam: Jeśli ktoś jest zainteresowany, e-mail jest powyżej, można się odnieść także pod tym tematem.

Kastore PW
28 września, 20:56
SyriuszWhite:
Niedawno natrafiłem na ciekawy film w internecie - pewien człowiek postanowił zrobić własną grę.
Co to za człowiek? Co to za gra i jak im to wyszło?
SW:
Jestem wielkim fanem serii Heroes, więc postanowiłem, że będzie to mapa do H4.
Rób do hotowej trójki, bo mało kto lubi HIV (hehe) i będziesz miał bardzo mały feedback, jeśli nie żaden, zwłaszcza, jeśli mapa ma stać głównie fabułą. Notabene dobra mapa z dobrą fabułą to mega rzadkość i bardzo chętnie bym się do czegoś takiego przyczynił, choćby jako korektor mapy, fabuły i gramatyki (:P) z powodu braku czasu.

Jaki jest wstępny zarys fabularny?

Szaman PW
28 września, 21:16
Kastore:
Notabene dobra mapa z dobrą fabułą to mega rzadkość

Od pół roku tutaj krążą dobre mapy z dobrą fabułą a ty mówisz "rzadkość" xD

Kastore:
choćby jako korektor mapy

A do mnie się nie zgłosiłeś:(

SyriuszWhite PW
28 września, 21:41
Ten "człowiek", to akurat Gimper, chodzi o projekt szczur (jeśli ktoś nie wie to bardzo gorąco polecam zapoznać się z tematem).

Zapisy z live są na kanale Zagrajmy z Gimperem - ARCHIWUM STREAMÓW. Ktoś może powiedzieć: "Ale dlaczego ty go oglądasz, to przecież Gimper!", ale ten facet przeszedł ogromną metamorfozę.

Polecam sobie zobaczyć też filmy z HoMM 3.

Kastore:
Rób do hotowej trójki

Wolę czwórkę. Edytor ma naprawdę ogromne możliwości, a to wcale nie prawda, że nikt w scenariusz nie zagra. Jest tak dużo osób, które grają w HIV (udam, że nie wiem o co ci chodzi xD), że byś się naprawdę zdziwił.

Mapa jest już robiona, więc nie powiem wszystkim: "Ej, dobra, na Kwasowej mi napisali, żeby robić do trójki, to robimy do trójki!".

Kastore:
Jaki jest wstępny zarys fabularny?

Wszystko będzie w mailu.

SyriuszWhite PW
28 września, 21:51
Kastore:
mało kto lubi HIV (hehe)

Pracuję z człowiekiem, który trójki nie lubi, a za to woli czwórkę, więc - jak widać - każdy ma inne zdanie.

Nie rozumiem twojego podejścia. Czwórka jest jedną z lepszych gier, a to, że jakimś ludziom piętnaście lat temu, nie spodobało się, że nowa gra Might and Magic nie wygląda 1:1 tak samo jak wcześniejsza, nie oznacza, że teraz nikt w nią nie gra.

Dydzio PW
28 września, 22:11
@SyriuszWhite - Kastore jest jak teściowa - nic mu nie pasuje i do wszystkiego się wtrąca. Również lubię h4 i jestem ciekaw efektu końcowego prac. Jak dla mnie największą wadą h4 jest głupie ai, które na zwykłych zbalansowanych mapach gra po prostu słabo. Gra sama w sobie jest ciekawa.

SyriuszWhite PW
28 września, 22:20
Dydzio:
Również lubię h4 i jestem ciekaw efektu końcowego prac.

Koniec będzie za jakieś 3 miesiące, obawiam się, że jeszcze będziesz musiał trochę poczekać. Ale dzięki za wsparcie.

Zawsze możesz pomóc, wtedy będzie szybciej :P.

Kastore PW
28 września, 23:50
Szaman:
Od pół roku tutaj krążą dobre mapy z dobrą fabułą a ty mówisz "rzadkość" xD

A do mnie się nie zgłosiłeś:(
:)
SW:
Ten "człowiek", to akurat Gimper
Ale dlaczego ty go oglądasz, to przecież Gimper! -_-
SW:
ale ten facet przeszedł ogromną metamorfozę.
No nie wiem, jak dla mnie nadal jest tym samym spinaczem dupy, o którego rodzice nie dbali za młodu i który próbuje odreagować to byciem cool ponad swoje możliwości.

Anyways, skoro upierasz się przy HIV to niech będzie HIV. I tak jestem ciekaw tego co już macie.

Andruids PW
29 września, 00:21
ShadowWojtek1999:
bardzo mi się to spodobało, więc pomyślałem: "A czemu ja czegoś takiego nie zrobię?".

To bardzo ciekawe, bo moim pierwszym skojarzeniem nigdy nie byłoby "Hm... człowiek z wielusettysięczną oglądalnością i wielką rzeszą fanów robi taki projekt. To znaczy, że musi się udać także mnie, totalnemu randomowi, któremu szkoda czasu i brak pomysłu, któremu z pomocą musi pomóc z dobrej woli zespół nieznajomych ludzi".

Ehhhhhh ... Zejdź na ziemię. Są sposoby żeby zmotywować i zjednać ludzi, którzy będą gotowi pomóc Ci za darmo w twoim dzikim pomyśle, ale nie jest nim ani ten temat, ani ten na JB.

dingdong:
Kastore jest jak teściowa - nic mu nie pasuje i do wszystkiego się wtrąca.
Bardzo łatwo jest krytykować Kastora. Znacznie trudniej napisać jakiegoś pożytecznego i konkretnego posta. Twój "blebleble jestem ciekaw efektu końcowego blebleble" zdecydowanie nim nie jest.

Kastore PW
29 września, 00:38
PanTadeusz44:
Kastore jest jak teściowa - nic mu nie pasuje i do wszystkiego się wtrąca.
Przepraszam, bo może trochę offtop, ale odpowiedź znajdziesz na moim profilu w Grocie. -L-

Alistair PW
29 września, 06:55
@Andruids - a Twój post jest tak nasiąknięty merytorycznością i pożytecznością, że aż miło poczytać.

Eggyslav PW
29 września, 08:53
Hej Andre, skąd tyle negatywnego myślenia, żeby nie powiedzieć hejtu? Syriusz po prostu wyszedł z jakąś inicjatywą, chciał stworzyć coś fajnego we współpracy z Grotowiczami, a ty na niego naskakujesz.

@Walter Syriusz White: Ciekawy koncept, tak rzadko się słyszy żeby ktoś coś chciał robić do HIV, wszędzie tylko Trójka i Trójka. Rozumiem też twoją argumentację, choć nie oglądam Gimpera (Ogólnie nie oglądam syfu jakim jest polski YouTube, poza Z Dvpy, ten program akurat jest spoko, zabawny i jednocześnie wbrew pozorom bardzo inteligentny), to jednak wiem jak to jest, jak się czymś zainspirujesz. Dobrze by jednak było gdybyś zaprezentował coś publice, choćby zarys fabularny, czy specyfikacje mapy, bo w Grocie raczej nikt się nie pofatyguje z pomocą, jeżeli najpierw nie pokażesz swojego dotychczasowego wkładu pracy.

Andruids PW
29 września, 15:03
@Eggyslav Bo ta sytuacja nie różni się niczym od zobrazowanej w znanym wszystkim niesławnym komiksie. "Cześć wszystkim, mam pomysła, pomóżcie, zróbcie za mnie".

@Alistair nie popisałem się konstruktywnością i kajam się, na szczęście Eggyslav zdążył napisać czego brakuje w tym temacie. Czyli czegokolwiek.

SyriuszWhite PW
29 września, 17:52
Zarys fabuły (jeśli chodzi o krainę):

Nazwa krainy: Elmener (to nie jest rzecz ważna, ale przyłapałem się na tym, że wszystkie nazwy zaczynam na -El, więc można to jeszcze zmienić)

Dżinny i Tytani żyją w wielkiej, niezdobytej Zimowej Twierdzy, do której nie mają wstępu ludzie, ani żadne inne rasy. Panuje tam wieczne szczęście, dobrobyt, itp. W tym samym czasie na ziemi panuje wojna pomiędzy Cesarstwem (gracz 2), rządzonym przez cesarza Olnerda, a państwem orków (gracz 4), pod chorągwią króla Morha. Król orków (Morh), postawił warunek, że zakończy wojnę, jeśli któraś ze stron przejmie Zimową Twierdzę i odda ją na potrzeby wspólnego dobra. Cesarz Olnerd stwierdził, że jest to nie możliwe, choć sama propozycja nigdy nie została odrzucona (!). Właśnie wtedy nekromanci postanowili zaatakować z podziemi, czego nikt się nie spodziewał. Mający ogromną siłę i ciągle zbierając nowe wojsko, nekromanci są jak na razie najgroźniejszym przeciwnikiem dla państw powierzchniowych (ludzi i orków).


Zasady (gracze):

- gracz 1 (człowiek) złodziej, Rufus (Zmiana: Elben), sojusz gracz 3, gracz 2

- gracz 2 (zamek) wszystkie budynki dostępne, oprócz: wszystkie gildie magów (tylko w stolicy gracza 2)/anioły/sanktuarium/budynki od innych magii, sojusz gracz 1 i 3.

- gracz 3 (1 leprekaun na mapie) - dlaczego? - wszystko będzie wyjaśnione na pokazowej mapie.

- gracz 4 (chaos, potwory) stworzenia: orkowie/gobliny/trolle. Budynki z premiami (oczywiście według uznania), a także wszystkie gildie magów

- gracz 5 (Tytani i dżinny) - żadnych siedlisk oprócz dżinnów i Tytanów, jedno miasto na mapie,

- gracz 6 (COŚ na mapie) - wszystko będzie wyjaśnione na mapie pokazowej,

- (nekro, ładnie oskryptowany gracz "szary") budynki 100% pod nekromancję (żadnych diabłów).


Zarys fabuły (jeśli chodzi o bohatera):

Imię bohatera: Elben

Elben pochodził z wioski Elemether niedaleko zamku Hort, która została doszczętnie zniszczona przez samego Arhla (najwyższego nekromantę). Wszyscy zginęli. Elben był w tym czasie na polowaniu i jako jedyny ocalał. Gdy wrócił do wioski, wpadł w szał. Znienawidził siebie, nekromantów i całej reszty świata. To tak zaczyna się jego historia. To, jak będzie można rozwinąć naszego Elbena, znajduje się w punkcie "Możliwości".


Możliwości (w kwestii kim może zostać nasz bohater), które chcemy osiągnąć:

- Możliwość zostania płatnym zabójcą,

- Możliwość zostania gladiatorem,

- Możliwość zostania piratem,

- Możliwość zostania członkiem ruchu oporu nie zgadzającego się z decyzjami Cesarza Olnerda,

- Możliwość zostania bogaczem (biznesmenem kupującym nieruchomości w całej krainie),

- Możliwość zemsty na lordzie (Arhlu), który złupił rodzinną wioskę głównego bohatera,

- Możliwość zostania samozwańczym królem swojego własnego państwa (przy pomocy zebranych podczas podróży wojsk, typu najemnicy, którzy będą dostępni na mapie, czy też chłopi)

- Możliwość zostania magiem (w jakiejkolwiek dziedzinie magii, bądź we wszystkich na raz).

Mój zamysł:

- Na mapie MUSI być bardzo dużo zdarzeń i zadań (misji). Wszystkie MUSZĄ być dopięte na ostatni guzik, aby nie było bugów i tym podobnych,

- Na mapie (jak napisałem w punkcie "Możliwości") powinny być lokacje, w których za odpowiednią opłatą możemy nająć najemników (najlepiej z którejś z frakcji, a przy morzu także piratów),

- Chciałbym, aby na mapie znajdowała się szkoła magii, w której nasz bohater będzie mógł się nauczyć magii, szkoła skrytobójstwa, gdzie nasz bohater będzie mógł się nauczyć zwiadu i jak zabijać, szkoła dla szlachciców, etc., etc. (wykorzystując punkt "Możliwości").


Przykładowe zdarzenia dla uzupełnienia rozgrywki (jedna czy dwie zaciągnięte z "pomocy do edytora kampanii Heroes IV", choć nie wszystkie, bo dużo pisałem sam - po prostu krótkie zdarzenia urozmaicające grę, które przyspieszą czas tworzenia mapy):

- zdarzenia umiejscowione:

a) (nazwa) Pytanie o drogę

(tekst) "Zatrzymujesz napotkanego na drodze wędrowca i pytasz go o drogę do zamku pana tych ziem. Mężczyzna wskazuje na płn/płd/wsch/zach, po czym rusza w dalszą drogę."

b) (nazwa) Pytanie o drogę 2

(tekst) "Zatrzymujesz nadjeżdżający wóz i pytasz woźnicę o drogę do szkoły skrytobójców/gladiatorów/szlachectwa etc. (punkt "Możliwości), po czym dziękujesz i ruszasz we wskazanym kierunku - płn/płd/wsch/zach.

c) (nazwa) Trudności

(tekst) "Jadąc górską/leśną/śnieżną/bagnistą etc. ścieżką, nagle słyszysz hałas. Nim się obejrzałeś, z ukrycia wyskoczyli na ciebie uzbrojeni bandyci."

(walka) 5-15 bandytów

d) (nazwa) Trudności 2

(tekst) "Spokojnie kłusując polną/leśną/spokojną etc. drogą, postanowiłeś się zatrzymać. Od jakiegoś czasu twojemu koniu trudno się poruszać. Obejrzałeś go, po czym postawiłeś diagnozę: okulawiłeś konia. Przekląłeś pod nosem. Masz dziś pecha!"

(zdarzenie) zmniejsz szczęście o -2, zmniejsz szybkość o -2 (jeszcze do przedyskutowania, bo nie znalazłem opcji "zmniejsz maksymalną ilość punktów ruchu - albo po prostu jej nie ma :/ - wtedy całe zdarzenie nie wypali, no chyba, że na siłę wciśniemy zmniejsz szybkość)

e) (nazwa) Trudności 3 (przy wiosce - najlepiej opuszczonej)

(tekst) "Dojechałeś do wioski, mając nadzieję, że uda ci się kupić trochę zapasów na drogę. Jednak to, co tam zastałeś, zmieniło jeden z twoich przyjemniejszych dni ostatniego czasu w okropny koszmar.

Wszędzie leżały zwłoki - zabici mężczyźni, kobiety, a także dzieci. Nikogo nie oszczędzono.

Ten widok przypomniał ci o Elemether. O ludziach, których tak kochałeś, ale nie mogłeś zrobić absolutnie nic, by ich ochronić.

Odjechałeś z tego miejsca jak najprędzej."

(zdarzenie) -3 do morale

- Zdarzenia ciągłe:

a) (nazwa zdarzenia) Stolice

(nazwa zmiennej) Stolice_ (podkreślnik MUSI być)

Najlepiej będzie to podać na przykładzie: jeśli gracz 4 podbije stolicę (jakąś wymyślimy) gracza 2, to oprócz tego, że gracz 2 przegrywa, gracz 4 dostaje 1 lub 2 najbliższe zamki z frakcji gracza 2, czyli w tym przypadku ludzi. (zależy od gracza - jeśli gracz w swojej frakcji ma tylko dwa zamki, gracz 4 oprócz stolicy może dostać tylko jeden zamek).

I tu potrzebny jest kolejny przykład. Jeśli gracz 4 podbije stolicę 2 gracza, a wszystkie zamki z frakcji 2 gracza są zajęte przez gracza 1 (nas), gracz 4 zamków (oczywiście oprócz zajętej przez siebie stolicy) nie dostaje.

Jeśli potrzeba jakichkolwiek dodatkowych wyjaśnień jeśli chodzi o ten podpunkt a), proszę pisać - postaram się wyjaśnić. Wiem, że może nie kwalifikuje się to do przedmowy, gdzie napisałem "krótkie zdarzenia urozmaicające grę", ale uważam, że tak będzie realistyczniej, a wojny między frakcjami nie będą trwać w nieskończoność.

b) (nazwa zdarzenia) Polowanie na wilki

(nazwa zmiennej) Wilk_zabity (można wykorzystać do wszystkiego, np. Smok_zabity, Meduza_zabita, etc., etc.) | (podkreślnik MUSI być)

W zakładce wilka (armii) umieszczamy zmienną.

Można to wykorzystać np. w chacie misji, choć zdarzenia ciągłe, są, szczerze mówiąc, trudne i (czasem) wprowadzają bugi. Owszem, jeśli nam to wyjdzie - jak najbardziej. Jednak ani tego zdarzenia (które swoją drogą, jako drugie zaczerpnąłem z "pomocy do edytora kampanii Heroes IV"), ani tego z podpunktu a), nie musimy wciskać na siłę.


Jak wygrać? Różne możliwości:

- Możliwość płatnego zabójcy:

Będziemy się poruszać po różnych wioskach (podążając za zleceniami) aż w końcu dotrzemy do miasta portowego (będzie tam można nająć piratów, lub wypłynąć na morze - nie będzie to jednak Zamek, tylko parę chat misji, karczma, stocznia, latarnia i coś jeszcze, ogrodzone murem), gdzie dostaniemy zlecenie na króla Morha. Będzie to trzeba zrobić jakąś zmienną czy czymś w tym rodzaju, że kiedy zaatakujemy króla, będziemy walczyć tylko z nim i dwoma trollami.

- Możliwość gladiatora:

Najprostsza ze wszystkich: tak jak we wcześniejszej możliwości, poruszamy się po miasteczkach, nielegalnych zbiorach gladiatorów w jaskiniach, aż dotrzemy do miasta (zrobionego na takiej zasadzie jak miasto portowe), które szczyci się areną, której dotąd żaden gladiator nie ukończył. Będziemy walczyć w trzech rundach - w pierwszej rundzie z Dzikim Zębaczem, w drugiej rundzie z dwoma Dzikimi Zębaczami (wszystkie rundy oddzielone będą jakimś zdarzeniem, typu: "To była dla ciebie trudna walka, ale wiedziałeś, że przed tobą jeszcze trudniejsza"), a w trzeciej rundzie z morale na -3, walczymy z Demosmokiem.

- Możliwość samozwańczego króla:

Najdłuższa z możliwości: celem jest podbicie całej krainy.

- Możliwość pirata:

Naszym zadaniem jest przy pomocy swojej załogi łupić przybrzeżne miasta. Grę wygrywa się zdobywając milion złota. Można także wygrać korzystając z opcji trzeciej, czyli samozwańczego króla (jednak co to za zabawa być królem-piratem :P),

- Możliwość członka ruchu oporu:

Grę wygrywamy, gdy uda nam się zabić Cesarza Olnerda,

- Możliwość biznesmena:

ZAKUPIENIE co najmniej 3 zamków, będąc w sojuszu z którąkolwiek frakcją (nieważne jaką).

Oczywiście przed zwycięstwem dostaniemy pytanie, czy na pewno chcemy skończyć grę. Mapa będzie typowym RPG-iem, więc jeśli po wypełnieniu wymagania będziemy chcieli grać dalej, będziemy mogli.

To były możliwości wygranej po uruchomieniu konkretnego zdarzenia, np. dołączając do szkoły skrytobójców, dostawalibyśmy pierwsze zlecenie na jakiegoś malutkiego lorda, bądź oddział bez gracza ("szarego"), przez co zaczynalibyśmy dostawać zlecenia, aż w końcu na samego króla orków.
Jest także główny wątek, który jest z nami od początku.

- Możliwość zabicia Najwyższego Nekromanty, Arhla:

Możliwość, która pozwala nam dokonać zemsty, a także poznać naszego głównego bohatera, Elbena, od najczarniejszej strony. Nieważne, jaką inną możliwość wybierzemy, tą zawsze będzie można wygrać. Powinna zostać zrobiona jako najtrudniejsza ze wszystkich.

- Możliwość maga:

Możliwość maga jest po prostu możliwością zostania magiem. Nie ma konkretnego celu. Możemy na przykład zostać magiem-skrytobójcą, królem-magiem, magiem-piratem (jakkolwiek by to nie brzmiało) etc., etc.


Szkoły (lub zdarzenia otwierające nam drogę do różnych możliwości wygranej):

- Szkoła skrytobójców,

- Arena krwi,

- Szkoła szlachectwa,

- Główny punkt spotkań buntowników,

- Zdarzenie w portowej tawernie.

Mapa oczywiście w rozmiarze bardzo dużym.

Wystarczy, czy mam jeszcze dodać zdarzenia które już napisałem?

SyriuszWhite PW
29 września, 18:09
A tak btw, do wszystkich ludzi, którzy się zniesmaczyli. U Gimpera oglądam tylko projekt szczur, także proszę wyciągnąć kołek z zadka.

Andruids:
"Hm... człowiek z wielusettysięczną oglądalnością i wielką rzeszą fanów robi taki projekt. To znaczy, że musi się udać także mnie, totalnemu randomowi, któremu szkoda czasu i brak pomysłu, któremu z pomocą musi pomóc z dobrej woli zespół nieznajomych ludzi".

Co? xD. Przeczytałeś w ogóle, o co mi chodzi? Mi jest potrzebne 5 osób do tworzenia mapy w heroes 4. Nie do tworzenia gry. Twój post jest bez sensu. To, że mnie to zainspirowało, to nie znaczy, że piszę na stronie O TEMATYCE GIER M&M, że zamierzam zrobić grę w RPG makerze. Przecież to by było bez sensu (prawie tak jak twoja wypowiedź) xD.

Andruids:
Ehhhhhh ... Zejdź na ziemię

Obawiam się, że masz o sobie tak wysokie mniemanie, że gdybyś ty spróbował "zejść na ziemię", połamałbyś sobie kręgosłup.

Eggyslav PW
29 września, 19:11
Syriuszu, daj już spokój, po co odgryzać się Andruidowi i prowokować do shitstormu? Bądź mądrzejszy, i po prostu to przemilcz.

SyriuszWhite PW
29 września, 19:20
@Eggyslav, dobrze, postąpię jak powiedziałeś. :)

Kammer PW
29 września, 19:40
Jak niektórzy poprzednicy - również jestem zdziwiony lekko wyborem akurat H4.

Nie znam się na edytorze do tej części, ale czy przypadkiem to nie przepotężny edytor do H7 nie jest najuniwersalniejszym, najelastyczniejszym z edytorów wydanych do wszystkich odsłon?

A nawet jak nie H7 - może warto nieco pożerować na popularności jedynej słusznej części i pracować nad edytorem ERA II, gdzie skrypty (ponoć) mogą wszystko (pozdrawiam Gundulę)?

Inna kwestia, na ile istotne dla Ciebie jest skupienie fabuły na rozwoju tego jednego bohatera - bo w takim przypadku chyba faktycznie H4 jest najlepszym wyborem, ma najwięcej wbudowanych ficzerów do tego.

Hiro PW
30 września, 18:04
Opis mapy wygląda obiecująco i na realny do wykonania, bardzo chętnie pogram, ale pokażcie cokolwiek, chociaż mały kwadrat mapy z kilkoma skryptami. Ściany tekstu na forum są zbędne, ludzie czekają na [pół]produkty.

Agon PW
10 listopada, 14:26
Ja kiedyś zrobiłem mapę do H4 wspólnie z Taro i można ją pobrać z Krypty Map w Jaskini Behemota. Kiedyś też zajmowałem się modowaniem H4.
temat: Moja (nasza) Mapa do HoMM 4 - Projekt

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel