Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [Programy] MMArchive, Deftool, DefPreview i inne
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Kurek PW
7 czerwca 2017, 12:50
Postanowiłem, że zacznę robić własne Defy do H3. Klatki zrobione, tło błękitne jak należy, wymiary 450x400. Niestety jest problem z defmakerem, zarówno wersji ANG, jak i PL.

1. Nie wiem, jaka powinna być kolejność klatek w oknie wstawiania klatek, dziwne trochę, że program ustawia automatycznie od ostatniej klatki do pierwszej, zamiast na odwrót.



2. Inną dziwną rzeczą jest to, że do zrobienia defa zaznacza mi się tylko kilka kratek, nie wiem, czy to dobrze, czy źle, więc zaznaczam wszystkie do wstawienia do defa.



3. Na koniec klikam "Create def file", program mieli to wszytstko do poziomu 18%, po czym się zawiesza. Nie kumam czemu.

4. Próbowałem zrobić defa z tylko jednej klatki, bo myślałem, że zbyt duża ilość klatek to problem, ale zawiesza się tak samo. Czekałem ok. godzinę, ale program się nie odwiesił.

Proszę was o pomoc. Wiem, że będziecie wiedzieli co jest licho. Czy robię coś źle?

Drwal PW
7 czerwca 2017, 13:03
Skorzystaj z H3deftoola. Defmaker jest mocno przestrzały i błędolubny.

Kurek PW
7 czerwca 2017, 13:41
@UP
OK, dzięki, od razu lepiej! Wszystko działa.

Szaman PW
7 czerwca 2017, 14:49
kilka porad co do deftoola...

1.każda klatka musi mieć swoją unikatową nazwę. np: klatka1, Klatka2 itd... (nie mogą się powtarzać, nawet w innym modzie!).
2.Nie rób spacji w nazwie klatek np: klatka 1, Klatka 2... deftool nie lubi spacji...
3.Pamiętaj by wybrać transparentność, wystarczy że w zakładce "frames" naciśniesz transparenty, powinno wystarczyć.

Serd PW
9 czerwca 2017, 11:29
A może spróbuj z Defką?

Kastore PW
9 czerwca 2017, 11:33
Dlaczego w grze pokazuje się czarny kwadrat, kiedy wrzucam do gry pustego defa, tzn. bez animacji?

Szaman PW
9 czerwca 2017, 13:47
Wyraz się precyzyjnej... zrobiłeś pusty obraz bmp? i w grze pojawił się czarny kwadrat?

Kastore PW
9 czerwca 2017, 14:14
Tak, z tego co pamiętam. :P

Drwal PW
9 czerwca 2017, 14:39
Pokaż tego defa najlepiej. :P

Szaman PW
9 czerwca 2017, 14:49
Na chwile obecną to wróżenie z fusów... lecz podejrzewam że obrazek BMP nie jest zapisany w 8 bitowych kolorach lub obraz nie jest transparenty... To też jest zależne czym owa pustka klatka miała być. Większość klatek musi być 8 bitowa, ale są wyjątki np: animacje zaklęć.

avatar PW
14 czerwca 2017, 18:30
Pojawiła się nowa wersja H3 Map Generatora. Według autora w tej wersji jest większa kontrola nad template'ami i większa customizacja stworzeń. Ograniczenia: nie generująsię się templaty z wodą i podziemiami oraz ograniczeniem jest tylko 1 zamek na strefę.

Oczywiście znajomość zasad mechaniki generatora map losowych jest potrzebna do korzystania z tego programu.

avatar PW
29 lipca, 10:00
Pozwolę sobie wkleić przetłumaczony google translatorem post o tzw. GL Wrapperze, czyli dodatkową biblioteką, która pozwala w starych Herosach wykorzystać inne biblioteki graficzne co pozwala te gry uruchomić pod windowsem, w trybie pełnoekranowym oraz w rozdzielczości monitora za pomocą różnych filtrów skalujących.

Jest to szybsze tylko opakowanie graficzne niż łatka, ponieważ prawie nic nie naprawia, tylko przekłada grafikę na OpenGL, aby zapewnić poprawne działanie w nowym systemie operacyjnym. W oryginale gra renderowała obraz w trybie pełnoekranowym za pośrednictwem DirectDraw (DDRAW.DLL), a także w oknie za pomocą starego oprogramowania renderer (WinG32.DLL) (tylko dla HoMM I i II). Wcześniej występowały czasem problemy z brakiem systemu WinG32.DLL. Dlatego postanowiłem zrobić opakowanie jako substytut dla WinG32.DLL, dla kolejnych wstrzyknięć kodu gry. Opakowanie nie zmienia rozdzielczości ekranu na 640 x 480 i po prostu rozkłada obraz na pełny ekran. Ale w tym przypadku vrapper nie zachowuje proporcji obrazu 4x3 i po prostu rozciąga wszystko na cały ekran. To jeszcze nie zdecydowałem się poprawić, ponieważ chciałem przynajmniej zastąpić kod gry.

Postanowiłem też dodać filtrowanie xRBz. Ponieważ mam tylko 1280x1024 moniki, zrzuty ekranu na przykład nie były zbyt dobre. Co do mnie, przede wszystkim obraz jest przyjemniejszy z filtrowaniem wyłączonym. Ale na rozstępach natknąłem się na kod filtru XRBz dla shadera, po nieznacznym skorygowaniu go, dodałem go do gry. Chociaż filtr xRBz i żarłoczny, ale działa po stronie GPU. Jeśli karta wideo ma OpenGL 3.0+, to filtr będzie działał, w przeciwnym razie - tylko wybór między filtrowaniem liniowym a sąsiednimi pikselami (wyłączone). Później planuję również poprawić działanie tego filtra z wizjonerami generacji OpenGL 2.x.


Pobierz link:
- HoMM I & II - Wrapper GL
- HoMM III - Wrapper GL
- HoMM IV - Wrapper GL

Instalacja:
- Rozpakuj archiwum w folderze z grą.

Cechy:
- Obraz jest wyświetlany przez OpenGL
- przełączniki gra korektno z polnoekranno w trybie Okkonen i tylne
- tryb Polnoekranny pracuje w rozdzielczości pulpitu
- Dodano licznik klatek aby wydajność
- Gra nie zjada wszystkie zasoby procesora
- Dodano filtr xRBz (tylko wtedy, gdy obsługuje OpenGL 3.0 +)
- do wyboru trzy rodzaje filtracji. na otaczających pikselach (oFF), filtrowanie liniowej oraz xRBz

przycisków skrótu
- F2 - on / off .. Licznik rama
- F3 - przełączanie obrazu filtr (okrąg: Najbliższe (brak), liniowe, xRBz.)
- F4 - Okkonen / fullscreen. Ta kombinacja już są obecne w grze, wystarczy przypomnieć,
- F5 - zmiana zachowania proporcji 4x3


Po resztę informacji odsyłam tu i tu. (strony w języku rosyjskim).

UWAGA 1: Ten plik jest niekompatybilny z HD- Modem.
UWAGA 2: Ten plik działa z Heroes Chronicles!
UWAGA 3: Ten plik działa z rosyjskimi i angielskimi wersjami Heroes. Nie ma nic o polskich wersjach, ale pewnie dlatego że autor nie miał polskich wersji do przetestowania. Ale nic nie wskazuje na to, by miało nie działać z naszymi wersjami!

temat: [Programy] MMArchive, Deftool, DefPreview i inne

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel